Stránka 15 z 45

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2020 22:52
od Vlados
R2 Bátka - Figa možu zaradiť medzi jednotky a bude je aj vlk aj ovca.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2020 16:43
od cPalo
Ale veď tam jednotka je, či myslíš urobiť obchvat Batky?

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2020 22:15
od Vlados
To čo robia normálne krajiny. Preložku ako jednotku v trase budúcej diaľnice.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2020 08:44
od devil
pokial je v trase buducej dialnice musi mat jej parametre, nikto ju snad nechce v buducnosti zase rozoberat kvoli prilis prudkym zakrutam a pod. potom rozdiel medzi takouto cestou prvej triedy a polovicnym profilom prakticky nie je. projekt je tak ci tak mozne okresat a tak sa daju este znizit naklady.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2020 09:28
od Vlados
nikde som nepísal, že sa majú meniť parametre, riešiť nové výkupy pozemkov atď. aby sme sa chápali, realizovať to ako napr. obchvat Žarnovice a Horelice.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2020 15:16
od babar
Otázka znie ci sa tomu vôbec budú venovať ked to je na konci zoznamu 100 priorít aj ked to je v podstate pripravené...

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2020 17:51
od devil
suhlas. presne to je otazka.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2020 16:45
od cPalo
Vlados napísal:nikde som nepísal, že sa majú meniť parametre, riešiť nové výkupy pozemkov atď. aby sme sa chápali, realizovať to ako napr. obchvat Žarnovice a Horelice.

takže ak sa má postaviť R2 a volať sa má cesta 1.triedy, tak sa to môže volať rovno R2, ale myslím, že na názve nezáleží. Dôležité sú parametre stúpania a zákrut, len vtedy to ma význam ;)
v opačnom prípade tam jednotka už stojí a ďalšia je zbytočná ;)

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2020 18:20
od Vlados
Procesy pre výstavbu cesty 1. triedy sú jednoduchšie než pre diaľnice, čo môže prispieť ku skoršej výstavbe. Samozrejme k tomu treba prideliť SSC prostriedky, ale radšej zlúčiť NDS o SSC.
Parametre sa určujú ešte na začiatku, napr. aj možnosť rozšírenia na 4 pruhy... Si myslíš, že tomu bolo inak napr. pri I/11?

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2020 18:43
od cPalo
Takže takmer hotový proces pre R2, chceš nahradiť novým, kvôli rýchlejšej výstavbe? Ja nevidím žiadne pre. Ak to má mať parametre rovnaké (+-), trasu zhodnú, tak je to investícia čo sa ti nevyplatí a neverím, že to urýchli výstavbu. Možno ty tomu veríš, ale mňa nepresvedčíš. To je jeden z mála úsekov na R2, ktorý treba postaviť a nie vymýšľať "rýchlejšiu výstavbu". ;)

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2020 14:59
od devil
preklikal som aktualizovanu stranku ineko....z 10 faz pripravy ktore uvadzaju drviva vacsina je max. do 5-6 cize UR, vo vela pripadoch ani len tam. aspon vo faze 7 cize DSP su len R4 lad-hun, R4 PO II, R2 KE I, R2 soroska, R2 zach-bat a bat-fig, R1 BB-Sl, tieto maju aj vysporiadane pozemky resp. sa to riesi. to je cca 50 km. ked vieme kolko trvaju tendre tak vsetko ostatne bude problem zacat do konca volebneho obdobia.

sudiac podla toho zoznamu asi to nie je par ludom po chuti.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2020 17:24
od babar
To znamena ze su veci ktore mozu stavat a veci ktore chcu stavat, otazka nie co budu robit ked to co stavat chcu nie je pripravene a to co je pripravene stavat nechcu?

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2020 18:04
od cPalo
Osobne by som staval PO II, KE a zach-fig a prípravu sústredil na priority.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2020 18:15
od babar
Len Figa a Batka su na konci 100 priorit...

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2020 20:35
od pohodak
ako tu uz bolo viac krat povedane ak budu chciet nieco stavat budu musiet ist aj do batky a presne to potvrdzuje aj devilov posledny post

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2020 08:15
od Pacho
po ôsmich mesiacoch vo funkcii, asi jediný reálny výstup je jedna exelovská tabuľka. Ja to hodnotím ako veľmi slabé.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2020 10:08
od devil
skoda ze ineko nema mapku aj pre jednotky. ale vieme ze aj tam je toho malo pripravene. uz roky sa omielaju tie iste SA, SB, SE, holic, JO TT, LC...ziadne suvisle prelozky v pokrocilej faze max. opravy so zachovanim sirky a smeru.

