Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy (2012 - 2016)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou známkou by ste ohodnotili Jána Počiatka v kresle ministra dopravy za roky 2012-2016?

1
2
3%
2
13
19%
3
22
32%
4
20
29%
5
12
17%
 
Celkový počet hlasov : 69

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod mel » 16. Mar 2012 08:25

aquila,

pociatek nebol realne ministrom financii, ministerstvo riadili Palko a trochu Kazimir. Toto moze byt podobna konstrukcia - dostane odbornikov dole, ktori to uriadia a on sam len bude kontrolovat toky ci sa nevybrezili...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod pohodak » 16. Mar 2012 08:34

ja ten optimizmus teda nezdielam ani omylom, za pociatka sa spravili na minfin paradne tunely v IT oblasti (osobne poznam par ludi co tam vtedy pracovali), nechcem si predstavit co by porobil na tomto "superministerstve"
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 16. Mar 2012 09:39

môzem len potvrdit informacie s prispevkov vyssie. Pociatek bol na MF dosadeny hlavne na riadenie tokov penazi do tych spravnych vreciek a v pripade MD to nebude vynimka.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod fh » 16. Mar 2012 10:31

rastislav5 napísal:
aquila napísal:uprimne povedane, pociatek by podla mna bol mozno to najlepsie co moze realne SMER ponuknut a osobne by som bol do istej miery aj nadseny.

Ja tiez zdielam aquilov optimizmus, aj ked som opatrny. Predstavte si, ze ministrom financii bude Pociatkov byvaly podriadeny Kazimir, takze Pociatek aspon zo zaciatku volebneho obdobia bude mat najkomfortnejsiu poziciu v historii ministrov dopravy. Okrem toho volici viac zeru Pociatka ako Kazimira. Aj ked strana schvalila kandidatku, kde Kazimir (c. 6) bol pred Pociatkom (c.7), volici posunuli Pociatka o 2 miesta dopredu a Kazimira o 2 miesta dozadu. Takze Pociatek Kazimira preskocil a je v prvej patke najdolezitejsich Smerakov, spolu s vybornym kamosom Kalinakom (c.2), korunnym princom Smeru.
Pociatek je tiez dobrou spravou pre dopravu v Bratislave. A mozno aj pre D1, lebo pred par rokmi sa pisalo, ze chcel stavat pri Liptovskom Mikulasi rekreacny areal za miliardu vtedajsich korun prostrednictvom spolocnosti LM development, v ktorej je stale spolocnikom. Priezvisko Pociatek podla databazy priezvisk pochadza z Povazskej Bystrice


Počiatkov otec odtiaľ pochádza, myslím že z Pružiny okres PB, tam majú pôvod po otcovi aj hokejisti Šťastní. Ale hocijaký minister ktorí má napojenie na finančnú skupinu či je to J&T, alebo Penta je u mňa nedôveryhodný, môžeš ho aquila obhajovať koľko chceš, už raz ukázal za koho kope. Pellegrini by bol zrejme niečo podobné, bez vlastného názoru, presadzujúci záujmy niekoho z pozadia.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod aquila » 16. Mar 2012 13:22

kazimir je len postavicka. pociatek sice riadil svoje kseftiky, ale robil zo vsetkych ministrov najmensi chaos. osobne si myslim, ze to bude fajn.

ja ho neobhajujem, len sa to snazim vidiet "alternativne".

a co sa tyka tunelovania IT projektami, tak to robi kazda vlada. vid aj miklos ktory dal 29 milionov euro na system co mal fungovat len jeden rok a nakoniec ani ten nefunguje. takze v tomto je aj pociatek "amater" oproti pravici ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod fh » 16. Mar 2012 13:43

Bohužiaľ to je pravda.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Dialniciar » 17. Mar 2012 12:46

Je to fascinujúce sledovať, že ešte ani nie je nová vláda a tu sú už desiatky strán o novom ministrovi a zaručených info, čo sa stavať bude alebo nebude, podľa rôznych (nezmyselných) kľúčov. Zvykajme si, väčšina ľudí a to aj z pohľadu účasti dala jasné nie politike pravicových strán. S tým nikto z vás tu nič nespraví. Aj keď ste tu v opačnej väčšine, klepaním do klávesnice sa neopraví ani 1 mm cesty či nepostaví diaľnica. Žiadnym kreslením po mapách ... to hádam všetci viete.

