Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy (2016)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod BoroZA » 13. Júl 2016 14:36

Priznávam, že aj ja som sklamaný. Dúfal som, že keď sa na ministerstve aj v NDSke vymenilo vedenie, rozbehne sa výstavba konečne normálnym tempom. Zatiaľ mi to však pripadá tak, že sa všetko bude ešte možno rok prehodnocovať, a čo sa nakoniec vyhodnotí ako účelné, to sa začne stavať snáď na konci volebného obdobia (populisticky ideálne až pred voľbami).
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod okorec » 13. Júl 2016 15:51

Veď toto sú všetko veci, čo boli pripravované už za minulej vlády (tieto 3 tendre, PPP okolo BA, odsun reko betónky MT-TR...). Odfláknutá príprava, podcenené podstatné veci, lebo priority projektov boli niekde úplne iné. Ich jazykom, "čo z toho bude kto mať." Predchádzajúce vedenie robilo všetko pre to, aby títo kostlivci zo skrine vypadli až po voľbách a takto to spadlo celé na Brecelyho. Toto je maslo toho strapatého pána, ktorý slabé zimy nekompenzoval rýchlejšou výstavbou, ale snehovými kalamitami v nosných dierkach.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod ANDi » 13. Júl 2016 16:59

Tymto tempom uz zacinam pochybovat, ci sa vobec dozijem skompletizovania aspon D1, R3 a R4...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 13. Júl 2016 17:01

caki napísal:Stavba dialnic sa opat preklada na 1. polrok 2017. V suvislosti s tymto posunom mi napadla laicka otazka co sa tyka financovania. Povodne mali zacat stavat v 2015. Vyclenili financie v rozpocte ale tie sa neminuli. Neviem ci rozpocet na 2016 pre dopravu bol vyssi o usetrenu sumu alebo tie peniaze minuli inde. Ked sa nezacne stavat tento rok rozpocet na dopravu by mal byt podla mna opat navyseny o usetrenu ciastku a z tychto 2 rokov musia peniaze vystacit na dalsie 2 useky financovane z rozpoctu. Ale to by som asi chcel vela od niekoho, kto nehospodari s vlastnymi peniazmi :D


ha... ha... nepoužité peniaze sa ulejú Procházkovi, aby mohol splatiť dlhy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod st09 » 15. Júl 2016 13:12

Nemozem sa zbavit dojmu, ze vsetky vyhlasenia su len vytvaranim hmly okolo hlavneho dovodu pozastavenia prakticky vsetkych cinnosti na novych usekoch, a to dodatocneho vytvorenia tunelov na tok penazi na spravne ucty. Napr.: Na useku Hubova-Ivachnova nova trasa dialnice a predlzenie tunela ma jednoznacne pozitivny vplyv na obyvatelov obce Hrboltova, pozitivny vplyv na zivotne prostredie, nehovoriac o znizeni rizik neskorsich problemov s potencialnymi zosuvmi. Jediny problem je, ze novy variant podstatne znizuje objem prac pre VHS (MUK Hubova - ZP tunela Cebrat), co vyrazne obmedzi tok 40% objemu nakladov na spravny ucet!!! A to sa v Slovakistane nesmie stať. Lepsie bude dodatkami a zvysenymi nakladmi riesit spevnenie zosuvov, tym sa subezne zabezpecia zvysene toky penazi na spravne ucty. Na ostatnych usekoch je to podobne. Co asi za zmena bude v tuneli POzápad-POjuh vo vzťahu k ZP?!? Otazka doplnenia piatich stran do EIA, aj to na zaklade davno znamych faktov. To iste na Budimir -Bidovce, to iste Cadca - Svrcinovec!!! Casovo otazka tyzdnov, max. mesiaca.
Novy minister sa po par mesiacoch prebudil a zistil, ze je az po usi v starych sra.kach, z ktorych niet uniku!
st09
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 2099
Založený: 23. Nov 2009 21:33
Bydlisko: DK

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod ecce » 30. Júl 2016 11:42

viewtopic.php?f=35&t=21665
Vynatim NDS z verejnych financii vyriesime vsetky problemy s financovanim. (Potom uz ani nebude vadit, ze staviame pridraho.)

