Stránka 231 z 260

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2021 13:29
od metelesku.blesku
:lol: Draxler. Kríž.
Ten Draxler, čo tu organizoval dni hnevu (či ako to nazýval?). Ten Kríž, čo piesok z detských ihrísk označil za toxický odpad?
Čo meno, to pojem. Vďaka za takú štúdiu. Hlavne, že to má vznešený názov. Centrum pre verejnú politiku.
No nič. Nabudúce skús niečo relevantnejšie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2021 18:05
od DrX
Co tak keby si ty skusil nieco relevantnejsie? Budes to mat lahke, lebo tento tvoj vyplod ma relevanciu 0: cisla su zo studie OECD a autormi nie su ani Draxler ani Kriz.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2021 20:14
od metelesku.blesku
Myslíš niečo také, ako že na znižovanie regionálnych rozdielov má omnoho väčší vplyv vzdelanie regionálneho obyvateľstva, ako výstavba infraštruktúry vyššieho rádu?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2021 20:24
od DrX
Nie, myslim realnu studiu, ako je ta z CVP, nie nejake tvoje vyplody.

No ale aspon MH sa trocha hybe (zjavne je Sulikovi trapne, ako dopadlo BMW): viewtopic.php?f=35&t=25862

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2021 20:45
od metelesku.blesku
Nie, myslim realnu studiu, ako je ta z CVP, nie nejake tvoje vyplody.


Takže si len potvrdil, že si ani nečítal to, na čo sa tu sám odvolávaš :lol:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2021 20:56
od DrX
Resp ty si len potvrdil, ze ani nevies uvadzat zdroje, ked niekomu kradnes myslienky ;-)

Moje tvrdenie presne potvrdzuje Obrazok 3, aj so zdrojom OECD.

IC: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2021 08:55
od KN.SK
DrX napísal:... , a ze dopravnu obsluznost v KE kraji potom zabezpecuju madari (najnovsie dialnice aj ECcka). ...
:wink: I takto sa dá cestovať IC z Košíc do Bratislavy, ak sa neponáhľaš a si bez batožinky:
Bratislava hl. st. Idő-tartam/cestovný čas 8:01 h:
Košice 06:02 — Budapest-Keleti 09:30 | z Budapest-Keleti (helyi közlekedés/miestnou dopravou) na Budapest-Nyugati | Budapest-Nyugati 11:40 — Bratislava hl. st. 14:03;
BRATISLAVA* (Bratislava-Petrzalka) Idő-tartam/cestovný čas 7:42h:
Košice 06:02 — Budapest-Keleti 09:30 | Budapest-Keleti 09:40 — Wien Hbf 12:21 | Wien Hbf 12:45 — Bratislava-Petržalka 13:44
Je to trochu okľukou na môj vkus, i mrhanie času a peňazí, ale každý si môže vybrať, čo chce a kadiaľ chce. 1695

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2021 13:16
od devil
Myslíš niečo také, ako že na znižovanie regionálnych rozdielov má omnoho väčší vplyv vzdelanie regionálneho obyvateľstva, ako výstavba infraštruktúry vyššieho rádu?
akoze deti zo socialne slabsich rodin maju dosahovat take vysledky v skole ako dosahuju deti socialne silnejsich. to mozno funguje u nejakych extra nadanych deti co mozu byt aj z chudobnejsich rodin ale vcelku to takto nefunguje. syn lekara, inziniera bude s vyssou pravdepodobnostou lekar, inzinier ako syn robotnika. bez urazky samozrejme, nic proti robotnikom a menej vzdelanym ludom. a ked viac vzdelana vrstva odide tak zase posilnia vzdelanostnu uroven bohatsich regionov. inymi slovami vnutrostatne kradnutie mozgov.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2021 19:07
od DrX
No, uz sa chvalia aj na ministerstve, tak uvidime, ci dakedy z toho PP Valaliky daco bude https://www.facebook.com/mhsr.sk/posts/200826712211248
Iste ale je, ze ked bude, tak D1 mu bude na velky ... R2 a madari to ale istia.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2021 22:18
od Pacho
pokiaľ postavia valaliky a pokiaľ sa tam začne niečo reálene vyrábať, aj pri tej našej nemohúcnosti s výstavbou dialnic, prepojenie olšan - R4, bude finišovať, alebo už bude dokončené, medzi tým sa dokončí obchvat Rk ako aj višnové, takže sa nemusíme báť využitia d1 v súvislostí s valalikmi. Ešte keby sa podarilo, potiahnuť D1 smerom na MI, tak nie je o čom . Celá M30 je len politický humbuk, ale reálne využitie pre sk je malé, akorát pre dovolenkárov smerujúcuch z východu do cr.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2021 22:22
od Mawerick81
DRX neskutocne kolko nenavisti mas v sebe..

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2021 09:54
od metelesku.blesku
DrX napísal:Resp ty si len potvrdil, ze ani nevies uvadzat zdroje, ked niekomu kradnes myslienky ;-)

Moje tvrdenie presne potvrdzuje Obrazok 3, aj so zdrojom OECD.