Ak niekto napíše, že sa na D1 nebude stavať nič a postaví sa rýchlejšie R2, je riadne vedľa. Hoci, je fakt, že na R2 sa nejaký ten úsek určite začne vzhľadom na pripravenosť stavieb.

Aj keby sa nepostavil ani 1 km, v záujme zachrániť rozpočet, bolo by to fajn. Faktom je, že výstavba posledné obdobie viazne. Niet moc fin. zdrojov naviac, ... výstavba sa rozbehne, ale len v rámci únosti pre štátny rozpočet. To som napísal myslím, až-až. :wink: Budú sa hľadať možnosti, ako spojiť Bratislavu a Košice, čo najskôr, dynamickým štyrpruhom. Aj z PPP je krajina poučená, aj z opráv ciest.

Nového ministra čaká to isté, čo všetkých doteraz. Zadlžené železnice, slabá výstavba diaľnic, 1/3 rozmlátených ciest I. triedy, po novom splátky za mýto a R1, vyššie náklady na širšiu sieť D/R, slabé čerpanie eurofondov. Problémy s letiskami (legislatívne), v lodnej doprave, problémy v stavebníctve (legislatíva, stavebná polícia) a akútny nedostatok zdrojov. V NDS sa blíži čas splatenia úveru, v hodnote 15 mld. SKK.

Určite ešte ovplyvní ďalšiu výstavbu nové obdobie eurofondov, 2014-2020.

Na diaľničnú sieť sa do roku 2015 môžu zapojiť nasledovné zdroje:

4x400 mil. eur na výstavbu zo št. rozpočtu
asi 1 mld. eur z DSS
asi 0,9 miliardy eur z eurofondov

(príjmy z mýta a nálepiek pôjdu na splátky mýta, R1 a údržbu)

to je asi 3,5 mld. eur ... ale 1/3 z nich je silno neistá (DSS či eurofondy). nahradiť sa dá ale aj nedá nejakým tým PPP projektom. ale možno aj nedá (dlh).

v každom prípade vládu čaká úplne niečo iné ako to či dá na výstavbu 2 alebo 3 miliardy eur behom 4 rokov. vládu čaká nájsť behom polroka asi 1,2 miliardy eur na zníženie deficitu. a nie je moc kde uberať. reálne len z najbohatších rezortov ale medzi ne nepatria ani zdravotníctvo ani doprava ani sociálne veci lebo finančné toky idú len na chody systémov. takže aj doprava bude mať len toľko, čo postačí k dotiahnutiu príprav na PPP, k dofinancovaniu eurofondov a keď DSS povolia, bude trocha lepšie, z toho by sa dal vyfinancovať akýkoľvek úsek.

v každom prípade, priestor je tu pre Smer. a otázka nestojí tak, či sa dostavia D1 po KE (nie nedostavia), či sa posunie D3 alebo spustí D4. otázka stojí tak, či úseky ktoré sa postavia aj majú nejaký zmysel ... a ako hovorím, zbytočné je všetko ostatné. prediskutovaného je tu na 50 rokov dopredu, s nákresmi do roku 2100

stále z R5, R7, R8 či R9 nestojí ani 1 km, ba na R7 ešte hrozí návrat k pôv. variantu (zas strata roka a pol) ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod DrX » 17. Mar 2012 17:21

No zda sa, ze Dialniciar je spat. Asi je pri moci zas ta "spravna" strana, a nie je sa coho obavat ohladom isteho PPP tunelu. ;-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Dialniciar » 17. Mar 2012 18:16

Nevšimol som si, že by som niekedy odišiel. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Pacho » 18. Mar 2012 21:59

Dialničia to nič to by nebol DrX, aby si tu neliečil svoje maďarské komplexy , ináč vitaj späť. :lol:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 19. Mar 2012 09:34

Dialniciar, praveze zdrojov financovania bude mat nova vlada viac ako ktorakolvek pred nou:

1,5 mld. € z eurofondov 2007-13 na D+RC+cesty I. triedy
x mld. € z eurofondov 2014-20
statny rozpocet - predovsetkym spolufinancovanie
prijmy z myta - od r. 2013 budu plusove - niekolko 100 mil. € rocne
DSS, PPP...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Qwert » 19. Mar 2012 15:36

Hlavnou úlohou nového ministra bude zabezpečiť na obdobie 2014 - 2020 čo najviac zdrojov z eurofondov pre dopravu a nie pre rôzne sociálne podniky a podobné nezmysly. Či bude ale mať na tom Smer záujem, je otázne. V tomto období ide na dopravu 3,2 mld. z celkovej sumy 11,38 mld. €, čo je 28 %. Pre ďalšie by to chcelo väčší podiel, kľudne aj 50 %, čo by pri súčasnej celkovej sume bolo skoro 5,7 mld. €. Za to už by sa dalo niečo postaviť. Neviem ale, či je možné pre jeden OP toho toľko vyčleniť a tiež samozrejme neviem, aká bude celková suma eurofondov.

Mimochodom, nechápem celkom tie zdroje z DSS. DSS už aj teraz môžu nakupovať štátne dlhopisy, no ako pri každých iných dlhopisoch im to potom štát musí všetko vrátiť aj s úrokmi. Je teda podľa mňa úplne jedno, od koho si tie peniaze požičiame. Ak by ich DSS nakúpili za nejaké nižšie úroky, poškodili by svojich klientov.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 19. Mar 2012 16:09

Predbezne by malo ist v r. 2014-20 na dopravu cca 6 mld. € z celkovej vysky necelych 14 mld. €. Avsak podmienkou EK obycajne byva vysoke % prostriedkov na kolajovu dopravu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Dialniciar » 19. Mar 2012 18:10

Vláda môže a nemusí mať viac zdrojov. Reálne mali len vlády predávajúce veľké firmy ako SPP či SE, hotovosť na výstavbu diaľničnej siete. Dalo sa zo 127 mld. SKK vtedy dostavať kompletku D1 po Košice. Pravda, nebolo by daných 60 mld. na štátny dlh a 65 na DSS (áno viem, na I. pilier).

Je viac ako isté, že nepôjde 50% EU fondov na dopravu. To nie je nikde tak a nebude ani na Slovensku a myslím, že to je aj správne.

Je zvláštne, že vždy si všetci myslíme, že tá nová vláda má zdrojov akurát najviac. Ale v situácii neistoty EÚ, € či deficitu št. rozpočtu, kt. musí ísť nižšie a dlhovej brzdy (s tým súvisiacej dôvery investorov v naše dlhopisy), ak DSS majú byť na dlhu vidno, detto PPP, tých zdrojov až tak veľa nie je a nebude.

Preto vravím, nekričte hop, čo je a čo nie je. :) Po správnosti sme v deficite, by sa mohol aj celý rezort dopravy zrušiť a ešte by nebol vyrovnaný rozpočet.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Qwert » 19. Mar 2012 20:10

Andrej napísal:Predbezne by malo ist v r. 2014-20 na dopravu cca 6 mld. € z celkovej vysky necelych 14 mld. €. Avsak podmienkou EK obycajne byva vysoke % prostriedkov na kolajovu dopravu.


S tým vysokým percentom na koľajovú dopravu problém nemám. Len by bolo super, keby sa to všetko neminulo na koridory, ale investovalo by sa aj do zvyšných tratí, kde sa dá za málo peňazí urobiť veľa muziky. Okrem toho by si investície zaslúžili aj električkové siete v BA a KE. Na cestách by sa tiež malo pokračovať s modernizáciou ciest prvej triedy, len by bolo fajn, keby to nebola len výmena asfaltu, ale niečo viac, čo vlastne požaduje aj EÚ. Tu bude ale asi problém s prípravou, lebo nejakých preložiek asi nemáme pripravených do zásoby. Ak by sme mali kvalitné cesty prvej triedy (a možno by sa svet nezrútil, ak by štát investoval aj do niektorých ciest druhej triedy), tak by tie chýbajúce D a R až tak neboleli.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 19. Mar 2012 20:58

Dialniciar, len zo zdrojov EU do r. 2015 + spolufinancovania sa da postavit 60 km tazkych usekov D1, 12 km D3 a cca 30 km R2/R3, 14 km R4. K tomu je isty vynos z myta. Vsetko peniaze viazane na dopravu - a to tu skutocne este ziadna vlada nemala. Najväcsim problemom bude tieto peniaze vycerpat - t.j. zazmluvnit tak, aby sa stihli postavit do konca r. 2015. Inac mas samozrejme pravdu - ostatne zdroje este nie su iste.