Skoda reci.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod aquila » 30. Júl 2016 16:51

co je horsie, znamena to pochvanie aj poslednych nadeji na zlucenie SSC a NDS...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod plš » 30. Júl 2016 18:35

Nielen nádej na zlúčenie. Je to nádej na povýšenie celoročnej e-známky z levelu likvidačných 50 Eur na level slnečných cca 300 Eur. By som povedal, získaný potľapkaním na moju brušnú konštantu a ponásobením prvého levelu.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Vlados » 30. Júl 2016 21:50

Nádej je aj na zavedenie mýta pre OA, mininálne vozidlá používané na podnikanie. Tomu sa potesí aj skytoll.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod ecce » 02. Aug 2016 19:13

viewtopic.php?f=35&t=21671

Zaujimave, ako sa da v jednom clanku byt aj za analyzy aj za rozhodovanie podla instinktov. Obavam sa, ze moje nadeje na zlepsenie rozhodovania pod novym ministrom sa zacinaju ukazovat ako prazdne.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Xenon » 03. Aug 2016 09:19

ecce, musia sa pokúsiť osloviť potenciálnych voličov, lebo dlhodobo sú pod hranicou vstupu do parlamentu. V tom blogu Brecely viac emotívnejšie "bojuje" za záujmy Prešova, aspoň mne to tak pripadá. Je to niečo v štýle "robíme pre ľudí", inšpirovali sa asi Smerom. Ale však, prečo nie? Tie 3 tendre viac či menej spackané zdedili po Smere, Sieťováci by ich mohli zrušiť, ale tým by už nadobro skončili, lebo ľudia by to vnímali tak, že Sieť zastavila výstavbu, ktorú Smer rozbehol...takže toto nie. No a na tú kampaň od INEKO museli nejak reagovať, takže pridali viac emócií, bojujeme za ľudí, za znižovanie regionálnych rozdielov. V podstate preberajú marketingové taktiky Smeru. Ja osobne proti tomu nič nemám. Je to politický boj.

Problém princípu "hodnota za peniaze" a všelijakých ďalších podobných analýz je v tom, že sa majú uplatňovať úplne na začiatku projektu, ešte pri jeho plánovaní, výbere alternatív atď...a nie až vtedy keď je projekt pomaly pred spustením stavebných prác, ľudia v regiónoch ten projekt už roky vnímajú a sú po rokoch plní očakávania, že sa konečne spustí dlhoočakávaná výstavba....a vtedy nejaký analytik od stola začne vykrikovať, že podľa jeho nejakej analýzy to nevychádza, alebo že sa mu to zdá byť predražené, lebo trebárs pred pol rokom sme si odklepli nejaké nové kritéria na vyhodnocovanie. To je celé zle. Ak sa máme rozhodnúť ekonomicky výhodne, treba z rozhodovania odstrániť emócie, a to sa bude dať iba vtedy ak analýza príde na začiatku celého projektu, vyhodnotí ho a až potom sa predstúpi pred ľudí a povie, že sa bude stavať toto a toto, lebo to vychádza najefektívnejšie. Takže nech sa aplikuje analýza na nové, ešte nerozbehnuté projekty, ale nie na to, čo už beží. Lebo potom do toho fakt vstupujú emócie ľudí a tie tomu nepridávajú nič pozitívne: Strážov-Brodno - žiadne námietky, zatiaľ nepotrebný a drahý úsek, ale PO západ - PO juh, zrazu problém...+ účelová kampaň proti výstavbe - niekomu vadia plánované obchvaty PO atď. Ľudia sa už emotívne pýtaju: Tam na západe nebol problém a tu je? Kde boli vtedy vaše super analýzy?

