Moderátor: Moderátori
IDV napísal:V noci ked je mala premavka si siel 5 hodin KE-BA severom?
devil napísal:takze 4 tisic NA je vela. len vies ja dost pochybujem ze ZA-PO je tiez 4.000 ND. a este sa pytam ze ked 4.000 ND je vela tak potom 10.000 ND na D2 ako nazvat ?, alebo kolko NA asi chodi na madarskej trase ??
Pacho napísal:IDV napísal:V noci ked je mala premavka si siel 5 hodin KE-BA severom?
tak teraz neviem, či sa ti to zdá veľa, alebo málo?. Možno, keby som využíval na mx limity, teoreticky by sa to dokázalo skrátiť, a bola tam 10´prestávka. zo ZA do BA som isiel vlažnejším tempom, lebo bolo času na odlet. Keď si dobre pamätám, tak to bolo tempomat na 110, občas neaký NA nebol problém obehnút. Zato v celku fajn spotreba 4,3l. (1,5HDi 96kw + AT8, oklo 1700 min-1)
toto si napisal, ta som sa opytal ze kolko je vela. napisal si ze na kysuciach. tak teda dobre. akurat kysuce su D3 a nie D1. na D1 cez liptov totiz mate 2-3.000 NA. tak sa pytam ze ci aj 2-3.000 je vela ? a kolko asi moze byt na tej madarskej trase...drx na to je úplne jednoduchá odpoveď, tranzit nákladných aut. Je veľmi scestné operovať že na juhu žije viac ľudí ako na severe, rozhodujúce sú NA.
devil napísal:pri KM ziadna dialnica nie je ale dialnica je mozno 5km odtial. tak to asi nie je to iste ako tam kde najblizsia dialnica je 50 km. a znovu sa pytam, aj 2-3.000 je vela. lebo potom aj 1500 moze byt vela ?
a mozno pre niekoho vela je presne tolko NA vdaka ktorym by tu dialnicu mohol postavit sukromnik a vyberat myto. to sa obavam ze 4.000 NA je by nestacilo.
IDV napísal:Druha vec je ze od KE po Hubovu bude minimalna premavka, cize lahka jazda, aj ked viac tocit volantom bude treba To ale plati len vtedy ak budu vsetky tunely prejazdne a nebude vysoka uroven lad/sneh
Pacho napísal:Ono je fajn, že máme dialnične prepojenie cez BP, napriek úskaliam, ako je wc ... . Ale myslím si, že sa neak húfne nebude využívať motoristami zo Sk na prepojenie BA - východ. Neviem, či je reálne zistiť, koľko ľudí to reálne využíva, ale myslím si všetko severne a východna od Ťahanoviec, bude radšej využívať sever, so svojími alternatívami , čertovica- donovaly. Po dobudovaní RK a vyšnové, to bude zasa o niečom inom.
richie napísal:IDV napísal:Druha vec je ze od KE po Hubovu bude minimalna premavka, cize lahka jazda, aj ked viac tocit volantom bude treba To ale plati len vtedy ak budu vsetky tunely prejazdne a nebude vysoka uroven lad/sneh
k ladu/snehu este pripocitaj aj dazd, na mnozstve usekov D1 (medzi PP a ZA) totiz pocas dazda nie je zdrave ist cez 100kmh ..
richie napísal:IDV napísal:Druha vec je ze od KE po Hubovu bude minimalna premavka, cize lahka jazda, aj ked viac tocit volantom bude treba To ale plati len vtedy ak budu vsetky tunely prejazdne a nebude vysoka uroven lad/sneh
k ladu/snehu este pripocitaj aj dazd, na mnozstve usekov D1 (medzi PP a ZA) totiz pocas dazda nie je zdrave ist cez 100kmh ..
richie napísal:Pacho napísal:Ono je fajn, že máme dialnične prepojenie cez BP, napriek úskaliam, ako je wc ... . Ale myslím si, že sa neak húfne nebude využívať motoristami zo Sk na prepojenie BA - východ. Neviem, či je reálne zistiť, koľko ľudí to reálne využíva, ale myslím si všetko severne a východna od Ťahanoviec, bude radšej využívať sever, so svojími alternatívami , čertovica- donovaly. Po dobudovaní RK a vyšnové, to bude zasa o niečom inom.
tu dost zavazia aj osobne navyky, aj ja som dlho vzdoroval trase cez BP (mal som nacvicenu trasu stredom - Soroska-Zvolen), ale kolega ma prehovoril a skusil som to par krat - a potom som roky jazdil takmer vylucne cez BP (mozno zavazil uz aj vek, nechybal mi uz ten adrenalin na nedokoncenej R1/R2 so strelcami v protismere cez horizont, vela zveriny, rozbite cesty ... a viac som ocenil komfort a bezpecnost, oto viac ze to bolo casovo porovnatelne) .. nie ze by sa nedali ist po R1/R2 vcelku rychlo, ale chce to poznat trasu a jazdit s respektom a halvne rozumom (zial ten sa z ciest straca asi najviac)
preto si myslim, ze vela sucasnych soferov vyuziva svoju trasu hlavne zo zvyku, uz su na nu nauceny a tak si skor najdu dovody/ospravedlnenia preco ostat - ak ich vyslovene nieco neodradi, alebo nahodov nevyskusaju nieco ine spozitivnou skusenostou (napr. ta cesta na dovolenku a podobne)
uz pred cca 10-timi rokmi som stretaval na M1/M3 dost slovenskych aut .. pri sucasnych podmienkach (a cenach paliva v HU) uz cca 2-3 prejazdy zaplatia rocnu dialnicnu znamku a par dalsich mesiacov (tazko dohadnut, ako dlho bude taky rozdiel v cenach) moze este prispiet na kavu (alebo to wc) a po vyskusani mozno dalsi zistia, ze to pohodlie a hlavne bezpecnost za to stoji (a to nie len co sa tyka soferov a zvery, ale aj poveternostnych vplyvov) ..
a co sa tyka firemnych soferov, neviem ako je to v inych firmach no ja som tak jazdil pracovne sluzobakom - vo firme akceptovali moje vysvetlenie a odsuhalsili (poistka z lizingovky platila pre celu EU - ved aj na dovolenku som isiel sluzobakom ) zaplatili aj dialnicnu a ja som akceptoval, ze si nebudem vykazovat zahranicnu cestu/diety .. akurat tankovat som musel na slovensku ..
teda este raz, to aku trasu si niekto zvoli, bude podla mna viac zavisle na uz zauzivanych zvyklostiach (ritualoch - napr. aj ta spravna zastavka/benzinka/krcma,...) ako rozumnych dovodoch..
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.