Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod DrX » 27. Feb 2020 22:01

Detaily toho kde tie rakuske tunely su neviem. Tu je ich zoznam: https://www.tolls.eu/austria

Additional charges roads

Payment by single trip ticket or by digital section toll
A 9: Bosruck tunnel, Gleinalm tunnel
A 10: Tauern tunnel, Katschberg tunnel
A 11: Karawanken tunnel
S 16: Arlberg road tunnel
A 13: Brenner motorway

Iste ale je, ze Visnove nie je na ziadnom obchvate mesta a je daleko nad 1km, takze spoplatnene by urcite malo byt.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod expwy » 27. Feb 2020 22:07

A 9 Pyhrn Autobahn: Bosrucktunnel, Gleinalmtunnel
A 10 Tauern Autobahn: Tauerntunnel, Katschbergtunnel
A 11 Karawanken Autobahn: Karawankentunnel
A 13 Brenner Autobahn
S 16 Arlberg Schnellstraße: Arlberg Straßentunnel
https://www.asfinag.at/maut-vignette/st ... utstellen/
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod IceFox » 27. Feb 2020 22:56

DrX napísal:Iste ale je, ze Visnove nie je na ziadnom obchvate mesta a je daleko nad 1km, takze spoplatnene by urcite malo byt.

Ale tvoj prvoplánový blábol o D3 to nevyvracia. Využiť každú blbosť aby si kopol do D3...
Si skutočný Erik Tomáš tohto fóra.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod metelesku.blesku » 27. Feb 2020 23:03

Tak napr. taký Brenner je taký obľúbený pri platení mýta, až sa museli začať stavať čapice na B182, aby tam nepúšťali tranzit :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Jano1 » 27. Feb 2020 23:41

DrX napísal:Additional charges roads

Payment by single trip ticket or by digital section toll
A 9: Bosruck tunnel, Gleinalm tunnel
A 10: Tauern tunnel, Katschberg tunnel
A 11: Karawanken tunnel
S 16: Arlberg road tunnel
A 13: Brenner motorway


Bosruck 5 500m
Gleinalm 8 428m
Tauern 6 765m
Katschberg 5 898m
Karawanken 8 019
Arlberg 15 516m

http://www.lotsberg.net/data/austria/list.html

maju napr. nespoplatneny tunel Plabutsch 10 085m
https://www.google.com/maps/place/Plabutsch/@47.0710523,15.3925113,13.25z/data=!4m5!3m4!1s0x476e3445308aad77:0x18a033081d7ba9e2!8m2!3d47.089444!4d15.385278

DrX napísal:Iste ale je, ze Visnove nie je na ziadnom obchvate mesta a je daleko nad 1km, takze spoplatnene by urcite malo byt.


Reagoval som na Tvoje nezmysly k D3, tak neprekrucaj, tak ked uz nevies kde tie tunely su, opakujem, ktory tunel v Rakusku do 1 km je osobitne spoplatneny?
Ked tvrdis:
DrX napísal: A veledolezitu D3 by asi mohli rovno celu zavriet...
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod DrX » 28. Feb 2020 00:14

No, uznavam, ze podla tohto kriteria by sa D3 tunely nespoplatnili. Ale tie tunely sa v Rakusku nespoplatnuju kvoli tomu, ze su to tunely, ale kvoli tomu ake su naklady na ich vystavbu. A podla tohto kriteria su naklady na vystavbu D3 tak vysoke, ze u nas by sa malo priplacat za pouzivanie celej D3 naviac k cene dialnicnej nalepky.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod jolu » 28. Feb 2020 05:52

A na R1 R2 dáme zľavu 55%
. Idu predsa voľby.!
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod milan_KM » 28. Feb 2020 06:17

Nadrahšia diaľnica v histórii SR? Jáj R1... hups..
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Pacho » 28. Feb 2020 09:15

ET, vlastne drx, postravte si sorožku z PPP, a nech sa stavia rovno na 3+3 a nech si staviteľ vyberá mýto. V živote by sa ten tunel nesplatil a tie úbohe intenzity čo su tam, by ešte klesli podľa mňa o 30%. Každý rozumný by radšej chodil cez pacholand, naokolo bližšie, rýchlejšie a lacnejšie .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 09:48

najdrahsia dialnica v historii SR je D3 strazov-brodno ked uz...

