Tak takhle to vidim ja

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod fh » 25. Sep 2005 13:54

Tu by bolo treba nejaké cenové porovnanie. Problémom tohoto úseku je predraženie, ale z nečinnosti,tunelárenia a časových strát. Ináč nech už ho čím prv spojazdnia. Je to nádherné dielo, pekný pohľad je naň aj z terajšej cesty.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 25. Sep 2005 13:56

christian, to je jasne ale myslim, ze teraz to pojde uz lepsim smerom a nebude sa tak grandiozne projektovat co je len dobre. faktom je ze je to sice pekne, ale slovensko je na taketo veci nie zrovna bohata krajina ..


Neviem odkial tolko optimizmu....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Antimander » 25. Sep 2005 15:49

devil napísal:
christian, to je jasne ale myslim, ze teraz to pojde uz lepsim smerom a nebude sa tak grandiozne projektovat co je len dobre. faktom je ze je to sice pekne, ale slovensko je na taketo veci nie zrovna bohata krajina ..


Neviem odkial tolko optimizmu....


Na druhú stranu, prečo taký pesimizmus? :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod devil » 25. Sep 2005 20:21

preco pesimizmus(?), realita nepusti. bohuzial.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Antimander » 25. Sep 2005 20:42

devil napísal:preco pesimizmus(?), realita nepusti. bohuzial.


Jedinou chybou bolo zastavenie diaľničnej výstavby, to ostatné je bežné aj v iných štátoch.

Dnes je na D1 rozostavaných cca. 50 km. Plánuje sa ďalších 50 km začať do 2 rokov.

Okrem toho sa dáva reálne na diaľnice viac ako 15 mld. SKK ročne, čo je reálny nárast voči r. 1997.

A je tu plán začať PPP.

NDS funguje, výber z predaja diaľničných známok je tiež vyšší. NDS dostáva úvery.

Takže je tu zmena k lepšiemu v tomto roku. To sú systémové zmeny a ak sa v nich bude pokračovať ešte 2-3 roky, tak už to bude OK.

Pesimistické je: myslieť stále na to, aké to tu bolo v r. 1998-2003.

Realistické je: vidieť to, že v r. 2004 sa niečo začalo pripravovať a v r. 2005 sa to aj "rozbehlo". Nedáva sa na diaľnice 8, ani 10, ale viac ako 15 mld. SKK. Zatiaľ to nie je viac. Bude ak bude PPP, môže byť, ak bude ľavicová vláda.

SR má malý rozpočet a je naivné si myslieť, že bude SR dávať každý rok na diaľničnú výstavbu sumu 50 mld. SKK, 10 rokov po sebe. To je sen a dosť nereálny. Reálne ešte je 40 mld. SKK, 5 rokov po sebe. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod devil » 25. Sep 2005 21:42

To je vsetko pekne, ale...

Okrem toho sa dáva reálne na diaľnice viac ako 15 mld. SKK ročne, čo je reálny nárast voči r. 1997.


index je odvtedy cca. 2 nasobny cize ak narast tak minimalny.

zastavenie vystavby nie je presny termin, po 1998 sa skutocne dokoncili tie useky, kt. boli predtym otvarane ako 2pruhove v ramci meciarovej kampane. odvtedy stoji za zmienku len Mierova-Senecka, Branisko a Nova Bana...zufalo malo. minuly rok to bola bieda, 2005 takisto a buduci (volebny rok) tiez podobne.

Zlepsenie prinasa predovsetkym EU, pricom peniazi mohli kludne alokovat viac, a aj avizovane cepranie je ohrozene (R1. D1) hovori sa o predfinancovani z 2007-2013, a o to budu logicky nizsie cerpania v tomto obdobi.a je zaujimave, ze na urychlene dokoncenie Ladce-ZA statne peniaze ani uvery nds nestacia a uz teraz si takto znizujeme cerpanie 2007-2013.

PPP-su hlasy ze okrem pilotneho projektu LL-D. Skala s tym netreba pokracovat, nova vlada to moze uznesenie terajsej zrusit.

