Stránka 31 z 32

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2010 09:41
od duli
Dialniciar napísal:D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie .... 12,9 km
D1 Sverepec - Vrtižer ................. 9,8 km
D1 Mengusovce - Jánovce ............ 25,9 km
D1 Jablonov - Studenec ............... 5,2 km
D1 Studenec - Beharovce ............. 3,3 km
D1 Svinia - Prešov ..................... 7,7 km

Na diaľnici D1 vláda otvorila alebo dala do predčasného užívania celkovo 64,8 km. Ja rátam klasicky polprofil aj plný profil, za každý 1 km, t.j. tak ako sa to dlhodobo na Slovensku uplatňuje.


zabudol si usek vazec-mengusovce ktory bol otvoreny v roku 2008. to je dalsich 12,2km.

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2010 09:49
od racto
nemohol by niekto urobiť presny zoznam všetkych vlad kto kolko urobil diaľnic a R? by sda tam zaratali len useky ktore začali stavať ?

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2010 13:43
od duli
ako to myslis useky ktore zacala stavat a aj dostavala? alebo zacala a dokoncila uz ina?
a myslis iba D1 alebo aj ine D a RC?

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2010 13:48
od Dialniciar
Áno, Važec-Mengusovce som zabudol. :oops:

Korektný by bol zoznam, kde by boli len úseky ktoré vláda rozostavala a dostavala. :idea: To by ale muselo obdobie vlády pokračovať jednu dekádu.

Ale reálne sú oba zoznamy: koľko vláda rozostavala a koľko bola schopná sprevádzkovať.

Je reálny fakt, že vláda 2002-2006 zanedbala prípravu. A je reálny fakt, že príprava dokumentácií bežala vo vláde 2006-2010 ako na páse a odráža sa to v dobrej pripravenosti na R2, D3 a D4. Minulo sa na prípravu vyše 320 mil. €. A tento údaj hovorí o schopnosti rozostavať, ale dôležité je financovať aktuálne rozostavané úseky, takže významné sú obidva dokumenty.

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2010 16:53
od Xenon
Dialniciar,

vsak ja si pamatam ako sa na tomto fore spominalo, ze Dzurinda rozostaval akurat to, co bolo uz dokumentacne pripravene a s dokumentaciou na dalsie, nove useky ani nepohol. Fakticky Dzurinda rozbehol vsetko, co mal dokumentacne podlozene. Potom Fico ked sa dostal k moci, stavat ani nemohol (okrem Visnoveho), lebo ziadne nove useky neboli dokumentacne pripravene, pozemky boli nevysporiadane a pod. Aspon ja to tak vidim, ale mozem sa mylit.

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2010 17:00
od Xenon
A ten zoznam kto kolko coho postavil ci rozostaval by sa hodil. Pocnuc Meciarom, I. Dzurindovou vladou, II. Dzurindovou vladou, Ficovou vladou a priebezne doplnat aj Radicovej vladu. Bolo by to velmi zaujimave.

Edit: Myslim, ze z toho zoznamu by bolo pekne vidiet, ako Dzurinda v prvom rade tazil z pripravenosti usekov, ktore zdedil po Meciarovi (rozostavane dialnice za Meciara, dokumentacne pripravene, ale financne nepokryte), ako sam zanedbal pripravu (utlm za Ficovej vlady prve roky po volbach) a ako opat tazi resp. bude tazit Radicovej vlada z pripravy usekov, ktoru zdedila po Ficovi. Celkom by ma taketo zoznamy dokoncenych a rozostavanych usekov potesili.

To sa nam potom stavia, ked nam niekto vsetko dokumentacne pripravi, ze? :wink:

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2010 21:18
od Dialniciar
Tu je zoznam (vedel som, že som ho už niekde videl), ale asi by sa zišlo aktualizovať údaje :arrow:

viewtopic.php?f=10&t=10570

*ešte aj Sitinu otvoril Fico, ... ja som aj na to zabudol, to je ďalších pár km naviac :idea:

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2010 16:06
od pohodak
Xenon napísal:Edit: Myslim, ze z toho zoznamu by bolo pekne vidiet, ako Dzurinda v prvom rade tazil z pripravenosti usekov, ktore zdedil po Meciarovi (rozostavane dialnice za Meciara, dokumentacne pripravene, ale financne nepokryte), ako sam zanedbal pripravu (utlm za Ficovej vlady prve roky po volbach) a ako opat tazi resp. bude tazit Radicovej vlada z pripravy usekov, ktoru zdedila po Ficovi. Celkom by ma taketo zoznamy dokoncenych a rozostavanych usekov potesili.

