Dialnice a RC od roku 1993

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod Jano1 » 12. Okt 2013 20:30

devil napísal:Ozdany obchvat 6,2 mil/km

Z toho zdroja co uvadzas http://www.ozdany.sk/napisali-o-nas/kon ... i-oddychne
"Na obchvate obce Ožďany sa so stavebnými prácami začalo v decembri 2004 a ich realizátorom je Strabag, a.s. Zmluvná cena za dielo je podpísaná na takmer 1,44 mld. Sk,"
1,44 mld.Sk /30.126 = 47.799 mil.E teda polovicny profil 6,09km bez MUK, cast z toho len rekonstrukcia I/50 a cena 7.848 mil.E/km
devil napísal:Vrtizer-hricovske podhradie 15-20 mil/km 31% mostov

Zase zdroj ktory uvadzas - cena 200 872 934 E za 12,9 km, teda 15,57 mil.E/km za plny profil vratane 2 MUK, obchvatu Bytce
devil napísal:Hricovske podhradie – strazov 25 mil/km 63% mostov

Klasicky problem s nespravnou dlzkou useku. Alebo snad myslis, ze medzi koncom D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie a "zaciatkom" D3 Hricovske Podhradie - Strazov to postavili zadarmo?
devil napísal:nitra, zapad-sasovske podhradie (90 km) budca - krivan (30 km) 1,2 mld. eur

Kolko boli stavebne naklady PPP2 900 mil.E? Ked bude celych 30 km Budca-Krivan len 17 mil.E/km, tak to bude 510 mil.E. A uz chyba zapocitat iba 45 km Hronsky Benadik - Sasovske Podhradie.
http://tvnoviny.sk/spravy/ekonomika/r1- ... tavia.html

Juh
devil napísal:spolu cca 2 mld. eur

Sever
devil napísal:spolu 5,1 mld eur.

Niet sa comu divit, ked porovnavas prevazne polprofil R11,5 (viac ako polovica dlzky RC polprofil ci dokonca cestu I.triedy) s plnym profilom D26,5. Ale ekonomicky su zaujimave aj tie vykony na tych cestach 6,8 tisic nakl.v. pod Strecnom a 1,4 tisic cez Sorosku. Alebo okolo 9,5 tisic nakl.v. na D1 pred aj za Trencinom a rovnako daleko od BA na R1 niekde na Pohroni nieco cez 3 tisic NA.

Darmo budes vyskakovat, ze obchvat Tornale stal len 5,12 mil.E/km(Tvoj link), ked tam jazdi zavratnych 1265 nakl.v./24h. Predrazeny D1 Ladce - Sverepec podla Doprastavu (Tvoj link Doprastav) 17,4 mil.E /km, ale 7805 nakl.v./24h.

Tvoj link http://www.ozdany.sk/napisali-o-nas/kon ... i-oddychne

To, ze je nieco lacnejsie, neznamena, ze je to pre tento stat a hlavne pre ekonomiku statu lepsie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod devil » 13. Okt 2013 08:20

skus si to precitat este raz, najma cast nereflektuju kurzovy vyvoj, v case odovzdania R2 boli kurzy cca 1:38, okolo roku 2002 dokonca 1:44 tym padom vsetko vychadza, ale aj tak ti to moze byt jedno lebo tento prepocet "zlacnil" aj dialnicu na severe. pri niektorych usekoch sa stavalo vela rokov a kurz sa priebezne menil. takze najskor si domysli ked ked nieco napises.....

Niet sa comu divit, ked porovnavas prevazne polprofil R11,5 (viac ako polovica dlzky RC polprofil ci dokonca cestu I.triedy) s plnym profilom D26,5.


ale to su predsa geograficke danosti ze na 70 km staci R11,5 a zhoda okolnosti ze kvalitna C11,5 je v prave oblasti kde zatial netreba plny profil, kym na severe taketo vyhody nie su. tazko mozes nieco vycitat ked mas desiatky km dialnice v priemernej cene 20/mil/km (cize do 2 mld.) bez kt. ti ta dialnica neplni ucel. otazku mozeme postavit aj tak ze kde zije viac ludi a kde su vacsie vykony, na BA-ZV-KE kde za 2 mld. takato cesta fungovat mohla alebo na na BA-ZA kde za takuto cenu funguje?

