Šírka a parametre našich diaľníc

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akú šírku (parametre) majú mať naše diaľnice?

D 24,5
7
7%
D 26,5
72
67%
D 28,5
28
26%
 
Celkový počet hlasov : 107

Odoslaťod expwy » 01. Júl 2005 08:59

S cinskym slovnikom je to asi tak, ze musis tam vlzit cinske znaky napr.: 台灣 to znamena Taiwan a vybehne ti stranka o Taiwane,
alebo das: 中華人民共和國香港特別行政區 znamena to Hong Kong Special Administrative Region of the People's Republic of China.
Samozrejme ze ked clovek neovlada cinske znaky tak je to tazke.
Ale ja to robim nasledovne: v anglictine si zadam heslo napr. Taiwan a v jazykovom stlpci si to prepnem na cinstinu a hned zistim ako sa to pise a ake znaky mam pozit :D
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Caesar » 01. Júl 2005 09:45

MH napísal:S cinskym slovnikom je to asi tak, ze musis tam vlzit cinske znaky napr.: 台灣 to znamena Taiwan a vybehne ti stranka o Taiwane,
alebo das: 中華人民共和國香港特別行政區 znamena to Hong Kong Special Administrative Region of the People's Republic of China.
Samozrejme ze ked clovek neovlada cinske znaky tak je to tazke.
Ale ja to robim nasledovne: v anglictine si zadam heslo napr. Taiwan a v jazykovom stlpci si to prepnem na cinstinu a hned zistim ako sa to pise a ake znaky mam pozit :D


Tak toto sú tu samé novinky ... čínsky slovník ... 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Smer prekladu

Odoslaťod B; » 01. Júl 2005 10:39

MH napísal:S cinskym slovnikom je to asi tak, ze musis tam vlzit cinske znaky napr.: 台灣 to znamena Taiwan a vybehne ti stranka o Taiwane,
alebo das: 中華人民共和國香港特別行政區 znamena to Hong Kong Special Administrative Region of the People's Republic of China.
Samozrejme ze ked clovek neovlada cinske znaky tak je to tazke.
Ale ja to robim nasledovne: v anglictine si zadam heslo napr. Taiwan a v jazykovom stlpci si to prepnem na cinstinu a hned zistim ako sa to pise a ake znaky mam pozit :D


Ale ty si uviedol text v cudzom jazyku, takze mi ide o smer Z cinstiny do napr. slovenciny.

vidis v texte : 香
najdi to v slovniku, co to znamena ! :lol: :wink:

P.S. Sorry za offtopicy, ale treba to tu trochu odlahcit, je to tu dost huste
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Caesar » 01. Júl 2005 10:41

Toto je dosť zaujímavé, Číňanov je 1,3 mld., Japoncov ďalších 0,1 mld. a "my nevieme", čo tie znaky znamenajú. Ani to nie je také jednoduché to nájsť.

Na druhú stranu ... na čo by mi to aj bolo. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod flakst » 01. Júl 2005 10:45

Ani by som neveril, že niečo takéto objavím na tomto fóre. :D

Fakt super vec na odľahčenie. :lol:

Keď už sme pri tom - by ma zaujímalo, aké parametre majú japonské diaľnice (žeby som sa mal pozrieť do wipikedie - uvidím). :)
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod B; » 01. Júl 2005 10:48

Moj kamarat sa pohyboval v Cine takto:
Zobral si z kazdeho klucoveho podniku (=baru, hotela) zapalky alebo zapalovac so znakmi = adresa , dopisal si latinkou co to je za podnik,
Ked nasadol do taxika ukazal soferovi kam chce ist :-)
ad Caesar:
Kym sa dialnice dostanu od Kosic cez ukrajinu do ciny, asi uz my tie znaky ani nic ine potrebovat nebudeme
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod expwy » 01. Júl 2005 11:18

Cinske znaky su postavene na slabikach.
台 = tai, 灣 = wan
台北市 = Taipei City
tu vidime, ze tai je rovnako ako v prvom pripade, potom ide pei a potom City (City neviem ako sa povie po cinsky)

dialnica sa povie a napise takto:
高速公路 Gāosù Gōnglù

tu je to podrobne vysvetlene: http://en.wikipedia.org/wiki/Simplified ... _character
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 14:10

