Stránka 2 z 3

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 08:45
od expwy
V Rakúsku je otáčanie vozidiel údržby cez stredný deliaci pás (SDP) zakázané, a na tento účel majú vybudované mimoúrovňové otoče. Aj u nás je snaha obmedziť otáčanie vozidiel údržby cez SDP len na najvyhnutnejšie prípady. Preto sa všetky SDP pred niekoľkými rokmi uzavreli betónovými zvodidlami a len v zime sa po dohode s PZ otvoria pre vozidlá údržby len tie najnevyhnutnejšie.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 10:54
od Tomas PO
expwy napísal:V Rakúsku je otáčanie vozidiel údržby cez stredný deliaci pás (SDP) zakázané, a na tento účel majú vybudované mimoúrovňové otoče. Aj u nás je snaha obmedziť otáčanie vozidiel údržby cez SDP len na najvyhnutnejšie prípady. Preto sa všetky SDP pred niekoľkými rokmi uzavreli betónovými zvodidlami a len v zime sa po dohode s PZ otvoria pre vozidlá údržby len tie najnevyhnutnejšie.

Chcelo by to pri deliacich pasoch IDS s PDZ, kde by vodic pri otacani vyslal signal a silna ledkova znacka by dorazne upozornila vodicov na otacanie. Useky su sice zretelne oznacene, so zltou, prenikavou reflexnou farbou, avsak za zleho pocasia (len vtedy sa vozidla udrzby pohybuju vo zvysenom pocte) a husteho snezenia castokrat svetla starych liazkok vobec nie je vidno, resp. su svetla zasnezene. Vtedy aj pri malej rychlosti moze vzniknut problem.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 11:21
od Dialniciar
Na diaľniciach je minimum starých liaziek v pohybe, to mi ver Tomáš. Dominujú nové autá.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 13:11
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Na diaľniciach je minimum starých liaziek v pohybe, to mi ver Tomáš. Dominujú nové autá.

Medzi KE a PO sa objavia. Ale ani nove auta nemaju rozmrazovanie zadnych svetiel, ze Dialniciar?

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 13:52
od Nevedko
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Na diaľniciach je minimum starých liaziek v pohybe, to mi ver Tomáš. Dominujú nové autá.

Medzi KE a PO sa objavia. Ale ani nove auta nemaju rozmrazovanie zadnych svetiel, ze Dialniciar?


Nemajú už dnes všetky "diaľničné" pluhy vzadu takú tú veľkú blikajúcu šípku zloženú z viacerých svietidiel? Ja som na diaľnici na Slovensku videl iba zopár pluhov/sypačov a prisahal by som, že všetky tú blikajúcu šípku mali.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 14:36
od Tomas PO
Nevedko napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Na diaľniciach je minimum starých liaziek v pohybe, to mi ver Tomáš. Dominujú nové autá.

Medzi KE a PO sa objavia. Ale ani nove auta nemaju rozmrazovanie zadnych svetiel, ze Dialniciar?


Nemajú už dnes všetky "diaľničné" pluhy vzadu takú tú veľkú blikajúcu šípku zloženú z viacerých svietidiel? Ja som na diaľnici na Slovensku videl iba zopár pluhov/sypačov a prisahal by som, že všetky tú blikajúcu šípku mali.

Pravda.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 16:50
od Dialniciar
TomasPO: vidno ako často ty jazdíš po Slovensku, naposledy to bolo asi v r. 1999.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 17:38
od Tomas PO
Dialniciar napísal:TomasPO: vidno ako často ty jazdíš po Slovensku, naposledy to bolo asi v r. 1999.

V poslednej dobe casto nesnezi.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 18:28
od Dialniciar
Bože zas jaká kravina. Ale sypače sú v obehu aj pri mraze.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 18:54
od Milos
Nevedko napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Na diaľniciach je minimum starých liaziek v pohybe, to mi ver Tomáš. Dominujú nové autá.

Medzi KE a PO sa objavia. Ale ani nove auta nemaju rozmrazovanie zadnych svetiel, ze Dialniciar?


Nemajú už dnes všetky "diaľničné" pluhy vzadu takú tú veľkú blikajúcu šípku zloženú z viacerých svietidiel? Ja som na diaľnici na Slovensku videl iba zopár pluhov/sypačov a prisahal by som, že všetky tú blikajúcu šípku mali.