Ale ekonomicky su zaujimave aj tie vykony na tych cestach 6,8 tisic nakl.v. pod Strecnom a 1,4 tisic cez Sorosku.Alebo okolo 9,5 tisic nakl.v. na D1 pred aj za Trencinom a rovnako daleko od BA na R1 niekde na Pohroni nieco cez 3 tisic NA.


nebud smiesny, 6,8tisic NA x 365 dni x 13,5km x 20 centov za kilometer je 6,7 mil. eur rocne. doba navratnosti je 60 rokov. ta R-ka na pohroni za cenu 10 mil/km s 3.000 NA mi potom vychadza na 45 rokov a R2 pri tornali za 5 mil/km na 50 rokov. ale ci 45-50-60 alebo 120 rokov je jedno - to musi postavit stat lebo inac sa to neoplati. nie je to ekonomicky zaujimave.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod i15 » 13. Okt 2013 09:29

pekny pohlad do historie, ale to ze juh je lacnejsi nic nezmeni na prioritach vo vystavbe
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod devil » 13. Okt 2013 11:55

tema tu nie je od toho ale na vyjasnenie si faktov. zopar prispievatelov tu tvrdi ze ziadny 2x pomer nie je tak tu maju jasnu odpoved zalozenu na faktoch.

a nakolko uz mame udaje z polskych, madarskych aj ceskych scitani dopravy mozno by nebolo zle urobit porovnanie intenzit hlavnych tahov...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod Jano1 » 13. Okt 2013 19:06

Devil skus citat. Podla akeho kurzu si pocital tie Ozdany 25 Sk/Euro? Porovnaval som napriklad Ladce-Sverepec a Tornalou, tam netreba nic zvlast prepocitavat rozdiel v odovzdani do prevadzky je 1 rok.

devil napísal:nebud smiesny, 6,8tisic NA x 365 dni x 13,5km x 20 centov za kilometer je 6,7 mil. eur rocne. doba navratnosti je 60 rokov.

A kolko Ti vysla doba navratnosti Tvojou metodou na Soroske pri 1,4 tisic NA? Pri Tvojom odhade 200 mil.E za 14 km R11,5 to bude 14,28 mil.E/km, Tvojou metodou 140 rokov. A kolko pre R2 Zvolen-Pstrusa pre 3,5 tisic NA? 67 rokov?

Doba navratnosti sa nerata len z mytneho pre nakladne vozidla. Su tam polozky ako uspora casu, uspora pohonnych hmot, znizenie poctu nehod, znizenie optrebovania vozidiel. Tie vozidla zaplatili aj spotrebne dane a DPH.


Pre stat je prinos, ked firmy mozu efektivnejsie prepravovat tovar, pretoze ten tovar lahsie predaju, pripadne predaju s vacsim ziskom. A prave k tomu je ta uspora casu,pohonnych hmot,opotrebovania,...

devil napísal:zopar prispievatelov tu tvrdi ze ziadny 2x pomer nie je tak tu maju jasnu odpoved

Tvoja modla cena D/RC? Ty si naozaj smiesny. Najdolezitejsi je pomer cena/vykon. Vykony na D1 su podstatne vyssie ako na R1, ci R2.

Ked sa stalo v PB na semafore v spicke 30 minut a islo o tisice vozidiel, tisice ludi, mnozstvo tovaru, to je pre Teba samozrejme uplny luft, ktory podla Teba nema ziadny vplyv na navratnost, lebo modla cena je najdolezitejsia.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod Andrej » 14. Okt 2013 12:34

Pripocitavat D3 ku D1 a pocitat polprofil na R2 vs. plny profil na D1, to je uz vazne silna demagogia :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod devil » 14. Okt 2013 13:27

1) nebyt D3 nemusela byt pripocitana. :)
2) polprofil/plny profil je podla potreby.
3) D26,5 nema na velkej casti trasy opodstatnenie max. R24,5.

Podla akeho kurzu si pocital tie Ozdany 25 Sk/Euro?


treba kurz matematiky pre zaciatocnikov ?

1 440 mil.Sk /37.54 = 38.35 mil. eur/6,1 km = 6,28 mil/km.

A kolko Ti vysla doba navratnosti Tvojou metodou na Soroske pri 1,4 tisic NA? Pri Tvojom odhade 200 mil.E za 14 km R11,5 to bude 14,28 mil.E/km, Tvojou metodou 140 rokov. A kolko pre R2 Zvolen-Pstrusa pre 3,5 tisic NA? 67 rokov?


moze byt, preco sa pytas (?) npr. mengusovce-janovce (2,5-3.000 NA) pri cene 10 mil/km vychadza tiez cca 50 rokov. ono je to jedno ked vsetko nad 30 rokov je vela.