Proste to vyzerá tak, že treba spraviť deliacu čiaru, už rozbehnuté projekty dokončiť a až nové vyhodnocovať po novom. Brecely si teraz len vybral tu emotívnejšiu pozíciu, lebo na nej sa dajú získať aj nejaké politické body. Zastavením výstavby by nezískali Sieťovaci absolútne nič, naopak, stratili by. Osobne si myslím, že INEKO a podobné spolky sú viac politicky prepojené s SaS a SaS má zase v zuboch Sieť za kooperáciu zo Smerom. Politicky by SaS vyhovovalo, ak by sa Sieť už úplne nedostala do parlamentu, najlepšie zanikla a jej prípadní voliči by prešli do ucelenejšieho pravicového spektra pod taktovkou SaS. Sulík by mohol potom aj naďalej živiť svoju agendu ako Sieti voliči neodpustili zradu, ako bolo jeho vlastné politické rozhodnutie neísť so Smerom správne atď. Takže ak Sieť teraz zruší dopravné projekty, nastane tam časový posun vo výstavbe, 2 roky, možno aj viac (neverím, že 6 mesiacov, buďme realisti)...a nakoniec by to možno dopadlo aj tak, že do ďalších volieb by sa Sieť nestihla nejak "odprezentovať" v pozitívnom duchu pred potenciálnymi voličmi. Ktorí sú potenciálni voliči? No, pravičiar od SaS Sieť voliť určite nebude, to je asi jasné, jediná šanca kde Sieť môže niekoho urvať je Smer, ten ešte môže klesnúť s %...Takže projekty sa nesmú zastaviť, to je prvé pravidlo, a ďalšie je, že sa začne viac komunikovať "v prospech ľudí", "robíme pre ľudí"...a tieto rozbehnuté projekty, kde už sú emócie sa na to celkom hodia. šanca pre Sieť ešte žije. Ja osobne dúfam, že Sieti sa podarí skĺbiť emócie s odbornosťou. Možno sa trochu viac emotívne dokončia staré projekty, ale verím, že nové sa rozbehnú už podľa odborných analýz a že sa vyberú ekonomicky najvýhodnejšie riešenia...ale uvidíme, možno som naivný.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod ecce » 03. Aug 2016 11:24

Xenon, jasne, ze analyzy ohladne prioritizacie usekov sa musia robit na zaciatku. Ale analyzy ohladne ceny sa mozu robit, az ked je cena znama (co je prave teraz). Ako mohlo INEKO predtým vediet, ci je tender predrazeny alebo nie, ked nepoznali ceny? Kricat "kto by prisiel tam a tam, nemohol by sa rozhodnut inak" je uplne popretie akehokolvek analytického uvazovania. Staci, ked bude minister trosku viac chodit po Slovensku a budeme robit vsetko (lebo vsak vsade nejake problemy najdeme). Akurát sa nedoplatime. Ked uz sme pri tejto vlade, porovnaj napríklad s prstupom Druckera.

Co sa tyka motivacie INEKO, tak je to skor snaha upozornovat na mozne problem (a je to ich prinos pre spolocnost), vyvolat diskusiu. Ziadny analytik, samozrejme, nie je neomylny, moze mat zle data, zle nieco interpretovat a pod. Ale ak ma byt diskusia prinosna, tak odpovedou nie je osobny utok tpu "chodte sa tam pozriet", ale vecna argumentacia.

A preco by sa mal tender zdrzat dva roky, naozaj netusim. Vsak podmienky mam pripravene, predbezne vyhlasenie, tender, vyhodnotenie. Medzitým cakame na EIA. Co na tom moze trvat dva roky, ked vyhlasim tender s rovnakymi podmienkami?
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Xenon » 03. Aug 2016 13:16

ecce,

keď sa INEKO vyjadruje k cenám z pozície analytika cien, tak nech sa vyjadruje IBA k cenám. Ibaže INEKO sa k iba k cenám nevyjadruje, ale bohužiaľ cielene prihrieva politickú polievočku niektorým stranám tým, že po vyhodnotení cien ďalej navrhuje ďalšie "opatrenia", ktoré im už ale z ich pozície neprislúchajú, lebo sú politického rázu - napr. tendre zrušiť a vypísať nanovo. Ak sa takto INEKO správa, čo sa správa, tak potom to už zaváňa politikárčením, lebo týchto ich vyjadrení sa hneď chytajú politici (obzvlášť pravičiari, na ktorých zakázku INEKO v podstate pracuje) a už robí akože nejaký nezávislý inštitút v podstate politiku.