Dnes je na D1 rozostavaných cca. 50 km. Plánuje sa ďalších 50 km začať do 2 rokov.


tie ale budu dobiehat pomaly, takze odovzdavanie/rok nebude nic moc a kedze RC prioritou nie su pocet odovzdanych km/rok bude velmi limitovany.

konkretne niektore useky D odcerpaju take mnozstva penazi PPP aj EU a statneho spolufinancovania ze je naivne ocakavat nejake vyraznejsie zlepsenie. neda sa vyhovarat na predrazenie, npr. Svrcinovec-Skalite (2 pruhy) HP-ZA, strazov a mohol by som pokracovat v draho naprojektovanych usekoch budu znamenat ze 15 mld. bude menej ako 8 mld. pred 1998.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Antimander » 25. Sep 2005 22:04

devil,

a to je práve to tvoje pesimistické videnie.

1. Suma z EÚ ešte nie je jasné, koľko sa vyčerpá/prestavia. Si snáď veštec?

2. PPP. Ja som sa jasne vyjadril príspevok pred tým, ohľadom PPP. Ak nebude tak nebude a čo ma po tom? Mňa osobne? Ja nemôžem vedieť, čo bude alebo nebude ... ja som jasne napísal, že teraz si ty príliš pesimistický, ... a mám pravdu. A mimochodom, ak bude PPP ešte tento rok tender, ... chcem vidieť, kto ho zruší? Ohľadom PPP sú tu témy inde a aj tam mám svoj názor. Realistický názor mám ja, že PPP bude na 50% potrebnej trasy. Iste, to že je niečo realistické ešte neznamená, že to aj bude a zvlášť na Slovensku, pretože Slovakia má veľmi negatívne hodnotenie ohľadom stability financovania diaľničnej výstavby (?), ... nie dobré hodnotenie ohľadom prehľadnosti legislatívy (?), ... (?)

3. "ak narast tak minimalny", ... dáva to zmysel? Nárast to je, pretože suma je takmer 17 mld. SKK. A to ešte sa "s tým hrá" ten úver. Nárast to je. Ja som realista, pre mňa aj nárast o 1 SKK je reálny rast.

4. devil, celý tvoj posledný odstavec ... na jednej strane nemáme byť naivný a na druhej strane zase "neda sa vyhovarat na predrazenie", ... tak zase dáva toto zmysel? Mne nie. Asi už neviem po slovensky. Tak teda zdôvodni, prečo sa deje to, čo sa deje podľa teba. Zdôvodni to, keď to nie je ani a) ani b) a c) neexistuje. Tak čo to teda je?

5. "zastavenie vystavby nie je presny termin", ... možno pre Slovákov, ktorí vidia svoje cesty/diaľnice ako to najlepšie, ... ale vo svete/v stavebnom svete a v EÚ to bolo zastavenie diaľničnej výstavby, v takom rozsahu ako stavala vláda VM ... Diaľničiar to ako presný termín uviedol, a zhoršil sa stupeň pre Slovakia na takmer najhorší z celej stupnice (?). :wink: (?)
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Ako to vidím ja

Odoslaťod Antimander » 25. Sep 2005 22:14

Aby som bol úplne presný:

Z môjho pohľadu sa situácia tento rok na Slovensku ohľadom financovania diaľničnej výstavby zlepšila oproti posledným cca. piatim rokom s tým, že sa zmeny stali približne tak, ako aj vláda sľúbila a aj to je ďalší úspech.

Z hľadiska legislatívy sa však nezmenilo takmer nič, čo sa malo zmeniť. Ohľadom celej škály problémov pri termíne: tender. Ohľadom jasného stanovenia kompetencií, avšak aj zodpovednosti za rozhodnutia inštitúcií ako NDS, a.s., ÚVO či aj MDPT a SSC.

Stavebný trh na Slovensku sa stabilizoval. Rozvíja sa však pomalšie než v ostatných štátoch V4, sú potrebné veľké investície a firmy nemajú dostatok finančných prostriedkov.

Problémom bola aj zmena DPH, ktorá sa zvýšila, avšak zabudlo sa na to pri úpravách cien niektorých dôležitých stavieb.

...

Vláda sa snaží zaviesť PPP. Zatiaľ je však príliš veľa nejasných podmienok.

Problémom je aj fakt, že vláda nemá väčšinu v parlamente a štátny rozpočet na r. 2006 ešte nie je schválený.

Pozitívnou správou pre NDS, a.s. je, že sa pripravuje zaviesť elektronické mýto ako aj fakt, že výnos z predaja diaľničných známok bude vyšší než sa predpokladalo, pričom však pôvodné odhady boli, že suma bude výrazne nižšia, než sa predpokladalo.

