Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy (2012 - 2016)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou známkou by ste ohodnotili Jána Počiatka v kresle ministra dopravy za roky 2012-2016?

1
2
3%
2
13
19%
3
22
32%
4
20
29%
5
12
17%
 
Celkový počet hlasov : 69

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy (2012 - 201

Odoslaťod badger-FB » 13. Okt 2022 14:13

Počiatek - hodnotím za 5, pretože ako minister nemal viac káuz asi nikto a za rekordný objem peňazí, časť z nich umožnil a časť ponechal (po Vážnom).

Je zbytočné (tu a teraz v tomto priestore) do podrobností sa rozpisovať, no ťažko sa dá stavať a rekonštruovať, keď sa akceptuje prelievanie verejných zdrojov do súkromných, čo niektoré vlády dotiahli do absurdnej dokonalosti, kedy sa tam prelievajú súkromné zdroje podnikateľov. (musia, nie je alternatíva; keby to nebol štát, tak je to ľudovo mafia, lenže je to štát - v dobe, v ktorej zainteresovaní vedeli ako to je ešte verejnosť ani netušila) Do schránok.. namiesto kasy. Tomu sa hovorí vysatie zdrojov. :D

Nemôžem hodnotiť dopravno manažérsku stránku, iba čo si prečítam tu. Poznámka, že PPP D4R7 odolal tlakom po Vážnom - ťažko povedať, ale ľahko konštatovať rozparcelovanie pozemkov. Že sa odkladal podpis, to aj preto, že chýbali stovky mil eur na pozemky, lebo v tej dobe sa riešil JLR pri Nitre s infraštruktúrou v okolí, tiež teda ale tak ako sa riešil (pofídérne).

Toleroval (nechal zaviesť, schválil, odobril - formou odobrenia podriadených šéfov sekcií a tí svojich ľudí etc. ako to už vo vrcholnej štátnej správe býva) také fakty ako vydanie karty pre NAD ktorá stojí jednotky eur, desiatky išli v skutočnosti inam. Pri krát počet tých čo majú karty to hodilo peknú sumu. Len nie do ciest. Oproti tomu kauza, pre ktorú čelil odvolávaniu s firmou Paywell a odolal treba povedať, že máme 2022 a firma veselo kasíruje z NDS asi jeden miliónik mesačne: https://crz.gov.sk/2171273-sk/centralny ... 807042c3ba , nechce sa mi celé kopírovať a možno to tu aj je v tom monitoringu tlače, no k uvedenému dátumu som to tam nenašiel https://dennikn.sk/minuta/276835/?ref=pop Palivové karty sypú zaručené peniažky. Len to treba vedieť. :) A ani nová vláda to nezmenila: https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=26103 , lebo ako správne niekto uviedol, tak Doležalovo ministerstvo aj keď je to nová vláda ponechala kľúčové osobnosti z minulej éry. (pod kľúčovou osobnosťou sa nemusí rozumieť GR a spol.). Tomu odpovedá zámer pri mýte, zámer vyciciavať ďalej a ďalej kam až je možné.. lenže to už by bol iný minister, to by som Počiatkovi krivdil, on ho nezačínal ani nepokračuje, akurát teda z pozície MF musel vedieť čo to "je".

Inak povedané, namiesto zníženia počtu káuz za predchodcu a snahy s tým niečo robiť a konať, sa dialo klasické zmetanie a rozšírenie kam až bolo možné, eurofondy nevynímajúc, pretože to za Počiatka sa súťažili kilometrové ceny, ktoré dosiahli vrchol. Legalizovane. Ako "náplasť" na zrušené PPP po Figeľovi po problémoch, do ktorých sa niektorí dostali.

Keby sa nekradlo, doslova nerozkrádalo všetko čo sa dá a to na roky dopredu, tak by zostali miliardy na doprave a bolo by čo postaviť aj za čo opraviť. Práve naopak, ani tie smiešne milióny neišli do opráv. Konštatovaní NKÚ o stave ciest, mostov sú toho dokladovaním, keď už aj niekto po tých cestách nejazdil.

Oproti tejto dvojke sú ostatní ministri slabý odvar, ktorí nanajvýš ovplyvňovali nejakým spôsobom občasný vybraný tender podľa lobbingu voči nim/straníckej príslušnosti. Neviem to zrovnať s érou za HZDS, aby som bol férový.

V podstate šikovní ľudia z ministerstva v tomto období alebo tesne na jeho konci odišli do inej verejnej správy. Lebo to každý vidí čo sa deje, čo je horšie, ak ešte aj pre udania ale aj pre kontroly a šetrenie musíte absolvovať v súvislosti s prácou "postupy", ktorým sa normálny človek vyhýba. Pretože chtiac nechtiac je to doprava ktorá hýbe najviac s investičnými peniazmi vo veľkých objemoch v dlhodobom horizonte a zároveň zadáva nespočet súťaží na bežné fungovanie. V podstate tí čo odišli boli nahradení skúsenými, no pre tie ciele ktoré som uviedol. Aby tie zmluvy boli v takej podobe, aby to fungovalo.

Nuž a k tomu nepotrebujete mať nikoho s dopravným vedomím, k tomu postačuje dobrý finančný manažér a to on určite bol vzhľadom na minulosť a styky. Z môjho pohľadu najhorší, aj keď možno odovzdal veľa stavieb. Politicky je umenie niekde dlho pôsobiť, neublížiť si, tváriť sa, že pracujem pre dobro a pritom konať dobro pre vybrané špecifikum. Z politiky sa (ne)stiahol sám dobrovoľne, no aby sa jednotlivé kauzy mohli rozpletať, tak je na ťahu aj NDS a prakticky tí čo sú na ťahu, tak "neťahajú". (radšej výmena vedenia, radšej odchod, radšej všetko len odklad aby.. si treba doplniť aby čo (SK verejnosť pozabudla a veci sa prepiekli). Základ sú "schémy" firiem a ľudí, v zložitej spleti zmlúv a fin. trans. po prenastavenie vrcholných inštancií sa všetko dá akosi ľahšie. Preto taký "rešpekt" pri podpise čohokoľvek za akúkoľvek sumu.. lebo komu veriť v tých štátnych podnikoch?
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: nonick a 20 hostí.