Stránka 1 z 13

Tipovanie: čo bude v roku 2010 hotové?

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 01:03
od eucitizen
Len tak pre zvedavost, co si myslite kolko km D a RC budeme naozaj mat?

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 03:47
od aquila
mn osobne tipujem ze snad bude hotovy kompletny usek ladce - zilina. teda to je tusim 40km +/-. snad uz bude hotovy aj celu usek vazec - megusovce - poprad - janovce. presov svinia .. R4, cely ziarsky lievik.

co si myslim ze nebude hotove, bude medzi ZA a RK. snad len usek hubova - ivachova stihnu. urcite tiez nebude hotovy usek medzi janovcami a studencom a tatiez medzi fricovcami a svinou.

ale ak sa bude darit tak tych 100km novych D & RK by mohlo dovtedy pribudnut (ja viem, som velky optimista :))

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 07:55
od Andrej
Suhlasim s aquilom, a myslim, ze nebude hotove nic dalsie ani z D3 ani z useku R1 Nitra-Hron. Aj ked ktovie, ked bude Fico vo vlade :evil: , ako sa zase zmenia priority. Kedze je to poriadny populista :? , bude sa snazit otvarat co najviac usekov a tak zrejme necha postavit tie najlahsie a najlacnejsie, takze mozno bude viac tlacit na R1+R2. 40 km usek do Ziliny uz tiez nebude po r. 2006 problem dostavat. :lol:

Koľko km D a RC pribudne?

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 10:30
od Diaľničiar
Na D1, PB-ZA, potom úseky pri RK, PP, PO, cca. 60-70km
Na D3, do 10 km
Na R1, 15-20 km
Na R2, 15-20 km
Na R3, do 5 km
Na R4, 20 km
Na R5, do 5 km

Spolu: maximálne 150 km D a RC. Ale neviem ako to bude reálne prebiehať na úseku od ZA-RK a ako sa budú čerpať financie z EÚ.

A ešte snáď k tomu Ficovi, ťažko bude môcť stavať, keď na R2 nie sú vysporiadané pozemky a pripravená nie je ani na 100% dokumentácia. A mnohé úseky by ani nepostavil. Aj pre stranu Smer je prioritou D1, no zároveň aj R1+R2 (ZV-KE).

Ak to bude viac :roll: (ako tu niekto z MDPT) sľubuje, tak zjem osolený klobúk. :lol: Ešte dodávam, že z tých 150 km, možno 40 km nebude plný 2-profil.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 10:57
od eucitizen
Vidim ze nikto nespomina usek Dubna Skala- Turany ako usek dokonceny do roka 2010. Nema sa ho zaciat stavat na buduci rok?
Potom v roku 2010 by chybal uz len usek H. Podhradie- Dubna Skala, Turany- Hubova a za PP

Pridávam aj linku SSC

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 11:33
od Diaľničiar
eucitizen napísal:Vidim ze nikto nespomina usek Dubna Skala- Turany ako usek dokonceny do roka 2010. Nema sa ho zaciat stavat na buduci rok?
Potom v roku 2010 by chybal uz len usek H. Podhradie- Dubna Skala, Turany- Hubova a za PP


Má sa začať stavať v r. 2006 a aj keby sa začal v r. 2007 a skončil v r. 2012 ako bolo plánované, tak ak budú peniaze, tak sa môže začať v r. 2006 a skončiť v r. 2010, ale ja som napísal, že neviem vôbec odhadnúť spôsob výstavby od ZA-RK. Ale ak sa bude stavať, tak jedine súkromný investor, takže to ostatné úseky neohrozí. Až v budúcnosti, keď sa to bude splácať, teda potom od r. 2010-2012 sa bude dávať menej na ostatné trasy.


