Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
27
17%
po R1 a cez Donovaly
27
17%
po R1 a cez Certovicu
26
16%
po R1 a dalej na LC a RV
33
20%
cez Madarsko
6
4%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
41
25%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 161

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 05. Jún 2018 14:43

No a aky je rozdiel medzi tymto a Einsteinovou, ked mas cez Petrzalku dialnicu a este aj dve cesty? Ziaden.
Okrem toho precitaj si este raz co som napisal, od R7 by to bola mestska cesta 2+2.
Mesto je aj o cestach. Cez letisko sa neda, ina moznost je len cez Podunajske Biskupice, mimochodom Kazanska cez stred sidliska uz je a je 2+2. Rozsirenie treba len na poliach okolo Slovnaftskej.
Ak chce niekto pokoj bez premavky nech sa odstahuje do Tatier. Aj ked pochybujem, ze tam ho najde.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 05. Jún 2018 16:04

Porovnávaš neporovnateľné. Einsteinova vedie okrajom sídliska a diaľnica cez Petržalku sa nerovná Einsteinova. Aj ked diaľnica mala rezervovaný koridor a vedie len okrajom sídliska tak boli voči nej vedené značné protesty. RC/pokračovanie RC by nielen kapacitne nestíhalo po existujucej 2+2 ale malo by toľko odvolaní, že ani do 203 by nebolo rozhodnuté.
Hovor o napojení R1 na D4 a to už bude OK.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 05. Jún 2018 20:33

PK napísal:Jano1, su to oficialne data zo scitania z 2015. Najdi si to. D1 je za TT okolo 26.634aut/24h, R1 za TT okolo 39.058 aut/24. R1 ma presne o 46% viac premavky ako D1 za TT.


Oficialne cisla zo scitania 2015 su pri krizovatke Trnava:
usek 87040 D1 26634
usek 80818 R1 34287
Teda z R1 v smere od Nitry prichadza na krizovatku D1 o 28.7% viac oproti smeru od Trencina.

A Tvoj odhad na presmerovanie 30 000 v./24h na planovanu R1 v sucasnosti je dalsi blud.
PK napísal:Zarucene sa dostanes nad 30.000 co je polovica intenzity D1.

Na D1 je pri TT smer BA 42774 v./24h, pricom zdrojom/cielom je TT, D1 a R1, ale podla Teba R1 od NR tvori viac ako 70% intenzity D1 smer BA a to je zarucene nezmysel.

Myslim si, ze postavenie paralelnej R1 k D1 TT-BA by bolo lepsie riesenie ako rozsirovanie D1.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod pohodak » 06. Jún 2018 07:48

akurat si treba uvedomit ze R1 medzi TT a NR je prestavana jednotka a teda k nej chyba paralelna cesta, treba si pozriet ako idu intenzity dole hned za krizovatkou nitra zapad...nech sa radsej vybuduje opat cesta 1. triedy NR-TT, rozsiri stara senecka na 2+2, odstrania tie sproste kruhace na I/62 a zrazu zistime ze sme minuli zlomok penazi a ziadnu "novu" R1 nam netreba a uz vobec nemusime rozsirovat R1 NR-TT na 3+3 co som tu uz tiez cital :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 06. Jún 2018 08:25

Jano1 napísal:
PK napísal:Jano1, su to oficialne data zo scitania z 2015. Najdi si to. D1 je za TT okolo 26.634aut/24h, R1 za TT okolo 39.058 aut/24. R1 ma presne o 46% viac premavky ako D1 za TT.


Oficialne cisla zo scitania 2015 su pri krizovatke Trnava:
usek 87040 D1 26634
usek 80818 R1 34287
Teda z R1 v smere od Nitry prichadza na krizovatku D1 o 28.7% viac oproti smeru od Trencina.

A Tvoj odhad na presmerovanie 30 000 v./24h na planovanu R1 v sucasnosti je dalsi blud.
PK napísal:Zarucene sa dostanes nad 30.000 co je polovica intenzity D1.

