Dialnice a RC od roku 1993

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 29. Nov 2019 13:04

že neustále manipuluješ číslami a faktami. hustova premávky smerom od Bratislavy klesá a je to jedno o aký smer sa jedná, tak prečo porovnávať úsek 300 a 200km od BA? aby vyšiel juh lepšie?
a vy preco porovnavate povazie s gemerom ...aby sever vysiel lepsie (??) a preco si neprotestoval ked Jano1 napisal ze hybe-vazec ...sa stavalo pre vychodne Slovensko a nie pre vysoke intenzity a teda preco sa nestavala R2 ktora tiez pomaha vychodnemu Sk....

jasne som preukazal:
- v 90 rokoch boli vo vseobecnosti mierne rozdiely intenzity sever/juh smerom na vychod, aj ked Jano1 manipulativne vytiahol lokalne intenzity v meste oproti intenzitam mimo mesta na juhu
- na oboch tahoch boli aj bodove zavady
- napriek tomu investovalo sa vyrazne viac na severe, a napriek zbrzdeniu vystavby za dzurindu sa vacsina rozostavanych meciarovych dialnic sprevadzkovala o niekolko rokov skor ako neskor rozbehnute useky na juhu, najviac uz v roku 2000.
- nebrali sa do uvahy parametre I/61 islo o suvislu vystavbu s planom pokracovat (prieskumna stolna visnove), pritom neexistovali ziadne hodnoty za peniaze
- toto malo vyrazny vplyv na intenzity najma obrovsky skok na povazi v 2005 a 2010 a ovplynilo to aj okolitu cestnu siet, cim sa preukazalo ze suvisle dialnice po case znamenaju vyrazny narast intenzit, to iste sa potvrdilo pri R1 v 2015, takze sa to potvrdi aj na casti R2 ak bude dokonceny suvisly dlhsi usek, podla dokoncenia ak nie v 2025 tak v 2030 urcite.

...a k D3 stale cakam na vymenovanie tych prietahov medzi brodnom a oscadnicou ktore brania rozsireniu I/11.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 03. Dec 2019 13:49

neprotestoval, lebo jeho miera odchylky od reality je 5-10 menšia. ak sa chceme baviť komu je úsek Hybe-Važec je primárne prínosom tak to určite nie sú žilinčania. žilinčania sú tak na úrovni bratislavčanov. tento úsek je primárne pre východ, viac pre severovýchod.
tych 27.000 a 15.000 co vytrhol z kontextu intenzit celeho povazia je mega manipulacia. a pisal som kde sa kolko investovalo nie ktory usek bol prinosom pre zilincanov a ktory nie. ten rozdiel sever-juh bol vtedy obrovsky, ani sa nesnazte to prekrutit a ani to ze to malo vplyv na intenzity najma 2005 a 2010. presne po roku 2000 sa zacalo papagajovat ze stavat treba podla intenzit...
spravodlivejšie by bolo stavať od MK a od ZV polprofily s uporiadaním 1+2. vtedy by bola aj severná aj južná trasa. nakoľko sme chceli len plnohodnotné diaľnice no nie sme bohatá krajina, tak nemáme hneď na 2 diaľničné (2+2) prepojenia Z-V. jednoducho si treba vybrať, ktoré bude viac využívané a to stavať skôr.
neviem co je MK (mimourovnova krizovatka ?) .....inac 1) na juhu na trase R2 je "az" 18 km plneho profilu 2) 30 km tunelov a desiatky km estakad mas na severe a nie na juhu - ked kilometer dvojrury stoji okolo 50 mega musis odniekadial zobrat 4)suvisly poloprofil R11,5 je cesta smrti ti doteraz nedoslo a nieze to tvrdim len ja ale to tu jasne vysvetlil expwy. 5)na orave vidime ze aj poloprofil kde do 40 percent trasy su mosty nebude az taky lacny.
daj sem scan intenzít čo máš z 1995 a všetci môžeme vychádzať z rovnakých dát. žiaľ nedáš nakoľko už vtedy bol na tom server lepšie ako juh a vtedy sa ešte množstvo tovarov prevážalo po železnici, žiaľ opäť viac severnou trasou ako južnou.
mal by si byt rad ze to sem niekto rucne vypisal. uvidim co s tym mozem este urobit. Jano1 tie cisla ihned spoznal :wink:

