Stránka 11 z 25

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2009 10:41
od Dialniciar
Aha, takže vitaj Mesík. :)

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2009 11:02
od kuko6969
Nie som Mesik ale inak dakujem.

p.s. paranoja je liecitelna - treba znizit uzivanie drog

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2009 11:52
od mino
kuko6969 napísal: a D1 v okoli Ziliny po dostavbe bude prazdna tak ako je prazdna od TT po ZA a od Ivachnovej po Poprad


to je velmi relativne tvrdenie

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2009 11:58
od Dialniciar
kuko6969 napísal:Nie som Mesik ale inak dakujem.
Sú Vianoce, tak budem metaforický: trafená hus zagágala. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2009 12:03
od sergej
mino napísal:
kuko6969 napísal: a D1 v okoli Ziliny po dostavbe bude prazdna tak ako je prazdna od TT po ZA a od Ivachnovej po Poprad


to je velmi relativne tvrdenie

Myslim, ze vyroky 'prazdna D1' a 'R4 najvytazenejsia a najuzitocnejsia na Slovensku' vypovedaju o vsetkom a viac to komentovat netreba.

Stastne a vesele ;)

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2009 12:10
od Dialniciar
sergej, veru je to tak, treba ich v tom nechať. :)

Material na pobavenie

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 18:35
od sergej
Stratégia rozvoja dopravy Slovenskej republiky do roku 2020

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... enDocument

Dopravná infraštruktúra

Vstupom SR do EÚ, prostredníctvom prístupovej zmluvy, ktorou bolo doplnené rozhodnutie EP a Rady č. 1692/96/EC o pravidlách pre rozvoj TEN-T, boli hlavné dopravné koridory definované medzinárodnými dohodami AGTC a AGC a závermi medzinárodných konferencií (Kréta, Helsinki) zaradené do transeurópskych dopravných sietí (ďalej len “TEN-T“). Sieť TEN-T pozostáva z dvojvrstovej štruktúry: základná sieť a prioritné projekty.

Do základnej siete TEN-T patrí:
  • cestná infraštruktúra: diaľnica D1, D2, D3 v dĺžke 654 km a rýchlostné cesty R3 a R4 v dĺžke 390 km (spolu 1 044 km)
  • železničná infraštruktúra: paneurópske koridory IV, Va, VI, južná trasa Bratislava – Zvolen – Košice a úsek Plaveč – Prešov – Košice – Kechnec “ (spolu 1382 km, príloha 1, graf 15 a 17)
  • vodná doprava: rieka Dunaj
  • letecká doprava: letiská Bratislava, Košice a Poprad
Prioritné projekty (30) boli definované Rozhodnutím EP a Rady č. 884/2004, ktoré doplnilo rozhodnutie EP a Rady č. 1692/96/EC o pravidlách pre rozvoj TEN-T. Uvedené prioritné projekty majú štatút “projekt európskeho záujmu“ a členský štát je povinný sústrediť dostupné zdroje (zdroje EÚ a národné) na ich realizáciu. Štyri prioritné projekty sa týkajú Slovenska:
  • železničná os Paríž – Bratislava: železničné prepojenie Viedeň – Bratislava – cezhraničná časť, časť projektu 17,
  • vodná cesta Rýn – Dunaj: Viedeň–Bratislava – cezhraničná časť a Sap – Moháč, časť projektu 18
  • železničná os Gdansk – Varšava – Brno/Bratislava – Viedeň: železničné prepojenie Katowice – Žilina – Nové Mesto n/V, časť projektu 23
  • diaľničné prepojenie Gdansk - Brno/Bratislava – Viedeň: prepojenie Katowice – Žilina – cezhraničná časť, časť projektu 25
Medzi projekty spoločného záujmu patrí aj železničný projekt ERTMS – koridor E “Drážďany – Praha – Viedeň/Bratislava – Budapešť – Konstanca“.

Súčasný stav nadradenej cestnej infraštruktúry je charakterizovaný nedostatočným pokrytím územia a prístupu k sieti diaľnic a rýchlostných ciest, pričom až tretina územia Slovenska má prístup na diaľnicu, resp. rýchlostnú cestu v čase dlhšom ako 45 minút . Jedným z dôvodov je skutočnosť, že v predchádzajúcom období (do roku 2006) neboli naplnené plánované ročné výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, a to najmä z dôvodov: nedostatočná projektová príprava stavieb, nekompletnosť projektovej dokumentácie, meškanie rozhodnutí vydávaných v režime stavebného zákona a nedostatočné finančné krytie.