To výstražné svetlo na zadnej strane vozidiel údržby samozrejme bezpečnosť zvyšuje, ale vodič jazdiaci v protismernom jazdnom páse v okamihu, keď sa takéto vozidlo otáča do protismeru (ani predtým), to výstražné svetlo nevidí, takže to pomôže len vodičom jazdiacim za vozidlom údržby pred jeho prechodom cez SDP

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 19:05
od Dialniciar
Milos: ale predsa na to su predné silné svetlá, predné jasne viditeľné majáky a predné reflexné prvky, rovnako tak reflexné prvky na pluhu.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 19:30
od Milos
Dialniciar napísal:Milos: ale predsa na to su predné silné svetlá, predné jasne viditeľné majáky a predné reflexné prvky, rovnako tak reflexné prvky na pluhu.


Ale z ničoho, čo si vymenoval, pre vodiča v protismernom jazdom páse nevyplýva, že sa vozidlo údržby už napr. nachádza prednou časťou v jeho jazdnom pruhu. Aj vo veľmi miernej zákrute (predpokladám, že v menej prehľadných zákrutách sa vozidlá údržby neotáčajú caz SDP) sa mu môže z jeho pohľadu javiť, že vozidlo údržby sa nachádza v druhom jazdnom páse a nie v jeho pruhu. Nie, netreba mi pripomínať povinnosti vodiča, jasné, že v prípade nehody by bol vinný vodič v protismernom jazdom páse, ale čím častejšie sa takáto alebo podobná situácia opakuje, tým je väčšia pravdepodobnosť, že to nedopadne dobre.
Alebo situácia, že sa práve chystá otáčať cez SDP. Už zostávajú jedine smerovky, a tie može vodič prehliadnuť kvôli silnému majáku

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 20:14
od Pacho
za silného sneženia, a poľadovice treba jazdiť opatrne, nie ako prasatá, a počítať s tým, že sa bude sypač otáčať.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 20:19
od Dialniciar
Milos napísal:
Dialniciar napísal:Milos: ale predsa na to su predné silné svetlá, predné jasne viditeľné majáky a predné reflexné prvky, rovnako tak reflexné prvky na pluhu.


Ale z ničoho, čo si vymenoval, pre vodiča v protismernom jazdom páse nevyplýva, že sa vozidlo údržby už napr. nachádza prednou časťou v jeho jazdnom pruhu. Aj vo veľmi miernej zákrute (predpokladám, že v menej prehľadných zákrutách sa vozidlá údržby neotáčajú caz SDP) sa mu môže z jeho pohľadu javiť, že vozidlo údržby sa nachádza v druhom jazdnom páse a nie v jeho pruhu. Nie, netreba mi pripomínať povinnosti vodiča, jasné, že v prípade nehody by bol vinný vodič v protismernom jazdom páse, ale čím častejšie sa takáto alebo podobná situácia opakuje, tým je väčšia pravdepodobnosť, že to nedopadne dobre.
Alebo situácia, že sa práve chystá otáčať cez SDP. Už zostávajú jedine smerovky, a tie može vodič prehliadnuť kvôli silnému majáku


Ale chcem pripomenúť, že VŽDY na toto otáčanie upozorňuje ZDZ, opakované ZDZ. To je ako keby si napísal, že niekto prejde chodca a však nebol dobre vidieť, lebo sa zohol na prechode po kľúče. :roll:

Ja netvrdím, že otáčanie vozidiel na diaľnici je úplne správa vec, ale skutočne prevažujú nehody z arogancie, rýchlosti a nevšímavosti.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 20:21
od Dialniciar
Pacho napísal:za silného sneženia, a poľadovice treba jazdiť opatrne, nie ako prasatá, a počítať s tým, že sa bude sypač otáčať.
asi tak nejak 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 23:46
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Bože zas jaká kravina. Ale sypače sú v obehu aj pri mraze.

Vtedy ich je vidno

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 23:48
od Tomas PO
Pacho napísal:za silného sneženia, a poľadovice treba jazdiť opatrne, nie ako prasatá, a počítať s tým, že sa bude sypač otáčať.

To sa neda, lebo by si musel ist 40, aby si zastavil. Ak za Tebou pojde Q7cka co len 80, uz je pruser.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 12:14
od Dialniciar
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Bože zas jaká kravina. Ale sypače sú v obehu aj pri mraze.