Procesy pre výstavbu cesty 1. triedy sú jednoduchšie než pre diaľnice, čo môže prispieť ku skoršej výstavbe. Samozrejme k tomu treba prideliť SSC prostriedky, ale radšej zlúčiť NDS o SSC.
ani to nie je celkom tak. podla zakona o EIA dialnice potrebuju povinne hodnotenie bez ohladu na dlzku, a cesty od 10 km tiez. pri dlzke 5-10 km je zistovacie konanie co je jednoduchsie ale stale sa mozu prihlasit aktivisti ako ucastnici konania a skomplikovat proces cez namietky a odvolavanie sa. jedine cesty do 5 km su podrahove hodnoty. ale 5 km cesta to je naozaj len riesenie nejakej malej zavady. a potom UR, SP, pozemky, projekt atd. potrebuju aj jednotky. cize 20 km jednotky dostat do fazy vystavby moze byt kludne tak zlozite ako 20 km dialnice. a pri cene treba vidiet aj to o kolko bude jednotka horsie parametre, stupania ci suvisle plne ciary. takze ked sa ide setrit npr. na mostoch tak na zemnych pracach by sa uz nemalo lebo to cele straca zmysel.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2020 22:01
od metelesku.blesku
Ono, tým, že ostalo veľa stavieb rozrobených a teda najbližšie 3 roky majú čo odovzdávať, keď dajú do výstavby aspoň jeden nový úsek ročne v rokoch 2021 (R2 KE II a/alebo R3 Tvrdošín) a 2022 (R4 SO PO II) budú mať nejaký čas na to, aby do toho 2023 dohnali niektoré prioritnejšie úseky (dnes s max. hotovým ÚR), aby dobehli zameškané, a teda sa niektoré tie úseky z konca priorít (aj keď patria medzi najpripravenejšie) nemusia dostať do výstavby a NDS resp. MinDop budú pred verejnosťou v pohode.
Ak sa pomedzi to rozhodnú zjednodušiť VO, upraviť stavebný zákon a porobiť nejaké ďalšie legistatívne zmeny zjednodušujúce prípravu líniových stavieb. Minimálne stavebný zákon mali v pláne dať do parlamentu teraz v októbri. OK, korona, ale bolo by vhodné ho do konca roka prehnať parlamentom. Alebo aspoň zákon o verejnom obstarávaní.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2020 07:27
od devil
no nemyslim si ze budu v pohode, uz ani teraz nie su, okrem par percent fanatickych volicov je tato vlada pod velkym tlakom a su velke ocakavania. heslo bolo ze ked sa prestane kradnut tak bude na vsetko. ludia nepochopia ze sa neda lebo namietky, lebo VO, lebo priority.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2020 08:32
od cPalo
Super správa, že stačí dať do výstavby jeden úsek ročne. Už som sa bál, že máme nejaký dlh na Slovensku vo výstavbe D :lol:

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2020 01:26
od metelesku.blesku
Vo výstavbe, v príprave, v údržbe.
Pre všetky tieto dlhy tie dva roky pôstu s novými úsekmi D a R vydržíš, keď aj v "bohatých" časoch si roky ako 2015 a 2018 vydržal.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2020 08:06
od cPalo
Páči sa mi tvoj optimizmus ;)

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2020 09:50
od perets
Keď sa pozrieme do minulosti, tak aké máme tempo odovzdávania ročne ? Priemerne 14km, úseky sú dlhé 5-15 km najčastejšie 8-12km tie kratšie zväčša obchvaty. Teda vyhlásiť ročne jeden úsek dlhý 12 km nie je až taká tragédia, v porovnaní s minulosťou( je to tragicky málo celkovo). Ideálne jeden 10-15km úsek ročne + 1 kratší obchvat 5-8km; 1-2 obchvaty na I tr. a II tr.

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2020 10:25
od Loe
Ak si vezmeme, že podľa súčasných plánov chýba postaviť cca. 1050 km D a RC, tak pokiaľ chceme mať tento cieľ splnený do roku 2050, potom je nutné do prevádzky uvádzať 35km ročne. Ani v roku 2021 ani 2022 tento cieľ nebude splnený, čiže nie 35km ale o čosi viac s ohľadom na realizované odovzdávky v uvedených rokoch. V každom prípade to všetko znamená radikálne navýšiť tempo výstavby. To je reálne, lenže nie v súčasných podmienkach. Potrebujeme zjednodušiť a zrýchliť procesy, zmeniť zákony, sprofesionalizovať NDS. Alebo vyhlásiť PPP tender na 1050km :)

Re: Andrej Doležal - minister dopravy - (2020 - ?)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2020 10:56
od Lorenc
PPP su funkcne schemy na 100-150km úseky. R2 Lučenec Košice a Mnichova Lehota- ZH by sa mohla prehodnotiť aj vo variante s opciou na daľší poloprofil.

Napr. 150 km úsek R2 Lučenec- Košice by realne mohol stáť priemer pri cene 12mil km v štvorpruhu v dnesnych cenach. ( To je cca 1,8 mld + 1,2mld cena uveru to jest cca 3 mld eur/ 30rokov, by bolo 100mil rocne. A v 2025-2027 mas súvislú R2. Ešte predbehne R2 aj severnú D1. :-)

V súťaži na PPP koncesionára by mohla byť aj variant s opciou na poloprofil. Tzn 1.etapa poloprofil do 2035 a ak budú intenzity tak koncesionár bude mať opciu na dostavbu na ďalší profil.
Ale podľa mňa by sa nič nestane keby sa to urobí hneď na full.

Ak to cele prepocitame ze za 7 rokov získame 150 km dialnice + idú v tom čase dostavby iných úsekov v dĺžke 80 km tak tých 35 km ročne ako tempo budeme držať.