...

Konkrétne súdne spory a problémy.

...

Krach stavebných firiem.

...

...
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod wazari » 26. Sep 2005 09:05

Antimander napísal:devil,

1. Suma z EÚ ešte nie je jasné, koľko sa vyčerpá/prestavia. Si snáď veštec?


No, dufajme, ze vsetko :wink:

Na roky 2007-2013 ministerstvo vystavby predbezne uvazuje s 3,2 mld. Eur na dopravnu infrastrukturu. Samozrejme, bez schvaleneho financneho ramca EU je to zatial iba odhad.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod devil » 26. Sep 2005 16:24

1/ Eu ma byt najvacsim prinosom to so snad napisal, ak si si nahodou nevsimol.

2/ PPP na prvy usek sa nezrusi, ale odkial beries istotu ze nova vlada v nom bude pokracovat, pocut niektore odmietave hlasy, ktore schvaluju len ten 1. usek, dalsie uz nie.

Nejak si sa rozpisal a vykrutil moju zakladnu myslienku, a to ze neporovnavam skutocne lepsi stav za posledne roky ale global od 1998 po dnes. a nevyvratil si mi (ani sa neda) ze npr. cca 15 mld Sk teraz je na urovni 8 mld Sk v 1998. a nezabudaj ze vtedy to boli useky neporovnatelne npr. s ZA-RK. cize ak si vezmes 20 mldSk/rok a cenu 1 km=1 mld Sk, tak Ti vyjde odovzdanych 20 km/rok v priemere na dalsich 5-7 rokov. Zlepsit to moze este zvyseny pritok penazi, co bude mat ale svoje mantinely (Euro, schodok, EU) dokonca aky objem prostriedkov z PPP sa moze nezapocitat do EU je este neisty, lebo aj rucenie cez NDS bude mat celkom iste svoje limity. a samozrejme ak sa bude primerane pokracovat aj v RC tak dokopy by mohlo byt odovzdanych rocne dokopy D/RC aj s nejakymi 2pruhovkami cca. 50km, co si myslim ze uz sa da nazvat slusnym cislom.

pisem preto lebo si spomenul 50+50km D1. takto spolu. len ak si to rozdelis po rokoch npr. do 2012-13 tak to uz taka slava nie je....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Niektorí si chybu neuznajú, aj keby ...

Odoslaťod Antimander » 26. Sep 2005 20:43

Eu ma byt najvacsim prinosom


V rámci čoho? V rámci financií? Alebo v rámci legislatívy?

1. Financie. SR musí dávať viac než EÚ, dofinancovanie je prvý problém, okrem toho EIB, to je "len" úver a nestavia sa len z fondov, ale bude nutné brať si úvery cez na NDS, a.s. Inak v rámci EÚ, ano, cca. 25% financií z EÚ pôjde na infraštruktúru, ale nie len na diaľničnú.

2. Legislatíva. Čo sa to všetko zmenilo? Niečo sa pozmenilo, ale vznikol chaos, ktorý sa dá len veľmi ťažko kontrolovať. J&P Avax môže zažalovať SR pre ušlý zisk a poškodenie jej mena za viaceré vyhlásenia a za reálny stav. Napríklad. ... Ďalej. Tender. Čo sa zmenilo v tejto problematike k lepšiemu? Konkrétne? ... Nič. Ale p. Faktor je pevne presvedčený, že už taká istá situácia nenastane (Mengusovce-Jánovce) - ale to je na smiech, to on čaká, že z jeho vôle už sa nezopakuje to isté. Aby tu nebol druhý J&P Avax, a potom 3., ... ale p. Faktor je pevne presvedčený, že už sa to nestane ... A ja sa pýtam, prečo by sa nemalo?

PPP na prvy usek sa nezrusi, ale odkial beries istotu ze nova vlada v nom bude pokracovat, pocut niektore odmietave hlasy, ktore schvaluju len ten 1. usek, dalsie uz nie.


PPP na 1. úsek sa snáď nezruší, to tiež ešte nie je isté. Odkiaľ berieš ty tú istotu, že bude aj 1. úsek po Martin?

A ja neberiem istotu nikde. Ja ani nič také netvrdím. Ja, konkrétne ja dokonca dávam varovné stanoviská pred viacerými "akože plánmi" ohľadom PPP na Slovensku.

