Tak takhle to vidim ja

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod kaviarista » 27. Apr 2005 14:53

Aquila,
v tomto ma christian docela pravdu. bolo na to zopar studii, kde sa porovnavalo keby sa postavila dialnica po slovensku hranicu uz 10 rokov dozadu a teraz. celkove prinosy pre region (burgendland/niederoesterreich) a pre rakusko. paradoxne je ze tuto dialnicu tlacili FPOe teda nacionalisti a socialisti boli voci nej, lebo sa obavali skor negativnych vplyvov. pre porovananie rakusky min. dopravy gorbach uz tlaci aj na severne spojenie cez marchegg, co som zistil na severne spojenie (zeleznica, dialnica) sa hlavne rakuskym pricinenim ma vycelnit asi 1 mld euro. jednalo by sa o kompletnu zeleznicu samozrejme zelektrifikovanu severom a uvazuje sa aj o dialnicnom pripojeni. napoviem, zaciatok zo slovenskje strany je planovana krizovatka stupava.

Jasne, mne islo o to, ze mysleny region porastie preto, lebo tam bude dotiahnuta dialnica a nie preto, ze susedi s neclenskym statom EU.

AD Nezvladnuty koridor D3.
Ja som pod tym pojmom "nezvladnuty" myslel trasovanie koridoru a nie konkretne parametre komunikacie. Cize AKO som neposudzoval, iba KADIAL.

nejde len o spojenie vychod zapad ale aj o obsluhu. tvoje riesenie nie je zle ale v momentalnej situacii D1 ma cim dalej tym vacsi vyznam..

a faktom je ze variant F by bol mozno najlepsi, ale bol by to ciste len tranzit. cez turiec by to malo aj rozvojovy charakter.


Aby sme sa niekam pohli, treba si ujasnit niektore zakladne pojmy. Co by malo byt primarnou funkciou dialnice? Obsluha uzemia, alebo co najefektivnejsie spojenie vzdialenych dopravnych bodov ?
Nemyslim si, ze D1 je zle trasovana , len obsahuje useky, ktore su prilis drahe a povazujem to za chrapunstvo , ak sa na tie useky ma skladat zvysok slovenska.
D1 povazujem za efektivne vybudovat prioritne po ZA , aj keby tu nebola KIA. Ale od Hr.Podhradia po Ivachnovu - tam uz ta ekonomicka narocnost tazko vyvazi niektore ine pozitiva. To, ze infrastruktura u nas nespada pod samospravu este nezanmena ze tie zdroje sa maju rozdelovat evidentne nespravodlivo a disproporcne.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 27. Apr 2005 15:06

devil napísal:Inac mozno by bolo najlepsie urcit R3 tak, ze by sa vypocitali IRR pre vsetky mozne varianty tras a vybrat tu najvyhodnejsiu. :idea:

uz len z toho titulu ze ako si sam povedal R1 konci v BB a tym to hasne. co dalej? R2 je o nicom.. (co sa obsluhy priemyslu/obyvatelstva tyka)


No viem ze najvacsia prevadzka (alebo jedna z najvacsich prevadzok) na severe je SCP ale za nou nie je dokopy nic zaujimave. A RK je na urovni ZV a dalej to hasne, resp. rozdiel je tak minimalny ze rozvojovy efekt dialnice to jasne prevysuje.


Ja tiez nechapem, odkial ten aquilov predsudok, ze R2 je o nicom. Treba porovnavat s porovnatelnym. V porovnani s Porynim alebo s Povazim je mozno o nicom, ale v porovnani s podtatranskou dialnicou len maloktory parameter sa nejako radikalne odlisuje.

