Stránka 137 z 261

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2018 10:52
od milan_KM
Rovnako to vyvolalo na poľskej strane tlak na dostavbu S1 a S52, ktoré už majú viaceré úseky v tendri. Takže síce neskor, ale predsa sa intenzity na ťahu podstatne zmenia.

Mne sa ale páči ako vytrvalo ignoruješ zlodejstvo na týchto stavbách. To je ako v poriadku? Či zle je len, že sú na Kysuciach.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2018 15:40
od devil
Myslíš si ,že keď postavíš RC na úseku kde sú intenzity 10 000 vz./24h. tak sa celá táto intenzita prenesie na RC? Pri intenzite 10 000 by to bolo max. 7000, možno 8000 na RC. Ale je v pohode staviať pre intenzitu 7000 :roll:


On očakáva, že sa tam presunie aj 10 000vo./24h z D1. Zopár tisíc sa ich presunie, žiaľ až po postavení aspoň 100km R2, no až toľko ich nebude.


gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=35177

uplne cela intenzita nie. to sme uz preberali....vid R1 na pri novej bani, ZC alebo okolo ZM. aj tam mas az 80 percent aut na R1. cely usek je komplet mimo akehokolvek mesta, aj keby to bolo "len" 70 percent stale je to vysoke cislo. 7000 by tam bolo teraz, praveze by mali zacat cim skor aj prvu cast aby do 4-5 rokov bol hotovy, a to uz bude viac aut. to bude 40 km suvislej RC v podstate pokracovanie R1 az na chybajuci ZV. presne to co ak nebude na zempline tak sa necudujte ze za KE pojdu len taliansky podnikatelia v oblasti pozemkov...

tak prečo po Lučenec musí byť plný profil?


pripominam intenzitu dsk-tur cca. 11.000 a podobne od janoviec na PO, dokopy 60-70 km D26,5 v plnom profile pre 10-11.000 aut denne az na branisko. alebo to mam chapat tak ze R24,5 pre 8-9 tisic aut je luxus zato D26,5 pre 10-11 tisic je normalne :lol: :lol:

Ad cena Turany Hubová. 900 mega je podla mňa nereálne číslo, ak keď je oficiálne uvádzané. Aj Višňové malo stáť 900 mega a mohlo to byť za 350 a reálne je to za 400 voľačo. Cena korbelky by nemala byť výrazne odlišná, nakoľko dĺžky úsekov a tunelov sú porovnateľné.


visnove ma prieskumnu stolnu, tuto pojdu do totalneho rizika. aj ked to nebude 900m bude to omnoho viac ako visnove...

pre OA Soroška nie je žiadna prekážka.


potom ani strecno nie je...

Postavenie Svrčinovec Skalité umožnilo prepojenie pre autá nad 3,5 tony. To tiež pridáva k opodstatnenosti úseku.


naco je prechod pre kamiony kazdych 15-20 km ked inde chodia 100-200 km obchadzky :?:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2018 16:32
od Yoggy52
devil napísal:soroska sama osebe nie. ale ani D1 ak bude koncit pri KE. tie cisla som si nevymyslel. len tie 3 okresy maju 300.000 obyvatelov. blizko su HE a SO to je dalsich mozno 100.000. to maju vsetci odist vdaka dialnici co "skrati cas jazdy" :?:


Skrati cas jazdy = priblizi region pre potencionalnych investorov...

Lenze pokial nebude vybudovane od RK alebo ZV po KE nic, tak postavenim dialnice KE-MI sa neporiesi nic :roll: preto sa netreba pozerat na to, ze D1 je na uzemi PO kraja.... pretoze tak ako PO kraju, tak aj KE kraju vybudovanie D1 to prospelo/prospeje, kedze doslova ide stredom slovenska...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2018 18:15
od devil
na tych cislach upsvaru to az tak nevidno ze prospelo. cim dalej je ten region tym su vacsie naroky na spojenie, na zapadne Sk pride investor aj bez dialnice, na stredne je mozno tiez ochotny ist o okres dalej. ale neviem kolko takych sa najde co budu chciet po 400 km do KE ist este dalsich 50-70 km cez kopec, mesta a dediny.

do 2021 ma byt hotova M30, snad aj JVO KE. na D1 je odkazany akurat severovychod.

viewtopic.php?p=205998#p205998

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2018 19:24
od Vlados
D1 pomôže aj Michalovciam či Sobranciam, tak netrep že akurát severovýchodu.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2018 20:47
od IceFox
devil napísal:alebo to mam chapat tak ze R24,5 pre 8-9 tisic aut je luxus
devil napísal:7000 by tam bolo teraz

Takže priznávaš ,že by to bola RC pre 7-8000 vz./24h. Na Kysuciach by niektorí z fóra chceli intenzity okolo 15000 vz./24h napchať na polprofil ale R2 7-8000 ideme staviať v plnom.
//pozn. už sa teším na tie "boje" keď už sa začne staviať Tur-Hub. a vojna sa zmení z D1 vs R2 na D3 vs R2.
devil napísal:alebo to mam chapat tak ze R24,5 pre 8-9 tisic aut je luxus zato D26,5 pre 10-11 tisic je normalne