Pozeráš si len obrázky, alebo si občas aj prečítaš, čo je okolo nich napísané?
Aké zdroje mám uvádzať? Komu som ukradol aké myšlienky? Trošku si to uprac v hlavičke.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2021 10:09
od metelesku.blesku
devil napísal:
Myslíš niečo také, ako že na znižovanie regionálnych rozdielov má omnoho väčší vplyv vzdelanie regionálneho obyvateľstva, ako výstavba infraštruktúry vyššieho rádu?
akoze deti zo socialne slabsich rodin maju dosahovat take vysledky v skole ako dosahuju deti socialne silnejsich. to mozno funguje u nejakych extra nadanych deti co mozu byt aj z chudobnejsich rodin ale vcelku to takto nefunguje. syn lekara, inziniera bude s vyssou pravdepodobnostou lekar, inzinier ako syn robotnika. bez urazky samozrejme, nic proti robotnikom a menej vzdelanym ludom. a ked viac vzdelana vrstva odide tak zase posilnia vzdelanostnu uroven bohatsich regionov. inymi slovami vnutrostatne kradnutie mozgov.

Ja s touto tézou plne súhlasím. A zároveň tvrdím, že "štát" tento problém nevyrieši stavaním infraštruktúry vyššieho rádu do každého chudobného okresu, ale zlepšovaním podmienok vzdelania obyvateľstva. Nehovorím, že každý má byť hneď inžinier, alebo lekár, ale v tých chudobných regiónoch je vysoké percento obyvateľstva s ukončeným iba základným vzdelaním. A úlohou štátu je to vzdelanie posunúť aspoň na úroveň strednej školy (min. učňovky, nemusí byť hneď ukončenie s maturitou).
Len peniaze určené na vzdelanie a reálnu pomoc chudobným rodinám doteraz vždy končili v rôznych šuflíkových projektoch, takže rovnako, ako v infraštruktúre, tak aj vo vzdelaní a vyrovnávaní soc. rozdielov sme sa nikam neposunuli, naopak v oboch spomenutých oblastiach sme začali ešte viac zaostávať voči zvyšku EU.
A v tomto bode marazmu som si dovolil povedať to, čo tu už viacerí píšeme niekoľko rokov, že samotná výstavba diaľnice nič nevyrieši, pokiaľ má dotiahnuť potenciálnych investorov do oblasti, kde nemá koho zamestnať. Nie preto, že by tam ľudia nežili, ale preto, že sú nepoužiteľní. A takýchto ľudí zapracujú skôr malé a stredné podniky, ktoré sú štátom stále totálne ignorované, ako ďalšia dotovaná automobilka alebo fabrika na káblové zväzky niekde v Rimavskej Sobote (to bol len príklad).

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2021 11:33
od devil
Celá M30 je len politický humbuk, ale reálne využitie pre sk je malé, akorát pre dovolenkárov smerujúcuch z východu do cr.
alebo npr. vyuzitie na zasobovanie dodavatelmi pre vyrobu a potom aj na export finalnych vyrobkov alebo polotovarov.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2021 12:24
od Pacho
ja nespochybnujem prínos M30, ako takéj, ale myslím si, že viac sa prezentuje politicky, ako odborne. Len čas ukáže koľko pritiahne dopravy, kde je pravda.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2021 12:09
od DrX
*** blavastan v priamom prenose:
„Experti Rady Európy konštatujú, že Slovensko patrí k najviac centralisticky riadeným štátom Európy. Aj závery štúdie OECD potvrdili, že centralizmus na Slovensku obmedzuje hospodársky rast a v prípade ďalšej decentralizácie je možnosť rastu HDP cca 10-percentný," dodala únia.

https://domov.sme.sk/c/22793005/rada-eu ... razbox_sme

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2021 14:16
od RDVN
Veď to je informácia, ktorú každý pozná kto sa v tomto orientuje a vždy raz za čas príde správa z európskej rady v zmysle mali by ste to riešiť lebo to je pre krajinu kontraproduktívne ale kto by to mal zmeniť keď približne 70% poslancov národnej rady má ako bydlisko zapísanú Bratislavu a zvyšok nemá poňatia ako sa žije za Trnavou. A za ďalšie prečo by to vlastne menili? Obmedziť progres vlastného mesta a regiónov okolo aby niekto v sobranciach mal lepšiu kvalitu života? Nech sa presťahuje do BA nie? A to už je tak vsugerované zmýšľanie, že keď chceš lepšie zit, choď do BA, na západ. A tak len ľudia chodia do BA ale Bratislava k nim už nie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2021 13:33
od DrX
RDVD, viacmenej suhlas. Akurat, ze *** blavastan je sucastou EU. Takze ak sa na take veci poukazuje, tak sa tym na urovni EU aspon nieco robi (obmedzenia pristupu k eurofondom pre BA).

