devil napísal:ale to predsa zavisi od toho o aku dlhu dobu PPP "predbehne" stat, ci EU. napriklad ak za 10 rokov by stal usek 2x tolko ako teraz a PPP by tiez bolo 2x take drahe tak sa PPP oplati iba v pripade, ze stat ci Eu by to postavili o viac ako 10 rokov. ak to ma byt omeskanie kratsie tak PPP nema zmysel. a inflacia uz taka vysoka ako po 1998 asi nebude... podla mna by PPP mohlo byt v pripade D4 aj s klasickym mytom za prejazd, s tym ze sucasny kvaziobchvat BA by bol bezplatny, pripadene po dostavbe D4 by sa to vymenilo. jedine tam su garantovane efektivne vynosy z myta...robit cez PPP tunely kde vedla nevedie poriadna paralelna komunikacia je nezmysel. takisto ani 20.000 aut podla mna nie je na klasicku PPP dostatocna intenzita.
do znacnej miery suhlas
devil napísal:bolo by dobre nazyvat ludi tak ako sa podpisuju...nech debata ma nejaku uroven...a prestat sa hrat na odhalovacov nickov...
niekedy to treba
devil napísal:neexistuje 2pruhova cesta I. triedy kde je 40.000 kapacita. aspon teda nie na 1 den
no vidis a feroslav ju nasiel
devil napísal: ...ide o I/11, plati vsak ze tato cesta je jedna z najlepsich v SR prietahy takmer ziadne (ak mi niekto oponuje ze ide cez KM, tak D3 pojde tiez) a hlavne tadial chodi velke % aglomeracnej dopravy, ktora neprejde na spoplatnenu dialnicu. ved preco aj
teda aj IRR D3 nemoze dosahovat nejake extra cisla.
v tom suhlas, ale temou bola D1 resp R3
devil napísal: to sa -sice v mensej miere- tyka aj D1. npr. na D1 paralelnej I/61 je casto pomer intenzit 60/40. je obrovskou chybou ze pri scitani intenzit dostaneme len suche cislo. IRR na D1 je velmi tazke urcit, pravdepodobne Dubna Sk. - Turany ho ma vysoke, Visnove velmi zavisi od toho o kolko sa predrazi, tie problemy s obrovskym mnozstvom vody su zname. vyhodu ma ze skrati cestu.
v tomto dost nesuhlasim. dovolim si tvrdit, ze aj na D1 sa prenese viac ako 60% intenzit co sa tohto useku tyka.
jeho zvlastnostou je lichodlznikove usporiadanie t.j. body dubna skala - zilina su po dialnici aj po starej ceste v principe rovnako vzdialene, s tym, ze po dialnici mozes ist kompletne az do centra mesta po mimourovnovych komunikaciach, po starsej ceste je to "kapanek" horsie.
dovolim si tvrdit, ze velke mnozstvo ludi aj v ramci aglomeracnej dochadzky bude z tohoto dovodu preferovat dialnicu, ako to robi napriklad aj velke mnozstvo ludi v relacii BA - malacky, BA - TT, BA - SC
respektive som si temer na 100% isty, ze na D1 v useku dubna skala - turany prejde urcite viacej ako planovanych 12 000 aut v dobe spustenia useku. dokonca by som sa nebal ani povedat, ze dobe spustenia useku by po nom jazdilo okolo 20 000 aut /24 hod
devil napísal:pri dalsich tuneloch treba spomenut ze Kralovany - RK je intenzita okolo 12.000 voz/den, az v RK je to 20.000. teda pocet vozidiel ktore chcu obist mesto je este mensi. cize npr. turany-hubova pri tych nakladoch ake maju byt, by nemala byt prilis pretlacana.
v tomto sa ciastocne zhodneme, ze ohladne akutnej potreby useku hubova - ivachnova a mensej priority useku turany - hubova, kedze vlasten tento usek patri k najmenej vytazenym na tejto casti D1 zo znamych dovodov (trojuhlonik MT - RK - DK)
devil napísal:o HP-LL ani nehovorim.
prihliadnuc k momentalnej situacii sa tu zhodneme, ze usek HP - LL je teraz a aj v dohladnej dobe zbytocny. co si vsak neodpustim, urcite sa nemal vobec budovat usek HP - zilina, strazov a by sa nemal budovat vo velmi dalekej dobe budovat usek zilina strazov - brodno.