http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=428

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 16:16
od kaviarista
tu je tabulkovo spracovany harmonogram z novembrovej schode vlady, ktory ma zrejme dialniciar prestudovany lepsie ako bilbliu:

http://www.telecom.gov.sk/doprava/cesta/pp_vyhodnot/priloha_1.htm

ja tipujem , ze to na 95 perc. do roku 2008 aj splnia.

do roku 2010 som este vacsi optimista ako dialniciar, moj tip - mierne prekrocime 150 km (D+RC)

Ten narast vydavkov na D a RC z 8 mld rocne na trojnasobok sa v rokoch 2009-2010 musi prejavit uz dost evidentne

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 16:50
od devil
Do 2008 tam nemaju nic take co by sa nedalo splnit. teda tych 90-95 % splnia. do 2010 si urcite vlada nenecha ujst prilezitost otvorit nejake useky pred volbami (ak budu v riadnom termine). Cisto teoreticky napr. tie lahsie na D1 (Dubna S. Turany), R1 Selenec-HB, a asi aj co to na inych trasach. bude to zavisiet ako si naplanuju cerpanie EU fondov na nsledujuce obdobie 2007-2013 a ako bude stavat suk. investor.

kaviarista, devil

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 17:07
od Diaľničiar
Ano, ja mám naštudované mnohé materiály len nemám vždy potrebu uvádzať aj zdroje, inak mi tie čísla totiž sedia, len niektoré tie časti budú veľmi ťažko splniteľné, uvidíme. Ak aquila písal, že je optimista, tak ja vravím, že je pesimista, to ty si kaviarista optimista a ja som realista, 150 km bude. Financovanie od 15-25 mld.sk sa prejaví. Už to nebude len 7-8 mld.sk.

Devil, fondy z EÚ tu budú aj po r. 2008, neviem, ktoré fondy myslíš, ale peniaze z EÚ sa budú dať získať aj po tomto termíne. Aj keď možno na tom niečo bude, preto tá NR má tú požiadavku už v r. 2007 a teraz pripravujú projekt.

Inak, nepodceňujte EÚ, Portugalsko, Španielsko a Grécko dokázali svoje krajiny po stránke infraštruktúry úplne prebudovať a darí sa im to ešte aj dnes, len sa musia tí "hore" prebudiť a byť zodpovední. Jediné Írsko nemá dostatočnú diaľničnú sieť, ale oni ani nemajú dôvod, sú ostrovom, oni stavili na vzdelanie.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 17:41
od devil
Devil, fondy z EÚ tu budú aj po r. 2008, neviem, ktoré fondy myslíš, ale peniaze z EÚ sa budú dať získať aj po tomto termíne. Aj keď možno na tom niečo bude, preto tá NR má tú požiadavku už v r. 2007 a teraz pripravujú projekt.


fondy sa cerpaju na obdobie 7 rokov. Mne to sice pripomina socialisticke 5-rocnice, ale o to teraz nejde. Terajsie obdobie je 2000-2006, na nas sa vsak vztahuje len od vstupu do EU, teda 05/2004-2006. plati pravidlo n+2, t.j. peniaze vyclenene do 2006 musime vycerpat najneskor do 2008 (t.j. SR si ich musi zuctovat). Dalsim obdobim bude 2007-2013, tie mozeme zacat cerpat teoreticky od 2007. peniaze vyclenene na 2004-2006 sa ale s peniazmi na 2007-2013 NEMIESAJU. Tak ako sa aj teraz cerpaju PREDVSTUPOVE fondy PHARE a ISPA, hoci v EU uz sme. Stavbarov tieto veci vobec nemusia zaujimat, preto vlada musi (by mala) cerpanie nastavit tak, aby bolo financovanie a teda vystavba plynula.

cisto teoreticky: na 2,5 roka je teraz vyclenenych asi 10-11 mld. SK z fondov bez spolufinancovania statu, t.j. aspon 4-4,5 mld. na rok. Na obdobie 2007-2013 to moze byt potom prinajmensom okolo 30 mld. Sk. Vezmime si, ze stat plati nielen spolucast 15-25%, ale ja DPH aj projekt aj vykupy pozemkov, podla mna skoro 1/2 celkovych nakladov. to znamena tych 30 mld. su useky za 60 mld. sk. Spolu so sukromnym investorom by tu teda do 2013-15 tu mohlo stáť velmi vela km D1 R1 R2 atd... Toto je len teoria, samozrejme ak vlada chce (a mala by chciet) moze tam dat aj viac z celkovych penazi z fondov pre SR.