Hlasy sú vždy aj za A aj za B. To je tak vždy. Nie som veštec. Neviem, kam si tým narážal?

Nejak si sa rozpisal a vykrutil moju zakladnu myslienku


A dá sa to? Keď je to tvoja základná myšlienka? A nerozpísal som sa, to som bol veľmi stručný, nie sme na porade, nie si môj klient.

a to ze neporovnavam skutocne lepsi stav za posledne roky ale global od 1998 po dnes. a nevyvratil si mi (ani sa neda) ze npr. cca 15 mld Sk teraz je na urovni 8 mld Sk v 1998. a nezabudaj ze vtedy to boli useky neporovnatelne npr. s ZA-RK. cize ak si vezmes 20 mldSk/rok a cenu 1 km=1 mld Sk, tak Ti vyjde odovzdanych 20 km/rok v priemere na dalsich 5-7 rokov. Zlepsit to moze este zvyseny pritok penazi, co bude mat ale svoje mantinely (Euro, schodok, EU) dokonca aky objem prostriedkov z PPP sa moze nezapocitat do EU je este neisty, lebo aj rucenie cez NDS bude mat celkom iste svoje limity. a samozrejme ak sa bude primerane pokracovat aj v RC tak dokopy by mohlo byt odovzdanych rocne dokopy D/RC aj s nejakymi 2pruhovkami cca. 50km, co si myslim ze uz sa da nazvat slusnym cislom.


A potom, že kto sa tu rozpísal. :lol:

Ja som povedal, že suma pod 15 mld. SKK by bola poklesom voči r. 1998, keď dnes je r. 2005. Toto ja som povedal. A povedal som, že je suma vyššia ako 15 mld. SKK, a teda je tu reálny rast ... a ty si na to povedal, že ak rast, tak minimálny. Tak nech súdny človek nájde, kto má pravdu. To nie je o nejakej základnej myšlienke, to je o vedomostiach a konkrétnych číslach. Doprastav, IS KE, Skanska CZ, Skanska BS, Strabag, ... a potom môžem niečo tvrdiť. A aj porovnávať. Veď čítaj pozornejšie. Možno k tomu patrí aj Váhostav-SK, ale tieto info sú v rámci firiem "voľné". (?)

Ja nezabúdam. Nie som v škole, aby si ma tu ako učiteľ poučoval. :twisted: A nie si tu ani od toho "devil". :twisted: ZA-RK, OK a ja vravím 50% trasy ZA-RK je PPP. Prečo si ty na to zabudol? A sú tu aj iné úseky.

Otváranie km nie je podstatný údaj. Podstatný údaj je rozostavanosť v km na aspoň 60% z hľadiska času aj peňazí. Ak sa bude na D1 ročne otvárať 15-20 km, tak to bude v poriadku. Veď tu nie je len D1. Ak sa teraz rozbehne systém, tak sa to ukáže v r. 2006-2008. Nie v r. 2005.

pisem preto lebo si spomenul 50+50km D1. takto spolu. len ak si to rozdelis po rokoch npr. do 2012-13 tak to uz taka slava nie je....


Mne je jedno, koľko km sa na Slovensku otvára. Pre mňa je podstatné, aby sa platilo firmám na čas, aby firmy nekrachovali. A keď je toto splnené, tak je v danej krajine dobrá legislatíva a normálna politika a krajina je vyspelá.

Upravené: Caesar, používať osobné invektívy a riešenie osobných sporov je na fóre zakázané, ak, tak treba reagovať cez SS. Antimander, devil, Nevedko, vaše príspevky boli vymazané, resp. upravené. Odporúčam nepokračovať týmto smerom.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod bodrik » 27. Sep 2005 15:25

Caesar napísal:A na záver doplním, že diaľnica D1 je jediná kvalitná cesta na Slovensku, ktorá vydrží povodne, ...

Caezar, a co úsek D1 medzi PO a KE, kde pri záplavách na východe pred pár rokmi bola diaľnica na jednom mieste sčasti zaplavená...? :shock: Nechcem ťa týmto nejakým spôsobom nachytávať, ale rád by som vedel či sa na spomínanom úseku v budúcnosti plánujú nejaké protipovodňové opatrenia :?: Rieka Torysa a jej hladina je na tomto úseku dosť blízko, terén je rovinatý.... Hmmm? :?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Caesar » 27. Sep 2005 15:47

Antim,

so všetkou úctou voči tebe, to, že koľko sa postaví km je veľmi dôležitý údaj. To snáď vieš aj sám. Presnejšie, koľko km sa otvorí, lebo 60% tých úsekov ktoré sa otvárajú ešte nie sú často dokončené.

