Vodorovné dopravné značenie

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Vodorovné dopravné značenie

Odoslaťod perets » 26. Máj 2021 20:43

Začnem od konca. Cesty nekreslia úradníci, ale projektanti, aj keď podľa objednávky investora a teda aj úradníkov. Ich odbornosť si nedovolím hodnotiť, keďže gaussova krivka platí všade, aj pri projektantoch.
Kreslí sa to od stola, na základe noriem, podkladov, štúdií, požiadaviek a predchádzajúcich skúseností, neviem ako inak by sa dala nakresliť nová cesta či križovatka na zelenej lúke.
ZP>SC: 100m s zdá veľa ale pri diaľniciach sa dĺžky pripájacích pruhov pohybujú okolo 300m, a teda keby ten 2-pruh od ZP pokračoval až na diaľnicu tak by sa najskôr musel pripojiť jeden pruh a potom druhý. Nebolo by to síce 2*300m (sú tak nejaké redukcie dĺžok) ale pravdepodobne by sa to nezmestilo do tých 100m. A takto sa spájanie pruhov odohráva na vjazdovej časti vetvy, a na diaľnicu už prichádzajú vozidlá v jednom pruhu ktorý ďalej pokračuje.
D1>R1: podľa google tá cesta (R1) nie je dostatočne široká, na predĺženie pripájacieho pruhu, hneď za pripájacím pruhom je štandardná R1/22,5 mini krajnica. To, že je pripájací pruh taký krátky súvisí s: návrhovou rýchlosťou na vetve, návrhovou rýchlosťou na R1, kategóriou R1 v čase výstavby.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.