Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
27
17%
po R1 a cez Donovaly
27
17%
po R1 a cez Certovicu
26
16%
po R1 a dalej na LC a RV
33
20%
cez Madarsko
6
4%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
41
25%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 161

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Pacho » 18. Nov 2021 12:08

podobná téma sa rieši v sekcii "dialnice v EU hu....., nebolo by to od veci zjednotiť do jednej témy. Ono roidiel cca 8-10 c na litry nafty nie je žiadne lákadlo, okrem prihraničných regionov.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 18. Nov 2021 15:22

toto ale velmi suvisy s temou...inac rozdiel pri 95-ke je o nieco vacsi uz aj teraz.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 30. Nov 2021 20:11

Do tankoch+autoch a na Budapest (abo na Zvolen)!!!
V okolí Popradu a Štrby silno sneží, dohľadnosť je do 100 metrov
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Pacho » 30. Nov 2021 21:40

drx ďakujeme za ďalšie snehové spravodajstvo z pacholandu. Keby si to nebol napísal tak si ani nevšimneme že sneží. Najhoršie je na tom, že si ten Tvoj prípevok, nevšimli, všetci tý vodiči, čo stoja v kolónach, alebo pred uzavretými horskými priechodmi, ale bohu, žiaľ, cez soršku a rovinatým juhom sa nedá cestovať do ČR, PL,... kde smeruje väčšina dopravných tokov, a jazdiť juhom, len preto že tam menej nasneží, je bohapustá hlúposť.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod vladik67 » 01. Dec 2021 06:36

Pacho
Najhoršie je na tom, že si ten Tvoj prípevok, nevšimli, všetci tý vodiči, čo stoja v kolónach, alebo pred uzavretými horskými priechodmi, ale bohu, žiaľ, cez soršku a rovinatým juhom sa nedá cestovať do ČR, PL,... kde smeruje väčšina dopravných tokov, a jazdiť juhom, len preto že tam menej nasneží, je bohapustá hlúposť.


Prepáč Pacho, ale do ČR sa jazdilo už za socializmu a aj jazdi po cestách prvej triedy, kde aj v minulosti bola naplánovaná trasa R2 od Košíc v smere na Drietomu a keďže je kratšia ako cez D1, tak sa ešte stále aj využíva, viď tranzitom zničené cesty najmä v Trenčianskom kraji. Do PL môžeš s tejto naplánovanej cesty odbočiť na ktorejkoľvek zo základných troch tras v smere sever-juh a to po cestách prvej triedy, popri ktorých sú naplánované stavby ciest vyšších štandardov D3, R3 a R4. K sneženiu sa nebudem vyjadrovať, lebo to je oboch Vás diskutujúcich len čerešnička na torte, no že v priemere je zjazdnosť a lepšie počasie v plánovanej trase R2 oproti trase D1 od PO po ZA v smere na CR nie je pochyb.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Pacho » 01. Dec 2021 08:06

vladik, určite máš pravdu, otázka je tiež či jazdíš kamionom, alebo osobákom, lebo tam je tiež výrazny rozdiel vo volbe trasy. ono je to v podstate jedno, lebo som sa snažil môj príspevok písať v sarkastickom tóne. lebo každý rok sa čudovať, že v novemebri napadol sneh, je podľa mňa choré. Tiež je otázka údržby ciest. Keď dobre pozerám, vonku napadalo tak 5cm snehu, a na cestách je "katastrófa". Ja to vidím tak, že pre cestárov je pohodlnejšie a hlavne lacnejšie, uzavrieť horský priechod a počkať si pokial sa sneh neroztopí. :-) a nie spraviť serióznu údržbu. Ale opakujem otázku, prečo tolko "somárov", jazdí severom a stoja v nekonečných kolónoch kôly sneženiu, keď na juhu sú cesty zjazdné a nezasnežené?????
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Vlados » 01. Dec 2021 10:13

Páni, veď je lockdown a cestári sa ho snažia plniť v maximálnom rozsahu ;)
Problém je len a len v peniazoch. Roky nemajú na ľudí, dostatok techniky a posypového materiálu... alebo si myslíte, že v Nórsku je to ešte horšie ako u nás?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod nevo83 » 01. Dec 2021 11:20

