Stránka 16 z 43

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2017 21:37
od i15
V sucasnosti je rozdiel medzi aktualnym dlhom a hranicou kde sa aktivuje cast dlhove brzdy asi 1 miliarda (!) EUR - teda vsetky tieto useky by sa kludne mohli stavat (z rozpoctu) a dlhova brzda by to vobec neovplynila.


MD si to zrejme uvedomuje, preto sa tendruje aj bez zrušenia dlhovej brzdy

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Dec 2017 19:54
od devil
MD ma navysene zdroje ak nepocitame fondy.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2018 21:32
od FANUSIK

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2018 11:22
od vladik67
No tu ma zaujal úsek pri cestách 22 a 25 výstavba cesty v parametroch RC Od Salgotarianu (Šiatorská Bukovinka) a od Ozd v blízkosti Banréve (Kráľ) v smere po ceste 21 na M3.
Ak sa doteraz z Popradu, Dobšinej a Rožňavy čo nakratšie jazdilo po trase RV, RS cez Nové hony na Buzitku a Fiľakovo ďalej na šalgotarian, tak komfort sa zmení v smere na Banréve bez veľkého zachádzania s pokračovaním na Balaton, Srbsko alebo Chorvátsko.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2018 13:07
od mireceq
V rozhovore s L. Odorom - viceguvernerom NBS sa jedna otazka tyka dialnic a dlhovej brzdy:

Ste kritikom investičnej výnimky, uvoľnenie dlhovej brzdy nepovažujete za dobrý nápad ani v prípade diaľnic. Je v rozpočte dosť peňazí na rýchlostné cesty a diaľnice?

My sme vyčíslili, že ak vláda dodrží svoje ciele, potom bez toho, aby bola dlhová brzda limitujúcim faktorom, je k dispozícii 9 miliárd eur. Zatiaľ vidíme, že diaľnice sa nestavajú a nie preto, že nie sú peniaze, ale z nejakých iných dôvodov. Pozrite sa na obchvat Bratislavy. Koľko kilometrov máme už postavených? Žiadne. Vtedy argumentovali – prečo sa na tento projekt pozerá tím Hodnoty za peniaze, oddiali sa tým štart a nie je rovnocenná alternatíva stavať zo štátnych a z PPP, pretože z PPP to môžeme hneď stavať. Teraz vidno, že najväčšia priorita bola vykúpiť pozemky a potom ten proces už nefunguje. Myslím si, že plánovanie a manažovanie výstavby diaľnic je na Slovensku veľký problém. Keď sa upravovali ciele (zvyšoval deficit, pozn.), na diaľnice sa pridalo nula eur. To nesvedčí o tom, že je to najväčšia priorita.

Zdroj: https://dennikn.sk/1031468/ludovit-odor ... l/?ref=mpm

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2018 21:47
od ecce
Minister Érsek reagoval, že rokuje s ministerstvom financií o navýšení peňazí na bežné opravy ciest prvej triedy. "Toto je v rokovaní," uviedol šéf rezortu dopravy. Pripomenul, že na tieto cesty smerujú aj peniaze z eurofondov, určené sú na zvýšenie ich bezpečnosti a na opravy mostov.


Zeby konecne aj viac penazi cesty 1. triedy? MInisterstvo financii asi nebude v principe proti, kedze sa za to prihovara aj UHP.

viewtopic.php?f=35&t=23234

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2018 22:18
od Vlados
pokiaľ nepôjde na jednotky aspoň 200 mil. ročne a na dvojky 100, tak situácia sa viditeľne nezlepší. meniť len vrchnú vrstvu asfaltu nestačí. to je ako zatepľovanie panelákov polystyrénom... pomôže to, ale neodstrániť všetky problémy ktoré treba riešiť. (samozrejme každé navýšenie je vítané.)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 11:30
od Maxx787
ako tych 80 mil. je len cisto sprava a udrzba a nevyhnutne opravy, ten investicny dlh co je na cestach I.tr 340 mil € je potrebne riesit financiami nad ramec tych 80 mil. z takych penazi by sa mali financovat modernizacie, zvysovanie nosnosti, obchvaty miest a obci, kontrola hmotnosti, skapacitnenie/uprava parametrov a pod.
ja arpimu drzim palce pri zlucovani NDS a SSC, a tiez pri rieseni rozpoctu na uz existujuce cesty este viac ako financovanie D/RC.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 12:13
od devil
dvojky nie su pod statom.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 12:18
od Vlados
niektoré dvojky plnia úlohy ako jednotiek a to že štát ich presunul na VÚC ale na ich prevádzku a rekonštrukcie nedostali prostriedky je OK? netreba to riešiť dofinancovaním? jediný štát má príjmy zo spotrebných daní takže motoristi platia niekomu kto ich na daný účel nepoužíva. (neargumetuj cestnou daňou ktorá voči spotrebným je kýbeľ v mori.)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 13:22
od devil
samozrejme ze to nie je OK. dal by som ich spat pod stat. a mozno aj trojky co je 10.000 km z celkovych tusim 17.000.

