Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy (2016)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Nový minister dopravy ( 2016 - ? )

Odoslaťod caki » 21. Mar 2016 12:42

...a tajomnikom nakoniec asi ostane Stromcek:
http://www.ta3.com/clanok/1080476/smer- ... vlady.html
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Andrej » 21. Mar 2016 12:51

Pozitívne, že zvolili manažérov namiesto politikov. Takže smerovanie ministerstva sa snáď príliš nezmení.

Blog nového ministra:
http://brecely.blog.sme.sk/
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod KN.SK » 22. Mar 2016 14:25

Dúfam, že dokončia začaté veci - ťahy, a nebudú zasa meniť, "prehodnocovať" koncepciu výstavby D/RC. Vždy mať iné priority, keď nastúpi nová garnitúra, nie je dobré, len spomaľuje výstavbu. Skákať "hore - dole" po Slovensku len pre "zisk" hlasov, bude mať za následok, že nebudeme mať nič celistvo spojené ani o X-rokov.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod DrX » 22. Mar 2016 14:41

Samozrejme, ze sa musia veci zasadne zmenit. Nie je mozne, aby tu fungoval ten podvod, ze "vladna priorita je D1 BA-KE", ked jednoducho D1 nie je vhodnym spojenim BA-KE a ked sa tym ide odignorovat polka Slovenska. R2+R3+R4+R7 musia mat ovela vyssiu prioritu, aby sa dostavalo to, co sa poslednych 20 rokov zanedbavalo. To, ze D1+D3 nei je dokoncene je OK: su to jednoducho nezaplatitelne megalomanske naokolo blizsie, ktore ak by sme mali stavat zo stat.rozpoctu, tak by nikoho ani nenapadli. Rky je to, co so Slovensko realne moze dovolit, takze ich treba urychlene dotiahnut. Ale, formalne sa priority nemusia menit. Staci, ak sa zas uplatni pravidlo, ze financie sa rozdelia 60:40 (sever:juh), a potom mozu na D1+D3 stavat kolko chcu, ale nie na ukor juhu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod ANDi » 22. Mar 2016 15:08

viewtopic.php?f=35&t=21276

To je dobry for, najma ta mapka :lol: To su mi ini odbornici, ked po stred SK chcu mat 3 tahy D1, R1 a R7, a medzi LC a KE sa budeme presuvat asi portalmi do inej dimenzie 8)
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 22. Mar 2016 17:15

Dúfam, že dokončia začaté veci - ťahy, a nebudú zasa meniť, "prehodnocovať" koncepciu výstavby D/RC.


zacaty tah je aj R4 ba aj R7 bude coskoro zacaty tah :lol: ....ja zase nevidim dovod dat 1 mld eur na 2 useky ako turany-hubova a obchvat PO a na zvysok D3 podobne sialene ceny ked za to mozu postavit sorosku, dotiahnut R2 po LC/RS a nejake obchvaty v trase R3/R4 a je jedno ci sa budu volat RC alebo I/59A. upne staci ze sa stavia megalomania strazov-brodno, svrcinovec-skalite, hp-ll-ds, a najnovsie sa predrazuje hub-iva.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Andrej » 22. Mar 2016 17:22

Andi, na zaklade toho clanku, ktory je sam o sebe for by som ziadne zavery nerobil.

Turany-Hubova bude potrebne skor ci neskor dostavat pre intenzity, ktore po otvoreni zvysku D1 este narastu. Obchvat PO je uz dnes nevyhnutnostou. Ale zo st.rozpoctu by som tiez podporil najma regiony, t.j.R2, R3, R4, kazdy rok staci zacat 20-30 novych km.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 22. Mar 2016 17:50

Sieť mala v programe vybudovať po 1 úseku na R2, R3 a R4, nie celý ťah

(program som čítal, lebo som ich volil a teraz chodím po kanáloch)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod rastislav5 » 22. Mar 2016 19:41