Pacho napísal:vladik, určite máš pravdu, otázka je tiež či jazdíš kamionom, alebo osobákom, lebo tam je tiež výrazny rozdiel vo volbe trasy. ono je to v podstate jedno, lebo som sa snažil môj príspevok písať v sarkastickom tóne. lebo každý rok sa čudovať, že v novemebri napadol sneh, je podľa mňa choré. Tiež je otázka údržby ciest. Keď dobre pozerám, vonku napadalo tak 5cm snehu, a na cestách je "katastrófa". Ja to vidím tak, že pre cestárov je pohodlnejšie a hlavne lacnejšie, uzavrieť horský priechod a počkať si pokial sa sneh neroztopí. :-) a nie spraviť serióznu údržbu. Ale opakujem otázku, prečo tolko "somárov", jazdí severom a stoja v nekonečných kolónoch kôly sneženiu, keď na juhu sú cesty zjazdné a nezasnežené?????


- nuz mily Pacho, sneh nenapadal v KE, RV, ani LC.... takze som prekvapeny ... ze je december a snehu nikde
- ano je to jednoduchsie a lacnejsie, a hlavne teraz ked sa vsade setri a nie su peniaze...
- jazdi sa preto, lebo vies ze je vacsia sanca na bezpecny dojazd a hlavne rychlejsi kedze oproti JUHU mas TU cesty 2+2 !!!!
pretoze ak chytis 3 kamiony kt nevies obehnut tak ti je aj ,,mensia intenzita,, na HOVNO.... TAK preto
Ak by bola obycajna cesta 1tr 2+2 ako je to napr v HUN az od KE po RS tak by ovela viac aut jazdilo spodkom...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod sendvo » 01. Dec 2021 11:46

lebo ludia jazdia po dialnici iba z bratislavy na vychod a nikde inde vsakze? :D
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 506
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod 4lien » 01. Dec 2021 11:51

To hadam nikto netvrdi, ale tak sme v teme "Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?"
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 01. Dec 2021 11:51

do ČR, PL,... kde smeruje väčšina dopravných tokov
to asi tazko. od D1 na prechody lysa pod makytou, makov, svrcinovec. mozno par percent dopravnych tokov celkovo. a ani k jednemu z tychto troch cesi nepostavili dialnicu takze to nepovazuju za dolezite.

cele blizsie naokolo aj tak vedie na juh
https://www.google.com/maps/@48.7579921 ... e3!5m1!1e1
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 01. Dec 2021 12:36

- jazdi sa preto, lebo vies ze je vacsia sanca na bezpecny dojazd a hlavne rychlejsi kedze oproti JUHU mas TU cesty 2+2 !!!!
pretoze ak chytis 3 kamiony kt nevies obehnut tak ti je aj ,,mensia intenzita,, na HOVNO.... TAK preto


To je čo za sprostosť? Tak je snáď rozdiel, či idem plynule, hoc aj za tromi kamiónmi na ceste 1+1, alebo stojím na mieste, aj keď je to cesta 2+2.
Takže tvoje domnienky nejako moc nesedia s realitou, že niekde od Popradu sa nebude nikto trepať do ČR juhom.

vladik67 napísal:kde aj v minulosti bola naplánovaná trasa R2 od Košíc v smere na Drietomu


No, úprimne. Zaujíma ma história tohto úseku, ktorý spomínaš. Nemáš k tomu viac info? Lebo ja som zatiaľ nič nenašiel, čo by sa na R2 medzi Drietomou a Žiarom n. Hronom spred roku 1993 podobalo. Iba toto: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/%C4%8CSSR_1963.svg

To hadam nikto netvrdi, ale tak sme v teme "Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?"

A východ je len všetko od úrovne Košíc na juh, alebo existuje aj niečo ako severovýchod?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 01. Dec 2021 12:44

devil napísal:od D1 na prechody lysa pod makytou, makov, svrcinovec. mozno par percent dopravnych tokov celkovo. a ani k jednemu z tychto troch cesi nepostavili dialnicu takze to nepovazuju za dolezite.

