Moderátor: Moderátori
rastislav5 napísal:Myto sa asi zavedie, ale nie je jasne kedy ani aku bude mat formu a ci vobec nebude mat priemerne neutralne dopady na vodicov (miesto toho, co zaplatia na spotrebnych daniach za benzin, budu platit myto). A vobec nie je jasne, ako bude myto vplyvat na prerozdelenie dopravy medzi dialnice a ostatne cesty. Ja by som mytom zvyhodnil prave dialnice a znevyhodnil paralelne cesty nizsich tried, aby obyvatelstvo v obciach bolo obtazovane dopravou co najmenej. Uz nas sucasny satelitny mytny system umoznuje platbu za kazdy kilometer kazdej cesty, nielen dialnice, takze sa bude dat rozsirit na vsetky cesty a vsetky auta, ak by bola politicka vola, co bohuzial asi nebude.
devil napísal:tak ako IC vlaky maju drahsie ako R a Os tak dialnica ma byt drahsia ako I./II./III.
devil napísal:EK a jaspers pracuju s datami ktore im poskytne Sk. netvarme sa ze v bruseli sedia top znalci pomerov v clenskych krajinach. o enviroprobleme tur-hub sa dozvedeli ked ich masivne kontaktovali mimovladky. vlada sa pritom tvarila ze vsetko je OK.
devil napísal:pochybujem ze znovu bude 1,3 mld. rozpocet sa ma znizovat, vypadne cisty platca UK ale nielen preto. tur-hub a bro-km-osc je 1,5 mld., z toho akutny problem je len bro-KM.
devil napísal:SO PO su dalsie stamiliony
devil napísal: nieze core TEN-T nebude hotova do 2030 ale ani D1, lebo vsak ma koncit na UA hranici. core TEN-T je tiez D3 aj stredna a juzna R3.
devil napísal:KE - Milhosť EÚ preplatila z Kohézneho fondu, pritom je to comprehensive TEN-T. cize aj tak sa da.
devil napísal:R2 sa od zaciatku financovala so strukturalnych fondov kde je doslova uvedene ze sluzi na znizovanie regionalnych rozdielov. takze vobec nechapem preco by malo nieco prepadnut a preco by RC zaradene do comprehensive mali byt odkazane len na rozpocet.
devil napísal:aj v pripade ze konci na hranici kde susedny stat dotiahne RC ?? konkretne M2, S19. podpori EK nejaky projekt kvalitnej cesty I. tr. ak ta cesta pojde cez narodny park alebo zasiahne do nejakych prav ludi tym ze pojde v intravilane ?? asi tazko.
Myslíš si, že aktuálne projekty v OPII (zrealizované aj realizované) sú presne na 1,3 miliardy eur? Je tam rozdiel v stovkách miliónov eur, ktoré sa doplatia zo ŠR.
KF tiež slúži na znižovanie ekonomických a sociálnych rozdielov medzi krajinami a to nič nemení na tom, že peniaze z neho idú prioritne na core TEN-T projekty. V tomto programovom období je čosi cez 200 miliónov eur v prioritnej osi 6 na RC mimo core TEN-T. Navyše k tomu od 2014 sa vyžaduje CBA, ktorá v mnohých prípadoch nevyšla dobre. No aj keď si odmyslíme tieto problémy, s takým rozpočtom nebudú RC ani o 200 rokov..., takže preto sú odkázané na ŠR.
o má byť argument pre skoré dostavanie D3?
Pár riadkov predtým si písal, že v EK nie sú experti, aby o všetkom vedeli.
Dá sa na to pozerať aj inak. Podporí EK RC, ktorej nevychádza CBA? Asi ťažko.
Je to o tom, aké sú kompenzácie. A netvárme sa, že D a RC negatívne nezasahujú do práv ľudí (naposledy D1 Prešov alebo optimalizovaný variant R2 Kriváň - Mýtna).
K S19. Via Carpathia chcú Poliaci medzi core TEN-T, lebo inak tiež tak skoro nebude. Aj keď Poliaci svoju časť sľubujú do 2025, ale to sú sľuby.
Síce medzi core TEN-T patrí úsek ZV - Budapešť a zdá sa mi, že je aj v zozname projektov v Nariadení EK, ale doteraz nie je jasné trasovanie.
A k tomu tu máme RC, ktoré nepatria medzi core TEN-T, nevedú na hranice a súvislé budú tak v roku 2040.
peterle napísal:No tak, už sme hádam za érou najlacnejších ponúk. Dúfam že skončila v hlušine z Višňového
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.