V prvom rade by si INEKO samo malo vyjasniť, či chcú robiť odborné analýzy ohľadne cien a tam to hasne, alebo chcú svojim analýzam pridávať politický kontext/politikárčiť. Momentálne INEKO politikárči. Ak navrhuje INEKO rušiť tendre a kritizuje postupy a procesy pri vypisovaní tendrov (a čo im podľa mňa z pozície analytika cien neprislúcha) a robia to až teraz v hodine 12 (ale zrejme sa cítia na kritiku kompetentní), tak sa ich treba zároveň opýtať, že kde boli tí kompetentní z INEKO doteraz. Prečo sa pred pol rokom, rokom resp. v čase tvorby tých tendrov necítili byť kompetentní, aby vstúpili do toho procesu tvorby tendrov a hodnotili ich priebeh už vtedy? Veď tie zlé postupy, napr. zlé načasovanie tendrov by odhalili oveľa skôr! Kto im bránil už vtedy prejaviť svoju aktivitu a vyhodnocovať celý priebeh vyhlasovania a vedenia tendrov, keď sú teraz takí veľkí odborníci na vyhodnocovanie tendrov? No nikto im nebránil, len čo by z toho vtedy mali? Nič. A teraz v hodine 12-tej z toho môžu vytlkáť politický kapitál pre spriaznené strany. Keby tender vygeneroval ceny nižšie, tak by bolo cele INEKO ticho, ale keď vygeneroval ceny vyššie, tak zrazu sa do toho obuli a rozdávajú "múdre" rady. Ak by vyhodnocovali iba ceny, tak máš pravdu, nemohli sa k tomu vyjadriť skôr, lebo nepoznali ceny, ale oni nevyhodnocujú a nekritizujú iba ceny a v tom je ten rozdiel.

Brecely sa tam emotívne vložil do tej argumentácie, podľa mňa kvôli tomu čo som písal vyššie - získať politické body. Je to logické. Časť ľudí nezaujímajú odborné analýzy z pricípu, lebo sú viac emotívni ako racionálni a časť ľudí nezaujímajú odborné analýzy v hodine 12-tej, lebo sú už v podstate v myslení ľudí po funuse a u ľudí už sa viac prejavujú emócie (ak by prišli kompetentní s analýzami skôr, bolo by to možno iné, lebo ľudia by boli prístupnejší argumentom, všetci by ešte mali dostatok času veci zmeniť)...Dnes podľa mňa veľká časť voličstva, obzvlášť v chudobnejších regiónoch je ovplyvniteľná a ovplyvnená emóciami. Reálna situácia taká, že napriek deklaráciám vlád o zámere znižovať regionálne rozdiely sa regionálne rozdiely stále zväčšujú...a ľudia majú pocit krivdy a popri tom aj nejaké svoje presvedčenie, že majú právo v našom prípade na nejakú cestu, stavbu...tak ako si iné rozvinutejšie egióny presadili svoje cesty, stavby a majú pocit, že štát je k nim nespravodlivý a je im niečo dlžný, lebo sa mešká, nič sa nestavia atď. Teraz je už neskoro mávať výstupmi z analýz. Ustúpiť tejto skupine ľudí znamená minimálne nepodpíliť si pod sebou konár resp. je tam priestor na získanie si ich priazne. O to podľa mňa ide aj Sieti. Smer zlyháva v znižovaní regionálnych rozdielov, je to stále živá téma, ktorej by sa Sieť mohla chytiť a podľa toho ako často spomínaju regionálne cesty R2, R3, R4 to asi aj tak budú smerovať. Brecely ako jediný zástupca Siete aj takú politiku bude asi robiť, čo som čítal, bude sa snažiť chodiť do regiónov, byť v kontakte s ľuďmi...atď atď. Podľa mňa si je ale Brecely vedomý, že nebude môcť opraviť most alebo cestu v každej dedine, skôr ide o politické gesto byť prístupný ľuďom.