Infraštruktúra železničnej dopravy SR je charakterizovaná vysokou hustotou siete, ale so zastaranou technológiou, nízkou využiteľnosťou jej kapacity a vysokými poplatkami za prístup. Najmä tieto nedostatky neumožňujú jej širšie uplatnenie na dopravnom trhu. K 1. 1. 2010 bolo v prevádzke 3 623 km železničných tratí, z toho 3 474 km železničných tratí normálneho rozchodu, 50 km úzkorozchodných tratí a 100 km širokorozchodných tratí, pričom 2 640 km bolo jednokoľajných tratí a 1 020 km dvojkoľajných tratí. Z uvedených železničných tratí je 1 577 km elektrifikovaných, čo predstavuje 43,5 % z celkovej dĺžky železničných tratí. V sieti TEN-T je zahrnutých 1 382 km tratí. Doteraz bol modernizovaný traťový úsek Bratislava (Rača) – Trnava – Nové Mesto nad Váhom (92 km) na rýchlosť do 160 km/h. Okrem toho boli modernizované železničné stanice v Poprade a Prešove a ukončená elektrifikácia trate Zvolen – Banská Bystrica.


Víziou stratégie je do roku 2020 zabezpečiť:

Priority v oblasti cestnej infraštruktúry
  • dokončiť výstavbu úsekov diaľnice D1 a D3, predovšetkým dostavbu diaľnice D1 v trase Bratislava – Žilina – Prešov – Košice – (št. hr. SR / Ukrajina)
  • zrealizovať vzhľadom na mimoriadny nárast dopravných intenzít v okolí Bratislavy diaľnicu D4 v trase “št. hranica Rakúsko/SR - Bratislava - križovatka D2 Jarovce - križovatka Rovinka - križovatka s D1 Ivanka pri Dunaji – sever - križovatka s cestou II/502 - križovatka s cestou I/2 - križovatka s D2 Stupava juh – št. hr. SR/Rakúsko“
  • dokončiť výstavbu rýchlostnej cesty R4, ktorá je súčasťou TEN-T
  • postupne realizovať výstavbu rýchlostných ciest, ktoré nie sú súčasťou TEN-T (R1, R2, R5, R6, R7, R8 ) a R3 (je súčasťou TEN-T), avšak z hľadiska vyrovnávania regionálnych rozdielov v SR majú značný význam;
  • Časový harmonogram výstavby diaľnic a rýchlostných ciest:
    • ukončenie rýchlostnej cesty R1 v úseku Trnava - Banská Bystrica do konca júna 2012 v súlade s podpísanou zmluvou v rámci koncesie 2. balíka projektov verejno – súkromného partnerstva,
    • ukončenie diaľnice D1 v úseku Bratislava – Košice do roku 2014,
    • ukončenie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – št. hranica s Poľskom do roku 2014 vrátane úseku rýchlostnej cesty R5,
    • prepojenie rýchlostnej cesty R6 na českú R 49 do roku 2016;
    • ukončenie rýchlostnej cesty R4 do roku 2017;
    • ukončenie výstavy diaľnice D1 na úseku Košice – št. hranica SR / Ukrajina (90 km) do roku 2020;
    • budovanie ostatnej siete rýchlostných ciest R1, R2, R3, R6, R7, R8 (627 km) do roku 2020 v závislosti od pridelených finančných zdrojov zo štátneho rozpočtu
Sieť diaľnic a rýchlostných ciest v roku 2020 :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7467
(ak by bol záujem, mám to aj v brutálnom rozlíšení 11272x7471 bodov, 4 MB)

Pentlogram zaťaženia cestnej siete TEN-T v roku 2020, osobné vozidlá :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7466

Pentlogram zaťaženia cestnej siete TEN-T v roku 2020, osobné vozidlá :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7465