miesto tychto ozaj nezmyselnych usekov sa mal urobit usek HP - LL. dovod ? v pripade existencie tohto useku, by sa doprava spustala zo ziliny po dialnicnom privadzaci zilina juh - LL a usek HP - zilina strazov by zaznamenal temer iste pokles intenzit a to na uroven, ze by nebolo potrebne ani budovanie 2+2 komunikacie od estakady po zilina strazov.
samozrejme aj doprava od povazia by isla po dialnici az po LL a odtial po privadzaci k ziline.
no a v neposlednej rady by samozrejme tato varianta totalne opodstatnila tunel visnove, kedze oproti starej ceste by bola uspora enormna.
devil napísal:co sa tyka R1-R2 na R2 pozname IRR pre ZV-Krivan okolo 11 %...predpokladane intenzity nie su zname....ak ta R2 tam bude tych 15.000 voz tam bez problemov bude. I/50 je tam prietah za prietahom takze znizena rychlost je treba tak ci tak dodrzat. R1 maju byt intenzity okolo 20.000 a uz aj su medzi ZH-ZV. na R1 za posledne roky pribudlo do roku 2005 ked sa scitala doprava 13 km, koncom 2005 pribudli 3 km a nedavno 10 km. cez 60 km sa este ani nezacalo.
tunak az tak nesuhlasim. na to useku je rovnaka aglomeracna doprava ako na useku D3. co je vsak fakt, na useku KNM - ZA je podstatne lepsia cesta
devil napísal: takze chciet 20.000 intenzity pre rok 2005 podla predpokladanej IRR je trocha silna poziadavka, nemyslis Aquila
tych 20 000 som si nevymyslel ja, ale to je cislo, pri ktorom bola pocitane IRR pre useky zarnovica - sasovske podhradie.
devil napísal: mimochodom na tych 13 km okolo NB preslo zo starej cesty cez 80 % intenzit (overitelny udaj). to svedci ze nie je jedno aka je paralelna cesta. co sa tyka ostatnych usekov, I/65 ZC-Lehotka je hrozna cesta cez dediny (vraj 9,5 ale to tazko), NR-Beladice je stupanie za stupanim, efekt toho ze nejde cez dediny je uplne eliminovany staci pomale auto. sirka je dokonca v tomto pripade zneuzivana na adrenalinove sporty (vsetci vieme o co ide). vsetky horeuvedene useky su vysoko opodstatnene, takisto lacny usek Figa-Batka (len ciastocne vo vystavbe), kde plati 40 km/h, teda aj pri sucasnych intenzitach treba ist 40 km/h akoby clovek isiel niekde v kolone.
ale nikde netvrdim ze nie su. nutnost dokoncit R1 cim skor je myslim, ze jasna kazdemu... ako si si urcite vsimol, som vzdy tvrdil, ze R1 by sa mala riesit v trosku lepsich parametroch ako je tomu teraz, ked sa dolepuje na staru cestu, co nepovazujem za najstastnejsie...
co inak tiez do znacnej miery nahrava presunu na novu cestu, lebo tie paralerne cesty su uz absolutna katastrofa ...
tie dalsie tebou menovane useky zase narazaju na problem intenzit. na R2 staci riesit bodove problemy obchvatmi ako sa to aj robi teraz.
devil napísal:stat by mal zabezpecit aspon 10 mld z vlastnych prip. aj zo zdojov NDS a od EU (ak nam ich nezatrhnu) nam v priemere za rok pride tiez asi tolko. z toho (pri deleni 60/40) sa da aj na D1 urobit kopa uzitocnych usekov, da sa urobit npr. aj Visnove. vacsina usekov ZA-PO by kludne mohla stat. cim viac ale pojde na D3 tym toho bude menej. takze D3 treba nechat tak, snad este CA-Svrcinovec. R1 sa da dokoncit cela, na ZV-KE sa daju urobit obchvaty vsetkych kritickych miest okrem tunela Soroska, a aj na nejake mensie R3, R4 useky by ostalo.
v tomto sa temer na 100% zhodneme