Vtedy ich je vidno
Tak ty ich asi nevidíš, keď nevieš ako vyzerajú spredu, zozadu a aká je to značka auta. :P

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 12:14
od Dialniciar
Tomas PO napísal:
Pacho napísal:za silného sneženia, a poľadovice treba jazdiť opatrne, nie ako prasatá, a počítať s tým, že sa bude sypač otáčať.

To sa neda, lebo by si musel ist 40, aby si zastavil. Ak za Tebou pojde Q7cka co len 80, uz je pruser.
Že by mala diaľnica iba jeden jazdný pruh ? :D

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 12:16
od Dialniciar
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
Pacho napísal:za silného sneženia, a poľadovice treba jazdiť opatrne, nie ako prasatá, a počítať s tým, že sa bude sypač otáčať.

To sa neda, lebo by si musel ist 40, aby si zastavil. Ak za Tebou pojde Q7cka co len 80, uz je pruser.
Že by mala diaľnica iba jeden jazdný pruh ? :D
A navyše, 40 ísť nemusíš, v pohode stačí 60-80 km/h, taká viditeľnosť je a ak nie je, tak sypače sa takto neotáčajú :!: Klasika, iba teoretizuješ, mudruješ o niečom, čo v praxi sa nedeje. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:20
od Tomas PO
Dialniciar napísal:A navyše, 40 ísť nemusíš, v pohode stačí 60-80 km/h, taká viditeľnosť je a ak nie je, tak sypače sa takto neotáčajú

Cize pri zlej vidietlnosti sa sypace priamo na dialnici neotacaju?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:34
od Dialniciar
Pri veľmi zlej nie.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:50
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Pri veľmi zlej nie.

To som netusil. Tak potom je to spravny postup.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:57
od Dialniciar
Však to by bola samovražda aj pre toho vodiča sypača. Ak by bol zrovna natočený kabínkou a nie už pluhom, tak ak by išiel nejaký kamión alebo iné nákladné auto, tak tam ide o život. A taký kamión s tovarom ako palivo aj keď ide v takomto počasí do 80 km/h, nemá už šancu výraznejšie spomaliť, nie to ešte zastaviť.

Ale skutočne porovnávať to s tým, že tu ide Audi A8 rýchlosťou 200 km/h a on "sypač nevidel" je od cesty zmýšľanie ... to je ako chudák Langoš, ... že mu multikára vošla do dráhy, ... no však keď išiel tak rýchlo, tá multikára ho vtedy nemala šancu ani len vidieť ... detto ten chudák tuším Tóth čo kdesi pri Šelpiciach zrovna nedával pozor keď išiel cez koľaje, ... proste ani limuzíny nepomôžu, keď sa človek správa ako "neporaziteľný frajer" ... viď rakúska polícia keď ministra Ruska zastavila, a to ho 8 km prenasledovala, lebo on "predbiehal kolónu asi 12 kamiónov", akurát rýchlosťou 240 km/h ... keby nebol vytiahol že kto je, tak nie je šanca sa ubrániť papierom.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:59
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Však to by bola samovražda aj pre toho vodiča sypača. Ak by bol zrovna natočený kabínkou a nie už pluhom, tak ak by išiel nejaký kamión alebo iné nákladné auto, tak tam ide o život. A taký kamión s tovarom ako palivo aj keď ide v takomto počasí do 80 km/h, nemá už šancu výraznejšie spomaliť, nie to ešte zastaviť.

Ale skutočne porovnávať to s tým, že tu ide Audi A8 rýchlosťou 200 km/h a on "sypač nevidel" je od cesty zmýšľanie ... to je ako chudák Langoš, ... že mu multikára vošla do dráhy, ... no však keď išiel tak rýchlo, tá multikára ho vtedy nemala šancu ani len vidieť ... detto ten chudák tuším Tóth čo kdesi pri Šelpiciach zrovna nedával pozor keď išiel cez koľaje, ... proste ani limuzíny nepomôžu, keď sa človek správa ako "neporaziteľný frajer" ... viď rakúska polícia keď ministra Ruska zastavila, a to ho 8 km prenasledovala, lebo on "predbiehal kolónu asi 12 kamiónov", akurát rýchlosťou 240 km/h ... keby nebol vytiahol že kto je, tak nie je šanca sa ubrániť papierom.

100% suhlas.