To sa nam potom stavia, ked nam niekto vsetko dokumentacne pripravi, ze? :wink:


1) akurat ze dzurinda zdedil po mociarovi rozvratenu krajinu s vybrakovanou statnou pokladnicou a "dostavane" dialnice s nezaplatenymi fakturami...aj napriek tomu dal na dialnice v roku '99 7.7mld SKK oproti ficovym 3.8mld co islo na ne tento rok...
2) dzurinda nechal ficovi rozostavanych okolo 80km D a RC, teraz tolko nezostalo ani ked si zaratas 2. balik PPP, na ktory robert nedal ani korunu
3) rok 2007 mal byt podla vazneho rokom papiera a rok 2008 rokom bagra...nebyt PPP tak sa za ficovej vlady zacne rocne stavat asi 10km D a RC, fakt brutalne tempo, ale to asi len kupili stary typ bagra...
4) podla teba je lahsie zabezpecit a zacat vystavbu ako na nu pripravit papiere? :lol: preco sa potom za fica viac krat odkladala dostavba useku vazec-mengusovce (a aj tak sa to najprv otvorilo len na polprofil)...nehovoriac o foriku akym bolo otvorenie usekov pred zilinou v januari 2007 hoci sa tam pomaly mesiac ani prstom nepohlo :lol:
5) ano cukrar zanedbal pripravu, dlhodobo sa to tu kritizovalo, ale napr. na useky 1. balika niesu (podla info co sa tu objavilo) takisto vsetky papiere :wink:
6) podla mna je priprava velmi dolezita (ved bez nej sa neda pohnut), ale naklady na nu su len malou castou nakladov na vystavbu...tak ako cukrar pokaslal pripravu tak vazny (ktory bol pod veeelmi silnym ficovym vplyvom) uplne pokaslal financovanie dialnic, tie sumy z rozpoctu boli uplne smiesne (nehovoriac o presunoch financii v OPD)...najvacsou chybou vazneho bolo ale najprv zrusenie PPP (lebo je nevyhodne) a potom jeho opatovny rozbeh v neunosnom rozsahu (navyse v case krizy), pricom vsadili vsetko len na tu jednu jedinu PPP kartu...

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2010 17:03
od Dialniciar
Príprava tvorí bežne 10 mil. € na jeden úsek, takže to nie je malý podiel či malá časť, pravda na D1 je to možno 10-20%, ale napr. na R3 je to vyše 25%.

Príprava = EIA, všetky dokumentácie, vypísanie tendra, majetko-právne vysporiadanie.

Okrem prípravy a výstavby netreba zabúdať na stavebný dozor.

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2010 14:44
od pohodak

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 19:35
od Dialniciar
Neviem, čo je na tom smiešne.
V porovnaní s predchodcami však predraženie pokleslo. :)

Dzurindove (ne)stavanie stálo často viac ako 50% predraženie.

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2010 13:28
od aquila
viewtopic.php?f=35&t=14037&start=0

skor uz pikoska .. ale reko kancelarie za 500 tisic euro, uff.. to je ina palka.. za to je uz docela luxusna vilka ..

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2010 13:56
od kaviarista
parada !

tak dufam, ze teraz aj poslednemu cervenemu kmerovolicovi bude jasne, preco je cena za PPP minimalne zdvojnasobena

Len by to chcelo na vystrahu exemplarne potrestat aspon jedneho z tych bielokoselovych gaunerov ...