zeleznica severom je elektrifikovama dvojkolajovka. na juhu to plati len po surany a potom par km na pohroni. od ZV nie je ani elektrifikacia. cize trat severom mala odjakziva daleko vyssiu kapacitu a preto sa tam vozi viac tovaru.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 04. Dec 2019 10:53

devil napísal:tych 27.000 a 15.000 co vytrhol z kontextu intenzit celeho povazia je mega manipulacia.


Je megamanipulacia uviest aj najvyssie hodnoty intenzit alebo je megamanipulacia vynechat najvyssie hodnoty intenzit (vratane intenzity mimo mesta)?

devil napísal:ten rozdiel sever-juh bol vtedy obrovsky,


Presne ako pises 46 km suvislej 4 prudovky v BB-ZH bol obrovsky rozdiel oproti tomu co mala MT,ZA,PB,TN pri vzniku SR(1993).

devil napísal:presne po roku 2000 sa zacalo papagajovat ze stavat treba podla intenzit...


Keby sa tak stavalo na D3, tak tam teraz nie je problem. A keby sa tak stavalo aj na R2, tak sa nestavia Figa obchvat, Figa-Tornala, Ozdany obchvat pred inymi usekmi R2.

devil napísal:30 km tunelov


Podla teba uz aj snad v prevadzke 30 km tunelov. A ta Tvoja cena vycucana z prsta, to Skanska by stavala LL-DS mimo tunela za minus niekolko desiatok mil.E a Doprastav zhruba za 1 mil.E/km
https://ekonomika.sme.sk/c/6434422/skanska-a-strabag-chcu-tunel-visnove-vyhlbit-o-pol-miliardy-lacnejsie.html
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/308231-skanska-a-strabag-neuspeli-s-namietkami-na-uvo-pri-tuneli-visnove/
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 04. Dec 2019 12:16

Podla teba uz aj snad v prevadzke 30 km tunelov. A ta Tvoja cena vycucana z prsta, to Skanska by stavala LL-DS mimo tunela za minus niekolko desiatok mil.E a Doprastav zhruba za 1 mil.E/km

nikde som nenapisal ze su v prevadzke, tu mas cenu okolo 50 mega "vycucanu z prsta", 44,8 mil za 1 km dlhy tunel borik pred 10 rokmi. a to bol rozbity kartel na mengusovce-janovce a predlozene nove ponuky. dnes v pohode cez 50 mega. toto ti (zase) nevyslo....
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... aty-tunel/

Presne ako pises 46 km suvislej 4 prudovky v BB-ZH bol obrovsky rozdiel oproti tomu co mala MT,ZA,PB,TN pri vzniku SR(1993).

historicke komplexy sem netahaj. to sa mozeme zacat bavit cez pocty obyvatelov ze preco sa sa nerozvijali niektore ine mesta na juhu tak ako sa rozvijala ZA a MT. to ze naschval prehliadas dialnicu na severe - liptove hovori samo za seba. nic ine si nedokazal okrem toho ze mozno v BB bolo viac 4pruhovych ciest ako v ZA.
Keby sa tak stavalo na D3, tak tam teraz nie je problem. A keby sa tak stavalo aj na R2, tak sa nestavia Figa obchvat, Figa-Tornala, Ozdany obchvat pred inymi usekmi R2.

pisem ze sa zacalo papagajovat, nastastie tieto useky boli presadene za dzrurindu. inac ak by sa tak stavalo na D1 nedostavali by ani branisko v 2003.
Je megamanipulacia uviest aj najvyssie hodnoty intenzit alebo je megamanipulacia vynechat najvyssie hodnoty intenzit (vratane intenzity mimo mesta)?

