Stránka 6 z 7

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2006 12:40
od wazari
Dialniciar napísal:
devil napísal:ano, samorejme 2004-2006.

EU dovoluje tieto prostriedky cerpat podla tzv. pravidla n+2 az do konca 2008.


No, veď n+2:

2004+2 = 2006
2005+2 = 2007
2006+2 = 2008

Ako to je so stavbami, ktoré sú rozostavané z r. 2004 a mali byť dostavané v r. 2006 a nebudú :?: (teoretická otázka)


cerpanie sa netyka jednotlivych stavieb, ale celkoveho balika penazi na ten-dany rok. Cize balik moze byt vycerpany aj 4-5 stavbami/projektami, ktore nemusia byt v ten dany rok (n+2) aj ukoncene

stavby mali by byt ukoncene (aspon daka ich ucelena etapa) az na konci roku 2008 alebo dokonca par mesiacov potom, ak sa budu dokoncovat z cisto slovenskych penazi

a aby to bolo zlozitejsie, tak balik na dopravu sa pre posudzovanie pravidla n+2 berie do uvahy s balikom pre zivotne prostredie a pre lokalnu infrastrukturu (ministerstvo vystavby) ako jeden celok

aj ked ak by sa nestihli vycerpat peniaze v ramci n+2, tak by si to asi odnieslo to z tychto 3 ministerstiev, ktore by to sposobilo, aj ked v politike je vsetko mozne

toto sa tyka iba strukturalnych fondov, KF je iny v tomto

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2006 12:41
od wazari
aquila napísal:inak, ked uz sme pritom, tak ja by som v ramci "setrenia" postavil len usek LL - dubna skala - MUK martin

snazil by som sa presadit tunel korbelka a urcite by som eliminoval (podla mna) zbytocny a stavbu predrazujuci vyse 3km dlhy privadzac turany (neni tam ziadne vyznamne sidlo, v principe to az tak vela toho neriesi a R3 pojde zrejme aj tak v trase DK - RK).

osobne si myslim, ze toto by vyriesilo z velkej miery problem aj pre tranzit aj pre lokalnych, ulavilo by I/18 a bol by aj obchvat vrutok/martina.

toto hlavne z dovodu, aby sa mohol zacat skorej useky hubova - ivachnova, fricovce - svinia (plny profil) a janovce - beharovce v polprofile. tieto useky su v principe tie lacnejsie na trase severnej D1 a vela by danym oblastiam riesili.

usek MUK martin - hubova by este chvilku pockal. resp ten by som na trase D1 BA - KE staval asi az posledny, kedze tam to "odlahcuje" trojuholnik kralovany - DK - RK...


s tymto vcelku suhlasim

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 22:45
od Dialniciar
aquila napísal:dialniciar, nehovorim o tuneloch, ale o ostatnych usekoch pred a za tunelmi :)

moznosti setrenia su :) popripade rozkusovat useky ;) vid mengusovce - janovce :) uspora okolo 30% :) co je vela :)


Ibaže nie všade je kartel, ak ešte vôbec niekde bude. Zníženie cien - moc by som s tým nerátal, pretože čas letí a ceny sú z r. 2004-2005. :idea:

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2007 08:34
od Christian Sch.
Pro krista pana - 12 000 novych prispevku :-) od me posledni navstevy

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2007 11:28
od Majkl
Christian Sch. napísal:Pro krista pana - 12 000 novych prispevku :-) od me posledni navstevy


Kde si preboha bol? Na ISS? :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2007 14:00
od johhan
Christian Sch. napísal:Pro krista pana - 12 000 novych prispevku :-) od me posledni navstevy


No vieš ludia tu nezaháľajú :-) ... keď si už tu na Slovensku tak sa zastav :-)