Diaľnicu zatiaľ nie, ale po dostavbe úseku Třanovice - Nebory bude I/11 medzi D48 a Svrčinovcom premenovaná na I/68 a kategorizovaná celá ako cesta pre motorové vozidlá, nakoľko na nej bude presne nula úrovňových križovaní.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Pacho » 01. Dec 2021 15:21

metlubleskuno a stými prechodmi by sme mohli pokračovať, tuším už začali stavať obchvat zlina, tj hulín frišták v dialničných parametrioch, keď sa dokončí, tak začne byť v celku zaujímavá cesta do ČR cez púchov, ale bohu žial na sk zaspala doba pri horných kočkovciach. To isté svrčinovec, ako si spomínal našu R6? dokonca zrušili, Pre napojenie D3 v PL chýba dokončenie Milovky, ktorá je rozostavaná. deto napojenie R4 na východe. Taktiež okolo Uherského brodu je veľmi kvalitná cesta. čiže čo tu devil napísal, že češi to nepovažujú za dôležíté je ridaný blud, ale je to naopak. Ono skôr je problém na SK strane, keď tu stále ministrujú ministri, čo si myslia že najdôležitejšia dialnica je poza ich humná, čiže uvažujú podobne ako devil., alebo niekto je nervózny a vadia mu kamiony, ktoré idú 80-90, a nemôže ich predbehnúť ako neveo ..............
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod IDV » 01. Dec 2021 17:30

"Čertovica, v smere od Podbrezovej skrížený kamión, vozovka je pokrytá snehom, tvoria sa záveje"

Vyzera to tak ze Certovica v zime bude rizikovejsia, ako aktualne skrizeny kamion..

zimne trasy:
KE RK BB BA
KE RK ZA BA
KE LC ZV BA
Madarsko
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 01. Dec 2021 17:53

Pacho napísal:metlubleskuno a stými prechodmi by sme mohli pokračovať,


Samozrejme, aj s bleskozvodom ste situaciu prekreslili presne naopak. Cesi maju:
- prvorade: D1 z Ostravy na polsko
- druhorade: rychlocesta D48 cez Tesin na polsko
- tretorade: ubohu jednotku smerom na Slovensko, kedze je to kratucka odbocka od tych na polsko. Cize to spojenie maju priamo v "konecniku" (aj ked aspon plny profil, podla toho co tu tvrdite).

A presne to iste aj s Poliakmi. V tom regione maju:
- hlavnu dialnicu A1 na Ostravu
- druhoradu S52 na Tesin
- tretoradu polprofilovu S1ku do zilinskych lesov a hajov

Slovensko naprotitomu na spojenie s CR/PL tam buduje D3 - 3. najdolezitejsiu dialnicu v zemi, kvoli ktorej sa odpisuje polovica slovenskeho uzemia.

A to iste na R6 - my sme ovela blizsie pri hranici. Aby sa cesi dopracovali cez Hulin/Fristak tak blizko ako sme my, bude im to trvat este 30 rokov. Cize ani v konecniku...

A zaklad je, ze aj poliaci aj cesi maju urcite najprv poprepajane svoje vlastne centra a napojene na hlavne mesto, a potom buduju napojenia na hranice. V *** v blavastane samozrejme presne naopak. Najprv musela byt blava napojena vsetkymi smermi na hranice, potom Zilina, a potom o 50 rokov sa doriesi vnutorne prepojenie zvysku slovenska...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 01. Dec 2021 18:45

Pacho napísal:tuším už začali stavať obchvat zlina, tj hulín frišták v dialničných parametrioch, keď sa dokončí, tak začne byť v celku zaujímavá cesta do ČR cez púchov, ale bohu žial na sk zaspala doba pri horných kočkovciach.

Hulín - Fryšták je plnohodnotná diaľnica D24,5/120. Boj proti eko spolkom po 8 rokoch dobojovali aspoň do právoplatného stavebka, aj keď to pôjde ešte na súd, ale ten už snáď nevydá predbežné opatrenie na pozastavenie platnosti stavebného povolenia až do vydania rozsudku. Nadväzujúci úsek D49 Fryšták - Lípa čaká na novú právnu úpravu platiacu od 1.1.2022 zjednodušujúcu celý proces prípravy línových stavieb od EIA až po stavebné povolenie práve preto, aby sa vyhli nekonečným rokom obštrukcií nielen s ekospolkami, ktoré bolo možné robiť podľa starého postupu prípravy. Na D49 vedia, že by tie obštukcie proste prišli.
Kvôli CHKO prakticky po celej hranici ČR/SR je to jediný koridor medzi Svrčinovcom a Skalicou kade môže nová cesta viesť.

