Moderátor: Moderátori
V tuneloch nesneží. Aj "maďarská dialnica" je dlhá, ba dlhšia o ~ 30 km a navheje dvojité spoplatnenie.IDV napísal:... , ale jasne nie je to idealna trasa KE-BA, akurat horsie je to ze tam bude 10 tunelov (uz teraz je 7 ci kolko), staci ze v jednom sa nieco stane a hned zdrzania zapchy, plus je to celkom dlha trasa...
Podobne i popri D1 (a asi i popri ďalších D/RC). Stromy sú vlastne prírodné snehové zábrany.IDV napísal:... vyhoda madarskej dialnice je ze tam nie su takmer ziadne stromy popri dialnici
metelesku.blesku napísal:DrX napísal:Prezradím ti tajomstvo. Ale nikomu to nehovor. Ten pravidelne zafúkaný strategický úsek na trase Bratislava - východ začína tu: https://goo.gl/maps/sbS6FDLe6NzcBXvz6 a končí tu: https://goo.gl/maps/1STyPuXXpzRjtZb1A
madarsko nie je vychodnejsie ako slovensko. zato ma nizsiu nadmorsku vysku ako sever. vacsina ZA-PO je nad 300 mnm az vyse 800 mnm co je porovnatelne s donovalmi a ovela vyssie ako soroskaNo i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie...
Podobne i popri D1 (a asi i popri ďalších D/RC). Stromy sú vlastne prírodné snehové zábrany.
zato su drahe s drahou a casovo narocnou udrzbou. kolko dni v roku budu kvoli uzatvorenym tunelom vacsie/mensie obchadzky ? toto je len zaciatok, z najdhsich funguje len branisko, presov a ovciarsko su fungl nove. a kolko mostov ako na liptove bude treba odstavit, opravit ci nanovo postavit....na juhu je tunel v BA a dalsich 10 rokov zrejme ziadny nepribudne. vacsie mosty na juhu viem cca. vymenovat. na severe netusim kolko desiatok/stoviek (??) ich je.V tuneloch nesneží.
KN.SK napísal:V tuneloch nesneží. Aj "maďarská dialnica" je dlhá, ba dlhšia o ~ 30 km a navheje dvojité spoplatnenie.IDV napísal:... , ale jasne nie je to idealna trasa KE-BA, akurat horsie je to ze tam bude 10 tunelov (uz teraz je 7 ci kolko), staci ze v jednom sa nieco stane a hned zdrzania zapchy, plus je to celkom dlha trasa...Podobne i popri D1 (a asi i popri ďalších D/RC). Stromy sú vlastne prírodné snehové zábrany.IDV napísal:... vyhoda madarskej dialnice je ze tam nie su takmer ziadne stromy popri dialnici
No i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie...
U nás už Dunaj vlastne nezamŕza — možno raz za dekádu v prístavných bazénoch a na VDG, ale dole v Maďarsku (okolie Baje) a ďalej smerom k ústiu ešte stále treba lámať ľady priamo na ňom, v toku (H, SRB, HR, RO a BG). Kolegovia zo žiaľ už nejestvujúcich SLK, pokiaľ lodenice ešte vyrábali lode = pred ich vytunelovaním, natočili videjká z plavieb na "morské skúšky" alebo odovzdávanie lodí v Constanți alebo v Galați, tak bolo vidieť na nich, že cez zimu po Dunaji brázdili riečne ľadoborce ('naše' nákladné lode ľadovej triedy nemuseli využiť ich pomoc, tie šli hlavne do Ruskej federácie a Nórskeho kráľovstva). Aj bez vzhliadnutia týchto videí som o tom vedel, ony len to pekne a jasne potvrdzovali. 1715
— Ešte raz: No i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie... — Tu nejde, či je Maďarsko východnejšie (Ináč má západnejšie, južnejšie a východnejšie zemepisné body ako Slovensko, ktoré má od neho len severnejší bod.), ale o to, že v rámci jedného a toho istého štátu je mierne inšia klíma smerom na východ, vplyv "mora" klesá, teda sa prejavuje viac kontinentálnosť klímy = väčší rozkmit teplôt počas roka.devil napísal:madarsko nie je vychodnejsie ako slovensko. zato ma nizsiu nadmorsku vysku ako sever. vacsina ZA-PO je nad 300 mnm az vyse 800 mnm co je porovnatelne s donovalmi a ovela vyssie ako soroskaja som napísal:No i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie...
•••
urcite netreba vysvetlovat pojem teplotný gradient. ked na severe snezilo, na juhu bola poladovica....s oteplenim sneh mizne a poladovica sa posuva na sever...