Qwert, plny suhlas. Z projektov, ktore su pripravene na prebiehajuce prog.obdobie a zaroven by vela poriesili, by sa dali pouzit upravy parametrov na dlhsich usekoch hlavnych tahov - I/50, I/73, I/18...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Dialniciar » 20. Mar 2012 10:53

Počkáme si na nového ministra, jeho tím a PVV SR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod granite01 » 20. Mar 2012 11:14

Qwert napísal:Mimochodom, nechápem celkom tie zdroje z DSS. DSS už aj teraz môžu nakupovať štátne dlhopisy, no ako pri každých iných dlhopisoch im to potom štát musí všetko vrátiť aj s úrokmi. Je teda podľa mňa úplne jedno, od koho si tie peniaze požičiame. Ak by ich DSS nakúpili za nejaké nižšie úroky, poškodili by svojich klientov.


Použitie zdrojov DSS je len jedna obrovská propaganda zo strany politikov.
Využitie týchto peňazí nutne znamená použitie cudzích peňazí, ktoré sa musia neskôr splácať + úroky. To by síce navadilo, ale vadí to z pohľadu vykazovania deficitu verejných financií. Tieto peniaze totiž použije SR na okamžité výdavky (výstavbu dialnic). A to sa musí započítať do deficitu.

Veľmi stručne: použitie týchto peňazí zvýši deficit verejných financií. Preto aj vidina použitia týchto peňazí spľasla aj za vlády Radičovej a takisto to bude teraz.
To neznamená, že DSS nebudú nakupovať dlhopisy vlády. Len to nebude podmienené zvýšenými výdavkami štátu.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 20. Mar 2012 11:19

Osobne by som bol plne spokojny, keby novy minister:

1. Realizoval Figelov plan vystavby D a RC a splnil ho aspon na 90% do r. 2015
2. Figelov plan vystavby ciest I. triedy splnil aspon na 75% do r. 2016
3. Pokracoval v modernizacii a ozdravovani zeleznic a nezadlzil ich.
4. Vyjednal aspon 5 mld. € z eurofondov pre buduci OPD
5. Nezadlzil SR pomocou predrazenych PPP, ci nevyhodnych zmluv
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod duro_z_dediny » 20. Mar 2012 12:29

granite01 napísal:...
Použitie zdrojov DSS je len jedna obrovská propaganda zo strany politikov.
Využitie týchto peňazí nutne znamená použitie cudzích peňazí, ktoré sa musia neskôr splácať + úroky. To by síce navadilo, ale vadí to z pohľadu vykazovania deficitu verejných financií. Tieto peniaze totiž použije SR na okamžité výdavky (výstavbu dialnic). A to sa musí započítať do deficitu.
...


Budem polemizovať, ale výstavba diaľnic nie sú okamžite minuté peniaze. Tými sú skôr výdavky na chod štátneho aparátu (armáda,polícia, školstvo, zdravotníctvo, štátne úrady, cirkev, samospráva...). Tieto sa predsa môžu míňať v tranžiach, ako dodávateľ stavebných prác postupuje. Strčiť mu 100% financií na začiatku je predsa holý nezmysel.
Ďalej - na výstavbu povedzme Višňového potrebuje štát peniaze po častiach a nemusí ich ľahko získať aj na trhoch vonku.
Viď - :arrow: http://spravy.pravda.sk/slovensko-pocit ... nomika_p01 , aj keď Slovensko ešte na tom nie je tak zle
Je síce pravda, že neskôr sa situácia zmenila :arrow: http://spravy.pravda.sk/dlhova-kriza-ob ... nomika_p01 .
No a pri Višňovom môže NDS použiť financie, ktoré by možno ani nezískala na finačných trhoch, navyše môže nastaviť mýto (len neviem, či je to pre stredoľavicovú vládu predstaviteľné).
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod granite01 » 20. Mar 2012 14:17