Tak ak sa vyhlási tender cez žltý fidic a predtým bol cez červený, tak to asi z princípu nie sú "rovnaké" podmienky, či?
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod ecce » 03. Aug 2016 13:47

Ad Ineko: Ved ale rozhodnutie zrusit tendre zavisi od ceny. Dopredu som si povedal, ze cena x alebo y mil. eur je pre mna prijatelna (expertiza). Ak tu cenu prekrocim, tak predsa nebudem realizovat projekt. Ak si povies, ze si kupis nejaky konkrenty televizor, ak bude stat do 500 eur a potom ho v obchode najdes za 700 eur, tak ho nekupis (alebo ho kupis, ale potom to Tvoje prvotne rozhodnutie bolo zbytocne). Rozhodnutie, ci kupit, je potom zavisle od ceny. INEKO netvrdi, ze ho maju zrusit preto, ze boli vsetky tri naraz. Ale ze ho maju zrusit, lebo bola vyssia cena, ako stat cakal a k tomu podozrenie z kartelu. Tiez neviem o tom, ze by niekto tvrdil, ze JZ obchvat Presova netreba. A v buducnosti ich radsej vyhlasovat postupne (nie je to nezmysel, ci?).

A preco sa tomu nevenovali skor? Ak si dobre pamatam, Kovalcik tam dosiel niekedy na jesen 2014. A ak si dobre pamatam, zhruba v tom case, sa tendre vyhlasovali (ak sa mylim, tak ma oprav). Predtým tam specialista na dopravu nebol. Ani po zmene vlady nehovoria nic ine, ako to, co tvrdili vzdy. Kovalcik je na moj vkus mozno niekedy az prilis "prisny", ale tie analyzy maju svoj zaklad a nie su zle zargumentovane. Urcite to je prinajmensom podklad na diskusiu.

A ze Brecelymu moze emotivna argumentacia priniest politicke body, nespochybnujem (ani to, ze doprava je asi jedina sanca Siete nieco ukazat). Len v tom prave spociva moje sklamanie, ze som dufal, ze tam konecne pride niekto, kto bude rozhodovat viac podla argumentov. Zatial to takto velmi nevyzera.

FIDIC: A keby ho vyhlasili znovu cez cerveny FIDIC?
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod 1mmortal2 » 03. Aug 2016 15:11

http://www.teraz.sk/slovensko/brecely-c ... lanok.html
"Ďalej zdôraznil, že najdrahšie diaľnice sú tie, ktoré nie sú postavené."
To ho asi Fico naucil tu vetu
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Xenon » 03. Aug 2016 15:34