A ešte mám jednu pripomienku k tvojim slovám, ... V Nemecku sa platí načas, dodržiavajú sa termíny, legislatíva je na dosť dobrej úrovni, sú tam jasné pravidlá pri tendroch a napriek tomu skrachovala firma WB, ktorú tu nielenže spomínaš, ale s ktorou si aj spolupracoval, ... tak kde tam bola chyba, že skrachovala firma s 10 000 zamestnancami? Zrazu, celá? 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Antimander » 27. Sep 2005 16:15

Caesar,

koľko sa postaví km je veľmi dôležitý údaj.


Je to dôležitý údaj, ... ale nie pre mňa. Mňa nezaujíma, koľko km sa na Slovensku postaví. Či je to 10 alebo 14 km, tak je to veľmi málo. Keby sa postavilo 15 km len na D1, tak to pochopím, pretože tam sú teraz úseky, ktoré budú stáť 1km = 1 mld. SKK, ale inak čokoľvek, čo sa postaví, je veľmi málo. A preto je to mne osobne jedno. Nie je mi jedno, ako sa stavia v Grécku, ale to je jediná krajina, ktorá ma skutočne zaujíma a o ktorej mám prehľad a ako Grék sa aj zaujímam o veľa záležitostí, kt. sa v Grécku dejú. Pre mňa je SR = pôvod mojej matky. A snažím sa pomôcť regiónu, odkiaľ pochádza, tzv. prirodzeným (legálnym) lobbingom.

Iste, že je dôležité, koľko km sa postaví, ale v takom prípade ani tento údaj nie je smerodatný pre SR, pretože mnohé úseky sa otvoria a ... ešte sa musí dokončiť kanalizácia, ...

Vytŕhate z kontextu moje vety. A prestáva ma reagovať na všetky vaše invektívy, aj na tvoje Caesar. Čo ťa je potom, s kým ja spolupracujem? Už aj tak si dosť osobný voči mne na tomto fóre, čo tým chceš dosiahnuť? Nezabúdaj, kto ja som.

Kauza WB je zložitá, ... ale to čaká aj SR, ČR, ... ak sa spomalí hospodársky rast, tak sa bude menej stavať, ... konkrétne:

Na Slovensku povedzme že bude 50 rokov stavebný rozmach, ... dnes najväčšie stavebné firmy na Slovensku sa ešte zväčšia a - hlavný zadávateľ stavieb je štát, a ak štát bude šetriť, tak sa to prejaví. Krach WB bol odkladaný a nakoniec firma skrachovala, až keď našla dosť silného kupca, ktorý ju čiastočne zachránil. To je všetko, čo k tomu chcem napísať. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Caesar » 29. Sep 2005 16:48

bodrik napísal:
Caesar napísal:A na záver doplním, že diaľnica D1 je jediná kvalitná cesta na Slovensku, ktorá vydrží povodne, ...

Caezar, a co úsek D1 medzi PO a KE, kde pri záplavách na východe pred pár rokmi bola diaľnica na jednom mieste sčasti zaplavená...? :shock: Nechcem ťa týmto nejakým spôsobom nachytávať, ale rád by som vedel či sa na spomínanom úseku v budúcnosti plánujú nejaké protipovodňové opatrenia :?: Rieka Torysa a jej hladina je na tomto úseku dosť blízko, terén je rovinatý.... Hmmm? :?


Teraz nemám prehľad, možno bolo niekoľko km zaplavených, ale diaľnica zostala celá.

Na východe SR len diaľnica D1 odolá povodniam. Žiadna iná cesta.

To, že je niečo postavené na rovine ešte neznamená, že to neodolá povodniam. Veľmi záleží na zložení podložia, záleží aj na ďalších okolnostiach, či sa v blízkosti nachádza rieka, upravené koryto rieky, vodná nádrž, ďalšia komunikácia, ktorá by zabránila podmytiu diaľnice, ...

