Moderátor: Moderátori
Presne, že to zrovnávanie hôr s dolinami už by sa malo obmedziť, lebo pri výkonnosti áut na to nie je dôvod. Inak ano toto je pekne vidieť, keď sa ide teda po D1 a keď sa ide po R1. Tam R1 od Žiaru je dosť skromne postavená, zákruty vynášajú, preto v daždi znížená rýchlosť, lenže stále sa dá pekne ísť. Nemusí byť všetko samý most, tunely. Možno by sa mohli viac pohrať s násypmi, lebo tie mosty sú drahé na údržbu. Stále sa na Považí opravujú mostné závery a to sú relatívne nové mosty. Na R1 mi prekáža, že chýbajú odstavné pruhy. Ako sme akože zmenili R na D v tom vnímaní, aj keď číslovaním nie, tak naše normy tomu neodpovedajú a toto je dosť zásadné, že na R1 nie je často vidieť pred seba pri predbiehaní kamiónu a stačí že niečo je odstavené a vznikajú kolízne situácie.JaNY napísal:Uz by mohli konecne zacat kreslit tie stvorprudovky/ R-ky vramci moznosti SK. Dialnica D1 ok, uz je skoro hotova po KE, ked zrneme to 50 rocne usilie. Ale dalsie R mali by konecne vyuzivat 6 promile stupania/ klesania. Uz hadam staci zrovnavat hory z dolinami. Kym sa postavy dajsich 10 km niecoho, tak Brusel dovtedy nariadi max 100km/hod po vsetkych dialniciach celej EU ako uz pocut.
ale ved prave o to ide. ked jezla metodika aj vysledok bude zly. a za zlu metodiku moze kto ? zeby samotne uhp ?Posúdenie B/C jednoducho musí existovať a musí vychádzať >1, nadávať treba iba ak na použitú metodiku a jej realizáciu.
zalezi od toho kto a akym sposobom o tom rozhodne. bude sa tom dohodne kolektivne na urovni vlady alebo minister financii povie tolko na to dame. ale to by tak nemalo fungovat lebo minister financii nie je nadriadeny ministra dopravy,Tu sa zaviedlo nejaké pravidlo, že treba mať zabezpečené zdroje, inak sa nedá vyhlásiť súťaž.
lenze kolko aut co su na kosickej alebo pri mondi ide az na konce Tu-Hu ?Takisto by som očakával, že LL-DS a Hu-Iv síce vyriešia súčasné problémy na Košickej v ZA a križovatku pri Mondi, ale zároveň vytvoria nové na koncoch Tu-Hu. V súčasnosti tam nebývajú vážnejšie problémy, lebo v špičkách je tok priškrtený už v ZA alebo RK, ale to sa zmení.
Kvík napísal:V každom prípade akékoľvek zavzdušňovanie sa nad existenciou ÚHP je kolosálna hlúposť a jeho zrušenie je asi najhoršia vec, čo by sa mohla stať. Posúdenie B/C jednoducho musí existovať a musí vychádzať >1, nadávať treba iba ak na použitú metodiku a jej realizáciu. V prípade LM-LH ale silne pochybujem, že sa to za tie peniaze oplatí.
badger-FB napísal:Tu sa zaviedlo nejaké pravidlo, že treba mať zabezpečené zdroje, inak sa nedá vyhlásiť súťaž.
DrX napísal:PS: Som velmi zvedavy, ako im kedy moze vyjst B/C na Turany-Hubova, ked cenatam vychadza za miliardu!!! To podla jarinovho tvrdenia mozu rovno cele dat do suflika.
DrX napísal:A s tymi B/C to je tiez cele o nastaveni parametrov, takze jarino neprekrucaj. Napr je zname, ze na Slovensku sa standardne odhady nakladov prestreluju (uz sme za to boli aj kritizovani). Z poslednej doby su prikladom tie bludy, co vypocitali ako naklady na R2 Saca-Moldava-Turna, to je neskutocne (cez 20 mil za cestu po rovine, ked rovnaka R4 sa stavala za 5 mil EUR/km). Cize cista manipulacia, len aby mohli odpisat projekt a ani sa nim nezaoberat.
Naposledy som videl, že B/C Turany - Hubová je 0,8. Samozrejme je otázne, ako sa k tomu dostali.
Bol odhad, že ak by náklady na realizáciu v tendri klesli o 20%, projekt by bol spoločensky návratný.
V súčasnosti tento projekt nespĺňa podmienky na financovanie z eurofondov. Z toho dôvodu kompetentní hovoria o financovaní zo štátneho rozpočtu.
V šuflíku projekt neskončí.
Pôjde to v štýle, že žiadna iná varianta nie je pri v súčasnosti platnej legislatíve možná. Teda ak vôbec prejde Korbeľka posudzovaním vplyvov na vody.
Čisto teoreticky to tak o pár rokov dopadne aj v prípade Sorošky, ktorá tiež B/C nad 1 nedá.
ano, kludne napis konkretneze za PS. ale aj ked bude PS vo vlade zalezi kto tam vsetko bude. btw. sa bavim na frostbitovi ze bude zase sklamany....A ešte jedna reakcia OT k súčasnému ministrovi. Netešte sa predčasne nad jeho poslaním do zabudnutia, lebo je tam za určitú politickú stranu, ktorá bude určite súčasťou vlády či už s doposiaľ koaličnými alebo opozičnými stranami. Ak rezort nebude mať podporu v prísune financií, tak to bude pokračovať ako doposiaľ už cez 30 rokov.
nieco podobne pisem aj ja a boli aj dalsi. na severe sa to tak nerobilo na juhu ciastocne aj zhodou okolnosti ano. to potom dopadlo ze sa popri vahu natiahla dialnica cez polia popri novom meste a koniec bol na semafore v centre PB. na juhu sa aspon uprednostnili potrebnejsie useky.Niekedy, keď sa uskutočnil karneval po 1989 som presadzoval myšlienku výstavby každého druhého stavebného objektu cesty pri plánovaní aspoň 15 km úsekov, aby sa kolóny mohli dostatočne rozbiť a pomalšie vozidla bezpečne predbiehať najmä na trasách východ-západ a späť, či už to bolo juhom alebo severom, keď sa pripravovali financie v pomere 60-40.
od devil » 18. Dec 2022 10:38
ano, kludne napis konkretne ze za PS. ale aj ked bude PS vo vlade zalezi kto tam vsetko bude.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 44 hostí.