ET, vlastne drx, postravte si sorožku z PPP, a nech sa stavia rovno na 3+3 a nech si staviteľ vyberá mýto. V živote by sa ten tunel nesplatil a tie úbohe intenzity čo su tam, by ešte klesli podľa mňa o 30%. Každý rozumný by radšej chodil cez pacholand, naokolo bližšie, rýchlejšie a lacnejšie .
to sme tu uz pocitali. ani visnove nevychadza. 5 centov x 7,5 km x 20k aut x 365 dni x 30 rokov je 82,125 mega. a to bez odpocitania udrzby, oprav a prevadzkovych nakladov. :lol: :lol:

nasi priatelia zo severu opat preukazuju ze nezvladaju elementarne vypocty. a tunelov je xy. na juhu je 5 minut navyse ak by niekto nebol ochotny zaplatit na sorosku ale ne severe zrejme desiatky minut. velky tunel: ovciarsko, visnove, korbelka ak bude, havran ak bude, cebrat, branisko, presov a tiez povazsky chlmec. to je dost. na juhu soroska a dargov v dalekej buducnosti ak vobec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Jano1 » 28. Feb 2020 10:05

DrX napísal: Ale tie tunely sa v Rakusku nespoplatnuju kvoli tomu, ze su to tunely, ale kvoli tomu ake su naklady na ich vystavbu. A podla tohto kriteria su naklady na vystavbu D3 tak vysoke, ze u nas by sa malo priplacat za pouzivanie celej D3 naviac k cene dialnicnej nalepky.


Podla toho linku, co som uviedol (aj ked vyzera, ze nebol dlhsie aktualizovany), v Rakusku v prevadzke/vystavbe/plan maju skoro 120 tunelov s dlzkou nad 1 km, teda maju postavenu rozsiahlu zakladnu siet, na ktorej viac ako 100 tunelov nie je spoplatnenych osobitne. Na Slovensku podla mapky NDS 11 tunelov na D a 13 tunelov na RC nad 1 km v prevadzke/vystavbe/plane, teda priblizne 20% z poctu rakuskych tunelov.

Ak na ministerstve odsuhlasili vystavbu malo potrebneho a superpredrazeneho useku D3 Strazov - Brodno, namiesto omnoho potrebnejsieho susedneho useku, tak tento nezmysel musis akceptovat a dookola zvalovat vinu na Zilincanov, Kysucanov, neriesi problem prioritizacie vystavby a efektivnosti vynakladania financnych prostriedkov.

Co nas najviac stoji je PPP R1 Pribina, kde prejazd jedneho vozidla po celej dlzke R1 Pribina pri sucasnych intenzitach nas stoji okolo 20 Eur. Takze by som chcel vidiet tie intenzity, na R1 ked by sa za prejazd platila realna suma, Tvoje oblubene "standardne PPP".
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Jano1 » 28. Feb 2020 10:23

devil napísal:to sme tu uz pocitali. ani visnove nevychadza. 5 centov x 7,5 km x 20k aut x 365 dni x 30 rokov je 82,125 mega. a to bez odpocitania udrzby, oprav a prevadzkovych nakladov.


Opakujes svoje nezmysly?

Pod Strecnom mas 7 tisic nakladnych v/24h, ktore neplatia 5 centov za km a na dlzke 7,5 km, vsak?

A tak by urcite neplatili za 13,5 km dialnicny usek 5 centov/km iba na 7,5 km, vsak?

Vybrat spotrebne dane z paliv a skoro nic z nich vodicom na danom useku nevratit?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Pacho » 28. Feb 2020 10:26

devil napísal:najdrahsia dialnica v historii SR je D3 strazov-brodno ked uz...