podla toho na co chces poukazat alebo ci vobec...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Jano1 » 05. Dec 2019 00:21

devil napísal:tu mas cenu okolo 50 mega "vycucanu z prsta", 44,8 mil za 1 km dlhy tunel borik pred 10 rokmi


A co takto pozriet do zmluvy a spocitat to pre tunel Visnove? To je asi pre teba nadludska uloha. Jaj to by nevyslo 50 mil.E/km, tak to nemozeme brat v uvahu.

devil napísal:historicke komplexy sem netahaj.


Cize kompenzacia pokriveneho stavu, to podla teba su historicke komplexy? Useky zapadnej D1 ukazali velmi rychlo ako su dobre vyuzivane a teda boli potrebne.

devil napísal:to ze naschval prehliadas dialnicu na severe - liptove hovori samo za seba.


Vobec ju neprehliadam, ale pripisujem jej vyznam presne taky aky mala a aj v sucasnosti ma. Teda bolo to pokracovanie 46 km BB stvorpruhu smerom na vychod s minimalnym vyznamom pre ZA,MT. Dnes sa zvyraznuje jej vyznam pre vychodne Slovensko pretoze ide suvisla dialnica az do PO.

devil napísal:nic ine si nedokazal okrem toho ze mozno v BB bolo viac 4pruhovych ciest ako v ZA.


Tvaris sa, ze mas kratku pamat?

mesto rok pocet obyvatelov
ZA 1950 22856
ZA 2011 81494
MT 1950 14711
MT 2011 57428
BB 1950 13605
BB 2011 80003

ZA narast 3.56 krat
MT narast 3.90 krat
BB narast 5.88 krat

Cim to asi tak mohlo byt? Zeby nebola rovnaka podpora zo strany KNV?
https://geografia.science.upjs.sk/images/geographia_cassoviensis/articles/GC-2013-7-1/01_Bacik.pdf
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 05. Dec 2019 09:21

tunel visnove nebol za danu cenu postaveny, ze pre par ludi na fore je skanska doslova modla ja nebudem riesit, kazdopadne je to vas nazor na kt. mate pravo ale urcite nie dokaz ze by to postavili za tu cenu.

Cize kompenzacia pokriveneho stavu, to podla teba su historicke komplexy? Useky zapadnej D1 ukazali velmi rychlo ako su dobre vyuzivane a teda boli potrebne.
aj R1 sa ukazala ze je dobre vyuzivana a verim tomu ze aj R2 tak dopadne.

Vobec ju neprehliadam, ale pripisujem jej vyznam presne taky aky mala a aj v sucasnosti ma. Teda bolo to pokracovanie 46 km BB stvorpruhu smerom na vychod s minimalnym vyznamom pre ZA,MT. Dnes sa zvyraznuje jej vyznam pre vychodne Slovensko pretoze ide suvisla dialnica az do PO.
to uz tu bolo vysvetlene, dialnica na liptove je dialnica vdaka liptovskej mare a sucast dnes uz neexistucej federalnej trasy.

aj na povazi boli velke narasty obyvatelov, npr. povazska alebo dubnica. ale ja som chcel riesit hlavne mesta dalej na severe kde bolo osidlenie historicky slabe a naklady na dialnicu vysoke. npr. Poprad, na trase ZA-PO ako jeden z dovodov trasovania severom. 1950-1991 Poprad narast z 9,2 na 52,91 tisic cize vyse 5 krat . LM vyse 6 krat, na juhu ZV a dalej mas kde take ?? ZV, LC, RS a RV bezne narasty 2-3 krat. LC vyslovene slaby narast na tie casy len asi 2 krat z 13,8 na 28,58. tie mesta mohli mat 50-70.000 obyvatelov pri "popradskom" naraste. takze skus niekedy vnimat aj nieco ine ako vecne krivdy ZA voci BB.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Pacho » 06. Dec 2019 14:28