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2007 21:33
od devil
http://www.telecom.gov.sk/pk/071399/index.html

v jednej z priloh je mapa vykonnosti ciest I. triedy v 2005. uvadzaju sa tam useky s prekrocenou intenzitou (do 2005, 2010, 2015 a dalej). esteze sa to nevola mapa pretazenosti :idea: . je tam niekolko velmi zvlastnych veci. pri jej studovani zistujem ze prechod soroska nema intenzitu prekrocenu. a nebude ju mat najmenej do 2015. zato niekolko usekov sirokych rovnych ciest v roznych oblastiach ju prekrocenu ma. zda sa ze do uvahy sa beru len a) intenzita dopravy b) plna/prerusovana ciara. do uvahy sa neberie stupanie ani sirka cesty. potom nam vyjde ze siroka rovna cesta s par tiahlimy zakrutami a s intenzitou pod 15.000 je "pretazena" a zaroven uzka cesta so stupaniami kde staci mat 1 pomale auto ktore vyjde do kopca so 40 km/h rychlostou (na rovine si ide v pohode aspon 80) je v poriadku. z hlupych podkladov potom samozrejme vychadzaju hlupe uzávery.

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2007 21:53
od Jarda
Pravdu píšeš, devile. Kvalitní silnice první třídy (11,5/90) nemusí být přetížená ani při 20 tis. aut denně, ale silnice v nevyhovujícíhch parametrech může být přetížená při intenzitě pod 10 tis. aut denně. Záleží také na tom, zda je zátěž rovnoměrněji rozložená nebo koncentrovaná do špiček (což bývá v okolí větších měst).

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2007 06:35
od i15
Doplnujem ze je to priloha 3:

http://www.telecom.gov.sk/pk/071399/priloha_3.jpg

Soroska je myslim ten oranzovy fliacik pred Roznavou, teda ocakava sa prekrocenie intenzity do roku 2010. A vyzera to, ze parametre cesty sa brali do uvahy, napriklad Ozdany su fialove (intenzita prekrocena do roku 2005).

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2007 15:36
od devil
ten ozanzovy flak je usek Krasnohorske Podhradie-Lipovnik(00550). divoke zakruty zacinaju az za lipovnikom. soroska je 00560. pri ozdanoch je plna ciara aj kus dalej za serpentinami aj pri motoreste. zase npr. figa-behynce (90630) je aj prerusovana ciara pri behynciach a preto je to oranzove, tym sa akosy "vynuloval efekt" 40-ky aj zakrut. medzi figou a batkou je horsia cesta ako medzi baktou a batkou ale farby su naopak. to iste ZV-ZVSlatina resp. ZVSlat-Viglas. na druhej strane od odbocky poltar po odbocku vidina je fialova farba len preto lebo kvoli odbockam je plna ciara hoci tam su parametre cesty velmi dobre. podobne od Tekovskych Nemiec po Zubor je fialova, alebo aj cela cast okolo Levoce. nechapem preco. a samozrejme cela I/11 po CA. myslim ze su tam este dalsie hluposti co znizuje uroven inak slusnej mapy.

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2007 15:46
od Jurislav
teoretik napísal:http://www.telecom.gov.sk/pk/071399/priloha_3.jpg
Dost huste je to pri ZA, krasne vsak vidiet, ako dialnica pomaha-skoro nikde neprekrocene intenzity.

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2007 16:08
od i15
devil napísal:ten ozanzovy flak je usek Krasnohorske Podhradie-Lipovnik(00550). divoke zakruty zacinaju az za lipovnikom. soroska je 00560.


hm, mas pravdu, zle som sa na mapu pozrel.

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2007 10:55
od Christian Sch.
zdravím přátelé, neco vám sem napíši pokať jsem na slovensku

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2008 13:14
od zoom
Christian napísal:Totiž vaše východní hranice je hranicí EU a dlouho to tak bude. Rakouska udelalo velikou chybu že hnet nebudovalo dálnici na Slovensko prišli o 2 - 3 miliardy investic když byli hraničným státem EU. Nedelejte tou stejnou chybu.
Nechápem, ako mohli prísť o 2-3 mld. eur??