ET, vlastne drx, postravte si sorožku z PPP, a nech sa stavia rovno na 3+3 a nech si staviteľ vyberá mýto. V živote by sa ten tunel nesplatil a tie úbohe intenzity čo su tam, by ešte klesli podľa mňa o 30%. Každí rozumní by radšej chodil cez pacholand, naokolo bližšie, rýchlejšie a lacnejšie .
to sme tu uz pocitali. ani visnove nevychadza. 5 centov x 7,5 km x 20k aut x 365 dni x 30 rokov je 82,125 mega. a to bez odpocitania udrzby, oprav a prevadzkovych nakladov. :lol: :lol:

nasi priatelia zo severu opat preukazuju ze nezvladaju elementarne vypocty. a tunelov je xy. na juhu je 5 minut navyse ak by niekto nebol ochotny zaplatit na sorosku ale ne severe zrejme desiatky minut. velky tunel: ovciarsko, visnove, korbelka ak bude, havran ak bude, cebrat, branisko, presov a tiez povazsky chlmec. to je dost. na juhu soroska a dargov v dalekej buducnosti ak vobec.


veď presne o to ide, Tak prečo ET, resp drx tu vypisuje také kraviny, že treba spoplatniť....ale keď sa napíše, že treba spoplatniť juh, tak to nie, lebo by sa tam nič nestavalo, a nevyužívalo. To, že sa sever stavia predražene, to nie je chyba severu, ale konkrétnych politikov, ala počiatek a vážny.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod IceFox » 28. Feb 2020 16:49

Pacho napísal:To, že sa sever stavia predražene, to nie je chyba severu, ale konkrétnych politikov, ala počiatek a vážny.

Toto som tu písal už neviem koľko krát. Nič. Proste si idú svoj diskopríbeh o úžasnom juhu a fuj severe.
Najlepšie, keď tu kedysi niekto rozhadzoval rukami, že na juhu nebudú tunely a že na severe sa stále nejaký tunel uzatvára (a potom schválili tunel Soroška :D ) alebo tu niekto argumentoval, aké dlhé estakády sú na D1, pričom R2 má mať najdlhšiu estakádu na Slovensku (lebo keď je to na R2, tak už to netreba ťahať po povrchu, ale na D3 pri KNM to treba lebo... ...je to... ...D3). Iný vesmír toto.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 19:46

Najlepšie, keď tu kedysi niekto rozhadzoval rukami, že na juhu nebudú tunely a že na severe sa stále nejaký tunel uzatvára (a potom schválili tunel Soroška :D ) alebo tu niekto argumentoval, aké dlhé estakády sú na D1, pričom R2 má mať najdlhšiu estakádu na Slovensku (lebo keď je to na R2, tak už to netreba ťahať po povrchu, ale na D3 pri KNM to treba lebo... ...je to... ...D3). Iný vesmír toto.

nikto nehovoril ze na juhu nebudu tunely ani estakady, kazdy hovori ze ich bude ovela menej. naozaj iny vesmir ked niekto nechape rozdiel.

7 tisic NA neprejde na dialnicu
NA 20 centov x 13,5 km x 5k aut x 365 dni x 30 rokov je 148 mega
OA 5 centov x 13,5 km x 15k aut x 365 dni x 30 rokov je 111 mega
stale absolutne nefinancovatelne cez priame myto. a do toho ide este udrzba a oprava. na severe naozaj neviete pocitat alebo vo svojej nadutosti ste to ani neskusili :?: logicky pri tychto intenzitach a pri vyrazne nizsej cene by to mohlo ist.

Vybrat spotrebne dane z paliv a skoro nic z nich vodicom na danom useku nevratit?
aj keby niekto zrealizoval tento scifi napad jedine podla spravodliveho kluca. ak polovica vykonov je na jednotkach tak polovicu sumy na jednotky, podobne pomerne nizsie tr. a dialnice. a podla regionalneho principu. dane v BB kraji vratit do BB kraja, dane z vychodu vratit na vychod.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 20:24

a teraz sa pozrime na naklady prevadzky tunelov, podla vyrocnej spravy nds za rok 2018 3,29 mil.eur co bol 10 percentny narast oproti 2017 (3 mil.). tykalo sa to tunelov branisko, sitina, horelica, borik, lucivna. ostatne boli este v zaruke. cize za asi 8 km tunelov vyse 3 mega rocne. pri 30+ km tunelov (jestvujuce+rozostavane) to uz bude vyse 10 mil. eur. a pri 45+ km tunelov to bude vyse 15 mil. eur rocne. prve roky budu v zaruke ale casom to bude urcite viac cim starsie stavby a zariadenia tym viac oprav si budu ziadat.