Minuté peniaze to sú. Nepísal som o tom, že sa naraz tieto peniaze dajú do výdavkov. Samozrejme, že výdavky na dialnice sa uvolňujú podľa potreby (napr. Višňové 1/5 každý rok).
Najpodstatnejšie je to, že ak štát hospodári s mínusom (výdavky vyššie ako príjmy) = čo je aj prípad Slov.rep., tak každé euro navyše vo výdavkoch (napr.na dialnice) sa prejaví vo väčšom mínuse, t.z.deficite.

Ano NDS môže použiť peniaze z mýta (napr.keď sa splatí systém výberu mýta) , také peniaze sú vlastne daňou, t.z. to je príjem štátnej akciovky a tieto peniaze môže použiť bez toho aby to zvyšovalo deficit štátu.
Ale vzhľadom na potrebu dostavať okrem D1, D3, popr.R3 a R4 to sú odrobinky (nejakých 100 mil. € ročne)
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 22. Mar 2012 15:05

Kedze novy minister uz bude mat pravomoci spustit do vystavby aj stavby financovane z fondov 2014-20, zaujimalo by ma, ake useky D a R by ste preferovali na zaradenie zo zasobnika projektov ? (nazvime to priority po vycerpani balika 2007-13)
Len opät pripomeniem, ze z KF je mozne cerpat len na multimodalne koridory TEN-T (D1+D3) a z ERDF na RC mimo BA regionu a realne vyclenena suma sa môze blizit k 1,5-2 mld. € pre KF a 1-1,5 mld. € pre ERDF cisto na vystavbu D a RC.

Osobne si viem predstavit takyto zoznam:

TEN-T:
D1 HP-LL
D1 LL-DS
D1 Turany-Hubova
D1 PO obchvat
D1 Budimir-Bidovce
D1 Bidovce-Dargov
D1 Dargov-MI
D3 CA-Svrcinovec
D3 Brodno-KNM
D3 KNM-Oscadnica

mimo TEN-T:
R2 Krivan-Lovinobana
R2 Lovinobana-Lucenec
R2 Ozdany-Zacharovce-Figa-Batka (1/2 profil)
R2 Mnichova Lehota - Ruskovce
R2 Roznava-Jablonov (Soroska)
R2 obchvat KE
R3 Sedl.Dubova-Dlha-Nizna (1/2 profil)
R3 obchvat MT
R4 sev.obchvat PO
R4 Kapusany-Lipniky
R5
R7 DS-NZ (1/2 profil)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod LubosG » 22. Mar 2012 18:16

Hm, tak to by bolo veľmi fajn, ak by sa toto všetko, čo si napísal Andrej, podarilo do r. 2020 rozostavať (či musí byť už ukončené v tom roku?). O tom môžme ale asi len snívať.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 22. Mar 2012 20:03

Ak bude platit pravidlo n+2, tak do r. 2022. Urcite sa nepodari rozostavat vsetko, ale mala by byt snaha zafinancovat z fondov maximum z uvedenych usekov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod DrX » 23. Mar 2012 17:10

Andrej, sumár je dobrý - však aj zahŕňa v podstate všetko, čo môžeme reálne a hypoteticky očakávať. Len doplním, že o zaraďovanie/preraďovanie vecí do TEN-T môžeme my požiadať. Čiže kľudne v ňom nemusí byť D3, ktorá z európskeho hľadiska nerieši vôbec nič, a môže byť nahradená R3-kou (alebo R4-kou). A kuľdne tam miesto D1 môže byť R1+R2, ktorá tvorí z európskeho hľadiska lepší koridor AU/CZ-UA/RU než naokolo-bližšie. Akurát, to by niekto na (*** musel chcieť zmeniť, nie vyplakať si D1 a D3 a potom používať ako argument, že ich musíme stavať lebo TEN-T...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.