Ďakujem za vysvetlenie.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 18:06
od Diaľničiar
devil napísal:
Devil, fondy z EÚ tu budú aj po r. 2008, neviem, ktoré fondy myslíš, ale peniaze z EÚ sa budú dať získať aj po tomto termíne. Aj keď možno na tom niečo bude, preto tá NR má tú požiadavku už v r. 2007 a teraz pripravujú projekt.


fondy sa cerpaju na obdobie 7 rokov. Mne to sice pripomina socialisticke 5-rocnice, ale o to teraz nejde. Terajsie obdobie je 2000-2006, na nas sa vsak vztahuje len od vstupu do EU, teda 05/2004-2006. plati pravidlo n+2, t.j. peniaze vyclenene do 2006 musime vycerpat najneskor do 2008 (t.j. SR si ich musi zuctovat). Dalsim obdobim bude 2007-2013, tie mozeme zacat cerpat teoreticky od 2007. peniaze vyclenene na 2004-2006 sa ale s peniazmi na 2007-2013 NEMIESAJU. Tak ako sa aj teraz cerpaju PREDVSTUPOVE fondy PHARE a ISPA, hoci v EU uz sme. Stavbarov tieto veci vobec nemusia zaujimat, preto vlada musi (by mala) cerpanie nastavit tak, aby bolo financovanie a teda vystavba plynula.

cisto teoreticky: na 2,5 roka je teraz vyclenenych asi 10-11 mld. SK z fondov bez spolufinancovania statu, t.j. aspon 4-4,5 mld. na rok. Na obdobie 2007-2013 to moze byt potom prinajmensom okolo 30 mld. Sk. Vezmime si, ze stat plati nielen spolucast 15-25%, ale ja DPH aj projekt aj vykupy pozemkov, podla mna skoro 1/2 celkovych nakladov. to znamena tych 30 mld. su useky za 60 mld. sk. Spolu so sukromnym investorom by tu teda do 2013-15 tu mohlo stáť velmi vela km D1 R1 R2 atd... Toto je len teoria, samozrejme ak vlada chce (a mala by chciet) moze tam dat aj viac z celkovych penazi z fondov pre SR.



Ja len k tým rokom, 2007-2013 a k tomu, čo sú náklady a čo nie. To je 7 rokov a 30 mld.sk, teda 4 mld.sk na každý rok z EÚ, to sa už dá. A takto to je plánované od r. 2008. Len mám poznámku k tomu, že sa do toho nedajú rátať také veci ako dokumentácia, to sa mýliš, sú štáty ako Francúzsko, ktorému sa to na mnohých úsekoch podarilo si to zdokladovať ako náklady na priamu stavbu.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2005 10:52
od Hosť
Ak sa budu terminy tak posuvat ako za poslednych 6 rokov, tak useky naplanovane do roku 2008 budu v optimistickom pripade posunute o 2-3 roky na neskor.

Napr. Mengusovce - Janovce
- rok 2003 - rok pockame az vstupime do europskej unie, aby sme mohli cerpat na tento usek peniaze.
Vysledok je, ze rok po vstupe do unie sa zacne usek stavat.

2 km usek Ladce - Belusa prezentovali zaciatkom roku 2002, ze bude do volieb 2002 spojazdneny. Vysledok - usek uviedli do prevadzky v lete 2004.