devil, zasa len prekrúcaš. Dialnicu, okolo LM nepostavili kôly Liptovskej Mare, to je hlboký omyl. Návrh trasovania ZA PO, vznikal ešte za 1. ČSR, a po vojne sa vlastne len potvrdil. Čiže treba pochopiť, že Liptovská Mara, jedine urýchlil výstavbu dialnice. Kedže sa musela I /18 vybudovať nová, tak sa v tom čase rozhodlo o výstavbe preložky. Až postupnými krokmi sa rozhodlo, že preložka sa postaví ako rýchlostna cesta. Aź tesne pred výstavbou sa rozhodlo, že to bude dialnica. VeĎ , ktorý chodia po úseku Ivachnova Lm. si určite všimli, že "dialnica" nezodpovedá parametrom, čo sa týka smerového ako aj výškového vedenia. Čiže prosím Ťa devil nepleť hrušky s jablkami. To isté platí o tom Tvojom agumente "federálneho trasovania". Tu vôbec nejde o federálne trasovanie, ale o trasovanie východ - západ. Čiže nie zlí komunisti a zlí mečiar vybudovali severnú trasu, ale objektívne požiadavky na trasovanie . No a celkom odveci, je Tvoja poznámka o náraste miest ako poprad, LM..... Skús sa prosím ťa zamyslieť, prečo na severe rástli mestá, a na juhu nie? keď toto pochopíš, atak mžno pochopíš prečo je D1 trasovaná aako je a pochopíš tiež, že je to správne , bez rozdielu "lebo pažravá žilina".
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 06. Dec 2019 15:18

Týmto si práveže potvrdil že bez l.mary by nebola diaľnica. Trasovanie bolo správne za federácie to nikto nepopiera lenže už ziadna federácia nie je a česi svoju D1 už dávno pretrasovali na ostravu a d49 je ďaleká budúcnosť. Treba prestať skrývať sa za cechov, tie časy skončili. A môžeš mi kľudne vysvetliť ako komunisti stavali bytovky lebo o to predsa išlo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Pacho » 06. Dec 2019 22:03

devil, prosím Ťa čo tu trepeš za sprostosti. Nik sa tu neskrýva za čechov ani nič podobné, ale Ty jednoducho nechceš pochopiť, kde je východ a kde je západ. Ty sa tu odvolávaš na čechov, že D1 pretrasovali na ostravu, a slováci čo spravili, to si asi nepostreho,? pretrasovali D1 na Bratislavu, čo je na tom tak ťažké pochopiť. Ešte raz pre nechápavých, keby nebola Liptovská mara D1 by určite bola, ale možno neskôr. Môžeš si tu vypisovať čo chceš, ale žilina jednoducho bola , je a ešte zrejme dlho bude dôležitý dopravný uzol, V-Z a S-J, a na tom Ty určite nič nezmeníš. Jedno s čím súhlasím, je nespravodlivé delenie s/j, malo to byť tak ako píše DrX, 60/40, No bohu žial, že sa tak nedialo, a kopec penazí sa rozkradlo, za to nemôžu ani žilinčania, ani obyvatelia pacholandu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 06. Dec 2019 23:12

Ty sa tu odvolávaš na čechov, že D1 pretrasovali na ostravu, a slováci čo spravili, to si asi nepostreho,? pretrasovali D1 na Bratislavu, čo je na tom tak ťažké pochopiť.
pocty nie su tvoja silna stranka,ze?? cechom pripadla komplet dialnica po brno a podla wiki bola do roku 1992 hotova cast po vyskov cize 2/3 dialnice po ostravu asi 350 km uz bola beztak hotova. velmi podobna dlzka bola od TT po PO z coho bola hotovych asi 75 km vratane vasej casti ledva cez 1/5 dlzky v com nebol samozrejme ziadny tunelovy usek.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod Pacho » 07. Dec 2019 00:19

nie len že, počty mi nejdú, ale v celku tiež nechápem čo si s tým chcel povedať?.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