Na D1 je pri TT smer BA 42774 v./24h, pricom zdrojom/cielom je TT, D1 a R1, ale podla Teba R1 od NR tvori viac ako 70% intenzity D1 smer BA a to je zarucene nezmysel.

Myslim si, ze postavenie paralelnej R1 k D1 TT-BA by bolo lepsie riesenie ako rozsirovanie D1.


Bral som najvyssiu hodnotu premavky tesne za Trnavou smer D1 je to usek 87040 s 26634 aut/24h a na R1 je to usek 86550 s 39058 aut/24h.
Vsetky dalsie useky za tymito dvoma uz maju nizsie intenzity aj na D1 aj na R1, takze trvam na svojom tvrdeni, ze R1 ma za TT o 46% vyssiu intenzitu ako D1.
Neviem preco pozeras na intenzitu pred Trnavou. Ja som povedal, ze z D1 BA - TT kde je 60.000 (usek 87020 s 62652aut/24h) by ubudlo po vybudovani paralelnej R1 aj viac ako 30.000aut/24h. Na tom tiez trvam.
Tak ako na zaklade tvojej informacie na D1 pred TT smer BA, kde je 42774aut/24h si dovolim povedat, ze po vybudovani paralelnej R1 by klesla intenzita na menej ako polovicu (samozrejme docasne) na 21.000aut/24.

S tvrdenim, ze postavenie paralelnej R1 namiesto rozsirovania D1 je lepsie riesenie absolutne suhlasim. V podstate vsetko co som tu pisal bolo o tom. D1 v pripade dostavania R1 nepotrebuje ani cent investicii na 20 rokov dopredu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod aquila » 06. Jún 2018 09:02

pohodak napísal:akurat si treba uvedomit ze R1 medzi TT a NR je prestavana jednotka a teda k nej chyba paralelna cesta, treba si pozriet ako idu intenzity dole hned za krizovatkou nitra zapad...nech sa radsej vybuduje opat cesta 1. triedy NR-TT, rozsiri stara senecka na 2+2, odstrania tie sproste kruhace na I/62 a zrazu zistime ze sme minuli zlomok penazi a ziadnu "novu" R1 nam netreba a uz vobec nemusime rozsirovat R1 NR-TT na 3+3 co som tu uz tiez cital :roll:


presne, uplne by stacilo urobit novu jednicku, aj ked by sa motala hore dole okolo R1, vyuzit aj 4 prodovku vo voderadoch, napojenie pod trnavou.. a hlavne ozaj konecne urobit I/51.

ale to bohuzial nie je tak sexi ako rozsirenie dialnice.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 06. Jún 2018 09:17

Vlados napísal:Porovnávaš neporovnateľné. Einsteinova vedie okrajom sídliska a diaľnica cez Petržalku sa nerovná Einsteinova. Aj ked diaľnica mala rezervovaný koridor a vedie len okrajom sídliska tak boli voči nej vedené značné protesty. RC/pokračovanie RC by nielen kapacitne nestíhalo po existujucej 2+2 ale malo by toľko odvolaní, že ani do 203 by nebolo rozhodnuté.
Hovor o napojení R1 na D4 a to už bude OK.