Pacho napísal:To isté svrčinovec, ako si spomínal našu R6? dokonca zrušili

R5.
Jej zrušeniu sa vôbec nedivím. To bol predražený nezmysel. Na kieho boha tam plánovali 2 MÚK s I/11 aj pred aj za Svrčinovcom-Zátky (1km od seba)? Fakt sprostosť. Dokým to neprekreslia do niečoho normálneho, tak nech sa na to vykašlú.

Pacho napísal:Taktiež okolo Uherského brodu je veľmi kvalitná cesta.

Je, ale je aj dosť vyťažená miestnou dopravou a tranzitom a práve pre presun ťažkého tranzitu sa bude do budúcna volať na dokončenie D49. D49 môže veľmi poľahky stiahnuť dopravu, ktorá je momentálne roztrúsená medzi I/50, I/49 a I/35, resp. sčasti I/56.

IDV napísal:zimne trasy:
KE RK BB BA

Túto trasu za zimnú moc nepovažujem. Má rovnaké problémy ako Čertovica.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 01. Dec 2021 19:39

Diaľnicu zatiaľ nie, ale po dostavbe úseku Třanovice - Nebory bude I/11 medzi D48 a Svrčinovcom premenovaná na I/68 a kategorizovaná celá ako cesta pre motorové vozidlá, nakoľko na nej bude presne nula úrovňových križovaní.
tak fajn sice nie dialnica ale mozeme to nazvat nadstandartnym prepojenim. pouzitelna od D1 smerom na ostravu a okolie. ale na olomouc je to uz obchadzka a teda prakticky aj na vsetko ostatne v cechach.

metlubleskuno a stými prechodmi by sme mohli pokračovať
tak pokracujme :wink:

tuším už začali stavať obchvat zlina, tj hulín frišták v dialničných parametrioch, keď sa dokončí, tak začne byť v celku zaujímavá cesta do ČR cez púchov
vcelku zaujimava :roll: ....chybat bude uz iba nejakych 50 km po uzkych klukatych cestach cez obce.

ale bohu žial na sk zaspala doba pri horných kočkovciac
na nasej strane je privadzac, neviem presne kolko km je v trase buducej R6 ale na hranicu chyba urcite oovelaa menej ako na ceskej strane.

takze snad budeme suhlasit ze toto nie je nieze dialnica ale nemozeme to nazvat ani nadstandartnym prepojenim.

Taktiež okolo Uherského brodu je veľmi kvalitná cesta.
ano, to je pravda ale dialnica to nie je ani cesta pre motorova vozidla. kvalitna cesta je aj cesta 2 od siah po vac ale tiez to nie je dialnica.....

deto napojenie R4 na východe
severojuzny tah, snad si nemyslis ze poliaci idu stavat svoju cast kvoli D1 ?? :wink:

Pre napojenie D3 v PL chýba dokončenie Milovky, ktorá je rozostavaná.
dalsia polodialnica kde poliaci spocitali necelych 2000 aut denne. iste je to kvoli jednemu chybajucemu useku....by ma zaujimalo ze co by na to povedalo UHP keby to malo byt teraz zacate.... B/C by bolo kolko ? minus 10 ?

tak naozaj neviem kde je väčšina dopravných tokov smerujucich do ceska. tie toky na D1 zazracne zoslabnu pri MT, ZA ci dalsich mestach vela km pred ceskou hranicou. :lol:

Ale opakujem otázku, prečo tolko "somárov", jazdí severom a stoja v nekonečných kolónoch kôly sneženiu, keď na juhu sú cesty zjazdné a nezasnežené?????
lebo sa potrebuju dostat domov, z prace, skoly alebo nakupu v tescu. ale to za ze tam snezi na juhu nemozu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod 4lien » 01. Dec 2021 19:45

metelesku.blesku napísal:A východ je len všetko od úrovne Košíc na juh, alebo existuje aj niečo ako severovýchod?

Bolo by dobre pozriet si aj na co som to vlastne reagoval, lebo takto je to riadne vytrhnute z kontextu:
lebo ludia jazdia po dialnici iba z bratislavy na vychod a nikde inde vsakze?