Doba navratnosti sa nerata len z mytneho pre nakladne vozidla. Su tam polozky ako uspora casu, uspora pohonnych hmot, znizenie poctu nehod, znizenie optrebovania vozidiel. Tie vozidla zaplatili aj spotrebne dane a DPH.


no a prave toto riesi aj spominana soroska.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod Jano1 » 14. Okt 2013 14:56

Logika Ti je uplne cudzia vec.

R2 Ozdany pocitas s kurzom 37.54 SK/Euro, potom Ti vyjde 6,28 mil.E/km polprofilu bez MUK, ale useky D1 Vrtizer - HP, D3 HP - Strazov odovzdane niekolko mesiacov (Dec2006/Jan2007) po Ozdanoch uz uvazujes s kurzom 30,126 Sk/Euro.

Pre ten Tvoj vybrany kurz je D1 Vrtizer - HP s cenou 5,791 mld. Sk za 12,9 km
5,791 mld. Sk/37.54 Sk/Euro = 154,26 mil.E teda 11,95 mil.E/km, ale podla Tvojej logiky
devil napísal:Vrtizer-hricovske podhradie 15-20 mil/km


http://cestovanie.sme.sk/c/3091524/otvo ... -a-d3.html
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod PK » 15. Okt 2013 00:22

Smutne, ze aj po 10 rokoch znasilnovania v prospech D1 je stale vyhodnejsie postavit R1 + R2 na prepojenie Slovenska. Nezmyselne hadanie ci je o 10.000 ludi viac popri severnej trase, alebo juznej.
Pritom takmer tretina Slovenska na vychod od Presova a Kosic bola okaslana. Mesta ako Sabinov, Bardejov, Svidnik, Stropkov, Snina, Humenne, Strazske, Michalovce, vsetko kedysi centra priemyslu ktory vykapal kvoli chybajucej infrastrukture.
Spojenie vychod - zapad malo byt realizovane najkratsou a najlacnejsou trasou. Cize juhom.
V 2008 roku ked Fico predstavil jeho PPP som tu pisal, ze ak by sa tie peniaze dali na R2, tak by bola hotova do 3 rokov. Tu absolutne nie je o com debatovat, dole juhom chyba nejakych 160-180km co je pri normalnej cene za R-ku 3-4 miliony Eur/km 720 milionov Eur. To je 1,5 normalneho rocneho rozpoctu na dialnice..
Ak by sa to zacalo naplno v tom 2008, rok a pol na pripravu, 3r vystavba, v polke 2012 sme mohli jazdit do KE a dalej na vychod po kompletnej R2. Teraz by sa mohla riesit naplno D1 a aktualny stav by bol viac menej rovnaky.
Ale tu nie je problem, ze co je priorita a ze nie su peniaze. Peniaze su, z 9 miliard Sk - 300 milionov Eur co daval rocne Dzurinda sa da postavit rocne 36km dialnic po 8,3 mil Eur/km, alebo 72km rychlostnej cesty po 4 mil Eur/km. Takze normalne vysledky by mali byt 144km dialnic za 4 rocne volebne obdobie, alebo 288km rychlostnej cesty za 4 roky, alebo 72km dialnic plus 144km rychlostnej cesty. Pritom Figel mal chvilami v rozpocte na dialnice az 18mld Sk - 600 mil. Eur.
Problem Slovenska je Ficova vlada ktora rovnako ako v obdobi 2006 - 2010 nepostavila takmer nic a teraz to presne opakuje 2012 - po sucasnost. Jeho vlada sposobila meskanie dialnic na Slovensku momentalne 6 rokov.
Tu je co rozostaval a postavil Fico za roky 2006 - 2010:
D1 Sverepec - Vrtižer ................. 9,8 km
D1 Jablonov - Studenec ............... 5,2 km
D1 Studenec - Beharovce ............. 3,3 km
Roky 2012 - sucasnost:
0
Namiesto toho tu malo svietit novych 108km novych dialnic a 216km novych rychlostnych ciest.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod devil » 15. Okt 2013 07:07

http://cestovanie.sme.sk/c/3091524/otvo ... -a-d3.html


ale ja som cerpal z ineho zdroja....tam bolo uvedenych 201 mil eur hoci v tom case nebolo euro. je to 15,5 mil/km ale je otazne ci to doprastav prepocital podla vtedy platneho kurzu. ak nie tak je to nieco medzi 15-20 mil. eur.