Tiez si myslim, ze nenastanu zasadne zmeny. Pripravovane sutaze sa dokoncia. Akurat namiesto R1 BB-RK pojde cez PPP Hubova-Ivachnova a niektore useky R2-R7. R1 BB-RK odlozia kvoli cene ad acta a namiesto toho budu po kuskoch pripravovat R3 cez Turiec (Hrnciar). V sutaziach ocakavam nizsie ceny ako za Pociatka (s vynimkou obchvatu Bratislavy).
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Yoggy52 » 23. Mar 2016 19:59

Čo myslíte, bude preferovať R4 okolo Giraltoviec alebo Stropkov? Aj keď stavba (ako celku) je v nedohľadne, ale pokiaľ by sa podaril aspoň jeden úsek (osobne som za Giraltovský variant), tak by to bola paráda
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod okorec » 23. Mar 2016 21:45

rastislav5 napísal:Tiez si myslim, ze nenastanu zasadne zmeny. Pripravovane sutaze sa dokoncia. Akurat namiesto R1 BB-RK pojde cez PPP Hubova-Ivachnova a niektore useky R2-R7. R1 BB-RK odlozia kvoli cene ad acta a namiesto toho budu po kuskoch pripravovat R3 cez Turiec (Hrnciar). V sutaziach ocakavam nizsie ceny ako za Pociatka (s vynimkou obchvatu Bratislavy).


asi si myslel to PPP Turany - Hubova, ze?

inak tiez mam taky dojem, ze zasadne zmeny nenastanu. podpise sa PPP D4+R7 a zostavajuci PPP budget pojde na PPP Turany-Hubova(-Likavka). zacne sa robit Cadca, Presov a Kosice, co teraz stoji.

ak sa bude robit nieco viac, tak len minimalne a skor to vidim na R3 na Orave, kde Siet este teoreticky moze skusit lovit byvalych volicov KDH a budu tlacit pripravu usekov R4 (rovnaky dovod) a R3 cez Turiec (Hrnciar). Ak sa bude robit nieco na R2, tak Mnichova Lehota - Ruskovce a ak aj nieco na vychodnej casti, tak si myslim, ze skor usek okolo KE ako Soroska.

cize by to nemusela byt az taka tragedia. a tiez si myslim, ze ceny budu nizsie ako za Pociatka.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod rastislav5 » 23. Mar 2016 22:05

Ano, mal som na mysli Turany-Hubova, dakujem za opravu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod bodrik » 24. Mar 2016 08:22

Z toho co vidim nahrubo na mapke si myslim ze zaoberat sa pocas tejto vlady, teda do roku 2020 pripravou celej R3, celej R4 a celej R7 je zbytocny luxus a bol by to nelogicky tah. Samozrejme beriem to ako prvy povolebny nastrel viac menej naslepo. Ja by som riesil pripravu a vystavbu tychto usekov:
D1 - vsetky useky od HP na vychod, az po Pozdisovce (Michalovce), alebo minimalne aspon po Dargov (vratane tunela Dargov).
D3 - vsetky useky (po Svrcinovec v plnom profile)
D4 - vsetky useky, s tym ze Raca - tunel Karpaty - hranica s A aspon pripravit na vystavbu.
R1 - zatial nic, resp. max. potiahnut od B.B. po Slov. Lupcu a od Galvaniho v BA zacat vystavbu po SC (krizovatka s II/503 a I/62.
R2 - potiahnut zapadnu cast od TN po Novaky (Prievidzu), strednu cast kontinualne v plnom profile az po LC (vratane obchvatu ZV) a vychodnu cast od KE (vratane celeho obchvatu) az po RV (vratane Sorosky).
R3 - Vsetky oravske useky rozostavat, od D1 po krizovatku s I/78? v Or. Podzamku v plnom profile a urobit obchvat MT + rozhodnut o spojke R2-R3 Horna Stubna - Raztocno
R4 - postavit sev. obchvat PO v plnom profile az po krizovatku s II/545 za Kapusanmi, potiahnut aspon polprofil od SK az na hranicu a rozhodnut o trasovani medzi Kapusanmi a SK.
R5 - v polprofile
R7 - riesit v plnom profile max. po NZ a odtial v polprofile smerom v LV.
R8 - polprofil od NR po TO (aj to najma kvoli JLR).
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod bodrik » 24. Mar 2016 08:45