Priority v oblasti železničnej infraštruktúry:
  • zvyšovať traťové rýchlosti v úsekoch, kde je vzhľadom na geografické podmienky možné minimálne na 160 km (s možnosťou prevádzky do 200 km/h), zabezpečiť interoperabilitu pri modernizovaní a rekonštrukcii tratí zaradených do TEN-T siete v súlade s legislatívou EÚ (smernica o interoperabilite a TSI) a dosiahnutie štandardov definovaných v dohodách AGC a AGTC
  • do roku 2016 zmodernizovať železničné trate TEN-T, ktoré sú súčasťou prioritných projektov, a to projekt č. 23 (úsek Nové Mesto nad Váhom – Žilina – št. hranica SR/PR) a projekt č. 17 (úsek št. hranica Rakúsko/SR – Bratislava vrátane napojenia letiska Bratislava na železničnú sieť)
  • do roku 2020 zmodernizovať železničnú trať TEN-T v úseku Žilina – Košice – št. hranica SR/Ukrajina
  • do roku 2020 realizovať na úseku koridoru IV Kúty – Bratislava – Štúrovo systém ERTMS, ktorý je súčasťou koridoru E “Drážďany – Praha – Viedeň/Bratislava – Budapešť – Konstanca“ (do roku 2015 úsek št. hranica ČR/SR – Bratislava - Rajka a do roku 2020 úsek Bratislava – Nové Zámky-Štúrovo/Komárno – št. hranica SR/MR)
  • modernizovať úsek Púchov - Lúky pod Makytou - Horní Lideč, ktorý je súčasť koridoru pre konkurencieschopnú železničnú nákladnú dopravu “Praha - Horní Lideč - Žilina - Košice - Čierna n/T“
  • zabezpečiť postupnú elektrifikáciu a modernizáciu tratí spájajúcich krajské mestá s hlavnými koridormi: Leopoldov – Nitra – Šurany, Bánovce nad Ondavou – Humenné, Zvolen – Fiľakovo – Haniska pri Košiciach
Plán modernizácie železničných koridorov do roku 2020 :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7468

Objem prepravy v nákladnej žel. doprave na tratiach TEN-T v roku 2020 :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7464


Priority v oblasti infraštruktúry intermodálnej prepravy:
  • vybudovať základnú sieť terminálov intermodálnej prepravy (terminály Bratislava, Leopoldov, Košice, Žilina, Budča a Dobrá) v súlade s OP Doprava a ich vzájomné prepojenie (technologicky a informačne) ako aj s logistickými centrami nákladnej dopravy
  • v rámci EÚ podporiť budovanie prístupu k moru v južnej časti Európy (prístavy Koper, Rieka, Terst), predovšetkým železničného spojenia v úseku Koper – Divač, ktorý je úzkym miestom pri preprave tovaru
  • súbežne s budovaním základnej siete terminálov intermodálnej prepravy pripravovať a realizovať nový transkontinentálny tranzitný terminál s využitím všetkých druhov dopravy

Priority v oblasti infraštruktúry vnútrozemskej vodnej dopravy:
  • realizovať prijatý generálny program implementácie NAIADES v SR (uznesenie vlády SR č. 642/2009) a vytvoriť podmienky na zapojenie slovenských dopravcov do programu
  • vytvárať podmienky na modernizáciu jestvujúcich vodných ciest (Dunajskú, Vážsku) na dosiahnutie požadovaných dopravných kritérií
  • dobudovať a modernizovať verejné prístavy v Bratislave a Komárne
  • využívať Riečne informačné služby (RIS) na slovenskom úseku Dunaja a spoločných úsekoch Dunaja s Rakúskom a Maďarskom (manažment plavebnej situácie, zabezpečenie cezhraničnej elektronickej výmeny dát o aktuálnej plavbe)

Priority v oblasti infraštruktúry leteckej dopravy:
  • vybudovať nový terminál letiska Bratislava do roku 2010 (1. etapa), do roku 2012 (2. etapa) a železničnú dopravnú infraštruktúru umožňujúcu efektívnu spoluprácu bratislavského letiska a viedenského letiska do roku 2013
  • do roku 2015 zrealizovať železničné spojenie v rámci TEN-T projektu a pripraviť napojenie letiska Bratislava na železničnú sieť a diaľnicu D4
  • spracovať generel letiska a začať s realizáciou úprav dráhového systému Letiska Bratislava (rozšírenie vybavovacej plochy v roku 2012, rekonštrukcia vzletovej a pristávacej dráhy v roku 2016)
  • rozvíjať letisko Košice a regionálne letiská (Poprad, Žilina, Sliač)
  • realizovať projekty, ktoré zabezpečia lepšie využitie súčasnej a budúcej dopravnej infraštruktúry v priestoroch letísk, ako sú napr. cargo terminály, logistické centrá a pod


celý materiál: http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... enDocument

odkaz pre devila: materiál má 47 strán, nečítal som ho celý.

Re: Material na pobavenie

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 19:07
od michael89
sergej napísal:Stratégia rozvoja dopravy Slovenskej republiky do roku 2020...


Neviem ako vy, ale na mňa takéto plány a plánovačky pôsobia prinajmenšom komicky. Keď som bol menší, stále ma bavilo predstavovať si čo a ako by bolo, kresliť si všeličo možné a potom sa tým nadchýnať :D

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 21:19
od ELZ
hej ... ale nejaku viziu potrebujes, aby si to potom mohol rozmenit na jednotlive projekty.