Diaľnica D1 je stará, no nemám prehľad o tom, že by sa plánovala nejaká zmena v jej základoch, t.j. bude sa opravovať výhľadovo celý povrch, asfaltový koberec. A táto oprava bude uskutočnená ako vždy, až keď bude dostatok peňazí, t.j. dovtedy len nejaké menšie úseky. Tento úsek sa neplánuje ani rozšíriť na 3+3 pruhy, nie je to potrebné. Mala by sa tu zdokonaliť zimná údržba, ktorá spôsobuje problémy, pretože pri výdatnejších snehových zrážkach nie je dostatok údržbových mechanizmov. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod bodrik » 29. Sep 2005 20:25

Caesar napísal: Diaľnica D1 je stará, no nemám prehľad o tom, že by sa plánovala nejaká zmena v jej základoch

Nemyslel som priamo upravu telesa diaľnice (ta je zatiaľ v pohode) :) , ale napr. vystavbu protipovodňovej hrádze pri rieke. Najmä po pravej strane rieky, kde sa nachádza aj D1. Myslim že by to veľmi pomohlo nielen diaľnici, ktorá by bola lepšie chránená, ale aj poliam, ktoré sa nachádzajú medzi ňou a diaľnicou. :wink:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 29. Sep 2005 20:38

Caesar napísal:Tento úsek sa neplánuje ani rozšíriť na 3+3 pruhy, nie je to potrebné.

Apropó, po dokončení R4, ktorá by v úseku medzi PO a KE mala byť v paeáži s D1 by bolo načim pouvažovať nad 3+3. Myslím si že intenzita dopravy bude v tomto úseku omnoho vyššia než dnes. Hlavne po dostavaní celej D1 a tiež ak by sa zrealizoval cely tzv. Pobaltsky koridor. Zaujímavým je aj fakt, že tu ide v počte obyvateľov o dve z troch najväčších slovenských miest. Avšak to rozšírenie je len môj nazor. Uvidíme ako to v skutočnosti s tou intenzitou potom bude. Zatiaľ 2+2 v pohode postačuje :)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Antimander » 29. Sep 2005 20:46

bodrik napísal:
Caesar napísal:Tento úsek sa neplánuje ani rozšíriť na 3+3 pruhy, nie je to potrebné.

Apropó, po dokončení R4, ktorá by v úseku medzi PO a KE mala byť v paeáži s D1 by bolo načim pouvažovať nad 3+3. Myslím si že intenzita dopravy bude v tomto úseku omnoho vyššia než dnes. Hlavne po dostavaní celej D1 a tiež ak by sa zrealizoval cely tzv. Pobaltsky koridor. Zaujímavým je aj fakt, že tu ide v počte obyvateľov o dve z troch najväčších slovenských miest. Avšak to rozšírenie je len môj nazor. Uvidíme ako to v skutočnosti s tou intenzitou potom bude. Zatiaľ 2+2 v pohode postačuje :)


Prešov je väčšie mesto než BB alebo ZA? :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Antimander » 29. Sep 2005 21:09

Je to tak, PO je 3. najv. mesto na Slovensku.

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=41054
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod bodrik » 29. Sep 2005 21:17

Antimander napísal: Prešov je väčšie mesto než BB alebo ZA? :wink:

Ano :shock:. Nie je to síce veľký rozdiel, ale je to tak. PO má okolo 94 tis. ob; ZA cca 92 (je 4 v poradi) a BB niečo okolo 88 tis. (6 miesto). 5-ta je nitra (cca 90 tis.) Celkovo sú tie rozdiely v počtoch obyvateľov malé, ale predsa je Prešov tretí a myslím si, že ním na dlhšiu dobu aj ostane, lebo je tam dlhodobo spomedzi týchto miest najvyšší celkový prírastok (pôrodnosť-úmrtnosť+emigrácia-imigácia), čo je vlastne charakteristické pre takmer celé východné slovensko :) Neviem či tie počty obyvateľov sú úplne správne, ale ak by si chcel presné čísla z posledného sčítania, tak ti ich môžem poskytnúť, ale musel by som ich pohľadať. Niečo by si možno našiel aj na www.statistics.sk To je stránka štatistického úradu SR. 8)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 29. Sep 2005 21:45

Takže tu sú presné počty obyvateľov najväčších slovenských miest:
(aktuálne k 31. 12. 2003)