Zhrnul by som to tak, ze ak by sa podarilo poslat do roku 2020 kazdy rok do vystavby priemerne cca po 20km na D1 a R2 a priemerne cca po 10km na D3, D4, R3, R4, R7 a tiez cca 10km striedavo kazdy rok na niektorej z ostatnych R-iek (najma R1, ale aj R5, R6 a R8), bol by to velky uspech. Dokopy by to bolo kazdorocne poslanych do vystavby cca 100km. To na slovenske pomery bohato postaci, netreba mat velke oci.
Tie kilometre samozrejme myslim v plnom profile, cize v pripade polprofilu jasne ze by to musel byt dvojnasobok..
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod bodrik » 24. Mar 2016 09:03

Pri tych D a R v tych 100km rocne ratam aj privadzace, ci uz plnoprofilove, alebo polprofilove v dvojnasobnej dlzke.
K tomu este pridat kazdy rok poslanych do vystavby cca 50km preloziek (najma obchvatov) na cestach I.triedy a tiez cca 25km preloziek na cestach II.triedy a stavebne firmy sa najblizsich 20-30 rokov nezastavia v tempe vystavby..
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Maxx787 » 24. Mar 2016 14:41

bodrik, tych 100 km rocne by bolo super ale myslim, ze dost nerealne. Ak by slo za 4 roky tak 150 km do vystavby tak by to bolo aj realne aj by vyzeralo, ze sa nieco robi :-) peniaze by som poziciaval za zaporne uroky :-) aspon toto volebne obdobie :-D + nejake modernizacie I triedy by boli fajn :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod tondiego » 24. Mar 2016 15:25

bodrik - ten tvoj plan by bol mozno realny keby u nas bola natura (vo vlade i v narode) ako v Japonsku, alebo Cine. Ked sa do roku 2020 zrelizuje 10% z uvedeneho, tak to mozeme povazovat za uspech.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Andrej » 24. Mar 2016 15:35

100 km ročne len v diaľničnej výstavbe je pre našu krajinu a kapacity stavebných firiem priveľké tempo. Za rozumný strop by som považoval 50-60 km ročne, kde by už boli započítané aj polprofily R.

Takisto je síce fajn, že môžeme teraz čerpať úvery so zápornými úrokmi, ale stále sú to len úvery, ktoré musíme neskôr splatiť. Takže za rozumné by som pri investíciách do diaľnic považoval požičiavať si do 1 mld. € ročne, resp. záleží aj od možností ďalších zdrojov financovania, pokiaľ by sme mohli aj po r. 2020 čerpať eurofondy na diaľnice, výraznejšie sa zadĺžiť by bol nezmysel.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod marian vančo » 24. Mar 2016 22:16

Mne ani netreba Fantasy literatúru čítať...stačí túto diskusiu...Pokial sa budú úseky súťažiť tempom ako D1 obchvat PO a KE...tak sa tu do 2020 nepostaví ani tých trápnych 100km. Myslím si, že TOP problémom výstavby dialníc je slimačie tempo UVO...a ked už ani minister Počiatek nemal gule podpisať vysuťaženu D4 a R7...tak len utopisti tu môžu čakať nejake nakopnutie tempa v stavbe D/RC...osobne považujem noveho minstra dporavy za velmi nedôveryhodného, pretože Sieť sama o sebe je nedôveryhodná...
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 25. Mar 2016 08:30

^ Dobre si to napísal. Nový minister by mal v prvom rade dokončiť rozbehnuté tendre, ku ktorým môžme pridať aj úpravu trasy Hubová Ivachnová a zabezpečiť, aby nové tendre neprebiehali 1 rok a viac. Z nových úsekov má prioritu Turany - Hubová
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod eric987 » 25. Mar 2016 21:27

i15 napísal:Nový minister by mal v prvom rade dokončiť rozbehnuté tendre, ku ktorým môžme pridať aj úpravu trasy Hubová Ivachnová a zabezpečiť, aby nové tendre neprebiehali 1 rok a viac.