Co sa tyka R3, ked uz vybrat nejake zlo, tak aspon to mensie a trasovat ju cez Sturovo, Levice, Kremnicu. Ak ma vsak ist cez BB, tak odklonit ju cez TR je bohapustym nezmyslom.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 27. Apr 2005 15:43

kaviarista, o com je R3? Podla mna je o spojeni S-J. spojeni Z-V mame 2 niekedy v buducnosti "2,5" aj s R7, potom aj cez HU. R3 ma kopirovat E77 s co najmensimy odchylkami. tu trasu vyuzivam minimalne, moze mi to byt teda jedno. To co by malo byt zakladom je ale ZV-BB, nikde ziadny investor ani nikto taku premavku nevygeneruje a urobit z toho slepu ulicku je najvacsi nezmysel. ZV-Sahy sa nam viac oplati ako ZH-Sturovo kvoli dlzke (aj ked zase pohronie sa tak ci tak urobi ko R1), a dokonca mozno aj Madarom, lebo po Vac uz nieco maju, neviem ci je to plny alebo 1/2 profil, podla mojich map 1/2, ale to je uz jedno. Dokonca tu cestu vraj idu prerobit na nosnost 11,5 ton/os podla noriem EU. takze nic ine by som nerobil ako porovnal usek BB-MT a BB-RK a vyhodnejsi by som vybral.

ak by som mal "strielat od pasa" "hlasoval by som" za donovaly, lebo z 2 horskych prechodov su viac vyuzite, ale ine kriteria ktore nie su vseobecne zname by mozno moj nazor zmenili.

a nevidel by som dokonca problem ani v trase Trstena-Donovaly (Sturec)- ZV-Levice-Sturovo.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 27. Apr 2005 15:45

Toto je tvoj problem. Si slepý a hluchý a vidíš len svoje Donovaly. Ťažko sa diskutuje s človekom ktorý je nekriticky presvedčený o svojej pravde a iný názor na túto tému berie ako osobný útok a bohorúhačstvo. Svoje kozmopolitné zmýšľanie tak preháňaš že zabúdaš že cesty sa stavajú hlavne preto aby slovensko prosperovalo a produkovalo a živilo svojich obyvateľov a nie preto aby sa tureckemu kamionu čo najkratšie išlo do Poľska alebo aby sa ti dobre chodilo do poľských Tatier či do maďarských kúpeľov. Nehnevaj sa, pre mňa je podstatnejšie a dôležitejšie aby mali ludia pri Brezne a Turci prácu ako či pojde maďarský kamion o 30 km viac. Ja som tiež prešiel europu a aj chodím a nie sú to dovolenky a časť roka žijem mimo SK. Tak si nezamieňaj nacionalizmus s lokalpatriotizmom sú to 2 diametrálne odlišné veci ...


Ano, vidim len Donovaly, lebo kazde ine riesenie bude len dalsou kradezou v tomto stavebnom zabahnenom prostredi, ake sa na slovensku nachadza. Mam dost zivotnych skusenosti na to, aby som vedel, ze vsade tam, kde nedokazu dat odpoved na jednoduche otazky , maju zrejme spinave paprce. To sa tyka akejkolvek oblasti , nie len infrastruktury.
Po dalsie: nikdy som netvrdil, ze Donovaly maju len a len medzinarodno-tranzitny charakter. Mojim odhadom je to cca 1/5 tranzitu oproti 4/5 vnutrostatnej dopravy. Uz som to raz niekde tu na fore pisal. Je chybou, ze sa neposudzuju pri merani intenzit aj kvalitativne ukazovatele (podla ECV) a nie len kvantitativne.
Dalej: Netvrdim, ze R3 sa ma zacat stavat usekmi Trstena-DK alebo Sahy-Krupina, ale tunelom pod Sturcom, co je v samom strede Slovenska, takze efekt bude prinasat v daleko vacsej miere slovakom ako poliakom,. ci madarom.
Dalej: Ani rychlocesta sama o sebe nie je spasonosna a spoliehat sa ciste na nu by bolo obrovskym omylom. Kde je vola tam je cesta aj bez rychlocesty. Vid. Zeleziarne Podbrezova alebo priem. parky v Malom Krtisi, ci v Kralovskom Chlmci.

Ak by takto ciste nacionalne sebecky ako preferujes ty , pristupovali k vystavbe poliaci, tak na S69 dnes neprelozia ani slamku a madari na M30 tiez nie.

V prehnanej miere je nebezpecnym tak nacionalizmus ako aj lokalpatriotizmus
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 27. Apr 2005 16:47

devil,

BB-RK vs. BB-MT
ked vidis iba argument vyuzitelnosti , tak ja ti ponukam dalsie.