vsetky okrem sitiny a sorosky budu a severe.

https://www.ndsas.sk/uploads/media/1852 ... 0458e5.pdf
https://www.ndsas.sk/uploads/media/dd58 ... 16a1ef.pdf
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2020 20:31

Poprosím ešte čísla za Pr1binu. Tá má náklady prevádzky vyššie a pritom ide o povrchový variant a o 2 mesiace môžeš doplniť aj R7, tá bude kúsok lacnejšia ako R1.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2020 20:43

IceFox napísal:Najlepšie, keď tu kedysi niekto rozhadzoval rukami, že na juhu nebudú tunely a že na severe sa stále nejaký tunel uzatvára (a potom schválili tunel Soroška :D ) alebo tu niekto argumentoval, aké dlhé estakády sú na D1, pričom R2 má mať najdlhšiu estakádu na Slovensku (lebo keď je to na R2, tak už to netreba ťahať po povrchu, ale na D3 pri KNM to treba lebo... ...je to... ...D3). Iný vesmír toto.

Pred estakádou ponad Krivánsky potok tam boli naprojektované 3 krátke tunely a nejaká estakáda. Estakáda vyšla po optimalizácii. Žiaľ nikto nevyčíslil koľko by to vychádzalo po povrchu vrátane kompenzačných opatrení.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 20:46

Poprosím ešte čísla za Pr1binu. Tá má náklady prevádzky vyššie a pritom ide o povrchový variant a o 2 mesiace môžeš doplniť aj R7, tá bude kúsok lacnejšia ako R1.
no vidis. mala kompenzacia.

Pred estakádou ponad Krivánsky potok tam boli naprojektované 3 krátke tunely a nejaká estakáda. Estakáda vyšla po optimalizácii. Žiaľ nikto nevyčíslil koľko by to vychádzalo po povrchu vrátane kompenzačných opatrení.
nikto to neriesil. lebo by to dopadlo ako na turany-hubova.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Jano1 » 28. Feb 2020 21:42

devil napísal:NA 20 centov x 13,5 km x 5k aut x 365 dni x 30 rokov je 148 mega
OA 5 centov x 13,5 km x 15k aut x 365 dni x 30 rokov je 111 mega


Tak to mame riadny skok z Tvojich predchadzjucich "82,125 mega"

Keby to postavila Skanska za 338 mil.E ako ponukla, uz by to nebolo daleko od priameho financovania, to uz by chybalo len zhruba 25%, co moze vykryt narast dopravy, + este prevadzkove naklady,, ktore budu za cely usek mozno 2 mil.E/rocne.

V kazdom pripade dvojnasobna suma priameho myta za tento usek by urcite naklady s nejakou rezervou pokryla (vratane prevadzky, keby to stavala Skanska). Aj 10 c/km pre OA je hlboko pod nakladmi, ktrore nas stoji R1 Pribina pre 1 OA/km v sucasnosti.

devil napísal:a teraz sa pozrime na naklady prevadzky tunelov, podla vyrocnej spravy nds za rok 2018 3,29 mil.eur co bol 10 percentny narast oproti 2017 (3 mil.). tykalo sa to tunelov branisko, sitina, horelica, borik, lucivna. ostatne boli este v zaruke. cize za asi 8 km tunelov vyse 3 mega rocne. pri 30+ km tunelov (jestvujuce+rozostavane) to uz bude vyse 10 mil. eur. a pri 45+ km tunelov to bude vyse 15 mil. eur rocne. prve roky budu v zaruke ale casom to bude urcite viac cim starsie stavby a zariadenia tym viac oprav si budu ziadat.