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2010 15:38
od Tomas PO
ale celkom pekne :)

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2010 14:33
od B;
Na to, ze musi obhajovat Vashotav, sme si uz zvykli, ale toto je novy level :

Rozhodnutie vlády zvýšiť cenu ročnej diaľničnej nálepky z 36,50 eura na 50 eur označil za "klasické pravicové riešenie". "Je to nehorázny útok na motoristov," dodal. Takéto rozhodnutie podľa neho prinesie aj zvýšenie cien tovarov a služieb, pretože vyššiu cenu za nálepky budú musieť platiť aj malí podnikatelia s autami do 3,5 tony.


http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=14091
nenadavam casto, ale pan Vazny je naozaj CHU
dak, ked uz tlaci taketo kaleraby, ze 13,50 EUR / rok = 1,125 EUR mesacne sa premietne do cien tovarov a sluzieb :roll:

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2010 15:25
od Čumil
Su aj taki zeleninari, ktori vyvazaju kazdy kalerab osobitne v aute. Takym cena stupne

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2010 10:30
od aquila
minister je sikulka, dostal na "testovanie" auticko ;)

viewtopic.php?f=35&t=14429

Re: Minister dopravy SR Ľubomír Vážny a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2010 02:47
od JaNY
Poslanec za Smer si drahú limuzínu vybral kvôli zdraviu. „Vybral som si ho, lebo má vyššie sedenie, čo potrebujú moje kĺby a, samozrejme, je to kvalitné auto,“

Nevedel som o takej ortopedickej pomocke. Klby ma tiez bolia.Asi zacnem sporit na Scaniu, ta ma sedenie este vyssie. Koniec srandy. No proste ten ex ministrant je pre mna neskutocny....

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 08:50
od mirkobb
Zdá sa, že Ľubomír Vážny sa predsa len vráti do vlády ako podpredseda vlády pre "magainvestície" či ako sa to presne bude volať ten rezort. Malo by to zahŕnať aj veľké infraštrukturálne projekty ako napr. širokorochodnú trať na ktorej vybudovaní má Smer predsa len záujem, aj keď predošlá vláda ho vyhodnotila pre Slovensko ako nerentabilný. A možno aj nejaké PPP projekty zase. :mrgreen:

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 09:38
od aquila
to nebude rezort, ale len vicepremier a aj to az po zmene kompetencneho zakona, takze uvidime. kazdopadne to je len funkcia pre funkciu .. asi sa domahal cez sponzorov odplaty za skvele dotiahnuty PPP ;)

ale realne nebude mat rozhodovaciu moc, ale bude mat lepsi plat a teple miestecko ;)

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 10:42
od mirkobb
Tu je článok s ním okrajovo aj o týchto veciach.

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2012 21:11
od Andrej
Verejne tajomstvo, o ktorom sme aj na tomto fore viackrat diskutovali - Brusel ma vazne podozrenia na kartelove dohody pri modernizacii koridorov, ktore boli zakontrahovane prevazne za Vazneho.
viewtopic.php?f=35&p=133532#p133532

Zeby potvrdenie, ze terajsie ceny stavieb nie su az tak extremne nizke a skôr ceny z Vazneho ery boli extremne vysoke ?

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2012 08:15
od aquila
tak tak, za ceny co sa u nas robili nielen dialnice ale aj zaleznice sme mohli mat 2x tolko usekov aj dialnic .. ale tak to je realita.

pociatek sa zatial zda byt predsa len trosku inak naSMERovany

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2012 08:16
od mirkobb
Takže tu máme comeback Ľubomíra Vážneho a kľudne môžme o jeho pôsobení na jeho novom poste podpredsedu vlády pokračovať aj v tomto poste. :wink:

Info o tom tu. Zaujímavé pasáže z uvedeného článku hovoria o tom, že (citácia):
Čo budeme v najbližších rokoch financovať z eurofondov, už nemá ovplyvňovať ministerstvo dopravy. Novým správcom fondov má byť exminister dopravy a poslanec Smeru Ľubomír Vážny. Vicepremiér pre investície, ktorým sa Vážny stane, má s Bruselom rokovať, na aké projekty nám bude v rokoch 2014 až 2020 ochotný prispieť. Za šesť rokov má z nich Slovensko získať asi 14 miliárd eur.
To, aby čerpanie eurofondov riadila organizácia nad všetkými ministerstvami, podporuje aj Európska komisia. Ministerstvo dopravy sa totiž podľa nej neosvedčilo. Od zmien si Brusel sľubuje lepšiu organizáciu eurofondov, zlepšenie ich čerpania, no aj zníženie korupcie.

Re: Ľubomír Vážny a jeho práca - minister dopravy (2006 - 20

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2013 10:18
od aquila
viewtopic.php?f=35&t=17810

ako sa dalo cakat, je to len miesto za odmenu ..