Tato vlada len naplanovala buducej vlade co ma robit. Preto do septembra 2006 sa skoro nic neotvori. Zrejme sa otvori len D1 Viedenska - Pristavny most, D1 Belusa - Sverepec, 2,8 km na R1 Hronsky Benadik, R1 Rudno-Zarnovica, nejaky usek na R2 (mozno aj dva) a snad aj 200m v Skalitom. Mozno by sa este dal stihnut D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie, ale kedze sa otala so zacatim D3 HP-ZA,Strazov, tak sa nebude dat uviest do prevadzky ani Vrtizer-HP v celej dlzke.

Myslim, ze by sme mali hodnotit, co sa od 9/2002 do 9/2006 postavi a nie co sa naplanuje postavit po roku 2006.

Nemáte pravdu.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2005 11:12
od Diaľničiar
Anonymous napísal:Ak sa budu terminy tak posuvat ako za poslednych 6 rokov, tak useky naplanovane do roku 2008 budu v optimistickom pripade posunute o 2-3 roky na neskor.

Napr. Mengusovce - Janovce
- rok 2003 - rok pockame az vstupime do europskej unie, aby sme mohli cerpat na tento usek peniaze.
Vysledok je, ze rok po vstupe do unie sa zacne usek stavat.

2 km usek Ladce - Belusa prezentovali zaciatkom roku 2002, ze bude do volieb 2002 spojazdneny. Vysledok - usek uviedli do prevadzky v lete 2004.

Tato vlada len naplanovala buducej vlade co ma robit. Preto do septembra 2006 sa skoro nic neotvori. Zrejme sa otvori len D1 Viedenska - Pristavny most, D1 Belusa - Sverepec, 2,8 km na R1 Hronsky Benadik, R1 Rudno-Zarnovica, nejaky usek na R2 (mozno aj dva) a snad aj 200m v Skalitom. Mozno by sa este dal stihnut D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie, ale kedze sa otala so zacatim D3 HP-ZA,Strazov, tak sa nebude dat uviest do prevadzky ani Vrtizer-HP v celej dlzke.

Myslim, ze by sme mali hodnotit, co sa od 9/2002 do 9/2006 postavi a nie co sa naplanuje postavit po roku 2006.


Táto vláda má svoju zásluhu na budovaní diaľnic, pretože dokázala navýšiť finančné prostriedky na ich výstavbu o takmer 100%. Okrem toho sa začne budovať podľa projektov EÚ a tie budú už len dokončiteľné pre budúcu vládu. Celkovo zaťažila budúcu vládu sumou do 10 mld.sk, pretože to je suma, s ktorou sa do r. 2010 počíta, že pôjde na výstavbu diaľnic zo štátneho rozpočtu (každý rok), ale to je už o politickej vôli. Myslím si, že Smer a ĽS-HZDS s touto sumou mať problém nebude.

pre Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2005 15:37
od Hosť
Ja by som interpretoval navysenie o 100% ako situaciu, ked konecne po 6 rokoch je sanca, ze sa do dialnic rocne investuje rocne tolko ako v roku 1997(narast ceny stavebnych prac 2005/1997 bude okolo 1,85 a v roku 1997 islo priamo na dialnice a rychlostne cesty vyse 10 mld.Sk).

Re: pre Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2005 15:41
od Diaľničiar
Anonymous napísal:Ja by som interpretoval navysenie o 100% ako situaciu, ked konecne po 6 rokoch je sanca, ze sa do dialnic rocne investuje rocne tolko ako v roku 1997(narast ceny stavebnych prac 2005/1997 bude okolo 1,85 a v roku 1997 islo priamo na dialnice a rychlostne cesty vyse 10 mld.Sk).