mozes sa tu so mnou natahovat na detailoch ale nema to vyznam. existuje suvisly, asi 70 km usek ladce-dubna skala v cene 15-20-30 mil/km ktory ukazal aky zly napad bola koncepcia tzv. D1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod Andrej » 15. Okt 2013 08:44

Zly napad preto, ze tam budu mimo okolia BA najvyssie intenzity v SR ? :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod DrX » 15. Okt 2013 08:57

zly napad preto, ze to nie sme schopni postavit, a preto, ze ak by sa delili peniaze 60:40, tak dnes je juh hotovy intenzity na nom su ovela vyssie.
co bude, to nevies. rozpravky mozes vykladat svojim detom na dobru noc.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod devil » 15. Okt 2013 11:34

intenzity na I/18 ladce-dubna skala v roku 2000 ledva vyssie ako ako na vtedajsej I/65 nitra-s. podhradie.

http://www.dialnice.szm.com/highways/intensity.html
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod Kanky » 15. Okt 2013 20:29

PK napísal:Tu je co rozostaval a postavil Fico za roky 2006 - 2010:
D1 Sverepec - Vrtižer ................. 9,8 km
D1 Jablonov - Studenec ............... 5,2 km
D1 Studenec - Beharovce ............. 3,3 km
Roky 2012 - sucasnost:
0
Namiesto toho tu malo svietit novych 108km novych dialnic a 216km novych rychlostnych ciest.

fico a spol idu jednoznacne cestou ppp, to je ta socialna politika...ficovoli ci su aj tak ludia, ktorych cesty ako take nezaujimaju...mozno si tak akurat pomyslia, ze chcel postavit desiatky km dialnic, ale ti dalsi mu to stopli a nedovolili...jeho voli ci vacsinou nechapu co vsetko je v pozadi...ved ficovci postavili a postavia cez ppp vela km a aj dochodky sa stale o nieco zvysia...len dokedy?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod ANDi » 04. Jan 2014 22:27

Preco sa u nas dialnice a RC tak moc klukatia?
Napr. tento kratky usek https://maps.google.com/maps?saddr=E571 ... sz=15&z=15 Preco kopiruje tok Hrona a nie je tam jednoducha rovinka?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod ecce » 04. Jan 2014 23:56

To zarnovicke esicko tam je podla mna preto, ze obchvat sa robil prvy a uz to nan chceli napojit.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod Kanky » 06. Jan 2014 16:48

tak ale je tam orna poda, tak zrejme z nej chceli co namenej ukrojit
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 28. Nov 2019 00:17

devil napísal:- stavat suvislu dialnicu horna streda-povazska bystrica + podpisana zmluva na usek vrtizer-hp (pri intenzite 8-10k a ceste mimo obci) alebo stavat trencin-ilava-povazska a zaroven h.benadik-zarnovica-ziar.


Realne sa stavalo len po Ladce, Ladce - Sverepec boli len zacate v roku 1998, ked to Dzurinda hned zastavil, odovzdane v decembri 2005, teda pocas vystavby uz bola na tom useku I/61 intenzita 18756 v/24h a 19572 v/24h. Vrtizer - HP odovzdane v roku 2007, tam bola v roku 2005, teda pocas vystavby useku, uz intenzita na I/61 17.3-22.5 tisic v/24h.

Dookola len znovu ta ista pesnicka: Aj mimo obci bola v r.1995 intenzita cez 15 tisic v/24h, konkretne medzi TN a Dubnicou 15862 v/24h.

Medzi Hornou Stredou a Beckovom, teda ani nie na 15 km boli 3 obce a Nove Mesto nad Vahom s intenzitou 1995: 10.7 - 13.6 tisic v/24h. Takze to Ti trha zily, ale to ze sa stavia Mytna - Tomasovce, kde su vyrazne nizsie intenzity a prejazd realne iba Mytnou a jednoduchy prejazd Lovinobanou, to je samozrejme v poriadku.

Vlados napísal:sa ti divím že sa bavíš s tým manipulátorom... napr. porovnáva 300km od BA na severnej trase s 200km na južnej.


Viem, mal by som robit uzitocnejsie veci, ktore maju realny vplyv na vec.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 28. Nov 2019 11:05

No zahradnicke prace to asi nie su. Su to stavebne prace, mozu to vykonavat iba stavebne firmy, ci tam posles zahradnikov?
treba na asfaltovanie stavebne povolenie ??