Akuratze minister dopravy ma minimum kompetencii na to, aby urychloval tendre, max. moze dozriet na co najlepsiu pripravu podkladov.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 26. Mar 2016 12:06

Môže vytvárať tlak na UVO a iniciovať legislatívne zmeny. Keď sa bude vyhovárať, že nemá kompetencie, tak sa nič nezmení
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Ister » 27. Mar 2016 14:36

Vseobecne sa chcem vyjadrit ku financovanie dopravnej infrastruktury, hlavne co sa tyka financovanie zo statneho rozpoctu (ci uz vydavanim dialnicnych dlhopisov alebo proste poziciavanim penazi)... co som cital vase niektore prispevky ohladom toho ci treba postavit danu stavbu alebo nie a hlavnym argumentom je intenzita tak mam na to svoj nazor. Moj nazor spociva v tom, ze mame uz 21. storocie a mali by sme sa uz aj k tomu tak postavit. To znamena z mojho pohladu tak ako su nastavene plany na vystavbu tak nech sa aj realizuju, ale uz v PLNOM profile(nech nerobime dvakrat tu istu vec), ci tam je intenzita dopravy 8 000 alebo 15 000. Pretoze tieto cesty budu vyuzivat hned niekolo generacii naraz.. (mam 30 rokov), ci uz moji rodicia, ja popripade moje deti a nehovorim uz o tom ze ta cesta tam bude aj dlho po mojich rodicoch po mne atd.(a to nehovorim o zachranenych zivotoch atd.) Takze argument, ze budeme sa zadlzovat na ukor nasich deti atd. mi pride v tomto pripade dost neadekvatny. Jedinu vyhradu mam v tom, ze nech sa to stavia za realne ceny a nie za 2, 3 nasobok. Tym padom by z mojho pohladu novy minister dopravy plus financii kludne sa dohodnut na tom ze vystavba danej infrastruktury nech sa financuje zo statneho rozpoctu (ja viem mame tu este dlhovu brzdu atd. ale je to len politicke rozhodnutie, takze tu nejdeme proti fyzikalnym zakonom, kt. sa nedaju obist ). Len keby sme pravidelne udrziavali deficit na 3 % oproti terajsim 2% a rozdiel by sme investovali na danu infrastrukturu tak rocne na investicie by sme mali o 1 miliardu viac.(ked HDP slovenska je nejakych 100 Mld. EUR.)

Viem ze napr. v chorvatsku to maju uz za sebou ( maju svoju dialnicnu infrastrukturu cca na 90% hotovu), a ze momentalne maju velke problemy so splatkami za dane dialnice, ale z mojho pohladu len a len preto,ze to maju rozhodene iba na 30 rokov, keby si to rozhodili dajme tomu na raz tolko, to jest 60 rokov tak splatky mozu kludne klesnut o 30%, co by uz mali uplne v pohode.( a tiez samozrejme ze ich hdp je takmer o polovicu nizsi ako nas s skoro rovnakym mnozstvom obyvatelstva)
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod devil » 27. Mar 2016 15:09

keby to rozhodili na raz tolko tak by zaplatili dokopy viac ako za 30 rokov a navratnost by isla este viac dole...hurasystemom sa stavali dialnice a zeleznice v niekolkych krajinach (alias dialnica do kazdej doliny)...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Ister » 27. Mar 2016 15:42

samozrejme kvoli tomu som napisal ze by to kleslo mozno len o 30 %, vsak to vobec nevadi ako som povedal aj keby to zaplatili raz tolko vsak ta cesta bude vyuzivana aj nasledujucimi generaciami takze by si tiez svoju cast museli zaplatit...v tom vobec nevidim problem...prave naopak vyhodu vidim v tom, ze hned ako sa narodia tak uz to maju a nie ako mi ze mi cakame a cakame a cakame a nase deti tiez len cakaju a cakaju a ich deti ....tak mozno celkoveho stavu sa sa dockaju az pra pra pra.. vnuci vnucky... tak NACO cakat ked to moze byt v rozmedzi 10 max 20 rokov a vyuzivat sa to bude 100 a viac rokov a kazdy nech si potom zaplati svoj podiel, preto vravim nech sa tu kludne splaca dlhsie ale vyuzivat sa to moze hned
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.