Ano, máte pravdu, toto si väčšina obyvateľov neuvedomuje. Za V. Mečiara sa stavalo predovšetkým z úverov, niektoré boli aj s viac ako 20%-tnými úrokmi. Terajšia vláda ide diaľnice zase stavať pomocou súkromných investorov. Výsledkom bude to, že sa to nebude započítavať do štátneho dlhu, ale SR to zaplatí nie o 20% naviac, ale min. o 100% naviac. Avšak pozor, toto je vo všeobecnosti len 1. navýšenie sumy. Plánuje sa v r. 2008-9 dávať na diaľnice viac ako 22 mld.sk/1 rok. Aj keď takých sľubov sme už počuli, že čo bude o 1-2 roky. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2005 16:07
od Scotty
Podľa mňa sa dostavia tak 50-80 km na D1, 5-8 km na D2, 15-20 km na D3, 2-3 km D4, 15-25 km na R1, 20-30 km na R2, 5-10 km na R3, 20-30 km na R4, 5 km na R5 a možno aj niekoľko cca. 10 km na R7, tam dosť záleží od budúcej vlády, ak v nej bude SMK, tak ano.

Takže spolu min. 130 km, možno aj (záleží od pozície výstavby súkromných investorov a vlády v r. 2006) 221 km diaľnic a rýchlostných ciest. Inak Chorvátsko stavia viac ako 60 km diaľnic ročne, t.j. my, ak by sme postavili od r. 2005-2010 cca. 130 km diaľnic, tak by to bolo 26 km ročne a ak by sme postavili tých 221 km diaľnic, tak by to bolo 44,2 km ročne. A viac sa určite nepostaví.

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 11:40
od Caesar
Veľmi záleží od toho, aká vláda sem príde po r. 2006 a ako budeme stavať. Súkromní investori, štát, EÚ, to by mali byť zdroje pri výstavbe teraz. No po r. 2006 to tak byť nemusí. Môže byť len štát a EÚ.

Okrem toho, ja na túto otázku nedokážem dostatočne jasne odpovedať, skôr by som to posunul do roviny, čo bude hotové v r. 2015.

Takže je ťažké odpovedať, koľko bude otvorených km D a RC v r. 2010, no ja si dovolím povedať, že to bude niečo okolo 100 km D a RC, minimálne. Maximálne 150 km D a RC. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2005 11:05
od wazari
Ja by som si typol tych 150km ako vcelku realnych, ak beriem do uvahy rozostavane alebo zacinane useky a pocetnost slubov p. Ruska :wink:
Zalezi aj, ktore useky sa v buducnosti (po roku 2006) budu zacinat (otazka tunelov). Neviem predpovedat, kolko z usekov bude iba v polovicnom profile.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 15:34
od Alexander Velky
Keďže otázka stojí takto, tak tu je moja odpoveď:

1. D1 po ZA, D1 PO-Svinia
2. R1 po BB okrem 1-2 úsekov a okrem obchvatov okolo BB a NR
3. R2 spolu tak 30 km
4. R4 KE-Milhosť, obchvat okolo Svidníka
5. D3 a R5, aj keď nie celá D3, zrejme len na 1/2 profil
6. R7 na polovičný profil takých 20 km

Spolu cca. 100 a možno že až 150 km D a RK. Ale veľa tých km bude len na 1/2 profil. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 16:00
od expwy
Toto typovanie nema podla mna ziadny zmysel, lebo nikto z nas nedokaze odhadnut sposob a kvantitu financovania infrastruktury v najblizsich rokoch.
Kedy sa zacne s PPP? - plany su kadejake, stale sa to posuva.
Kedy sa zacne platit myto - vynosy z myta? - detto- + este nie je ani rozhodnute aky model myta
Vyska financnych prostriedkov zo statneho rozpoctu? - nevie nikto
Kolko a akych uverov si zoberie NDS? - kto vie nech povie
Kolko dostaneme z EU? - europsky plan eroplan sa meni kazdu chvilu
Kolko usekov sa malo zacat stavat tento rok a este sa nespravil ani vykop z roznych pricin. Vid.: D1 Mengusovce - Janovce, Povazska Bystrica, Svinia - Presov, atd.
Aka bude po roku 2006 vlada a ako sa postavi k financovaniu dialnic?
Tieto vsetky nepredvidatelne skutocnosti mi znemoznuju si vobec dovolit o niecom takomto uvazovat, ze co bude kedy hotove. Pamatam si este velkohube vyhlasenia a velky booom v dialnicnej vystavbe okolo roku 1994 kedy mala byt D1+D3+R1 dokoncena v roku 2005, a pozrime sa kde sme teraz!