11000 je stále viac ako 9000. Navyše chýba už "posledný" úsek na tender a stavbu. A áno ,už hore som ti potvrdil ,že tie parametre sú trochu (dosť) prehnané.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 11:23
od devil
uz som napisal ze nie som si isty ci tam bude 10.000 aut a ze plny profil s prizmurenim vsetkych oci. 10.000 aut je pocet ked nastanu problemy na kopcovitych usekoch, vid cesta smrti po roku 2000. toto je velmi podobne vyskove a smerove vedenie. od brodna po oscadnicu mate o nieco lepsie parametre.

na kysuciach zo 30-40 mil/km je poloprofil signifikantna uspora...na D3 budu same MUK aby tam tych 15.000 aut skutocne nabehlo....tu mas plny profil do 10 mil/km. a vela sa pisalo ze poloprofil nie je o polovicu lacnejsi ako plny....

11000 je stále viac ako 9000. Navyše chýba už "posledný" úsek na tender a stavbu. A áno ,už hore som ti potvrdil ,že tie parametre sú trochu (dosť) prehnané.


posledny krok byva najtazsi....ja to stale vidim ako snahy o blokaciu RC aby ostalo na dokoncenie D1-D3. samozrejme bez zemplinskej casti, len aby bola suvisla ciara BA-KE a D3 ako dialnicna "siet" (ze polka zo 700 tisicovych krajov je mimo nikoho netrapi). nezaujmu pravicovej vlady sa roky "tesila" R1 - bez nitrianskej to bola bariera rozvoj preto bol skromnejsi narast intenzity, este spackali uzemne konanie pri ZH a cela bilancia bola 25 km/8 rokov - ostalo to na fica. ale paradoxne vdaka tomu ostalo na zvolen-krivan a tak sa prebudili samospravy a zhodou nahod MD dostal most-hid. ....pred par rokmi by sa tazsie argumentovalo, cim viac udajov mame, tym viac sa ukazuje dvojaky meter...

- aj na D1 boli useky kde sa zacalo stavat pri intenzitach 10.000 a menej
- velky narast intenzity na suvislej R1, to predsa "nebolo mozne" mimo D1, to iste bude od ZV dalej.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 14:30
od DrX
Dennik N sa (zjavne pod vplyvom kamosov z INEKO) stava hlasnou trubou vsetkych odporcov R2 a R7... viewtopic.php?f=35&t=23501
Celkom sranda, ako sa veci mozu zvrtnut, ze aj SNS aj Smer su z Mostom za vyrovnavanie regionalnych rozdielov a vidia veci v dlhodobom kontexte, zatilco analytici idu hodnotit vsetko len na zaklade momentalnej situacie a bez zohladnenia toho, ako k nej doslo.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 15:34
od DrX
Ku kydaniu na Erseka sa v Denniku N okrem tradicnej Krajanovej (v clanku vyssie) pridal aj Cikovsky https://dennikn.sk/1148834/newsfilter-v ... at-aj-nam/ (audio od 3:00 minuty)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 16:02
od DrX
A este jeden pozoruhodny clanok o blavocentristickom zmyslani: https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -kriticka/
Dorobit dialnicu a poriadne zeleznicne spojenie pre juh&vychod Slovenska, co by umoznilo aby viac zamestnancov dochadzalo a aby si firmy urobili pobocky v tych hladovych dolinach, kde zatial investori nie su, to pre "KLUB 500" akosi alternativou nie je...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 16:11
od svaco
Zmeň bydlisko a budeš na druhej strane.

To je neuveriteľné, čo ty tu predvádzaš DrX. Keď analytici kritizovali obchvaty Prešova tak si bol HAPPY a keď kritizujú niečo iné, čo je bližšie k tebe zrazu zmena postoja.

Aj keď nie vždy súhlasím, čo vydá Denník N alebo analytici, vážim si ich názory a informácie, ktoré poskytujú, pretože z hľadiska celej spoločnosti sumárne je to myslím si pre ňu prínos.

Myslím, že tu ťa už aj tak neberie nikto vážne. Áno občas vieš priniesť zaujímavú informáciu, ktorá nás tu všetkých poteší, ale akonáhle si v niečom zainteresovaný, je okamzite vidieť ako sa nevieš odosobniť.

Skús ponúknuť nejaké argumenty a nie len bezbrehé kydanie na tých, ktorí majú iný názor než ty. Ešte dnes naviac do toho miešaš aj politiku, to je fakt nonsense.

Existuje taká stránka konspiratori.sk, kde sú ivedené weby, ktorým je dobré sa vyhnúť, lebo pravdepodobne zámerne neponúkajú pravdivé informácie. Ak by na tomto fóre bola vytvorená takáto skupina ľudí napr. s názvom (vymýšľam napr. Drístači), nepochybujem, že by si už do nej bol zaradený a možno aj jej nepísaný líder.