1. BB-RK bude kratsie ako BB-MT

Pozname trasu buducej D1 , MT bude obchadzat severom v dost velkej vzdialenosti , takze si treba od juhu MT po pripojku D1 priratat zo 10 km.

2. BB-RK bude lacnejsie ako BB-MT

Od BB su zhruba porovnatelne geograficke profily do TR aj do Lipt.Osady. Dalej to bude lacnejsie do RK vzhladom na to, ze je to kratsia vzdialenost. To, ze je povodie Turca daleko sirsie ako povodie Revucej na cenu vplyv nema. Udolia su obe rovinate.

3. BB-RK bude ekologickejsie ako BB-MT

Pomer tunelov a estakad budu mat obe trasy priblizne rovnaky, takze vplyv na ziv. prostredie bude mat hlavne to, ktora trasa je kratsia. Vid bod 1

4. BB-RK bude univerzalnejsie ako BB-MT

BB-MT bude dost uzko zvyhodnovat prepojenie BB so ZA. BB-RK bude sice trochu stracat na prepojeni BB so ZA (10 km) , ale omnoho viac ziska na prepojeni BB-DK (30km) a BB-LM (40 km)

5. BB-RK bude efektivnejsie ako BB-MT

Tym, ze skracuje dlzku od hr. priechodov v Trstenej po Sahy o cca 30 km dava vacsi priestor na urcenie vyssej vysky mytneho, ktora by bola pre dopravcov este prijatelna. Donovaly zarobia na seba skor ako Cremosne.

6. BB-RK bude perspektivnejsie ako BB-MT

Perspektiva pokracovania aj jednej aj druhej trasy smerom na sever hovori v prospech BB-RK , lebo usek RK-DK je po vsetkych strankach vyhodnejsi ako MT-DK. Preto by som navrhoval neporovnavat trasovania od BB po pripojky na D1 , ale po bod, kde sa obe trasy zbiehaju - cize DK. Vtedy sa argumenty v prospech Donovalov este viac umocnia.


Argument v prospech BB-MT je ekonomicky rozvoj Turca. K tomuto by som ale postavil ako ekvivalent turisticky rozvoj Donovalov. Turiec nie je ani historicky ani geograficky predurceny na priemyselny rozmach, rychlocesta tu sama zazraky nespravi.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 27. Apr 2005 17:06

myslim, ze mna az tak presviedcat nemusis :wink:

Len preto som nevytvoril nazor "nabeton" lebo oficialne udaje k dispozicii nie su, bohuzial. Nabeton si myslim iba ze R3 cez Kremnicu je arciblbost.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 27. Apr 2005 19:41

devil napísal:Inac mozno by bolo najlepsie urcit R3 tak, ze by sa vypocitali IRR pre vsetky mozne varianty tras a vybrat tu najvyhodnejsiu. :idea:

uz len z toho titulu ze ako si sam povedal R1 konci v BB a tym to hasne. co dalej? R2 je o nicom.. (co sa obsluhy priemyslu/obyvatelstva tyka)


No viem ze najvacsia prevadzka (alebo jedna z najvacsich prevadzok) na severe je SCP ale za nou nie je dokopy nic zaujimave. A RK je na urovni ZV a dalej to hasne, resp. rozdiel je tak minimalny ze rozvojovy efekt dialnice to jasne prevysuje.

ide o to ze potencial maju tatry (nizke vysoke) a orava ako turisticke destinacie... ako som pisal za popradom je to tiez mrtve az do presova...

ale od ZV dalej je to mrtve uplne ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 27. Apr 2005 19:47

devil napísal:myslim, ze mna az tak presviedcat nemusis :wink:

Len preto som nevytvoril nazor "nabeton" lebo oficialne udaje k dispozicii nie su, bohuzial. Nabeton si myslim iba ze R3 cez Kremnicu je arciblbost.

s tymto suhlasim a dalo by sa povedat aj papezoblbost, nech to ma grady :twisted:

osobne sa mi napriklad variant A2 tiez nepozdava. svoje stanovisko som uz vyjadril v inej teme.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 27. Apr 2005 19:48

kaviarista napísal:Argument v prospech BB-MT je ekonomicky rozvoj Turca. K tomuto by som ale postavil ako ekvivalent turisticky rozvoj Donovalov. Turiec nie je ani historicky ani geograficky predurceny na priemyselny rozmach, rychlocesta tu sama zazraky nespravi.