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 16:06
od Alexander Velky
MH napísal:Toto typovanie nema podla mna ziadny zmysel, lebo nikto z nas nedokaze odhadnut sposob a kvantitu financovania infrastruktury v najblizsich rokoch.
Kedy sa zacne s PPP? - plany su kadejake, stale sa to posuva.
Kedy sa zacne platit myto - vynosy z myta? - detto- + este nie je ani rozhodnute aky model myta
Vyska financnych prostriedkov zo statneho rozpoctu? - nevie nikto
Kolko a akych uverov si zoberie NDS? - kto vie nech povie
Kolko dostaneme z EU? - europsky plan eroplan sa meni kazdu chvilu
Kolko usekov sa malo zacat stavat tento rok a este sa nespravil ani vykop z roznych pricin. Vid.: D1 Mengusovce - Janovce, Povazska Bystrica, Svinia - Presov, atd.
Aka bude po roku 2006 vlada a ako sa postavi k financovaniu dialnic?
Tieto vsetky nepredvidatelne skutocnosti mi znemoznuju si vobec dovolit o niecom takomto uvazovat, ze co bude kedy hotove. Pamatam si este velkohube vyhlasenia a velky booom v dialnicnej vystavbe okolo roku 1994 kedy mala byt D1+D3+R1 dokoncena v roku 2005, a pozrime sa kde sme teraz!


Máš pravdu, žiaľ. :cry:

Inak veľmi záleží od toho, aká vláda príde v r. 2006 a správna otázka by mala znieť, čo bude všetko hotové, až bude D1 v KE? :lol:

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2005 07:33
od bacon
Tieto vsetky nepredvidatelne skutocnosti mi znemoznuju si vobec dovolit o niecom takomto uvazovat, ze co bude kedy hotove. Pamatam si este velkohube vyhlasenia a velky booom v dialnicnej vystavbe okolo roku 1994 kedy mala byt D1+D3+R1 dokoncena v roku 2005, a pozrime sa kde sme teraz!


Ja len tolko, ze vtedy sa hovorilo o roku 2015, ako o pomalej variante a kazdy krutil nos, ze ako to bude dlho trvat. Takze teraz by som povedal, ze rok 2015 pre D1+D3+R1 je realna varianta, uz nie pomala ale rychla a bude hotova ak sa bude stavat. T.j. terajsie tempo je tempo pre rok dokoncenia 2025.

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2005 07:44
od Alexander Velky
bacon napísal: Ja len tolko, ze vtedy sa hovorilo o roku 2015, ako o pomalej variante a kazdy krutil nos, ze ako to bude dlho trvat. Takze teraz by som povedal, ze rok 2015 pre D1+D3+R1 je realna varianta, uz nie pomala ale rychla a bude hotova ak sa bude stavat. T.j. terajsie tempo je tempo pre rok dokoncenia 2025.


Diaľnica D1 bola prezentovaná, že bude v r. 2005 postavená po PP kvôli OH.

Diaľnica D3 bola prezentovaná, že bude postavená do r. 2005.

O RK R1 neviem. :lol:

Nazov fora

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2005 08:21
od Nevedko
Ja by som bol za to, aby uz konecne moderator odstranil hrubku, co svieti v nazve tejto temy.

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2005 09:35
od aquila
uz sa stalo ;)