Aky je rozdiel ci mas okna k dialnici z lavej strany, alebo z pravej strany? Na Einsteinovej ludia prechadzaju masivne na druhu stranu kvoli obchodnym centram. Na sidlisku masivne z jednej bytovky do druhej neprechadzaju.
Preco by pokracovanie RC kapacitne nestihalo? 2+2 ti dokaze preniest podobnu kapacitu pri 130km/h a pri 50km/h. Ak spravis chodniky pre chodcov mimourovnovo a 50m pred a za kazdou svetelnou krizovatkou rozsiris na 4+4 tak nemas problem. To rozsirenie na 4+4 v krizovatkach je klucove. Jeden pruh so semaforom svietiacim zeleno 50% casu ti spravi uzke hrdlo 500aut/h. Preto potrebujes 4 pruhy aby si spravil 2000aut/h. Pri pomere 70%:30% spravis 2800aut/h. 2x pre smer a protismer je 5600aut/h. To je pri 12h spickovej premavky 67200aut/24h. Je to hodnota na D1 kde boli potrebne tri pruhy, takze na 2+2 v pohode.
Ako som pisal pred casom, zhruba som odpozoroval, ze dedina/mesto generuje premavku vo vyske tretiny poctu obyvatelstva.
Bratislava ma 580.000 obyvatelov, premavku generuje zhruba 191.000aut/24h. S tymto sa musime vysporiadat na vstupoch. S tym, ze z vychodu je to vacsina, moj odhad 140.000.
D1 zvladne 60.000
Zvysne okresky do Pezinka, Senca, Mostu pri Ba, Samorina prenasaju zbytok.
Este musime osetrit zvysnych 80.000. Zvysne okresky ktore mame maju zataz PK 20.000, Stara Senecka 13.000, Most pri Ba 15.000, Rovinka 20.000, spolu 68.000.
Tuto je jasny deficit D1 + okresky spolu 128.000, potrebujeme 140.000
S vybudovanou R1 by to bolo D1 60.000, R1 60.000, okresky 68.000. Celkova kapacita 188.000, takze este mame rezervu 44.000.
Dalsie zvysovanie premavky by uz nebolo z dovodu nenasytenia autami ako je tomu teraz, ale len z dovodu rozvoja mesta, stupania poctu obyvatelov.
Tuto kapacitu ciest 40.000 smery mimo vychod + 188.000 smer vychod = 228.000aut/24h by sme vycerpali az ked by Bratislava dosiahla 684.000 obyvatelov.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 06. Jún 2018 09:37

Asi si nikdy nebol v Petržalke ani vo Vrakuni a Podunajských Biskupiciach. V Petržalke je pri diaľnici 2 pruhová cesta s odstavným pruhom + pás lesa a železnice alebo pás business centier a železnice alebo business centrá. Toľko k oddeleniu od D/RC.
Súbežná Einsteinova 2+2 s mimoúrovňovými križovatkami a 70km/h + D1 2+2 s 90km/h má úplne inú priepustnosť ako Kazanská 2+2 s úrovňovými križovatkami a 50km/h.
Verím, že US by to bolo vyhodnotené ako OK, ale v európe ťažko... aj keď len východnej.
Celkovo ťahať ďalšiu Rku do miesta križovania D1xR7 je hovadina na n-tú. Keď tak nová Rka by mala by smerovaná na Galvaniho. Žiaľ nenechali sme si na tu územnú rezervu (Píniová ul.)... Keď niekedy o 100 rokov bude nová Rka do BA tak skončí na D4.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 06. Jún 2018 09:42

Pripojenie na Galvaniho by zlepsilo situaciu, ale je horsie ako to ktore pisem, pripojit R na kruhac pod Pristavnym cez Slovnaftsku, Kazansku.
Tvoje riesenie privedie kopu aut do stredu mesta ktore tam ani nechcu ist. Auta smerujuce z vychodu do Petrzalky, Ciech, Rakuska, Madarska a do business centier na Prievozskej by zbytocne prechadzali mestom. A to pravdepodobne po Ruzinovskej, kde je situacia este podstatne horsia ako na Kazanskej, Slovnaftskej. Tymto by si vpustil do stredu mesta zbytocne 20.000 aut.

A tu priepustnost 2+2 Kazanskej som ti napisal ako zlepsit. Momentalne je Kazanska ulica duchov. 2+2 vyuzita tak na 10% a to kvoli stuplu 1+1 na Slovnaftskej.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 06. Jún 2018 09:51