to iste sa da povedat o celej R2 :)

postavenim prepojenia D1 a R1 cez donovaly by podla tvojej logiky uplne stratil vyznam cela R2
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 28. Apr 2005 06:43

Ano Tatry, ale pre mna je Gemer o dost atraktivnejsi ako Orava a pod., ale to je individualne, neviem co je mrtve, mrtva je podla mna v tomto kontexte Sahara :) Chcel som povedat to, ze rozvojovy efekt prevysuje maly rozdiel v sucsanom stave a posledny naozaj vyznamny priemysel je SCP RK co je na urovni ZV.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod R2-R3 » 28. Apr 2005 07:29

Myslím,že užitočnešia v budúcnosti bude R2. R3 má zmysel,ale nie Šahy-BB-RK. Najmä s variantou F je to "Fool fiction for Feroslav,MUDR. Mesík,Kaviarista and co.) R3 má zmysel tak Štúrorovo-Levice-ZH-MT.
R2-R3
 

Odoslaťod AA » 28. Apr 2005 11:00

ta najlepšie by bolo keby R3 za Šahami vliezla do tunelu a pred Trstenou vyliezla z tunela, šeci by boli spokojný :lol:
AA
 

Odoslaťod aquila » 28. Apr 2005 13:23

devil napísal:Ano Tatry, ale pre mna je Gemer o dost atraktivnejsi ako Orava a pod., ale to je individualne, neviem co je mrtve, mrtva je podla mna v tomto kontexte Sahara :) Chcel som povedat to, ze rozvojovy efekt prevysuje maly rozdiel v sucsanom stave a posledny naozaj vyznamny priemysel je SCP RK co je na urovni ZV.


co sa tyka atraktivity je to individualne, ale predsa musis uznat ze vysoke, nizke tatra a aj orava (resp zapadne tatry) su uz docela proflaknute medzi turistami a o nich vedia :lol: hlavne bratia cesi, madaroni a aj poliaci, takze zase $$$ su az na prvnom ieste

R2-R3 napísal:Myslím,že užitočnešia v budúcnosti bude R2. R3 má zmysel,ale nie Šahy-BB-RK. Najmä s variantou F je to "Fool fiction for Feroslav,MUDR. Mesík,Kaviarista and co.) R3 má zmysel tak Štúrorovo-Levice-ZH-MT.

aj ked mam trosicku odlisny nazor, debatu ohladne R3 by som radsej nasmeroval sem =>
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=156
dik za pochopenie

AA napísal:ta najlepšie by bolo keby R3 za Šahami vliezla do tunelu a pred Trstenou vyliezla z tunela, šeci by boli spokojný :lol:


dobry napad :wink: ale vid vyssie :wink:

p.s. inak najviac diskutovane su R3 a D3, co sa R4 tyka popr R2 ani tuk :) ale faktom je ze R3 a D3 su ako tak aktualne temy.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 28. Apr 2005 14:40

Nechcem byt prilis OT, takze vysoke aj nizke uznavam, ale bol som ako navstevnik aj na Orave, ale tam som turistu hadam ani nestretol...a gemer sa mi videl viac pestry (hoci tam turistov tiez v podstate niet).
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 28. Apr 2005 14:57

devil napísal:Nechcem byt prilis OT, takze vysoke aj nizke uznavam, ale bol som ako navstevnik aj na Orave, ale tam som turistu hadam ani nestretol...a gemer sa mi videl viac pestry (hoci tam turistov tiez v podstate niet).

nie si OT :) pohoda, ja som len chcel debatu o R3 a D3 chcel skor usmernit do threadov kde sa to docela intenzivne rozoberalo :)
tento sa vola "takto to vidim ja" :))

inak ohladne oravy, teda neviem kde si bol, ale ja som tam bol cez silvestra s tym ze tam to bude bez turistov, a prd. som nechapal, docela dost ich tam bolo. zjazdovky boli plne (zapadne tatry), restauracie tiez.