Tak tomu naozaj nerozumiem, ak JPP, ze rastu intenzity, tak to nie je pre tender/hodnotenie relevantne.
a ty mas alebo len slepo obhajujes svoje useky (?) kde je dovodne podozrenie ze pomer cena/intenzita neostoji. myslim ze odovede sa nedockam...ani predpokladaneho pomeru D3/stara cesta, alebo sa dozvieme ze len par km od ZA na dialnicu prejde 80% aut :lol: detto po oscadnicu a potom samozrejme tur-hub. a samozrejme zvysenie priepustnosti zvysi intenzitu zato regionalny rozvoj nic take neprinesie (ironia) ....len potom je otazka ze co prinieslo zvysenie intenzity na povazi z cca. 10.000 aut v 1995 na cca. dvojnasobok za 5-10 rokov....pochybujem ze len zvysenie priepustnosti, urcite aj regionalny rozvoj.

branisko SA ZACALO stavat v 1996 ked bola znama intenzita z 1995 cize 4.137 v/24h. hybe-vazec a vazec-mengusovce v 1996 a 1998, znama bola intenzita z 1995 a to cca. 5700-6200 v/24h. vrtize-hp s intenzitou cca 8-10000 v/24h podpisana zmluva na dialnicu v plnom profile v 1998. tak preco by mala vadit vystavba krivan-tomasovce pri cca. 9.000 intenzite ?

ak dobre pocitam zo 122 km D1 za meciara bolo do rokov 1998-2000 sprejazdnenych asi 73 km, 15 km branisko v 2003, najvyraznejsie meskal zvysok asi 35 km, z toho 12 km vazec-mengusovce nebol problematicky ani podla intenzit z 2005 co bolo 12.000 aut na prevazne rovnej ceste a zopar domov pri ceste v strbe. ostava ladce-sveperec a vrtizer-hp v dlzke asi 23 km.

oproti tomu 40 km pohronsky lievik sa sprejazdnil v 1998 (5 km poloprofil ZC) 2003, 2006, 2009, 2011, dlzky usekov boli porovnatelne. 18 km zvolen-krivan 2014-2017, 20 km ozdany, tornala a figa v v 2006-2008, 15 km bakta-batka nie su ani zacate. cize do 1998-2000 rozsirenie I/51 na R1 TT-báb asi 23 km a dalej prakticky nic (resp. 5 km poloprofil ZC), potom kusok pri novej bani v 2003 a vsetko ostatne az od 2006 do 2017 alebo vobec. fakt porovnatelne...

Dookola len znovu ta ista pesnicka: Aj mimo obci bola v r.1995 intenzita cez 15 tisic v/24h, konkretne medzi TN a Dubnicou 15862 v/24h.
zrovna tam som aj napisal ze sa mala stavat dialnica od TN po PB takze zacinas byt mimo...

To bol iny devil, co chcel na Kysuciach rozsirovat cestu cez obec pre aktualnu intenzitu vyse 20 tisic v/24h?

kolko km realnych prietahov tam je alebo skor kolko metrov ?? :lol:

Medzi Hornou Stredou a Beckovom, teda ani nie na 15 km boli 3 obce a Nove Mesto nad Vahom s intenzitou 1995: 10.7 - 13.6 tisic v/24h. Takze to Ti trha zily, ale to ze sa stavia Mytna - Tomasovce, kde su vyrazne nizsie intenzity a prejazd realne iba Mytnou a jednoduchy prejazd Lovinobanou, to je samozrejme v poriadku.

mne trha zily ze pri novom meste sa stavala dialnica v plnom profile a pohronsky lievik mal rozostavane 2 kratke obchvaty v poloprofile. a povedzme si pravdu pohronsky lievik bol horsi ako cesta pri novom meste nad vahom.


sa ti divím že sa bavíš s tým manipulátorom... napr. porovnáva 300km od BA na severnej trase s 200km na južnej.
klamar krici...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod metelesku.blesku » 28. Nov 2019 14:26

devil napísal:mne trha zily ze pri novom meste sa stavala dialnica v plnom profile a pohronsky lievik mal rozostavane 2 kratke obchvaty v poloprofile. a povedzme si pravdu pohronsky lievik bol horsi ako cesta pri novom meste nad vahom.


Od Brunoviec až do Trenčína má cesta I/61 rovnaké parametre ako I/65 v tom, podľa teba, nehorázne neprejazdnom poHROBskom lieviku. Obe sú bez krajníc.
Ešte akú ďalšiu sprostosť si vymyslíš?