ale aj tak si myslim ze VUC najlepsie vedia kde co treba opravit cize lepsie by bolo podporit VUC.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 18:24
od michaelse
minimalne jednicky by mala mat v sprave ta ista institucia ako dialnice, to bola ta najvacsia chyba co sa stala ze ich nema v sprave nds,dalo by sa vela veci robit efektivnejsie,castokrat ked je jednica paralelne s dialnicou tak sa moze pouzivat rovnake stredisko udrzby,zimna udrzba sa moze vyrazne zefektivnit, peniaze z myta ktore patra na jednicky by sa tam konecne aj mohli dostat,vlani to bolo cez 60 mil eur co nieje mala suma,to je vela km vymenenych kobercov kazdy rok

ale myslim si ze do konca tohto volebneho obdobia sa scc a nds nespoja,esrek naznacil ze su nejake tlaky nato aby sa to neudialo a ze nejde ten proces tak rychlo ako si sam predstavoval

inak podla mojho obsirneho odhadu by bolo treba po dobu 10-15 rokov na jednicky dat aspon 300-350 milionov rocne aby sme dobehli investicny a udrzbovy dlh ktory sa tvoril niekolko 10roci,velmi vela obchvatov treba spravit,3 pruhy na stupani,vela oprav mostov,oprav ciest uplne od podlozia

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 22:06
od expwy
Jasne, že sa to neudeje, a to z prozaických dôvodov, pretože NDS je válov Mostu-Híd a SSC je válov Smeru. Spájať válovy a nanovo rozdeľovať fleky v spojenej novej firme? Do toho nikto už nepôjde, to by bolo na pád koalície. U nás to nie je o odbornosti, ale o prachoch.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 23:51
od michaelse
dokonca sa vraj bude nato musie menit dajaky zakon ,ktory sice nebude problem schvalit ale tiez bude trvat nez sa aj to vypracuje a prejde parlamentom

no ssc je taky celkom malo objemny valov oproti nds

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2018 09:24
od Maxx787
vraj podla ministra mu premier ficiak povedal ze ak mu vyjde ze zlucenie je efektivne tak ze to ma urobit...
nemyslim si ze prave vlada to bude blokovat, bud parlament alebo nejaki panacikovia v pozadi, este tiez ludia priamo vo firme ktori sa boja o robotu aj ked to je totalny alibizmus ved na zapade SK je malo ludi tak by sa instantne zamestnali v sukromnom sektore...

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2018 13:57
od expwy
michaelse napísal:dokonca sa vraj bude nato musie menit dajaky zakon ,ktory sice nebude problem schvalit ale tiez bude trvat nez sa aj to vypracuje a prejde parlamentom

Zmeniť zákon v tejto krajine je to najmenej. Skupina poslancov predloží návrh novely zákona a do 3 mesiacov je schválený.

michaelse napísal:no ssc je taky celkom malo objemny valov oproti nds

ale je a ide sa navyšovať...

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2018 18:33
od i15
Most možno skončí vo vláde a zase sa vrátime do starých koľají, povedie to nominant SNS, ktorý bude liať peniaze do ZA kraja. Soroš-ka sa samozrejme nebude riešiť.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2018 19:47
od Vlados
a daj ešte nejakú konšpiračnú... SNS vždy a sláte viedli daný rezort.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2018 21:11
od i15
SNS teraz masívne pripravuje R2? :)

***Árpád Ersék a jeho práca - minister dopravy (2016-2018?)

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2018 21:43
od KN.SK
i15 napísal:... Sor-ka sa samozrejme nebude riešiť.
Aké trefné, až teraz som si uvedomil, že (asi) po Ďuribáčim "má" meno. :wink:

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2018 22:28
od StVO
Si zabil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inak som bol doteraz v tom, ze mindop vedie nominant smeru...a ono sa tu zrazu konspiruje, ze vraj ho vedie Arpi Telocvikar? To snad nie... 8)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2018 22:32
od DrX
Ked uz sme pri tych konspiraciach, tak zabavna je, ze zeleznicni+MD+(V)UD konspiratori pri chvastani sa ICckami nejak zabudli, ze z KE do BA sa da jazdit autom aj juznou cestou, a ze je este stale najrychlejsia. Muselo im to pripomenut SME :-)
viewtopic.php?f=35&t=23266

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2018 23:35
od StVO
Ked uz spominas nase slavne zeleznice, tak tie su na tom, co sa tyka koncepnosti, este tak o dve ligy horsie ako cestna siet. A to uz je nejaky vykon! :roll:

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2018 12:54
od i15
StVO napísal:Si zabil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inak som bol doteraz v tom, ze mindop vedie nominant smeru...a ono sa tu zrazu konspiruje, ze vraj ho vedie Arpi Telocvikar? To snad nie... 8)


Stromeček odišiel na inú pozíciu, Janckulík šiel do opozície, takže kto to tam teraz riadi?

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2018 13:07
od Ike
Ešte neodišiel.