ecce, skutočne je štátna expertíza zadefinovaná ako niečo, čo nemôže byť nikdy prekročené? Je to skutočne tak, alebo je to tvoja interpretácia? Len sa pýtam. Ja osobne si totiž nie som istý, či je to takto prísne zadefinované, že keď bude cena vyššia ako štátna expertíza, že sa projekt "automaticky" nezrealizuje...Myslím si skôr, že je to iba akýsi odhad štátu, koľko by si štát predstavoval za ten projekt utratiť...čo ale neznamená, že nemôže zaplatiť aj viac, ak sa to patrične odôvodní, že to navýšenie je opodstatnené. To je môj pohľad na vec, ale neviem ako je to v skutočnosti. Totiž, ak by to bolo tak prísne nastavene ako to píšeš ty a tie stavebné firmy o tomto nastavení vedeli, tak by sa do tendra buď neprihlásili s vyššou cenou ako je cena štátnej expertízy, alebo by dali cenu tesne pod tou štátnou expertízou, aby mali stratu čo najnižšiu...za predpokladu, že by to chceli postaviť akože za každú cenu, aj so stratou. Akú by malo logiku hlásiť sa do tendra s vyššou cenou ako je štátna expertíza pokiaľ by platilo to čo píšeš? Ten príklad s TV nie je celkom ok, lebo ty môžeš chcieť minúť na TV 500€, ale tým, že si nastavil podmienky čo to má mať (červený fidic): LCD taká a taká, uhlopriečka taká a taká, terbárs 2x HDMI, 2x USB, SAT tuner...tak ti predajca povie, sorry, ale najnižšia cena je 550...a iste, môžeš nekúpiť nič, lebo máš menej peňazí, alebo sa pozrieš, či je tých 550€ fakt opodstatnených a doplatíš...Ja to vidím takto. Podľa mňa by nejaká striktnosť štátnej expertízy mohla platiť pri žltom fidicu, tam by to malo význam: ponúknite mi TV do 500€ a ja si vyberiem najlepší z ponúknutých a pokiaľ sa mi nebude pozdávať ani jeden, tak ruším súťaž....ale pri červenom mi to nedáva zmysel. Podozrenie z kartelu - kartel treba aj dokázať, nie? INEKO má podozrenie, ale dokazovať ho musí niekto iný. "Mať podozrenie" nikoho nič nestojí...Predpokladám, že s dokazovaním by bol asi problém.

Ak by to aj vyhlasovali opäť cez červený fidic, tak by zrejme aj tak museli spraviť nejaké zmeny v projekte, pretože by bolo nelogické čakať nižšiu cenu bez úpravy podkladov...
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod ecce » 03. Aug 2016 16:01

Xenon, ano.
Ale ak sme pred par rokmi mali ceny na urovni 40% expertizy a teraz 110%, tak sa nemozeme tvarit, ze sa nic nestalo, lebo "najdrahsia dialnica je nepostavena". Ak sa aj rozhodnem, ze mi to za tu cenu 110% stale stoji, ok, moze to mat legitimne dovody a moze to byt legitimne rozhodnutie (i ked by som si ho mal odargumentovqt).

Ale aj v tomto pripade minimum, co by mal minister alebo jeho ludia spravit je zamysliet sa nad tym, ze sa nieco deje, ze to pre neho znamena, ze bude moct postavit 1,5-2,5x menej dialnic (takze o to skor by sa nad tym mal zamyslat) a vyvodit z toho poucenia do buducnosti (napr. aj ohladom spolocneho vyhlasovania tendrov a mozno dalsie, na ktore INEKO nepomyslelo, ale analytici na ministerstve dopravy ich mozu najst). Ministrova komunikacia reflexiu ani len nenaznacuje a reakcia, ze si to niekto "vymysla od zeleneho stola" (biliardového? :)) pre hladanie efektívnych rieseni vôbec nie je helpful. To je skor styl "nechcem argumentovat teraz a nechcem argumentovat v buducnosti".
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Xenon » 03. Aug 2016 17:54

ecce,

posledný príspevok. Ja to všetko vnímam tak, že Brecely nechce/nemôže strácať čas a potrebuje za Sieť odprezentovať aj nejaké výsledky do 4 rokov, inak amen tma. Rušiť súťaže...dobre, povedzme, že by ich zrušili, prišlo by určité zdržanie (o dĺžke sa dá diskutovať, ale zhodneme sa, že sklz by tam bol určite), keby boli na ministerstve hlupáci, tak by to možno zdôvodnili oficiálne aj tým kartelom...dotknuté firmy by sa možno bránili súdnou cestou a štát by možno aj musel dokazovať kartel (?!?), neviem, len moja špekulácia...to by sa možno ťahalo roky a nakoniec by to nemuselo viesť k ničomu a možno by sa nakoniec platila aj nejaká kompenzácia firmám). Toto Brecelymu treba? Ani náhodou. Takže si myslím, že o karteli bez dôkazov - radšej pomlčať. A že je cena vyššia ako expertíza - to samo o sebe asi nie je dôvod na neuzatvorenie zmluvy. Iste, môžeme sa nad tým zamyslieť, ako vravíš, ale reálne s tým teraz v krátkom čase neurobíme nič.

