od Xenon » 03. Aug 2016 09:19
ecce, musia sa pokúsiť osloviť potenciálnych voličov, lebo dlhodobo sú pod hranicou vstupu do parlamentu. V tom blogu Brecely viac emotívnejšie "bojuje" za záujmy Prešova, aspoň mne to tak pripadá. Je to niečo v štýle "robíme pre ľudí", inšpirovali sa asi Smerom. Ale však, prečo nie? Tie 3 tendre viac či menej spackané zdedili po Smere, Sieťováci by ich mohli zrušiť, ale tým by už nadobro skončili, lebo ľudia by to vnímali tak, že Sieť zastavila výstavbu, ktorú Smer rozbehol...takže toto nie. No a na tú kampaň od INEKO museli nejak reagovať, takže pridali viac emócií, bojujeme za ľudí, za znižovanie regionálnych rozdielov. V podstate preberajú marketingové taktiky Smeru. Ja osobne proti tomu nič nemám. Je to politický boj.
Problém princípu "hodnota za peniaze" a všelijakých ďalších podobných analýz je v tom, že sa majú uplatňovať úplne na začiatku projektu, ešte pri jeho plánovaní, výbere alternatív atď...a nie až vtedy keď je projekt pomaly pred spustením stavebných prác, ľudia v regiónoch ten projekt už roky vnímajú a sú po rokoch plní očakávania, že sa konečne spustí dlhoočakávaná výstavba....a vtedy nejaký analytik od stola začne vykrikovať, že podľa jeho nejakej analýzy to nevychádza, alebo že sa mu to zdá byť predražené, lebo trebárs pred pol rokom sme si odklepli nejaké nové kritéria na vyhodnocovanie. To je celé zle. Ak sa máme rozhodnúť ekonomicky výhodne, treba z rozhodovania odstrániť emócie, a to sa bude dať iba vtedy ak analýza príde na začiatku celého projektu, vyhodnotí ho a až potom sa predstúpi pred ľudí a povie, že sa bude stavať toto a toto, lebo to vychádza najefektívnejšie. Takže nech sa aplikuje analýza na nové, ešte nerozbehnuté projekty, ale nie na to, čo už beží. Lebo potom do toho fakt vstupujú emócie ľudí a tie tomu nepridávajú nič pozitívne: Strážov-Brodno - žiadne námietky, zatiaľ nepotrebný a drahý úsek, ale PO západ - PO juh, zrazu problém...+ účelová kampaň proti výstavbe - niekomu vadia plánované obchvaty PO atď. Ľudia sa už emotívne pýtaju: Tam na západe nebol problém a tu je? Kde boli vtedy vaše super analýzy?
Proste to vyzerá tak, že treba spraviť deliacu čiaru, už rozbehnuté projekty dokončiť a až nové vyhodnocovať po novom. Brecely si teraz len vybral tu emotívnejšiu pozíciu, lebo na nej sa dajú získať aj nejaké politické body. Zastavením výstavby by nezískali Sieťovaci absolútne nič, naopak, stratili by. Osobne si myslím, že INEKO a podobné spolky sú viac politicky prepojené s SaS a SaS má zase v zuboch Sieť za kooperáciu zo Smerom. Politicky by SaS vyhovovalo, ak by sa Sieť už úplne nedostala do parlamentu, najlepšie zanikla a jej prípadní voliči by prešli do ucelenejšieho pravicového spektra pod taktovkou SaS. Sulík by mohol potom aj naďalej živiť svoju agendu ako Sieti voliči neodpustili zradu, ako bolo jeho vlastné politické rozhodnutie neísť so Smerom správne atď. Takže ak Sieť teraz zruší dopravné projekty, nastane tam časový posun vo výstavbe, 2 roky, možno aj viac (neverím, že 6 mesiacov, buďme realisti)...a nakoniec by to možno dopadlo aj tak, že do ďalších volieb by sa Sieť nestihla nejak "odprezentovať" v pozitívnom duchu pred potenciálnymi voličmi. Ktorí sú potenciálni voliči? No, pravičiar od SaS Sieť voliť určite nebude, to je asi jasné, jediná šanca kde Sieť môže niekoho urvať je Smer, ten ešte môže klesnúť s %...Takže projekty sa nesmú zastaviť, to je prvé pravidlo, a ďalšie je, že sa začne viac komunikovať "v prospech ľudí", "robíme pre ľudí"...a tieto rozbehnuté projekty, kde už sú emócie sa na to celkom hodia. šanca pre Sieť ešte žije. Ja osobne dúfam, že Sieti sa podarí skĺbiť emócie s odbornosťou. Možno sa trochu viac emotívne dokončia staré projekty, ale verím, že nové sa rozbehnú už podľa odborných analýz a že sa vyberú ekonomicky najvýhodnejšie riešenia...ale uvidíme, možno som naivný.