"branisko, sitina, horelica, borik, lucivna" spolu skoro 8,3 km, resp. takmer 11 km rur v prevadzke, pritom Sitina 17% dlzkou resp. 26% v pripade rur, ale servis a opravy 41% sumy, co moze suvisiet s jednorazovymi vydavkami, ale aj s intenzitou dopravy (strana 25 za rok 2018). Teda jednoduche nasobenie tu nefunguje. Udrzbu a servis vyzaduju aj useky mimo tunelov, cize zase nemozno povedat, ze o taku sumu sa navysuje servis a udrzba, keby tam nebol tunel tiez by to nieco stalo.

devil napísal:vsetky okrem sitiny a sorosky budu a severe.

Samozrejme Plesivec je na severe a Dargov tiez, pripadne dalsie navrhovane na RC. :roll:

Inak v tej vyrocnej sprave 2017 str.18 je uvedene D3 Strazov - Brodno 4.95 km (co suvisi s rekonstrukciou povodnej 4-prudovky v trase D3), tak to NDS v statistikach vedie, ale nikde som nevidel vypocet ceny za 1 km pre dlzku tohto useku 4.95 km (podobne D3 Svrcinovec - Skalite 15,46 km), kedy pouzijes tento udaj? Odpoviem si sam, nikdy, zhorsilo by to Tvoje statistiky.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 22:32

Keby to postavila Skanska za 338 mil.E ako ponukla, uz by to nebolo daleko od priameho financovania, to uz by chybalo len zhruba 25%, co moze vykryt narast dopravy, + este prevadzkove naklady,, ktore budu za cely usek mozno 2 mil.E/rocne.
8 km tunelov a ako pises 11 km rur... vyse 3 mil. eur tak na 7,5 km cize 15 km rur pojdu 2 mil. rocne :lol: samozrejme prieskumna stolna sa nepocita ta spadla z neba.

.....narast dopravy tam kde sa vybera priame myto by bol ovela mensi. uz aj tych cca 20.000 aut je realna intenzita pri 50 eurovej rocnej znamke a nie pri myte.

Samozrejme Plesivec je na severe a Dargov tiez, pripadne dalsie navrhovane na RC. :roll:
tych 30+ su hotove tunely a vo vystavbe. plesivec ani dargov medzi ne nepatria. tych 40+ su tunely s kt. sa pocita dalsie roky. ani medzi nimy nie su. tak o com ?

plesicec a visnove budem brat dokopy bud ked sa okamzite nastartuje priprava plesivca ako pozemky, dsp, dp.....alebo okamzite zrusi tender na visnove a zakonzervuje sa na desatrocia. :wink:

Inak v tej vyrocnej sprave 2017 str.18 je uvedene D3 Strazov - Brodno 4.95 km (co suvisi s rekonstrukciou povodnej 4-prudovky v trase D3), tak to NDS v statistikach vedie, ale nikde som nevidel vypocet ceny za 1 km pre dlzku tohto useku 4.95 km (podobne D3 Svrcinovec - Skalite 15,46 km), kedy pouzijes tento udaj? Odpoviem si sam, nikdy, zhorsilo by to Tvoje statistiky.
velmi by to zhorsilo. namiesto 60 mil za km by to bolo uz len 51 mil za km. :lol: taketo nieco mozem pohladat aj na juhu, npr. pripocitam zjazd pri zvolenskej slatine az po KO a hned mame o asi 500 metrov viac a na druhej strane pri krivani detto.

V kazdom pripade dvojnasobna suma priameho myta za tento usek by urcite naklady s nejakou rezervou pokryla (vratane prevadzky, keby to stavala Skanska). Aj 10 c/km pre OA je hlboko pod nakladmi, ktrore nas stoji R1 Pribina pre 1 OA/km v sucasnosti.
a teraz si zober ak by sa konalo standartne PPP a koncesionar by nemal dovod predrazovat ale naopak stavat efektivne. postavil by to za 10 mil za km cize 470 mega a bez dodatocne pridaneho obchvatu BB a pri tychto intenzitach by to bolo uplne navratne aj so ziskom resp. s rezervou ak by bolo menej aut kvoli mytu

NA 20 centov x 47 km x 3k aut x 365 dni x 30 rokov je 309 mega
OA 5 centov x 47 km x 15k aut x 365 dni x 30 rokov je 386 mega
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2020 23:02