Komu by zrušenie tendrov politicky pomohlo? Iba politickým oponentom Siete. Pravica môže až do ďalších volieb mudrovať z opozície o tom ako sa majú správne stavať diaľnice, od nich sa výstavba neočakáva, ich čas netlačí...a navyše ak by Sieť tendre zrušila, hneď by z opozície vyrukovali, že mali pravdu s tými predraženými tendrami, čo by akože svojim postupom priznala aj Sieť, tým, že to zastavila. Smer by vo vhodnej chvíli pri kritike koalície za nestavanie diaľnic tiež obvinil Sieť. My sme to rozbehli - oni to zastavili, niečo v tomto duchu. Občania, ktorým na výstavbe záleží a zdieľajú skôr postoje radšej stavať ako zrušiť by boli tiež naštvaní - na Sieť. Ďalej si myslím, že Sieť sa tiež potrebuje trochu ukázať ako svojprávna strana a nie iba ako nejaká predĺžená ruka pravicovej opozície vo vláde. Potrebujú ukázať, že si vedia presadiť aj svoje návrhy a nie iba robiť veci tak ako ukazuje opozícia, že by sa mali robiť....lebo z pravicovej opozície Sieť nikto voliť nebude, lebo opozičný pravicový volič už Sieť aj tak odpísal, takže tam nie je dôvod snažiť sa im nejak zapáčiť. Ďalej si myslím, že tiež nie všetko záleží iba od ministerstva a od NDS, je možné, že Brecely a kol. majú obmedzené páky ako niečo presadiť v tom štátnom aparáte úplne samostatne a nemajú až takú istotu, že sa im v blízkej dobe podarí niečo rozbehnúť hneď okrem týchto tendrov...a čas letí, a nejaké výsledky treba prezentovať, tak možno aj preto tendre nechcú hneď zrušiť, aby aspoň niečo bolo. Toto sú podľa mňa dôvody, prečo Brecely a spol. jednoducho nemôžu tie tendre stopnúť, lebo to by bolo ich politické harakiri. Ja len dúfam, že nové tendre (ak nejaké budú) už budú na inej úrovni. Nech si tam prizvú INEKO aj milion poradcov v duchu "hodnota za peniaze", hlavne aby to prinieslo pozitívny efekt. A možno by ešte Brecelymu pomohlo, keby mu tie stavebné firmy vysvetlili, prečo je cena vyššia ako expertíza. Ak by to boli relevantné dôvody, mohol by s tým vyrukovať a zapchať ústa opozícii...
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod jarino » 03. Aug 2016 22:13

Stanovisko ŽSR k ochrane podzhotoviteľov pri modernizácii realizovanej združením Nimnica:
Železnice Slovenskej republiky prvýkrát zmluvne zakotvili práve v zmluve so združením Nimnica, ktoré bude realizovať modernizáciu železničnej trate v úseku Púchov – Považská Teplá, ochranu podzhotoviteľov v podobe zloženej bankovej záruky. Tá predstavuje 20% z ceny plnenia podzhotoviteľa. Zhotoviteľ je povinný v zmluve s podzhotoviteľom uviesť predmet subdodávky, cenu v členení až na jednotkové ceny a tiež záväzok, že ak nezaplatí ani v nasledujúcom fakturačnom období, môže si podzhotoviteľ uplatniť nárok na úhradu 20% prostredníctvom bankovej záruky.

Zhotoviteľ tiež musí štvrťročne predkladať čestné prehlásenie, že všetky jeho záväzky voči podzhotoviteľom sú uhradené v plnom rozsahu, vrátane potvrdenia banky o prípadnom rozsahu čerpania záruk. Zhotoviteľ je povinný prostredníctvom bankovej záruky zabezpečiť splnenie záväzkov voči všetkým podzhotoviteľom. Banková záruka musí byť platná po celú dobu platnosti zmluvy medzi zhotoviteľom a podzhotoviteľom. Ak zhotoviteľ má viacerých členov združenia, táto povinnosť sa vzťahuje na každého člena združenia a jeho podzhotoviteľov. ŽSR priamo nemôžu vyplácať podzhotoviteľov, nakoľko s nimi nemáme právny vzťah.