inak ma milo prekvapili cenami. gemer je pekny, ale taky za horami za dolami, vies ako to myslim.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 28. Apr 2005 15:24

Ja som bol pod Kubinskou Holou ale bolo to niekedy vo februari asi pred rokom (2004).
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod johhan » 02. Máj 2005 08:38

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=475

Sranda je že Rakúšania skoro presne vedia predpokladať ako ovplyvní zamestnatosť dialnica alebo rýchlocesta ... toto je na margo toho kolko stratili ked nestavali dialnicu na slovensko v r 1990 ale 2006 ... a na margo toho či pomôže predľženie R1 na pohronie k Breznu

A nejaký "blbý" Chris nás tu chce poučovať :twisted: :lol:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 02. Máj 2005 13:18

len skoda ze rakusaci si to nespocitali skorej :) inak johhan suhlas ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 13. Máj 2005 17:31

Christian, toto je celkom dobré, čo si napísal, ale viac-menej sú to jasné a známe fakty.

Ja k tebe nemám takmer žiadne výhrady, nesíham čítať všetko a na tejto téme je toho pomerne veľa.

Zhodnem sa s tebou min. v tom, že diaľničnú sieť si každý štát stavia predovšetkým na riešenie svojej dopravy, no SR sa musí vedieť napojiť aj na susedné štáty, pretože za 1. je v strede Európy a za 2., keď chce pritiahnuť investorov, tak treba byť na ostatné štáty napojený.

Stredná Európa buduje v podstate ten istý priemysel, len na Slovensku sa to prejavuje výraznejšie, pretože SR je menšia krajina než všetky okolité. Na Slovensku dominuje strojársky, automobilový priemysel s doplnením o chemický a stavebný. Rozvíja sa aj hutníctvo. No najväčšie investície smerujú práve do automobilového, t.j. strojárstvo, hi tech technológie, elektronika, plasty, ... nie som odborník na tieto názvy. Takže treba diaľničnú sieť, ktorá bude na 70% riešiť domácu dopravu a na 30% riešiť napojenie SR na okolité štáty. S týmto zámerom sa aj celá diaľničná sieť rozvíjala až do súčasných (mapových) plánov.

Ty hovoríš, že sever sa rozvíja až príliš luxusne. Tu sa pozastavím. Už viacero ľudí mi aj napísalo "SS", no ja som viac-menej odpovedal na ich otázky inak, než čakali. Ja nemôžem napísať niečo iné, pretože inak by sa mohlo stať, že jedno rozprávam a druhé robím. Ano, máš pravdu, že sever je drahší, je nákladnejší. Prečo? Pretože staviame za istých podmienok, parametrov, aby sme mali rozlíšenú kvalitu. Je rozdiel, či to bude mať kvalitu diaľnice alebo len rýchlostnej cesty. A ja tiež hovorím, že úsek R1 TT-NR už nemal mať parameter RC, ale D, ale to je o inom.

Teraz odpoviem viacerým na ich otázku, či by sa mohla D1 za PB stavať aj lacnejšie. Najmä, keď už teraz sa stavia tak, že na niektorých úsekoch bude obmedzená max. povolená rýchlosť na 120 km/h, takže zišlo z parametrov diaľnice. Moja odpoveď: Ano, dali by sa tieto úseky medzi PB a ZA postaviť aj lacnejšie. Tým, že by sa stavalo menej mostov, boli by aj kratšie a viac napr. násypov. Štát by ušetril na celom úseku od PB (aj pred ňou) až po ZA (za ňu) niekoľko 100-viek mil. SKK, možno aj mld. SKK. Avšak, stratil by veľa peňazí, 10-tky mil. SKK, pretože by sa museli spraviť nové projekty. Okrem toho, vodiči by to pocítili na väčšej spotrebe svojich palív a diaľnica D1 by na tomto úseku mala horšie parametre. Dalo by sa to riešiť ešte aj pridaním 1 pruhu pre pomalé vozidlá, t.j. D1 by mala v tomto úseku 6 prúdov na niektorých miestach, no stále by to bol lacnejší (lepší z hľadiska ceny) variant. Treba sa poučiť a uplatniť takéto stavanie za ZA, kde ešte nie sú všetky projekty spravené. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 16:29

Christian, Caesar, Aquila, niekde pri vás je pravda. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Christian Sch. » 18. Sep 2005 23:54

Caesar napísal:Ty hovoríš, že sever sa rozvíja až príliš luxusne. Tu sa pozastavím.