1. Bratislava 425 533 ob.
2. Košice 235 281
3. Prešov 92 147
4. Nitra 86 138
5. Žilina 85 278
6. B. Bystrica 81 961
7. Trnava 69 488
8. Martin 59 772
9. Trenčín 57 051
10. Poprad 55 680
11. Prievidza 52 070
...ostatné mestá majú menej než 50 tis. ob.
Zdroj: www.statistics.sk

Toto sú už presné údaje zo Štatistického úradu SR. Vidno, že som sa mierne zmylil v poradí (Žilina - Nitra) a trochu aj v počtoch (všetky mestá som nadsadil) ale podstata (to že prešov je tretí v poradí) sa potvrdila, dokonca s výraznejším rozdielom (6. tis, namiesto 2 tis.) než som to napísal predtým...
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Christian Sch. » 30. Sep 2005 07:32

Jo to je všechno OK nu i tak podle mne stavíte podle projektu které jsou megalomanské nebo prímo blbé. Viď Žár nad Hronem jak mohl být schválen takový projekt pri kterém protestovali snáď všichni ktrerých sa dotkl. Od občanú cez církev město ochranářú státní správy samosprávy až po ministrestvo. Jak si múže takové neco nekdo dovolit a ješte se ohánet veřejným zájmem. A to jde o 3 km. Pricem v tomhle úseku nebyl vypracován žádny variant. ale v iných usecích tehle stavby se delali varianty nablbosti kde to nebylo podstatní.

A myslím že takovej bonbonkú máte hodne
Christian Sch.
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 18. Sep 2005 23:41

Odoslaťod Antimander » 01. Okt 2005 16:36

Christian Sch. napísal:Jo to je všechno OK nu i tak podle mne stavíte podle projektu které jsou megalomanské nebo prímo blbé. Viď Žár nad Hronem jak mohl být schválen takový projekt pri kterém protestovali snáď všichni ktrerých sa dotkl. Od občanú cez církev město ochranářú státní správy samosprávy až po ministrestvo. Jak si múže takové neco nekdo dovolit a ješte se ohánet veřejným zájmem. A to jde o 3 km. Pricem v tomhle úseku nebyl vypracován žádny variant. ale v iných usecích tehle stavby se delali varianty nablbosti kde to nebylo podstatní.

A myslím že takovej bonbonkú máte hodne


Christian,

ja si to nemyslím. Tie projekty boli robené, keď bolo na diaľnice dosť peňazí a diaľničný program bol reálne plnený. Nie je to megalomanstvo. Veď sa na D1 medzi PB a ZA šetrí. Projekty sa naviac čiastočne menia.

Projekty samotné sú dobré. Konanie NDS je zlé, doslova spomalené a nepremyslené, ... veď od r. 1998 je tu nová vláda a na čo sa tu kto zmohol? :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Christian Sch. » 24. Okt 2005 23:06

No chvili sem tady nebyl a jen koukam, 1579 novych prispevku. Tomu se rika fofr :wink: A nektere temy se odomkly jine zamkly.

No jenom reknu jednu vec k teme tob.tob Johhan a Banska Bystice, tyhle dva lidi se muzou otirat o banskou kdykoli a kdekoli, protoze oni neskutecne lobovali za to mesto a neskutecne mu pomohli, pritom to malokto vi.

A tob.tob je zvlastni clovek - konfliktni, primi s vlasnim nazorem ale muzete jsi byt jisti ze nikdy od neho nedostanete uder do zad. A kdyz ho presvedcite tak nema problem zmenit sve mineni.
Christian Sch.
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 18. Sep 2005 23:41

Odoslaťod kaviarista » 25. Okt 2005 08:45

Christian Sch. napísal:No jenom reknu jednu vec k teme tob.tob Johhan a Banska Bystice, tyhle dva lidi se muzou otirat o banskou kdykoli a kdekoli, protoze oni neskutecne lobovali za to mesto a neskutecne mu pomohli, pritom to malokto vi.


A v tomto ja mam iny nazor. Ja by som bol za to , aby nikto nikdy nikde nemusel za nic lobovat. Aby bol tvoreny taky system, ze vsetci zainteresovani si dohodnu priority a zvolia si co najefektivnejsie postupy.

Potom by snad nevznikali nezmyselne situacie, ze si taka babka zacne z pozicie postavenia presadzovat zmenu variantu vyhodneho pre 8000 obyvatelov, kde patri alebo patril aj on sam, na ukor zvysku, ktory na tu zmenu bude len a len doplacat.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.