Neviem si prestaviť čo by robili "Auta smerujuce z vychodu do Petrzalky, Ciech, Rakuska, Madarska" na kruháčom pod Prístavným mostom. Určite nie si znalý situácie ohľadom usiness centier na Prievozskej. Ďalšie vozidlá tam nemajú kde parkovať... Nové business centrá buď vzniknú na Boroch alebo na Galvaniho.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 06. Jún 2018 09:56

ak sa neda popri letisku tak to treba cele zabalit. na napojenie diallnice musis mat kapacitne postacujucu minimalne 2x2 cestu s co najmenej semaformi alebo ako pises s kapacitne vyhovujucimu velkymi krizovatkami. kazanska usti na slovnaftsku. to je obycajna 1+1. alebo svornosti to je to iste. popri letisku by sa napojila na ruzinovsku, to je jedina solidna cesta z tohto smeru. cize 3+3 zlate piesky-SC a prelozka I/61 staci. a senec (blatne)-sered bud R1 alebo rozsirit R1 od D1 po sered. opat je jednoduchsia druha alternativa.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 06. Jún 2018 10:18

problém nie je popri letisku ale s "chatkami" pri čističke a novými bytovkami pri Ráztočnej. Galvaniho na možnosť pokračovanie cez Žabí majer na severnú tangentu. Celé je to v ríši snov s realizáciou okolo 2100.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod pohodak » 06. Jún 2018 10:29

galvaniho cez zabi majer na severnu tangentu? to si trosku pleties, severna tangenta je pokracovanie jarosovej...druha vec je, ze chyba predlzenie bojnickej aj tomasikovej do race, ale to sme uz riadne OT
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 06. Jún 2018 10:58

PK napísal:Bral som najvyssiu hodnotu premavky tesne za Trnavou smer D1 je to usek 87040 s 26634 aut/24h a na R1 je to usek 86550 s 39058 aut/24h.


Na useku 86550 intenzitu navysuje lokalna doprava z dovodu neexistencie vhodnej paralelenej cesty. Tie auta nejdu na D1 ani do BA.

PK napísal:Vsetky dalsie useky za tymito dvoma uz maju nizsie intenzity aj na D1 aj na R1


To zase nie je pravda v pripade D1. To plati v pripade R1, kde intenzita pomerne rychlo klesa a po cca 30 km od toho super useku s lokalnou dopravou uz je intenzita len 18,5 tisic v./24h. D1 lokalne stupa na vyse 28 tisic v./24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 06. Jún 2018 11:55

Jano1, ta paralelna cesta tam tak skoro nebude, ta premavka tam ostava.
Ci ma R1 viac o 50%, alebo 40% je nepodstatne.
Podstatne je, ze ma ovela viac ako D1 napriek protezovaniu D1, vymyvaniu mozgov najpotrebe D1 pre cele Sk.
A myslis, ze bude premavka na R1 TT - NR klesat? Napoviem ti - napr. Jaguar Land Rover Nitra.

D1 klesa z 26.600 na 25.000 a stupa az tesne pred Trencinom na 28.000
R1 klesa z 39.000 na 28.000, pred nitrou ma 28,700.
Z pohladu lokalnej dopravy do Bratislavy o ktorej som pisal dalej je uz nepodstatne.
Teda v pripade D1 je nepodstatne uz za Piestanmi, kde je 24.700, v pripade R1 je nepodstatne co je za Nitrou, cize koncime na 28.700.
D1 po celej dlzke TT - Piestany ma nizsiu premavku ako R1 TT - Nitra.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 06. Jún 2018 12:05

Vlados napísal:Neviem si prestaviť čo by robili "Auta smerujuce z vychodu do Petrzalky, Ciech, Rakuska, Madarska" na kruháčom pod Prístavným mostom. Určite nie si znalý situácie ohľadom usiness centier na Prievozskej. Ďalšie vozidlá tam nemajú kde parkovať... Nové business centrá buď vzniknú na Boroch alebo na Galvaniho.