A vobec, ako si z toho vydedukoval, ze vychod by mal byt len juzne od KE je mi riadnou zahadou kedze take nieco tu vobec neodznelo
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod nevo83 » 01. Dec 2021 20:07

metelesku.blesku napísal:
- jazdi sa preto, lebo vies ze je vacsia sanca na bezpecny dojazd a hlavne rychlejsi kedze oproti JUHU mas TU cesty 2+2 !!!!
pretoze ak chytis 3 kamiony kt nevies obehnut tak ti je aj ,,mensia intenzita,, na HOVNO.... TAK preto


To je čo za sprostosť? Tak je snáď rozdiel, či idem plynule, hoc aj za tromi kamiónmi na ceste 1+1, alebo stojím na mieste, aj keď je to cesta 2+2.

dobre ze to vravis lebo vlastne aj na Kysuciach a Orave vies ist za kamionmi... ,,konštantne ” 35km/h hlavne ze ides... tak co tam po D3,
Je to uzasne ist napr 50km... sice nic nevidis, nevies bezpecne obehnut ale ides... Je to super
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod vladik67 » 01. Dec 2021 21:56

metelesku.blesku » 01. Dec 2021 13:36
vladik67 napísal:
kde aj v minulosti bola naplánovaná trasa R2 od Košíc v smere na Drietomu

No, úprimne. Zaujíma ma história tohto úseku, ktorý spomínaš. Nemáš k tomu viac info? Lebo ja som zatiaľ nič nenašiel, čo by sa na R2 medzi Drietomou a Žiarom n. Hronom spred roku 1993 podobalo. Iba toto: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... R_1963.svg


Prepáč, ale ja som nekonkretizoval v akej minulosti? A minulosť aspoň pre mňa je všetko to, čo je od prítomnosti z časového hľadiska späť.

A čo značí napr. toto? https://sk.wikipedia.org/wiki/R%C3%BDchlostn%C3%A1_cesta_R2_(Slovensko) to je nič?
Ak 1989 nie je minulosť, tak rok 1993 a ďalšie roky, mesiace, dni sú tiež minulosťou od dnešného dňa.
Nemám záujem a ani nebudem sa s tebou hádať, každý s tu prítomných si na nás oboch urobí svoj názor.
A ak až tak skutočne ťa to zaujíma, tak si nájdi R2 v schválených materiáloch či už MD ale aj Vlády SR, ja ti to hľadať nebudem.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod vladik67 » 01. Dec 2021 22:11

Pacho » 01. Dec 2021 09:06

vladik, určite máš pravdu, otázka je tiež či jazdíš kamionom, alebo osobákom, lebo tam je tiež výrazny rozdiel vo volbe trasy. ono je to v podstate jedno, lebo som sa snažil môj príspevok písať v sarkastickom tóne. lebo každý rok sa čudovať, že v novemebri napadol sneh, je podľa mňa choré. Tiež je otázka údržby ciest. Keď dobre pozerám, vonku napadalo tak 5cm snehu, a na cestách je "katastrófa". Ja to vidím tak, že pre cestárov je pohodlnejšie a hlavne lacnejšie, uzavrieť horský priechod a počkať si pokial sa sneh neroztopí. :-) a nie spraviť serióznu údržbu. Ale opakujem otázku, prečo tolko "somárov", jazdí severom a stoja v nekonečných kolónoch kôly sneženiu, keď na juhu sú cesty zjazdné a nezasnežené?????


Ďakujem za vysvetlenie Pacho. A k tej zopakovanej otázke ti napíšem toto. Ak je každý držiteľ vodičského oprávnenia taký, že nevie odhadnúť situáciu na ceste a keďže kamión je dlhý, tak ho radšej neprebehne a vlečie sa prilepený za ním, bez miesta na zaradenie pre iného vodiča, hoci je tam rovina a prerušovaná čiara, tak sa vytvárajú len kolóny. Obdobne je to na križovatkách a potom sa upchávajú cesty. Je to najmä zo strany sviatočných vodičov a veľkej časti aj nežného pohlavia, česť výnimkám. Ale hlavne že sa jazdi bezpečne.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod okorec » 01. Dec 2021 23:32

devil napísal:
Diaľnicu zatiaľ nie, ale po dostavbe úseku Třanovice - Nebory bude I/11 medzi D48 a Svrčinovcom premenovaná na I/68 a kategorizovaná celá ako cesta pre motorové vozidlá, nakoľko na nej bude presne nula úrovňových križovaní.
tak fajn sice nie dialnica ale mozeme to nazvat nadstandartnym prepojenim. pouzitelna od D1 smerom na ostravu a okolie. ale na olomouc je to uz obchadzka a teda prakticky aj na vsetko ostatne v cechach.