Ne to jsem nemyslel, jde vo to ze je to naprojektovani jak pro bohatou zemi, jako kdyby jste investovali do infrastruktiry 50 miliard rocne. Byl jsem pri Sverepeci - ta dalnice bude nadherna ... ale stalo to za ty penize ; jste takovy bohaty ?

Jo jo jinak preju pekne rano - koukam ze se to tady doooste hejblo kupredu - gratuluji.

Ostatni prominte - jenom ted jsem dosel.
Christian Sch.
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 18. Sep 2005 23:41

dlha pauza,

Odoslaťod petrisko » 19. Sep 2005 12:43

rad Ta opat citam :shock:
petrisko
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 12. Sep 2005 15:40

Odoslaťod Caesar » 19. Sep 2005 16:11

Christian Sch. napísal:Ne to jsem nemyslel, jde vo to ze je to naprojektovani jak pro bohatou zemi, jako kdyby jste investovali do infrastruktiry 50 miliard rocne. Byl jsem pri Sverepeci - ta dalnice bude nadherna ... ale stalo to za ty penize ; jste takovy bohaty ?


Christian,

práve úsek na diaľnici D1 Ladce-Sverepec, nie je správne použiť ako príklad pre diaľničnú výstavbu.

Skrachovala tam firma, okrem toho sa na tomto úseku nestavalo, lebo práve v čase jeho rozostavanosti nová vláda v r. 1998 zastavila diaľničnú výstavbu, čo sa týkalo aj všetkých rozostavaných úsekov. ... miliardové škody ... :twisted:

Takže prišlo k súdom, k predraženiu, v tom období mala SR infláciu okolo 8%, niekoľko rokov. Nebolo dosť peňazí, nestavalo sa tak ako sa malo a výsledkom je že, že 10 km úsek, stojí cca. 10 mld. SKK. ... :twisted:

Avšak nebolo to tak naplánované. :!:

Okrem toho, tu sa ušetriť príliš nedá kvôli rozvoju, ďalej rieky Váh, obcí, ďalších dopravných ciest - cesta, železnica. Prírodné podmienky. :!:

A na záver doplním, že diaľnica D1 je jediná kvalitná cesta na Slovensku, ktorá vydrží povodne, ... a je základom rozvoja hospodárstva ako aj spojí takmer všetky regióny, v doplnení s RC spojí celé Slovensko. Tá diaľnica nie je na vine tomu, že tu nie je dobrá-zodpovedná vláda. Ani RC R1 sa nestavia tak ako sa má, a tá bola naprojektovaná len ako RC. 8)

SR nie je bohatá krajina, ale to je otázka vládnutia - ani ČR nie je až taká bohatá krajina, len si berie úvery. A úvery si berú všetky krajiny EÚ, Nemecko+Francúzsko+... všetky "kone EÚ" si berú úvery. 8) Berú si úvery, lebo môžu a vedia, že sa im to cez infraštruktúru vráti späť. 8)

Vysvetlivky (aby nevznikli nedorozumenia):

RC - rýchlostná cesta
EÚ - Európska únia
SR - Slovenská republika
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Christian Sch. » 25. Sep 2005 13:10

No jo ja znám slovenskou výstabu dálnic. ja jenom poukazuji na to nač to projektujete jako dúm se zlatími klikami když bohate postačují nerezové ? Proč Nemci úmí stavět pragmaticky ? Radeji postavěj tří pruhové stoupaní jako 900 m estakadu.
Christian Sch.
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 18. Sep 2005 23:41

Odoslaťod aquila » 25. Sep 2005 13:37

christian, to je jasne ;) ale myslim, ze teraz to pojde uz lepsim smerom a nebude sa tak grandiozne projektovat :) co je len dobre. faktom je ze je to sice pekne, ale slovensko je na taketo veci nie zrovna bohata krajina ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.