Tipnem si pokracovali by bud na obchvat smer HU, AT, CZ, alebo by sli na most Apollo a potom na dialnicu.
Situaciu na Prievozskej poznam dokonale. Zamienas si pricinu s nasledkom. Do business centier na prievozskej denne dochadza mozno 10.000 aut. S tym nespravis nic. (teda na inu temu, napriklad vlakova zastavka Pristav a spoje zo Senca, Pezinka a pod.)
Ak by bola skapacitnena Slovnaftska + Kazanska, podstatna cast tychto aut by poobede nesla na sucasny obchvat, ale na novu R1. Vratane mna.
Pripojenie R1 cez Slovnaftsku a Kazansku by sucasny obchvat odbremenilo o mozno 30.000 aut.
Pridanim novej kapacitnej cesty na vystupe z BA na vychod by dramaticky klesol pocet autokilometrov najazdenych po Bratislave, doprava v Bratislave by sa uvolnila.
Tisice ludi by namiesto D1 + Roznavska, alebo D1+obchvat zvolilo R1, Kazansku, Slovnaftsku, pretoze by to mali k cielu blizsie popr. rychlejsie. R1 by to bolo vyhodnejsie pre vsetkych s cielom v BA juzne od Prievozskej a Gagarinovej.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 06. Jún 2018 12:27

devil napísal:ak sa neda popri letisku tak to treba cele zabalit. na napojenie diallnice musis mat kapacitne postacujucu minimalne 2x2 cestu s co najmenej semaformi alebo ako pises s kapacitne vyhovujucimu velkymi krizovatkami. kazanska usti na slovnaftsku. to je obycajna 1+1. alebo svornosti to je to iste. popri letisku by sa napojila na ruzinovsku, to je jedina solidna cesta z tohto smeru. cize 3+3 zlate piesky-SC a prelozka I/61 staci. a senec (blatne)-sered bud R1 alebo rozsirit R1 od D1 po sered. opat je jednoduchsia druha alternativa.


Devil, vyssie som pisal, ze rozsirit Slovnaftsku na 2+2, spolu s rozsirenim krizovatiek na Kazanskej. Cele to usti 2+2 na megakruhaci pod Pristavnym Mostom. Nie je to idealne, ale je to suverenne najlepsie co v Ba aktualne mame. Premavka od Slovnaftskej by sa delila na 2+2 Bajkalsku a 2+2 kruhac pod Pristavnym. To je dostatocna kapacita aby odviedla prisun 2+2 zo Slovnaftskej, Kazanskej a R1. Z opacnej strany by sa na rozsirenu 2+2 Slovnaftsku pripajali 2 pruhy od Pristavnej a 2 pruhy od Bajkalskej.
Slovnaftskej absolutne nic nebrani rozsireniu, je to pole. Pozri si Google Maps typical traffic, kolony vznikaju presne na spajani pruhov z 2 na 1.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod pa3ck » 06. Jún 2018 13:00

Rozšírenie Slovnaftskej, pokiaľ je technicky možné, by sa realizovať malo. Avšak nezabúdajme, ako to prízvukuje Vlados, že pod Prístavný most už bude ústiť jeden vstup z D4 (R7). A osobne si myslím, že trasa R1-D4-R7 bude rýchlejšia ako R1-Kazanská-Slovnaftská cez sídlisko.

Ešte poznámky k jednotlivým smerom:
Rakúsko a Maďarsko riešiť nemusíme, dopravu z východu týmito smermi prevezme D4. Taktiež aj juh Petržalky. Česko podľa mňa bude tiež zaujímavejšie ísť cez D4 a D2, pretože na Prístavnom moste bude stále veľký podiel vnútromestskej dopravy a iné trasy v meste (Šancová, nábrežie) sú pre tranzit prakticky nepoužiteľné. Samotné napojenie Kazanskej na D4 by mohlo pomôcť obsluhe Podunajských Biskupíc a Vrakune a možno aj spomínaných oblastí okolo Prievozskej. Avšak by to bol v podstate už šiesty kapacitný smer na križovatku pod Prístavným mostom, pričom smerom do centra a Ružinova by boli iba dva vstupy.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 06. Jún 2018 13:09

na bajkalsku pojde R7. to by bolo moc.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 06. Jún 2018 13:22