Viem, že nemáš rád keď konfrotujem tvoje Google maps zistenia s mojimi reálnymi skúsenosťami, ale nedá mi. Zrovna trasu Martin - Olomouc som celkom jazdil posledné mesiace. Trasa cez Svrčinovec a cez Makov je momentálne 50:50 a závisí od aktuálnej premávky. Ale je to kvôli tomu, že pri Jablunkove česi opravujú mosty a sú tam semafory a že v dlhých úsekoch sa stavia R48 a ide sa v kolóne za kamiónmi bez možnosti predbiehania. Napriek tomu je to 50:50. //Pre úplnosť, vo ValMeze robili cestu a tiež tam boli obchádzky v jednom smere.// Po dokončení opráv mostov a súčasných prác na R48 to bude jasne v prospech Svrčinovca, ak nebude problém na slovenskej strane na Kysuciach. A keď hovoríme o Olomouci, tak treba povedať, že po dokončení rozostavaného úseku Opatovice - Časy - Ostrov to bude podľa situácie na D1 aj veľmi konkurencieschopná trasa na Prahu zo Žiliny a všetkého na východ po našej D1.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod metelesku.blesku » 02. Dec 2021 00:38

nevo83 napísal:dobre ze to vravis lebo vlastne aj na Kysuciach a Orave vies ist za kamionmi... ,,konštantne ” 35km/h hlavne ze ides...

Na Kysuciach medzi tými kamiónmi nejdeš, ale stojíš. Na Orave zase ideš stále cez dediny. Juh nemá ani jeden z týchto problémov.

4lien napísal:A vobec, ako si z toho vydedukoval, ze vychod by mal byt len juzne od KE

Tak všeobecne z asi 230 strán tejto témy a aj z pár posledných príspevkov predchádzajúcich tvoje vyjadrenie, ktoré k tomu vyslovene navádzali.

DrX napísal:A zaklad je, ze aj poliaci aj cesi maju urcite najprv poprepajane svoje vlastne centra a napojene na hlavne mesto, a potom buduju napojenia na hranice.

Preto mali po revolúcii ako prvé Česi postavenú D5 do Nemecka a Poliaci A4 tiež do Nemecka? Nejako ti tie tvoje teórie nevychádzajú.
DrX napísal:tretorade: ubohu jednotku smerom na Slovensko, kedze je to kratucka odbocka od tych na polsko.

Bol si tam niekedy? Tá úbohá jednotka má lepšie parametre (24,5), ako naša super drahá R1 medzi Nitrou a Zvolenom (22,5) a dokonca aj ako D48 z ktorej sa odpája (22,5). U teba platí X-násobne, že niekedy je mlčať zlato.

DrX napísal:Cesi maju:
- prvorade: D1 z Ostravy na polsko
- druhorade: rychlocesta D48 cez Tesin na polsko
- tretorade: ubohu jednotku smerom na Slovensko, kedze je to kratucka odbocka od tych na polsko.

Keby si poznal aspoň trochu históriu, tak by si vedel, že dlhé predlhé roky bola v prihraničnej doprave prvoradá cesta č. 48 a hraničný prechod v Tešíne, nakoľko to bol aj pre slovenskú nákladnú dopravu dlhé roky jediný prechod do Poľska široko-ďaleko. Prvoradý bol až tak, že mali aj v krajine debatu, načo vôbec stavať D47 (teraz označená ako D1), keď už stavali R48 (teraz D48) a aj prepojenie na poľskej strane S52 (označené pôvodne ako S1) sa stavalo skôr. R48/S1 stála už v roku 2007 a D1/A1 bola zmysluplne prepojená až v r. 2014.
Nuž a stavbou nového koridoru sa upravili dopravné toky až tak, že teraz už ani ty nepochybuješ o tom, že provoradé bolo vždy prepojenie D1 s A1 :lol:

vladik67 napísal:Prepáč, ale ja som nekonkretizoval v akej minulosti?

Nie, ale dal si do jednej vety jazdy za socializmu a naplánovanie trasy R2, tak som sa na to len opýtal, že odkiaľ také plány máš, keďže z tej vety priamo vyplývalo, že boli plány na R2 už z čias Československa. Aha, tu: "...ale do ČR sa jazdilo už za socializmu a aj jazdi po cestách prvej triedy, kde aj v minulosti bola naplánovaná trasa R2 od Košíc v smere na Drietomu..."