Ale, aby sme nezabudli aktualny vyvoj: na zelezniciach sa 30 rokov mlelo, ze stavame rychlostne od zapadu/BA na ZA a vychod. No a aj ked uz ignorujeme fakt, ze sa tym zas odignorovala cela juzna polka Slovenska, tak ked uz sa na tom vychode nieco ma zacat stavat, UHP zisti, ze: "Modernizácia na vyššiu rýchlosť sa skončí v Žiline, aj keď železničiari počítali s jej pokračovaním ďalej na východ."
Preto je pri cestach aj zelezniciach tupost stavat len jednym smerom. Spravodlive to bude len, ak sa cca rovnako peniaze davaju na infrastrukturu do vsetkych krajov, tak ako to vyzaduje EU.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2021 13:43
od DrX

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2021 15:54
od RDVN
Z tohto by som vypichol elektrifikaciu a rekonštrukciu trate BnO-Humenne lebo neviem sa nikde dohľadať prečo je pri nej napísaná suma 15mil? Projekt ktorý je bol/je na úrovni 100mil. sa osekal na 15mil? Veď to ledva natiahnu vedenie za 15mil.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2021 03:50
od gandalf
inak povedane vcelku z relativne nadejneho projektu spravili mackopsa , vyhodene peniaze von oknom doslova. tych 15mil nech radsej pouziju fakt na nieco ine a nech ten vyrazne orezany projekt radsej cely zrusia.. otazka ale znie ze kam pojdu vsetky tie dalsie miliony cca 85mil. z tohto projektu kedze bol planovany z planu obnovy eu tak preco ho takto osekali? komu potecu zvysne miliony konkretne 85mil. do vrecak? to strasne smrdi. nepaci sa mi to. takisto uz uhp zacalo tlacit na osekanie Poprad -SNV a chcu zo 160 na 120 ,hnus ..dufam ze aspon toto dolezal nedopusti. 120 mozu robit tak lokalky typu kralovany trstena ci SNV Levoca ci Cadca Makov a pod ale preboha nie hlavnu trat v r.2021!

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2021 18:23
od DrX
Pacho napísal:hej hej pre drx, všetko čo je v pacholande, je zbytočné a megalomanské, všetko treba zrušiť a stavať na rovine, kde nikto nechodí...... Tunel fakt za to nemôže, že tento štát riadi tlupa zlodejov a samozvaných diletantov - vyše tridsať rokov.


Tipicky PACHO: ked napisem, ze obchvat treba, tak to znamena, ze "všetko čo je v pacholande, je zbytočné a megalomanské"?

Xisco napísal:Koho zaujíma, že 10.000ce ľudí, OA a NA stoja v kolónach, a že hlavný ťah zo ZA smer východ ešte dlhé dlhé roky pôjde po I/18?? A že vznikla škoda nielen finančná, ale celkovo morálna, ľudská, a hlavne časová??

A koho zajima, ze ak by to rovinate spojenie juhom uz 20 rokov bolo, tak dnes na Slovensku nie su ziadne okresy s 20+% nezamestnanostou, investicie by rovnako prudili aj na vychod aj zapad SK, KE-BA by sa jazdilo za 3 hod, a aj situacia na severe by bola lepsia, kedze by sa tam nepresunulo tolko premavky? A miesto hej-VYYYYSNOVEHO mohli postavit aj 10-poschodovu galeriu, a este stale by to bolo za zlomok ceny a za 1 rok hotove (kedze mozemky a vsetko uz davno maju).

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2021 18:42
od devil
hej hej pre drx, všetko čo je v pacholande, je zbytočné a megalomanské, všetko treba zrušiť a stavať na rovine, kde nikto nechodí...... Tunel fakt za to nemôže, že tento štát riadi tlupa zlodejov a samozvaných diletantov - vyše tridsať rokov.
hlavne ze si obhajoval talianov. ale keby sa tam neskor otrhlol kus betonu neviem co by si napisal. ale je to magalomanske spolu s D3, nic take megalomanske este vo V4 nepostavili ako toto. poliaci a madari za tych 10 rokov co sa toto stavia postavili dialnicu krizom krazom.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2021 18:42
od Xisco
Súhlasím, nemám nič proti R7 BA-KE. Som z okolia ZA, budem len rád, keď pôjde každé jedno auto smerujúce z východu na západ a opačne, práve nie cez Žilinu :)

Ale úprimne, podľa stránky NDS R7 = 189,08km, a po skúsenostiach s projektovaním, súťažami, či s výstavbou, je R7 a mnohé ďalšie úseky napr. aj ešte D1 (Turany) a ďalších R pre mnohých ľudí už neaktuálne témy. Asi vieš, čo myslím, roky letia ... Prirátaj si, že Višnové bude Tvoj vek + 3 roky, Turany + cca 10 rokov (ešte sa projektuje + stavba), niektoré R nie sú ani na začiatku projektovania ...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2021 18:57
od DrX
Ja mam juhom na mysli R1+R2, z ktoreho uz chyba len 170 relativne lahkych km + Soroska. Ak by sa Soroska uz stavala (tj, ak by Dolezal dotiahol vsetky papiere miesto toho, ze ju odpisal) tak zvysok by bol urcite za menej casu aj penazi nez Visnove + Turany.