ŽSR týmto krokom urobili potrebné právne kroky na ochranu všetkých podzhotoviteľov, ktorí sa budú na výstavbe tohto úseku podieľať aj napriek tomu, že ŽSR samotné nemajú žiadny právny vzťah s podzhotoviteľmi. Túto formu ochrany je možné uplatniť vo všetkých líniách subdodávateľského systému. Je vecou zmluvných partnerov už mimo ZSR, aby si to uplatnili.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod jarino » 05. Aug 2016 22:49

Zajac z KDH mesiac po podpise zmluvy medzi ŽSR a združením Nimnica sa zbadal a uverejnil blog, kde spochybňuje členov združenia, cenu, pozadie za nimi a ochranu subiek, viď: viewtopic.php?f=35&t=21690. Nabudúce by mohol byť rýchlejší, obálky sa otvárali pekne dávno, ponuka združenia bola prijatá ešte v marci...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod Čumil » 16. Aug 2016 13:41

Tusim mozeme zacat bilancovat tento kratky pontifikat. http://domov.sme.sk/c/20243837/pat-posl ... ml?ref=trz
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod okorec » 16. Aug 2016 15:13

:) treba zmenit nazov temy. staci zmazat ten otaznik.
...sice vtipky, ale ocakavam skor najku poslusnu babku v stromcekovych rukach. co teda je dost negativna vec. koho ocakavate vy?
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod i15 » 16. Aug 2016 15:16

niekto od Bugára... ale s R7-čkou nepohne
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod aquila » 16. Aug 2016 15:36

ono je to aj tak jedno, riadit to v principe aj tak stromcek a sem tam povolili Sieti si tam dosadit zopar panakov
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Roman Brecely a jeho práca - minister dopravy ( 2016 - ?

Odoslaťod okorec » 16. Aug 2016 23:58

trosku nam v tom hurhaji okolo Siete zanikla informacia, ze Brecely hned po svojom zvoleni za predsedu Siete spravil zaujimavy krok a dal cervenu kartu firme Process Management (kauza kompa) a zltu kartu Auxtovi. to su dost zaujimave veci, ktore nie su vo vlade Smeru uplne bezne.

vyzera to ako by sa Siet stiepila az na tri casti Prochazka so svojimi problemami, Hrnciarova pro-Smer skupinka a Brecely, ktory mozno trochu naivne chce skusit Siet vzkriesit tym, ze bude vo vlade hrat rolu toho zodpovedneho, antikorupcneho co dava na ostatnych pozor a popritom stiha na svojom ministerstve dosahovat vysledky. ak je moj dojem spravny, tak najtazsie pre neho bude teraz udrzat si ministerstvo aj napriek odchodu Hrnciarovej skupinky, potom sa to uz zmanazovat da. ak sa mu nepodari udrzat ministerstvo, tak Siet bude mat uz len jednu sancu a to krajske volby v BA a najst kandidata na zupana, ktory by im vratil tvar a dokazal by vyhrat, co by teoreticky mohol byt aj priamo Brecely. a mozno by sa mu oplatilo aj trochu zariskovat a stavit vsetko na jednu kartu, dohodnut sa s koalicnymi partnermi, ze uvolni ministerstvo po dobrotky na vymenu za to, ze Most, ho podpori na zupana a Smer postavi slabeho kandidata, ktory sa nedostane do druheho kola. ak este pred uvolnenim ministerstva spravi par vyhlaseni, ze ma v plane zrusit kartelove tendre a podobne, tak by mohol v BA zabodovat aj u volicov opozicnych stran. ale to uz som trosku moc zacal teoretizovat... sorry :D
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.