PS: Len ti položím otázku k histórii diaľnic v ČR a SR, lebo ma tie veci tak nejak všeobecne zaujímajú a na wikipedii tiež nie je všetko, a ty to hneď považuješ za hádku? Zaujímavý prístup :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod vladik67 » 02. Dec 2021 10:03

metelesku.blesku » 02. Dec 2021 01:38
PS: Len ti položím otázku k histórii diaľnic v ČR a SR, lebo ma tie veci tak nejak všeobecne zaujímajú a na wikipedii tiež nie je všetko, a ty to hneď považuješ za hádku? Zaujímavý prístup :)


K tým hádkam len toľko, že čítam tvoje príspevky a vehementné obhajovanie ZA a severne od nej na PL. Takže nemám chuť sa vtiahnuť do debát, ktoré veľa toho nevyriešia, ale zato počty príspevkov zvýšia.
Máš za 2 roky viac príspevkov ako ja za 10 rokov, čo tiež o niečom svedčí. Ja som v tomto fóre kvôli relevantným informáciam o výstavbe najmä cestnej infraštruktúry a tebou predvádzaný lokalpatriotizmus sa mi nepáči, lebo aj na východe, alebo ak chceš juhovýchode čakáme 30 rokov na kvalitné cesty a už nemienime ustupovať len kvôli nejakým intenzitám a že poniektorí sa správajú podľa hesla "Ponúkneš palec a zoberú ti celú ruku." Dá sa pochopiť 10 rokov vyčkávania, ale nie 30 a stále má to pokračovať aj minimálne najbližších 10 rokov. Vari my neprispievame do štátneho rozpočtu? My nemáme právo na kvalitné cesty? Potom k rovnakým útokom a obhajovaniu iných regiónov nútiš reagovať nielen mňa ale aj ostatných diskutujúcich a ľutujem Devila, že má trpezlivosť a snaží sa takéto spory skôr urovnávať, hoci mu dáte pocítiť, že vraj nie je nestranný administrátor.

A prečo "metelesku.blesku" východ, juhovýchod. Lebo juhom po rovinách sa stavia rýchlejšie, bez väčších komplikácii na poniektoré bodové závady, ale hlavne lacno. Ak by bola výstavba D1 v 90tych rokoch na Zemplíne, za cenu vtedajších nákladov t.j. mzdy, materiál, tak by to bola suverénne najlacnejšia stavba. No a zo severovýchodu v širokých nivách riek sa dajú vybudovať privádzače od Sniny a Humenného, Vranova ku D1 na zemplínskej rovine a netreba rozmýšľať nad finančne nákladnou výstavbou v kopcoch.

Ak chceš porovnávať dĺžku v kilometroch na východ do druhého a tretieho najväčšieho mesta Slovenska, tak z BA do Prešova po D1 by to malo byť aspoň podľa informačnej tabuli v BA na Zlatých pieskoch tak je to Prešov 400km a Košice 440km. No ak by si mal alternatívu juhom a išiel kombinovanie po D1,+R1+plánovaniej trase R2 (momentálne s časti po cestách 1 triedy) z BA-Zlatých Pieskov do Košíc je to 390 km a Prešova 430km.
To nepíšem o alternatívnej trase, ktorá bude zbudovaná po roku 2050 ako R7+R2, pričom cesta do Košíc bude cca 350 km, Prešov 390 km, Vranov a Trebišov navyše niekoľko km ako Prešov. Michalovce, Humenné a Snina tiež o niečo menej oproti severe, ale z časového hľadiska pri akejkoľvek priemernej rýchlosti s priaznivejším celoročným počasím na juhu oproti severu je to oveľa výhodnejšie.

A keby cesta do ČR bola postavená ako pokračovanie R1 v smere na západ obchvatom Trnavy ďalej na Záhorie, Senicu a napojená na D2 alebo v smere na Hodonín kde je MUK D2, tak by podstatne znížila, ak nie stratila sa tranzitná doprava na západne plánovanej R2 v smere na Drietomu a mala by už len lokálny význam pre Hornú Nitru a Trenčianský kraj najmä z hľadiska osobnej automobilovej dopravy. Potom aj D1 v smere do ČR či už cez Púchov, Makov alebo Svrčinovec bola závislá na tranzite od severných okresov Slovenska a alternatívnymi obchádzkami vodičov PL v prihraničí SR.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.

cron