PS: správne poznamenávaš, že už v tom čase (1998-2000) sa v pohrobskom lieviku riešili obchvatmi JEDINÉ DVE bodové závady, čím sa vlastne na roky dopredu riešilo to, čo bolo skutočne potrebné!
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 28. Nov 2019 15:41

:wink: uz si sa naucil ze nielen prietahy sa pocitaju a ideme dalej, teda mame prietahy obcami, sirkove parametre cesty presne ako pises ale stale sme nehovorili o smerovom a vyskovom vedeni......I/61 v sirokom udoli vahu, cez polia sama rovina....pohronsky lievik viac klukata cesta na upati. to este zlatomoravecka cesta je horsia ako pri novom meste kvoli vyskovemu vedeniu cez kopce a to bez 3. pruhu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 28. Nov 2019 16:07

devil napísal: treba na asfaltovanie stavebne povolenie ??

To je z pohladu, ci ide o stavebne prace, ktore musi vykonavat stavebna firma, uplne irelevantne.

Tak tomu naozaj nerozumiem, ak JPP, ze rastu intenzity, tak to nie je pre tender/hodnotenie relevantne.

devil napísal:a ty mas alebo len slepo obhajujes svoje useky (?) kde je dovodne podozrenie ze pomer cena/intenzita neostoji. myslim ze odovede sa nedockam...ani predpokladaneho pomeru D3/stara cesta, alebo sa dozvieme ze len par km od ZA na dialnicu prejde 80% aut :lol: detto po oscadnicu a potom samozrejme tur-hub. a samozrejme zvysenie priepustnosti zvysi intenzitu zato regionalny rozvoj nic take neprinesie (ironia) ....len potom je otazka ze co prinieslo zvysenie intenzity na povazi z cca. 10.000 aut v 1995 na cca. dvojnasobok za 5-10 rokov....pochybujem ze len zvysenie priepustnosti, urcite aj regionalny rozvoj.

Predovsetkym ty si zacal s tym, ze na D3 je odhad 38 000 v/24h, ked som ukazal, ze to urcite nesedi s oficialnymi a na internete dostupnymi udajmi, tak si zacal o sialenom narste intenzit:
devil napísal:na usekoch kde sa uz pripravuju tendre zahadne a uplne sialene "rastu" predpokladane intenzity,

avsak na to nemas ziadny relevantny dokaz.

Obhajujem useky, kde je vazny dopravny problem a pritom sa najdu rypaci, ktori sa na dany usek pozeraju iba z jednej strany, teda z tej, ze im to v podstate nic neprinesie.

Ak je niekde dopravny problem, tak z aktualnej intenzity prejde kludne 80% na dialnicu, ak to skracuje trasu dlzkovo alebo casovo, lenze odstranenim dopravneho problemu sa uvolni priestor pre miestnu dopravu a teda z noveho suctu cesta+dialnica, vyjde na dialnicu menej ako 80%.

Je mi jasne, ze nie si ochotny akceptovat fakty, ako je vyrazny Havlov utlm zbrojarskej vyroby a nasledna nezamestnanost, pre Slovensko strata exportnych firiem rozdelenim Ceskoslovenska, pretoze prevazne ostali v CR a teda to ozivenie vyroby a exportu trvalo nejake roky, dalsia vec je narast automobilizacie a iste aj zvysenie priepustnosti. Nie je to len tom, ze sa postavila dialnica, preco boli na Kysuciach pomerne vysoke intenzity uz v roku aj bez dialnice, resp. dialnice vzdialenej 50-60 km? Preco na vychodnej R2 neboli v r.2015 50 km od plnoprofilovej RC, take intenzity ako boli na Kysuciach uz pred 14 rokmi, ked koncila dialnica pri Ladcoch?



devil napísal:branisko SA ZACALO stavat v 1996 ked bola znama intenzita z 1995 cize 4.137 v/24h. hybe-vazec a vazec-mengusovce v 1996 a 1998, znama bola intenzita z 1995 a to cca. 5700-6200 v/24h. vrtize-hp s intenzitou cca 8-10000 v/24h podpisana zmluva na dialnicu v plnom profile v 1998. tak preco by mala vadit vystavba krivan-tomasovce pri cca. 9.000 intenzite ?


Predovsetkym Ta skrela vystavba Horna Streda - TN a tam bola podstatne vyssia intenzita ako je v sucasnosti na Mytna - Tomasovce, teda jedno s vyssimi intenzitami + prejazd cez 3 obce a mesto zatracujes a druhe s vyrazne nizsimi intenzitami obhajujes.

