metelesku.blesku napísal:jozin z bazin napísal:k tomu si dovolim poznamenat, ze treba brat do uvahy kulturu a mentalnu vyspelost vodicov (a samozrejme aj kvalitu ciest). O tom, aka je na Slovensku, maju zrejme vsetci dostatok skusenosti. Takze ja predpokladam, ze na Slovensku by sa situacia skor zhorsila.
Nehovoríme o cestách, ale iba o diaľniciach, ktorých kvalita je u nás dobrá.
Nuž a pokiaľ viem, tak na diaľniciach vznikajú najzávažnejšie nehody z dvoch vecí: mikrospánok a nepozornosť (nevenovanie sa šoférovaniu). Oba tieto neduhy paradoxne vznikajú pri nižšej rýchlosti.
Nehody spôsobené nedodržaním bezpečnej vzdialenosti (lepenie sa pretekárov na prdele) tiež nekončí šťastne, ale väčšinou je to plechárina a nie "smrťáky". Závažné nehody spôsobené excesívnym prekročením rýchlosti sú doménou obyčajných ciest, nie diaľnic.
Na takmer cely tvoj prispevok mam opacny nazor.
Nehovoríme o cestách, ale iba o diaľniciach, ktorých kvalita je u nás dobrá.
Ospravedlnujem sa, pisal som o kvalite ciest, ale myslel som dialnice. Ale aj sam pises, kvalita nasich dialnic je dobra. A to je podla mna nedostatocne. Aby sa mohla zvysovat MPR na dialniciach, tak ich kvalita musi byt ovela lepsia, nie iba dobra.
Nuž a pokiaľ viem, tak na diaľniciach vznikajú najzávažnejšie nehody z dvoch vecí: mikrospánok a nepozornosť (nevenovanie sa šoférovaniu). Oba tieto neduhy paradoxne vznikajú pri nižšej rýchlosti.
No a teraz si predstavme, ze sa zvysi MPR na 150 a pri takejto rychlosti nahle prejde vozidlo z praveho do laveho pruhu z dovodu mikrospanku jeho vodica. Kedze rozdiel rychlosti bude o 20 km/h vyssi, tak nasledky budu vaznejsie.
Nehody spôsobené nedodržaním bezpečnej vzdialenosti (lepenie sa pretekárov na prdele) tiež nekončí šťastne, ale väčšinou je to plechárina a nie "smrťáky"
Tu zasadne nesuhlasim. Ak sa mi na zadok lepi pretekar a ja z nejakeho dovodu nahle zabrzdim a on nestiha dobrzdit, tak do mna narazi zozadu, co v 130 km/h znamena okamzite hodiny a lietanie auta od jednych zvodidiel k druhym a to je dobry zaklad na hromadnu nehodu. Ak nenastane smrtak, tak mozno hovorit o velkom stasti.
Závažné nehody spôsobené excesívnym prekročením rýchlosti sú doménou obyčajných ciest, nie diaľnic.
Na obycajnych cestach sa velke prekrocenie rychlosti zvycajne konci vyletom pretekara do pola (v tom lepsom pripade) alebo celnou zrazkou s protiiducim vozidlom (bohuzial). V tomto pripade to ma vsak nasledky pre dve, mozno tri auta, co je zasadny rozdiel oproti hromadnej nehode na dialnici.