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 22:16
od 1mmortal2
takze v 2020 uz nebude pomaly co stavat :lol:

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 22:46
od michael89
Ešte som si všimol, čo už úplne podkopáva autenticitu tohto plánu výstavby, ale v roku 2018 chcú mať postavených dokopy 23 tunelov ( z toho 9 km tunel Karpaty ) a Soroška má byť rozostavaná.

Zaujímavá je R1 BB - RK, tam žiaden tunel nie je.

Tento plán je podľa mňa úplná fantázia. Za 8 rokov chcú mať postavenú ( vyjmuc určité úseky ) kompletnú diaľničnú sieť SR.

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 23:20
od Vlados
Celé je to povrchné a príliš optimistické. Možno počítajú ešte s 10-20 PPPčkami, ale splácanie takej investície do infraštruktúr v relatívne tak krátkom čase bude nemožné. Už si mohli dať námahu a napr. v grafe 16 aktualizovať tunely alebo predsa len bude Šutovo a Malá Fatra :roll:

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 00:02
od Slavomir
Vlados napísal:Celé je to povrchné a príliš optimistické. Možno počítajú ešte s 10-20 PPPčkami, ale splácanie takej investície do infraštruktúr v relatívne tak krátkom čase bude nemožné. Už si mohli dať námahu a napr. v grafe 16 aktualizovať tunely alebo predsa len bude Šutovo a Malá Fatra :roll:


Neviem ci pan Fico vydrzi, ale skor nie a odvola este pred volbami pana ministra. Takyto paskvil predlozit do vlady, neunosne. Je jedno ze ho pan minister nepisal, musi ho mat prestudovany a zhotovitela poslat do teplych krajin. Aj ked iste, ten vycuc je velmi kratky oproti temer 50 stranam, tie vety, okrem inych, su tam. Napr. kolko koridorov zeleznicnych, cestnych plus vodne cesty pojde cez maticku Bratislavu? Nestacil som pocitat, taka Vieden ci Budapest, to su nuly.

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 09:27
od Vlados
Myslím, že ho neodvolá, veď je to jeho vlasný človek a naviac do volieb by sa nový ani nerozkukal... iba ak by nový pokrčoval v ďalšom období.
Myslím, že tie dokumenty (hlavne obrázky) boli spracovávané ešte pred krízou, keď bol velký optimizmus na nekončený rast HDP (dobehneme aj Nemecko). Nasvedčujú tomu aj roky 2018 vs. 2020.

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 09:30
od tondiego
Ufff, tak tieto plany zostavoval budto nadsenec, zijuci absolutne mimo realitu, alebo blazon z nejakeho ustavu.

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 10:34
od joe1024
V tom ustave sa ale za to poberaju celkom slusne peniaze z nasich dani, takze by som bol opatrny s tymi srandickami.

Ja viem, oproti 600 mld je toto nic (a tak to aj naveky zostane, lebo ak by nieco PPP trmoflo, tak to by nastal statny bankrot, co sa uz nepocita :-) ), no aj tak.

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 16:31
od Dialniciar
Je to len vízia stratégie ... naučte sa čítať ...

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 16:51
od Vlados
s termínom naplnenia po 2050 :)

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 16:55
od Dialniciar
Ale nemusí to tak byť, tam je veľa neutrálnych textov, nepíše sa o plných profiloch, napr. "prepojenie rýchlostnej cesty R6 na českú R 49 do roku 2016;" ...

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 17:04
od Vlados
Necháme sa prekvapiť. Prvé bude hneď po voľbách :D

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 18:03
od Dialniciar
Inak budem aj verejný. sergej, máš môj obdiv za tak krásne napísaný príspevok (stratégia rozvoja do 2020), to bolo veľa práce aj s tým nahrávaním obrázkov, ale stálo to za to.

Respect :)

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 20:14
od racto
Ten dokument je dosť dôležitý a mal by isť celý do liniek a dokumentov. :!: :!: :!:

Sergej mohol by si ho tam dať celý kedže si sa vtom najviac vrtal :)

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2010 15:19
od sergej
racto, kludne ho tam mozes dat. Je uplne jedno, kto ho tam da ;)

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2010 15:35
od i15
ale pozor, material ma 47 stran 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2010 17:44
od Dialniciar
No tak po tých vyjadreniach, čo odzneli od tých múdrych na MDPT strácam akosi dôveru ...