Z hladiska navratnosti je irelevantne aka je intenzita pri podpise zmluvy na vystavbu, podstatna je intenzita po otvoreni useku a miera odstranenia dopravneho problemu, teda skratenie dlzky a casu, pripadne znizenie nehodovosti. Aj taky tebou zatracovany usek Hybe-Vazec mal na prevazne polprofile intenzitu 11 362 v/24h, co ani plnoprofilove useky R2 nemaju. Dalsi zatracovany usek Vazec - Mengusovce 13.5 a 13.8 tisic v/24h v prvom oficialnom scitani. Ktory plny profil R2 ma taku intenzitu? Bude mat R2 Mytna - Tomasovce 13,5 tisic v/24h v prvom oficialnom scitani?

devil napísal:kolko km realnych prietahov tam je alebo skor kolko metrov ?? :lol:
Niekolko km, ale hlavne ide o 15-20 tisic v/24h s vysokym poctom NA/24h, vysoke zdrzania kvoli zapcham v spicke

Je vacsi dopravny problem Brodno - KM alebo Mytna - Tomasovce?

devil napísal:mne trha zily ze pri novom meste sa stavala dialnica v plnom profile a pohronsky lievik mal rozostavane 2 kratke obchvaty v poloprofile. a povedzme si pravdu pohronsky lievik bol horsi ako cesta pri novom meste nad vahom.

Boli tam podstatne nizsie intenzity ako na trase D1, ale stavalo sa tam, uz do konca roku 2004 bolo odovzdanych dalsich 23 km R1 na Pohroni, kde v roku 2005 sa pohybovali intenzity od 7 do 14 tisic v/24h, kym na zapadnej D1 to bolo 18-26 tisic v/24h, aj tam kde Ti to trha zili na D1 Horna Streda - NM uz bolo cez 20 tisic v/24h, co bolo prve oficialne scitanie na plnom profile.

Takze ocakavam, ze na R2 budu urcite pozadovane vyssie intenzity ako su neprijatelne intenzity na D1, ibaze by to tak nebolo.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod metelesku.blesku » 28. Nov 2019 16:11

devil napísal::wink: uz si sa naucil ze nielen prietahy sa pocitaju a ideme dalej, teda mame prietahy obcami, sirkove parametre cesty presne ako pises ale stale sme nehovorili o smerovom a vyskovom vedeni......I/61 v sirokom udoli vahu, cez polia sama rovina....pohronsky lievik viac klukata cesta na upati. to este zlatomoravecka cesta je horsia ako pri novom meste kvoli vyskovemu vedeniu cez kopce a to bez 3. pruhu.


Stačí napísať, že nevieš šoférovať. :lol:
Pre tých ostatných, ktorí to vedia, je podstatný rozdiel, či sa musia prakticky od konca diaľnice ďalších 80km trtošiť a pregrciavať cez dediny (kde stále niekto odnekiaľ zboku vychádza, alebo odbáča a tým zastavuje dopravný prúd) a to max. 60 km/h (r. 1995 - 2009), ak to vôbec situácia dovolí, alebo len občas musia na vzdialenosti 80 km "podradiť na štvorku" do pár zákrut.
To prvé je pre všetkých otravné a strata času.
To druhé normálna jazda. Teda okrem teba. Pre teba je to "bariéra".
devil napísal:bezbarierova cesta to rozhodne nebola
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 28. Nov 2019 17:20

To je z pohladu, ci ide o stavebne prace, ktore musi vykonavat stavebna firma, uplne irelevantne.

tak to sa velmi mylis, nie je to jedno ani z pohladu povolovania ani samotneho procesu ani z pohladu uvedenia do prevadzky. stavebna firma nevykonava len stavebne prace, robi aj opravy, udrzby...aj asfaltovanie.
Predovsetkym ty si zacal s tym, ze na D3 je odhad 38 000 v/24h, ked som ukazal, ze to urcite nesedi s oficialnymi a na internete dostupnymi udajmi, tak si zacal o sialenom narste intenzit:

cisla na INEKO hovoria o sialenom naraste intenzit cize 38k KM, 22k oscadnica aj tur-hub, cislo 22k pre KM co si uviedol je blizsie k realite ale velmi zalezi na prerozdelovani dopravy medzi D3 a I/11. pretoze vieme ze do KM tj. schaeffleru a do ZA smeruje velka lokalka... takze su tam uvedene aj cisla pre I/11 ??
narast intenzit z EIA na krivan-tomasovce je uz davno v galerii...komplet aj so starou cestou. ten narast je tiez trochu vyssi nez by som cakal. oba cisla su EIA, a nevieme s istotou povedat ze tieto cisla su v dalsich dokumentoch.
Je mi jasne, ze nie si ochotny akceptovat fakty, ako je vyrazny Havlov utlm zbrojarskej vyroby a nasledna nezamestnanost, pre Slovensko strata exportnych firiem rozdelenim Ceskoslovenska, pretoze prevazne ostali v CR a teda to ozivenie vyroby a exportu trvalo nejake roky, dalsia vec je narast automobilizacie a iste aj zvysenie priepustnosti. Nie je to len tom, ze sa postavila dialnica, preco boli na Kysuciach pomerne vysoke intenzity uz v roku aj bez dialnice, resp. dialnice vzdialenej 50-60 km? Preco na vychodnej R2 neboli v r.2015 50 km od plnoprofilovej RC, take intenzity ako boli na Kysuciach uz pred 14 rokmi, ked koncila dialnica pri Ladcoch?
vsade boli problemy, v RS bol velky potravinarsky priemysel a skoro cely padol tiez. intenzity na kysuciach najviac rastli ked sa dialnica postupne priblizovala a samozrejme s prichodom KIE. pre narast automobilizacie je podmienkoi narast zivotnej urovne a pre narast zivotnej urovne je podmienka dostatok prace a priliv investicii v podkapitalizovanom regione. a tomu pomahaju dialnice najma tie suvisle.
Predovsetkym Ta skrela vystavba Horna Streda - TN a tam bola podstatne vyssia intenzita ako je v sucasnosti na Mytna - Tomasovce, teda jedno s vyssimi intenzitami + prejazd cez 3 obce a mesto zatracujes a druhe s vyrazne nizsimi intenzitami obhajujes.
nie mna skrela vystavba horna streda trencin a nevystavba R1.
Z hladiska navratnosti je irelevantne aka je intenzita pri podpise zmluvy na vystavbu, podstatna je intenzita po otvoreni useku a miera odstranenia dopravneho problemu, teda skratenie dlzky a casu, pripadne znizenie nehodovosti. Aj taky tebou zatracovany usek Hybe-Vazec mal na prevazne polprofile intenzitu 11 362 v/24h, co ani plnoprofilove useky R2 nemaju. Dalsi zatracovany usek Vazec - Mengusovce 13.5 a 13.8 tisic v/24h v prvom oficialnom scitani. Ktory plny profil R2 ma taku intenzitu? Bude mat R2 Mytna - Tomasovce 13,5 tisic v/24h v prvom oficialnom scitani?

a odkial vies dopredu aka bude intenzita po otvoreni useku ?vies len ze narastie. no daj z kolkych plnoprofilovych usekov R2 mame udaje....akurat z tych 10 km pstrusa krivan...to ides porovnat so suvislou 150 km dialnicou od ivachnovej po presov ?? to snad nie. preto som dal cisla z 1995...lebo ty velmi dobre vies ze tam boli uplne ine cisla nez o par rokov, pricom narocnost terenu bola v neprospech severu. cize keby sa v tom case robili nejake hodnoty za peniaze tak by sa cela koncepcia robila inak....aka by bola asi hodnota za peniaze pre tunel visnove (kde v 1998 robili uz prieskumnu stolnu) ked pod strecnom bola intenzita 9.941 aut za den. :lol: dalsie scitania, najma 2005 a 2010 su velmi ovplyvnene suvislou zapadnou a severnou D1 a nesuvislou R1 a prakticky neexistujucou R2. ako ked pretekari jazdia na skodovkach ale potom jednemu das ferrari a druhemu fabiu a tesis sa ze vyhralo ferrari.

Je vacsi dopravny problem Brodno - KM alebo Mytna - Tomasovce?

neodpoviem kym neodpovies kolko metrov prietahov mas medzi brodnom a oscadnicou ze sa nedala rozsirit I/11. a nedavaj tam radolu lebo D3 ma ist vedla sucasnej cesty :lol:

Stačí napísať, že nevieš šoférovať. :lol:

niekto mozno nevie soferovat a mozno niekto je cestny pirat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod metelesku.blesku » 28. Nov 2019 18:17

devil napísal:
Stačí napísať, že nevieš šoférovať. :lol:

niekto mozno nevie soferovat a mozno niekto je cestny pirat.

Tiež tých pirátov občas vídavam na cestách. Len neviem čo to má spoločne s reakciou na mňa.
Zato isto viem, že ak je pre niekoho zvlnená cesta I. triedy bariéra, len preto, že popri nej rastú stromy a nie je okolo nej pole, tak by mal silne pouvažovať nad tým, či je vôbec dostatočne spôsobilý viesť motorové vozidlo.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.