To zase nie je pravda v pripade D1. To plati v pripade R1, kde intenzita pomerne rychlo klesa a po cca 30 km od toho super useku s lokalnou dopravou uz je intenzita len 18,5 tisic v./24h. D1 lokalne stupa na vyse 28 tisic v./24h.


na D1 mas okresne mesta na hned pri trase, osidlenie pri R1 je ine. konkretne z LV do BA sa na R1 napajas az pri NR. keby boli LV hned pri R1 tak to mas o 5.000+ aut viac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 06. Jún 2018 13:34

Ako som pisal vyssie, pocet aut na vystupe a vstupe z Ba je obmedzeny. Ak sa postavi D4 a R7, pripoji na kruhac pod Pristavnym a zaroven sa rozsiri Slovnaftska na 2+2, plus postavi predlzenie Kazanskej po D4 k R1, co je asi 2km cez pole, tak ziskame kvalitnu kapacitnu paralelnu trasu. Aj ked paralelna len ciastocne, kedze R1 a R7 nepokryvaju to iste uzemie.
Pritom rozsirenie 3km Slovnaftskej na 2+2 a dostavanie 3km Kazanskej k D4+R1 by stalo tak do 6-7 mil. Eur. Co je cena pol kilometra dialnice. Pricom by obsluzilo asi o 10-15.000 aut denne viac, co je okolo 10% celkovej premavky z Ba na vychod.
Vyhodnost tejto investicie superi len s rozsirenim semafora v Ivanke pri Metre na 2+2 aspon na 50m. Co by stalo mozno 0,5mil. Eur a obsluzilo okolo 10.000 aut denne naviac.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod PK » 06. Jún 2018 13:42

devil napísal:
To zase nie je pravda v pripade D1. To plati v pripade R1, kde intenzita pomerne rychlo klesa a po cca 30 km od toho super useku s lokalnou dopravou uz je intenzita len 18,5 tisic v./24h. D1 lokalne stupa na vyse 28 tisic v./24h.


na D1 mas okresne mesta na hned pri trase, osidlenie pri R1 je ine. konkretne z LV do BA sa na R1 napajas az pri NR. keby boli LV hned pri R1 tak to mas o 5.000+ aut viac.


Devil suhlasim s tebou. Dolezitost R1 na zapade Slovenska prekonala dolezitost D1. Je jasne, ze kope ludi sa to nepaci a maju problem sa s tym zmierit. Ale fakty momentalne su jasne. Patrim medzi tych par ludi, ktori tuto uz pred viac ako 10 rokmi toto pisali a teraz ked je zapadna R1 dostavana kompletne sa to prejavuje. Co sa tyka nizsich intenzit za Nitrou. Pribina je hotova par rokov, priemysel a rozvoj nasleduje cesty s 10+ rocnym oneskorenim, takze intenzity na R1 za Nitrou maju najvyssi rast este len pred sebou. Zatial nam musi stacit, ze odhadovane intenzity pred vystavbou 7000aut su nasobne prekonane - 18.000. Ked sa R1 kompletne pripoji cez R2 do Kosic a rychlostne so severnou D1 v Ruzomberku intenzity este rapidne porastu.
Potom pripojenie R1 priamo do Bratislavy bude nutnost nie volba.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 06. Jún 2018 14:10

pohodak napísal:galvaniho cez zabi majer na severnu tangentu? to si trosku pleties, severna tangenta je pokracovanie jarosovej...druha vec je, ze chyba predlzenie bojnickej aj tomasikovej do race, ale to sme uz riadne OT

neuviedol som to presne. mal som ešte uviesť preložku II/502 poza Biely kríž.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod pohodak » 06. Jún 2018 14:33

toto ta ako napadlo? netusim ako sa chces dostat zo zabieho majera na jarosovu poza biely kriz, ved tam mas okrem kopcoviteho terenu zastavbu na kazdom kroku a aj zeleznicu
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 06. Jún 2018 15:03

roky sa plánuje preložka 502-jky Pionierka - Gaštanový hájik - Na pántoch - Rybničná. napr. tu https://www.banm.sk/data/att/3235.pdf
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.