jarino napísal:(6) I/66 Poprad - Huncovce, preložka
náklady: 72 443 822,81 eur
rok: 2025
Čo tu chcú prekladať? obchvat veľkej lomnice (prípadne už aj Huncoviec) v dĺžke max 5km za vyše 70mega?
Moderátor: Moderátori
jarino napísal:(6) I/66 Poprad - Huncovce, preložka
náklady: 72 443 822,81 eur
rok: 2025
ondrejko_t napísal:ono ten úsek BB - PĽ je síce nepotrebný a nič neriešiaci, ale má dve obrovské politické výhody.
1. tým, že je relatívne pripravený, možno by ho stihli dokončiť do ďalších volieb (popravde, otvorených úsekov do volieb asi veľmi veľa nestihnú).
2. bude to dobrý lobing na pretláčanie Rky nie cez MT, ale cez RK (- šak už keď máme úsek po Ľupču...).
bojím sa, že to skončí rovnako ako "slepé črevo" diaľnice pri kráľovanoch, škoda že kus dlhšie a oveľa drahšie.
rastislav5 napísal:Som zvedavy, co na to mesta ako Ruzomberok, Martin a dalsie, ktore maju podobne alebo vacsie intenzity a na rozdiel od useku Banska Bystrica - Slovenska Lupca maju semafory so zapchami. Breznu a turizmu pod Nizkymi Tatrami usek pomoze, ale ine useky by potrebovali pomoct prioritnejsie. Vlekar Kollar sa este stale neprebudil do reality ohladne tunelu popod Donovaly.
rastislav5 napísal:A pred rozhodnutim o vystavbe by mal UHP posudit, ci oprava havarijneho stavu mosta (oficialny dovod "predbehnutia" sa tohto useku v prioritach) nie je vyrazne navratnejsia investicia ako predbehnutie sa v prioritach a tym odsunutie potrebnejsich a spolocensky prinosnejsich projektov.
ondrejko_t napísal:jarino napísal:(6) I/66 Poprad - Huncovce, preložka
náklady: 72 443 822,81 eur
rok: 2025
Čo tu chcú prekladať? obchvat veľkej lomnice (prípadne už aj Huncoviec) v dĺžke max 5km za vyše 70mega?
pa3ck napísal:Tak úsek BB-Ľupča bez pokračovania na RK mu môže práveže ublížiť, keďže sa zlepší cesta smer Chopok (aj keď zrejme iba hypoteticky, keďže Jasnú asi žiadne stredisko na Slovensku nepovažuje za priamu konkurenciu)
jarino napísal:ondrejko_t napísal:jarino napísal:(6) I/66 Poprad - Huncovce, preložka
náklady: 72 443 822,81 eur
rok: 2025
Čo tu chcú prekladať? obchvat veľkej lomnice (prípadne už aj Huncoviec) v dĺžke max 5km za vyše 70mega?
Cena je podľa mňa prestrelená. 20 miliónov za mosty, ktorých tam dokopy niet.
V prílohe ortofotomapa a nacenenie projektu.
jarino napísal:ondrejko_t napísal:jarino napísal:(6) I/66 Poprad - Huncovce, preložka
náklady: 72 443 822,81 eur
rok: 2025
Čo tu chcú prekladať? obchvat veľkej lomnice (prípadne už aj Huncoviec) v dĺžke max 5km za vyše 70mega?
Cena je podľa mňa prestrelená. 20 miliónov za mosty, ktorých tam dokopy niet.
V prílohe ortofotomapa a nacenenie projektu.
ano mas pravdu len nie co sa tyka MT a RK. obe maju resp. budu mat dialnicu v smere zapad-vychod a v smere sever-juh si porovnaj prechodom cez nitru. cize od topolcian na n. zamky je prejazd cez nitru daleko horsi ako prechod cez martin.Som zvedavy, co na to mesta ako Ruzomberok, Martin a dalsie, ktore maju podobne alebo vacsie intenzity a na rozdiel od useku Banska Bystrica - Slovenska Lupca maju semafory so zapchami. Breznu a turizmu pod Nizkymi Tatrami usek pomoze, ale ine useky by potrebovali pomoct prioritnejsie. Vlekar Kollar sa este stale neprebudil do reality ohladne tunelu popod Donovaly.
metelesku.blesku napísal:Na D55 sa dostali k sume 220 mil. Kč/km aj bez Metrostav Infrastructure.
Ten pokles cien v ČR je dôsledok toho, že sa tam už dlhšiu dobu kontinuálne súťaží a stavia. Ak nie nové úseky diaľnic, tak rvú prachy aspoň do opravy starých (resp. prerábky R na D) a do obchvatov obcí a miest nielen v gescii ŘSD, ale aj krajov.
U nás, pokiaľ štát nevypíše VO na nejaký úsek D, tak sa tu akurát tak po celej republike frckajú záplaty v asfalte. A podľa toho potom aj vyzerá cenotvorba.
Ten pokles cien v ČR je dôsledok toho, že sa tam už dlhšiu dobu kontinuálne súťaží a stavia. Ak nie nové úseky diaľnic, tak rvú prachy aspoň do opravy starých (resp. prerábky R na D) a do obchvatov obcí a miest nielen v gescii ŘSD, ale aj krajov.
rastislav5 napísal:A sme v situacii, ked mozeme takto rozhadzovat a stavat nie az tak potrebne useky? Najma ak maju byt financovane zo statneho rozpoctu https://mybystrica.sme.sk/c/22427425/st ... adane.html Nezisli by sa tie peniaze napr. sektorom postihnutym pandemiou? Ak by som si mal vybrat medzi podporou podnikatelov postihnutych pandemiou a usekom, ktory by mohol pockat este mozno 10 rokov, tak nevaham ani chvilu. Zachraneni podnikatelia podporia prijmy statneho rozpoctu a zamestnanost ovela viac ako neurgentny usek.
Ak usek bude financovany zo statneho rozpoctu, ziadna studia uz potrebna asi nebude.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.