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2009 23:23
od Koksolam
zoom napísal:
Christian napísal:Totiž vaše východní hranice je hranicí EU a dlouho to tak bude. Rakouska udelalo velikou chybu že hnet nebudovalo dálnici na Slovensko prišli o 2 - 3 miliardy investic když byli hraničným státem EU. Nedelejte tou stejnou chybu.
Nechápem, ako mohli prísť o 2-3 mld. eur??


Jednoducho. Zober si ze ako to bolo kedysi ..... Rakusania v prihranicinych oblastiach na nas pozerali ako na exotov , tak ako my a ukrajincov (aj bez plynovej krizy).
No a teraz od Hainburgu az po Vieden tvoria Bratislava a okolie dost vyznamne percento miestnej ekonomiky, od nakupov az po novousadlikov.
A zober si ze toto aj tym napojenim mohli mat o peknych par rockov skor. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2009 11:08
od Dialniciar
Len he zbytočné do 10 rokov budovať KE-UA na plný profil, aby sme boli prví ... keď nemáme súvislé prepojenie na Bratislavu.

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2009 14:47
od johhan
Dialniciar napísal:Len he zbytočné do 10 rokov budovať KE-UA na plný profil, aby sme boli prví ... keď nemáme súvislé prepojenie na Bratislavu.


však to je logické ale keď to tak vezmeš .. rakušáci mali už dialnicu na Pešť dávno postavenú .. a nestavanie na BA bol len truc ... tak isto ako dodnes nie sú prepojené energetické sústavy - ale poučovať o energetike nás budú dennodenne :-) :-)

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2009 22:36
od Koksolam
johhan napísal:
Dialniciar napísal:Len he zbytočné do 10 rokov budovať KE-UA na plný profil, aby sme boli prví ... keď nemáme súvislé prepojenie na Bratislavu.


však to je logické ale keď to tak vezmeš .. rakušáci mali už dialnicu na Pešť dávno postavenú .. a nestavanie na BA bol len truc ... tak isto ako dodnes nie sú prepojené energetické sústavy - ale poučovať o energetike nás budú dennodenne :-) :-)


A chcu to vobec prepojit alebo ani nie??? Myslim eektrinu. Lebo ak sa im zadarila V1 , mali povedat aj b) a predavat nam svoju super vyhodnu ekologicku a hlavne dotovanu elektrinu :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2009 11:30
od devil
a preco by mali ? odmietanie vyroby jadrovej energie je v rakusku zakotvene v ustave, a rakusko ako kazda krajina ma pravo veta pri prijimani novych clenov.

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2009 18:19
od johhan
devil napísal:a preco by mali ? odmietanie vyroby jadrovej energie je v rakusku zakotvene v ustave, a rakusko ako kazda krajina ma pravo veta pri prijimani novych clenov.


Pretože sme v UCTE a mali by sme byť prepojený - lepšie sa udržiava stabilita siete
.
To čo rakušáci predvádzajú je nahlavu ... pretože pre ilustráciu sú priamo napojený na Dukovany :-) takto oni odmietajú jadrovú energiu a ešte to spojenie rozširujú :-)

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2009 09:21
od devil
este raz : odmietaju JE na svojom uzemi. dovazaju elektrinu - ako kupujuceho ich nemusi zaujimat ako bola vyrobena. to sa vola trhova ekonomika.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2009 09:54
od mel
devil,

neviem ako sa to vola v rakusku ale u nas doma to sa vola pokrytectvo...

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2009 09:58
od aquila
ako sa to vezme .. ciastocne hej, ale ciastovne nebudu mat problem s jadrovym palivom & co ..

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2009 10:17
od devil
neviem ako sa to vola v rakusku ale u nas doma to sa vola pokrytectvo...


to vec pohladu, vacsia cast elektriny nie je vyrobena v JE, a kto ju "roztriedi" :wink: ... alebo ked sa to cechom alebo inym nepaci nech ju rakusanom nepredavaju.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2009 10:19
od mel
ja som narazal len na skutocnost, ze maju prepojene cechy ale slovenko nie a nehrnu sa do toho ... zvysok chapem