Nepravda? Lesy (zoskupenie zväčša stromov) tlmia vietor (vetrolamy aj preto sadili i naši nehlúpi predkovia). Vietor nafúkava (snehové) záveje/jazyky. Tu na tomto úseku I/75, sú len polia poboch stranách cesty, keď sme tadiaľ pravidelne jazdili pred 20 až 25 rokmi, i počas zimy, tak vietor cez ňu prefúkaval zmes snehu a spraše z polí, keď nebol sneh, za sucha, tak len spraš...devil napísal:ja som napísal:Podobne i popri D1 (a asi i popri ďalších D/RC). Stromy sú vlastne prírodné snehové zábrany.
V tuneloch nesneží . A neprší (tu myslené dážď) .devil napísal:zato su drahe s drahou a casovo narocnou udrzbou. kolko dni v roku budu kvoli uzatvorenym tunelom vacsie/mensie obchadzky ? toto je len zaciatok, z najdhsich funguje len branisko, presov a ovciarsko su fungl nove. a kolko mostov ako na liptove bude treba odstavit, opravit ci nanovo postavit....na juhu je tunel v BA a dalsich 10 rokov zrejme ziadny nepribudne. vacsie mosty na juhu viem cca. vymenovat. na severe netusim kolko desiatok/stoviek (??) ich je.ja som napísal:V tuneloch nesneží.
•••
Treba mať šťastie, ak ideš cez celú Budapešť. Raz, keď sme šli s kolegami služobne cez Budapešť až na koniec Pešti, nebolo zdržanie, mali sme šťastie. No ďalší kolega sa neraz cez Budapešť terigal dve-tri hodinky. 1716IDV napísal:H cez BP je len o 10km dlhsia nez D1, po obchvate BP skoro nikdy nema vyznam ist z casoveho hladiska
nechapem co riesis, teplota je vyssia cim viac ides na juh a cim nizsia nadmorska vyska.— Ešte raz: No i pre Maďarsko platí, že čím východnejšia zemepisná poloha [dtto i inde v (strednej) Európe], tým kontinentálnejšie podnebie, zimy tuhšie, letá horúcejšie... — Tu nejde, či je Maďarsko východnejšie (Ináč má západnejšie, južnejšie a východnejšie zemepisné body ako Slovensko, ktoré má od neho len severnejší bod.), ale o to, že v rámci jedného a toho istého štátu je mierne inšia klíma smerom na východ, vplyv "mora" klesá, teda sa prejavuje viac kontinentálnosť klímy = väčší rozkmit teplôt počas roka.
zase utekas od temy. pisal si o stromoch ako snehovej zabrane. to je sice pravda ale na to nestacia stromy v sirokych rozostupoch ale na to treba vetrolamy a aj ich efekt je otazny v zimnom obdobi lebo listie opadava...a teda pytam kde si take videl npr. na D1 ???Nepravda? Lesy (zoskupenie zväčša stromov) tlmia vietor (vetrolamy aj preto sadili i naši nehlúpi predkovia). Vietor nafúkava (snehové) záveje/jazyky. Tu na tomto úseku I/75, sú len polia poboch stranách cesty, keď sme tadiaľ pravidelne jazdili pred 20 až 25 rokmi, i počas zimy, tak vietor cez ňu prefúkaval zmes snehu a spraše z polí, keď nebol sneh, za sucha, tak len spraš...
kazdy usek je jedinecny. otazka znie ze ked maju v alpach kopu tunelov musime ich mat aj my. podla mna nie.Tunely majú i v CH, I, A, IS, N, DK, ba i v H, etc. Sú nerozumný?
mozno ....tak si klini na dialnice.szm.com a prezri si jestvujuce alebo na ineko buduce dialnice....tie vase 600 metrove mosty nijako nevynikaju. na D1 mas aj cca. dvojkilometrovy. ale hlavne....na R1 na jesen opravovali asi 300 metrovy pred budcou postaveny za komunistov, teda lavu polovicu, asi tento rok bude prava. pred casom opravovali dalsie mosty medzi TT a NR co si asi 3 dlhsie. na pohroni su nejake podobne ako pri budci co maju okolo 15 rokov.....najdlhsi je most pri NR ten ma vyse km spred asi 10 rokov. R2 ZV-LC budu uplne nove a na LC-KE si okrem ozdian a figy (3 mosty) neviem spomenut za ziadny vacsi....a pamatam si opravy mosta cez ipel pri pincinej, pod soroskou spred par rokov. takze na juhu necakam vacsie komplikacie na vela rokov co tyka oprav.Mosty sú i na juhu, ba sa zvýši ich počet (R2 a R7; R_3?) - možno v hojnejšom počte ako na severe. I v Komárne máme nad Dunajom i Váhom (6 a 1 estakáda), možno pribudne ešte jeden-dva (Nitra-Váh-Rameno Váhu a Dunaj_?).
Nie vždy.devil napísal:teplota je vyssia cim viac ides na juh a cim nizsia nadmorska vyska.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.