Stránka 1 z 1

Spojenie SSC a NDS, a.s.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 18:51
od Dialniciar
Ste za spojenie SSC a NDS, a.s. :?:

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 18:51
od Dialniciar
To sú úvahy súčasného ministra dopravy SR. :idea:

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 19:02
od fh
Čo by to spojenie malo priniesť? Nevidím prínos. Možno tak ušetrenie na mzdových prostriedkoch, ale to sa dá aj bez toho.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 19:03
od Koksolam
Jednoznace som proti, ak zlucia SSC a NDS, podla mna dojde k drobeniu kapitalu medzi rozvoj dialnicnej siete a k financovaniu cestnej sieti. Budu tam akurat vnutorne tlaky medzi "cestarmy" a "dialniciarmy" :!:

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 19:40
od Jarda
Nevím, neboť nemám dost relevantních informací, jaká se doposud ukázala negativa a pozitviva vytvoření samostatně NDS a.s.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 19:47
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:Nevím, neboť nemám dost relevantních informací, jaká se doposud ukázala negativa a pozitviva vytvoření samostatně NDS a.s.


Minimálne si vláda vzala 15 mld. SKK na výstavbu diaľnic a tieto financie nie sú považované za štátny dlh. To je priame pozitívum, pretože to znižuje tlak na rozpočtové opatrenia. V praxi by to bolo už 1% HDP, aj keď tieto úvery sú čerpané na obdobie 2 rokov, takže je to 0,5% HDP, dopĺňam, že mali byť aj ďalšie úvery.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2006 21:31
od Branco
Nie. Je potrebné zefektívniť prácu NDS, do vedenia dosadiť odborníkov. A tie lapsusy ako napr. viac ako rok informačne chybná web stránka čo najskôr odstrániť.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2006 13:59
od Dialniciar
Ak sa to spojí v akejkoveľvek podobe, bude to krok späť.

SSC pracuje bezchybne a skôr by som riešil, aby sa postupne budovala sieť vlastných (nie krajských) stredísk údržby ciest. SSC disponuje odborníkmi, kvalitou, materiálami a skúsenosťami. Je priamo pod MDPT a tak by to malo zostať. Sieť ciest I. triedy existuje, mohla by sa postupne rozrastať, ale dôraz by som kládol a aj je kladený na postupnú opravu ciest I. triedy a ešte by som zlepšil údržbu.

NDS, a.s. potrebuje podľa mňa nového GR, ktorý sa obklopí manažérmi, kľudne aj zo SSC. Zlepšiť komunikáciu s verejnosťou hlavne cez lepšie stránku www.ndsas.sk a nechal by som to ako štátom vlastnenú firmu. Cez NDS, a.s. by som riadil elektronické mýto. Náklady aj zisky by boli na NDS, nie na MDPT/štáte. NDS, a.s. by mala financie aj za spoplatnené cesty I. triedy a tieto by zostávali NDS, a.s. - šofér síce platí za cestu I. triedy, ale práve preto, že platí a ešte je tu nižší štandard, tak cesty I. triedy budú menej zaťažené a tak je správne, aby elektronické mýto išlo celé NDS, a.s. Tá dnes spláca za úver 0,6 mld. SKK ročne. Príjem z predaja diaľničných známok je 1,5 mld. SKK ročne. Takže ešte 30 mld. SKK z úverov a ďalšie úvery nie sú možné. A to nerátam údržbu diaľnic a náklady na fungovanie NDS, a.s. - tu zareagujem na to, že JG-emu prekáža nákup teréniaka - ten je potrebný pre kontrolu na rozostavaných úsekoch a je špeciáne vybavený a je to normálny postup. Dokiaľ sa nekupujú limuzíny nad 4 mil. SKK, tak je to v poriadku.

Spájať dnes rozdelené a to po každej stránke je chyba. Neprepustí sa nikto, lebo SSC má podstav, lebo nemá kto robiť napr. agendu k EÚ fondom a NDS, a.s. to isté - chýba jej viac vzdelaných ľudí. Nezmestia sa ani do jedného priestoru - a budú snáď stavať novú budovu za 500 mil. SKK ako železnice ?

Ja to vidím tak, že proste minister to chce(l) spojiť, lebo predtým "to rozdelili".

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2006 17:10
od Jarda
No právě, proč by se mělo rozdělené znovu spojovat, když se neobjevili nějaké vážné problémy vzniklé rozdělením? Má ministr Vážný na mysli prosté znovusloučení nebo přechod na model, který je nyní v ČR, kde finance na dopravní infrastrukturu spravuje SFDI?

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 23:13
od Dialniciar
Jarda napísal:No právě, proč by se mělo rozdělené znovu spojovat, když se neobjevili nějaké vážné problémy vzniklé rozdělením? Má ministr Vážný na mysli prosté znovusloučení nebo přechod na model, který je nyní v ČR, kde finance na dopravní infrastrukturu spravuje SFDI?


Zdá, že MDPT už pochopilo, že diaľnice treba stavať aspoň cez úvery, keď Fico na ne viac nechce dať zo štátneho a na to sa SSC naozaj nehodí. A naviac teda ešte to ani nie je štátny dlh. Toto sa Dzurindovi podarilo, požičala si NDS dodnes 17,8 mld. SKK a to už by bolo 1,1% HDP od vzniku.