MH napísal:Cinske znaky su postavene na slabikach.
台 = tai, 灣 = wan
台北市 = Taipei City
tu vidime, ze tai je rovnako ako v prvom pripade, potom ide pei a potom City (City neviem ako sa povie po cinsky)

dialnica sa povie a napise takto:
高速公路 Gāosù Gōnglù

tu je to podrobne vysvetlene: http://en.wikipedia.org/wiki/Simplified ... _character


MH,

taká doba tak skoro nebude, aby sme po diaľnici až do Číny prišli, ale môže to byť v budúcnosti zaujímavé (inak AV, z histórie, sa to nikdy nepodarilo, spojiť celú Európu s Áziou, jeho vlastní ľudia sa toho báli a otrávili ho), to by sa dalo porovnávať, ako sa kde stavajú diaľnice a cez aké hory by išli ... tohoto sa asi ani ja nedožijem, aj keby som mal 200 rokov. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Lenny » 09. Aug 2005 18:16

Zpatky šiřce dálnic

V ČR, jak už jsem psal, byly aktualizovány normy. Byly vypuštěny normy D 26,5, R 22,5, R 24,5 a S 22,5. Platné jsou u čtyřpruhových dálnic D 27,5, D 28,0 a šestipruhových D 32,0 a D 34,0. U rychostních silnic R 25,5 a R 27,5 R 32,0 a u čtyřpruhových silnic S 24,5. Byly zavedeny SOS hlásky i na rychlostních silnicích.
U připravovaných staveb je rozhodující, zda bylo vydáno územní rozhodnutí. Pokud ano, tak se staví podle staré normy, pokud ne, tak se púrojekt musí aktualizovat, což se například stalo u stavby D4709.2 Bohumín-statní hranice.

Osobně si myslím, že řidič pozná rozdíl mezi 22,5 a 26,5. Je tam širší odstavný pruh a vodící proužek u svodidel.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Antimander » 22. Sep 2005 22:20

Lenny napísal:Osobně si myslím, že řidič pozná rozdíl mezi 22,5 a 26,5. Je tam širší odstavný pruh a vodící proužek u svodidel.


Lenny,

presne tak.

Na Slovensku sú dostatočne široké diaľnice. Ak už majú byť ešte širšie, tak ja som potom už skôr za to, aby sa stavali ako 3+3 pruhy, do tohto má zmysel investovať. Diaľnice prázdne nebudú, už aj D2 BA-Kúty začína byť dosť plná, min. úsek BA-MA. A aj pri hraniciach s ČR. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Adaios » 20. Okt 2005 20:47

Zlata stredna cesta. Myslim si, ze to je idealny variant na Slovensku. Vase dialnice su po vasom "tak akurat" dost siroke. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jún 2006 18:27

26,5 by malo byť dodržiavané pri všetkých diaľniciach.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lermik » 18. Jún 2006 19:11

Dy napísal:26,5 by malo byť dodržiavané pri všetkých diaľniciach.


Podle mě je lepší 27,5, protože při výluce je možné 2+2 uspořádání.

D3 do Čadce se bude stavět jako D26,5 nebo jako D24,5, nebo se stále při intezitách kolem 17 000 plánuje 1/2 profil?
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Lenny » 20. Jún 2006 22:20

Lermik napísal:
Podle mě je lepší 27,5, protože při výluce je možné 2+2 uspořádání.

D3 do Čadce se bude stavět jako D26,5 nebo jako D24,5, nebo se stále při intezitách kolem 17 000 plánuje 1/2 profil?


Plán je poloviční profil D 24,5
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 23:56

Lenny napísal:
Lermik napísal:
Podle mě je lepší 27,5, protože při výluce je možné 2+2 uspořádání.

D3 do Čadce se bude stavět jako D26,5 nebo jako D24,5, nebo se stále při intezitách kolem 17 000 plánuje 1/2 profil?


Plán je poloviční profil D 24,5


Presadzuje sa výstavba na plný profil, zatiaľ je to v stave príprav.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 29. Nov 2007 18:44

Stale mi nejde do hlavy, ze aky vyznam ma sirka stredneho deliaceho pasu... Ved na to, aby auto pri nehode neprerazilo do protismeru stacia pevnejsie zvodidla, ci nie? :roll:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod expwy » 29. Nov 2007 20:27

i15 napísal:Stale mi nejde do hlavy, ze aky vyznam ma sirka stredneho deliaceho pasu... Ved na to, aby auto pri nehode neprerazilo do protismeru stacia pevnejsie zvodidla, ci nie? :roll:

To nie je len o tom, aby auto neprerazilo do protismeru. V strednom deliacom páse sú uložené rôzne káble, kanalizácia a treba tam priestor aj pre DZ, portálové konštrukcie a mnoho ďalšieho...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Andrej » 29. Nov 2007 22:10

hm, kked je taky potrebny, ako to potom bude riesene pri rozsireni D1 BA-TT? Tam sa ma zabrat znacna cast dnesneho stredoveho pasu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Rio13.zm » 29. Nov 2007 22:59

mna by zaujimalo, kolko metrov bude mat sirka 3+3, napriklad 2+2 ma 26,5, a ci 3+3 bude aj krajnica. dalej by ma zaujimalo, preco nemame v stupanivedla pomaleho pruhu krajnicu, priklad D1 pri trencine, sverebci alebo R1 h.benadik
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod aquila » 29. Nov 2007 22:59

na obrazku v galerii je to miestami vidno, ze tam kde je kanalizacia v strede to bude sirsie .. kde nie je .. nebude ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod expwy » 29. Nov 2007 23:04

Andrej napísal:hm, kked je taky potrebny, ako to potom bude riesene pri rozsireni D1 BA-TT? Tam sa ma zabrat znacna cast dnesneho stredoveho pasu.
Až taká značná časť nie, dnes sú už lepšie technológie, ktoré umožňujú užšie použitie stredného deliaceho pásu (hlavne monolitické betónové zvodidlá). Na tomto úseku bude stredný deliaci pás stále dostatočne široký, aby spĺňal všetky normy.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Ludo » 29. Nov 2007 23:16

Rio13.zm napísal:mna by zaujimalo, kolko metrov bude mat sirka 3+3, napriklad 2+2 ma 26,5, a ci 3+3 bude aj krajnica. dalej by ma zaujimalo, preco nemame v stupanivedla pomaleho pruhu krajnicu, priklad D1 pri trencine, sverebci alebo R1 h.benadik


...Prečo staviame diaľnice 2+2 v kategórii D26,5 a nie D27,5 alebo D28,0 , prečo staviame D3 v kategórii D24,5 (?!), prečo je D1 Mierová-Senecká len 2+2 bez možnosti rozšírenia, prečo na križovatke dvoch diaľnic nedokážeme urobiť kolektor aspoň 2+2 v jednom smere atď...

Odpovede (?):
a) šetrenie na nesprávnom mieste
b) neschopnosť myslieť čo i len na 5 rokov dopredu
c) obyčajná hlúposť...

Všetky odpovede sú správne.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

Odoslaťod expwy » 29. Nov 2007 23:30

Ludo napísal:...Prečo staviame diaľnice 2+2 v kategórii D26,5 a nie D27,5 alebo D28,0 , prečo staviame D3 v kategórii D24,5 (?!), prečo je D1 Mierová-Senecká len 2+2 bez možnosti rozšírenia, prečo na križovatke dvoch diaľnic nedokážeme urobiť kolektor aspoň 2+2 v jednom smere atď...

Odpovede (?):
a) šetrenie na nesprávnom mieste
b) neschopnosť myslieť čo i len na 5 rokov dopredu
c) obyčajná hlúposť...

Všetky odpovede sú správne.
Áno Ludo, bohužiaľ máš pravdu. STN pre plánovanie a výstavbu diaľnic určuje, že D a R by sa mali stavať na kapacitu 30 rokov dopredu. Toto sa veselo ignoruje.

Včera som pripomienkoval novelizáciu tejto normy z dielne VÚD ZA, ktorá mala za úlohu zlacnieť výstavbu diaľnic a objavili sa v nej také perličky ako parametre D22,5 a R18,5. A výstavbu rýchlostných ciest na kvalitu D a výstavbu diaľnic na kvalitu C, pričom rebríček kvality je:
A - najlepšia
B - dobrá
C - priemerná
D - menej kvalitná
E - nekvalitná
Nechápal som :evil: Prirovnal by som to k sabotáži a k totálnemu znehodnoteniu pojmu diaľnica...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod i15 » 30. Nov 2007 07:05

vdaka, MH

Podla mna by sa mali RC stavat s jazdym pruhom sirokym 3,75m (od R24,5). Ved dnes sa aj tak vacsina rychlostnych komuniakcii stavia v polovicnom profile, tak nech sa aspon daju rozsirit na poriadne :roll:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod sergej » 03. Jan 2008 16:47

Diaľnice budú lacnejšie za cenu kvality :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8959
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.