Odoslaťod devil » 07. Dec 2019 08:43

ze cesi to inak urobit vlastne ani nemohli zato mi ano. za meciara mal byt rozostavany hronsky lievik aj nejake jednoduche bodove zavady R2, za dzurindu nitrianska cast a dokoncene zavady, za fica I. sa mohlo pokracovat za ZV suvisle. na fica II. dotiahnut niekde po RS a od KE na moldavu. teraz by sa dokoncovala soroska a ostali by maximalne tak najmenej potrebne useky tornala-roznava a jablonv-moldava. kedze islo by o postupnost na juhu tak pri tom by sa seriozne staval aj sever.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod Pacho » 07. Dec 2019 15:06

devil, zasa splietaš dva na tri. Potiahnutie D1 na ostravu je z núdze cnosť, a Praha Brno Ostrava, je podobne ako u nás "naokol bližšie". Keby v ČR rozmýšlali ako ty, tak by boli ťahali dialnicu stredom cca ako železnica, a mali by poriešunú celú ČR a nie lan juh ČR, Argumentovať tým, že česi mali už dialnicu cca postavenú, je tiež scestné, lebo pri rozdelení hlavna kostra D1, bola tiež rozostavaná, alebo naplánovaná . D1 bola po pieštany, staval sa trenčín, sever po hybe a východ na komplet. V roku 98, čo sa dá považovať za cyklus plánovania a začiatku stavby bola rozostavaná BA ZA , sever po mengušovce a stavalo sa branisko. Či podľa tvojej teórie v roku 92 mal prísť dedo mráz a za týžden preprojektovať juh a za mesiac stavať??? to si fakt myslíš, že to malo byť tak???. tak sa trocha prebuď. V tom období juh bol rozostavaný akorát po NR a ešte pozostatok socializmu BB ZV + ZH. Ešte raz opakujem jedine čo sa malo robiť a to deliť financie 60/40, to súhlasím, ale veĎ v tom období riadili štát prevážne ľudia z východu, tak sa ím poďakuj, že je to tak ako to je.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod devil » 07. Dec 2019 16:04

devil, zasa splietaš dva na tri. Potiahnutie D1 na ostravu je z núdze cnosť, a Praha Brno Ostrava, je podobne ako u nás "naokol bližšie".
lenze my nemame medzi BA a KE ziadne 300-400 ale ani len 200 tisicove mesto. vacsie krajske mesta mas na juhu aj na severe, na severe je akurat viac okresnych miest typu povazska bystrica alebo poprad. ako v cesku opava alebo frydek-mistek. :lol:

ved sa riesil rajecky variant, povazska bystrica bola dlhorocna kauza, velka cast usekov nemala projekty, riesila sa EIA, mozno uzemka. navyse dialnicne tunely sa za CS vobec nebudovali. branisko bol prvy velky tunel. takze ano, od 1993 sa malo zacat projektovat pohronie a pokracovat dalej podla postupu vystavby ako som uviedol vyssie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod Pacho » 07. Dec 2019 16:40

ale no, keby sa na juhu nezačala stavať PPP R7, ale pokračovalo sa v R2, tak dnes, je r-ka pomaly pri RS. Keď si to len jednoducho porovnáš, tak juh bude mať pomaly toľko , ako sever. Predraženosť neberieme do úvahy, lebo možme si tu vykrikovať PPP / LL-DS. Takto by zostala na juhu fakticky neporiešená soroška, ale tá sa vôbec nemôže porovnávať so strečnom, alebo KNM, kde je situácia niekoľkonásobne horišia
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod devil » 07. Dec 2019 17:54

cize si uznal ze BA je juh. cize juh su kraje BA-TT-NR-BB-KE a sever je TN-ZA-PO. potom juh by mal nieze rovnako ale podstatne viac ako sever. .
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Dialnice a RC od roku 1993

Odoslaťod milosD » 09. Dec 2019 15:12

Pacho, nekrm trolla
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 200
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.