Páni, počítate s príliš konzervatívnymi cenami. Ak budeme mať spoplatnenie formou mýta, tak pre OA bude začínať na 20 centoch/km.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod devil » 28. Feb 2020 23:08

potom nam klesnu vydavky na udrzbu...lebo budu prazdne dialnice. 20 pracovnych dni tam a spat cez visnove resp. ll-ds 13,5 km bude za stovku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2020 23:19

Nič nenarobíš. Keď stáť chce(l) dojiť občanov...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 20

Odoslaťod Jano1 » 29. Feb 2020 11:10

devil napísal:velmi by to zhorsilo. namiesto 60 mil za km by to bolo uz len 51 mil za km. taketo nieco mozem pohladat aj na juhu, npr. pripocitam zjazd pri zvolenskej slatine az po KO a hned mame o asi 500 metrov viac a na druhej strane pri krivani detto.


To je presne uroven Tvojho zmyslania, nedokazes rozlisit uplne jasne veci. Pri Zvolenskej Slatine a Krivani ide o zjazd z RC 1+1, kym pri Brodne ide o 2+2, ktora bude po dobudovani dalsieho useku bez akychkolvek dalsich nakladov (okrem posunutia znaciek zaciatok/koniec dialnice) plnohodnotna dialnica. To je podla teba to iste ako nieco co ostane navzdy mimo trasy D/RC???

Usek D3 HP-Strazov zacina na suradniciach 49.223888 18.603055 (si over vo volne dostupnej projektovej dokumentacii), po koniec useku D3 Strazov - Brodno vratane rekonstrukcie, kde boli vymenene konstrukcne vrstvy vozovky, kanalizacia, zvodidla, znacenie, je to 13.3 km, ale v Tvojich statistikach to je 7.53km + 4.25 km = 11.78 km

https://www.google.com/maps/dir/49.223888,18.603055/49.2507494,18.7460641/@49.2397038,18.6596332,12076m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Vidiet to aj tu kde presne konci vybudovany usek D3 Strazov - Brodno:
https://www.google.com/maps/@49.2509518,18.7460624,3a,15y,197.01h,82.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKtU3xHHPQoLqhjACDL3IZg!2e0!7i13312!8i6656
https://www.google.com/maps/@49.2507956,18.7460977,3a,75y,311.71h,80.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1si0guZ-OzNi0ekDKAjlTlAw!2e0!7i13312!8i6656

Co ty samozrejme neuznas, ale je to vybudovany 4-pruh, kde boli urobene vsetky stavebne upravy tak aby to bola dialnica 2+2. Zato v pripade R2 Ozdany zaratavas 6.1 km, aj ked v trase RC je len 5 km. Jaj to by zhorsilo Tvoje statistiky.


devil napísal:8 km tunelov a ako pises 11 km rur... vyse 3 mil. eur tak na 7,5 km cize 15 km rur pojdu 2 mil. rocne samozrejme prieskumna stolna sa nepocita ta spadla z neba.


Ked sa budu ratat skutocne vydavky na R1 Pribina, tak sa moze ratat aj unikova stolna Visnove. Zase len Tvoja nizka uroven zmyslania, ktora nedokaze rozlisit prieskumnu a unikovu stolnu tunela. Unikova stolna nielen ze bola zbytocna, ale komplikovala a predrazovala vystavbu hlavnych tuneloch rur Visnoveho, ale to prekracuje Tvoje schopnosti chapania reality. A prave nezmysel v podobe prebudovania na unikovu stolnu bol drahy.

Zase vyrocna sprava NDS 2018 str.25, vydavky servis a opravy na Branisko 26.78% zo sumy 2 636 000 Eur, to je 706 tisic Eur na 5 km, na 15 km linearne 2.1 mil.E. Naklady vsak nie su linearne a pri dlhsich 2 rurovych tuneloch su nizsie na 1 km dlzky. Z toho isteho Horelica 321 tisic E, teda 8-krat dlhsi tunel stoji rocne len 2.5 nasobok kratkeho tunela. Nie je vsak presne jasne co tvori tie rocne naklady.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.