Dúfam, že som sa ťa nedotkol, nie je to osobné, ale môj názor na teba a v podstate mi vôbec nevadí, že sú tu aj takýto ľudia, len je škoda, že tu nie je každý nejako hodnotený napr. ratingom, ktorý by hovoril o tom, do akej miery sú jeho názory relevantné.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 18:00
od IceFox
devil napísal:uz som napisal ze nie som si isty ci tam bude 10.000 aut a ze plny profil s prizmurenim vsetkych oci. 10.000 aut je pocet ked nastanu problemy na kopcovitych usekoch, vid cesta smrti po roku 2000. toto je velmi podobne vyskove a smerove vedenie. od brodna po oscadnicu mate o nieco lepsie parametre.

Na D3 nie sú tie parametre až tak dobré aby sme šetrili tým ,že postavíme polprofil - D24,5 - najnižšia kategória (v ktorej sú stavané Rky). (kúsok je navrhovaný v 26,5 lebo Horelica je tak postavená)
Čiže tie "o niečo lepšie parametre" fakt nie sú také terno ako si myslíš. Navyše si sám povedal:
devil napísal:a vela sa pisalo ze poloprofil nie je o polovicu lacnejsi ako plny....

čo by D3 zdražilo ešte viac.
---
Ja netvrdím ,že R2 je zbytočná. Len mi nepríde správne ,že by niektorí teraz chceli aby sa všetko zastavilo a točilo sa len okolo R2 ,pretože to urobili politici s D1.
Ja som rád ,za každý kúsok RC ,pretože viem ,že niekomu pomôže (aj keď niektoré sú vyslovené zbytočné).
DrX-a nemá cenu ani komentovať. Každý čo povie zlé slovo na R2 je ****, bratislavskocentralista, SNSkár, volič Smeru...*
* - doplňte náhodnú nálepku a/alebo vulgarizmus

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 20:47
od Vceliak
IceFox napísal:DrX-a nemá cenu ani komentovať. Každý čo povie zlé slovo na R2 je *

Tu ani nejde o to, čo hovorí DrX, ale skôr prečo. Mysím si, že to "zafarbené videnie" má niečo do seba. To isté platí o Ineko. Tiež varia z vody. Každý, kto sa trochu venuje doprave vie, že človek je prispôsobivý tvor, a snaži sa využiť všetko, čo má k dispozícií. Takže je predpoklad, že ak sa dorobí prepojenie medzi R1 a D1 cez Čertovicu, Donovaly, alebo Turiec, klesne intenzina na R2. Ak sa dokončí R2, klesne intenzite na spomínaných úsekoch cez priesmyky.
To, čo nám chýba je ucelená koncepcia výstavby (harmonogram), kde budú jednotlivé úseky ohodnotené nie len okamžitým možným vyťažením, ale aj čo to spraví s ostatnými variantami. Samozrejme aj zohľadnenie kompletizácie ucelených trás Prieťahov - koridorov.
Napríklad otázka do pléna: Prečo je prijoritnejšie pripravovať R7 a nie dokončenie R4 (Via Carpathia)? Lebo Maďar? Rozbabre sa ďalší úsek, na ktorý nemáme na dokončenie, a úseky R4 budú v nedohľadne, lebo nie sú pripravené! Takýchto príkladov je viacej, napríklad R3 vs D3.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 10:51
od devil
Aj keď nie vždy súhlasím, čo vydá Denník N alebo analytici, vážim si ich názory a informácie, ktoré poskytujú, pretože z hľadiska celej spoločnosti sumárne je to myslím si pre ňu prínos.


analytici casto nemaju nadhlad. aj ja viem byt analytik ktory porovna intenzitu a dopravy a vyjadri sa do medii ze treba stavat tam kde najviac aut. len potom ziadne suvisle prepojenia nebudu len radialy okolo miest. dalsi analytici su proste lobisti, vid matej. byva v PO tak lobuje za R4. samozrejme na odbornej baze :lol:

zrovna dennik N napise hocico, nechapem preco obhajujes novinarov kt. nevedia ani polovicu toho co bezny prispievatel tu na fore ale pisu "mudre" clanky.... dokumentacie sa objednavali odjakziva na vela usekov, casto zbytocne ale dennikN z toho ide robit velke odhalenie.... :lol:

potom je hodnota za peniaze pri MF ktore hodnotia to co chcu a co nechcu o tom proste mlcia. zvlastny selektivny pristup. najlepsie k realite je asi INEKO s tou ich mapkou, dali si asi najviac prace, vela udajov. kto vela robi robi aj chyby aj pri nejlepsej voli. ta ich slavna mapa ma chybu a to ze berie intenzity 1:1 pre buducu dialnicu. potom im vychadza strazov-brodno ako primerana investicia lebo vsak "odvedie" 34.000 aut. ale opakujem, z vacsej casti je uplne dobra....

Na D3 nie sú tie parametre až tak dobré aby sme šetrili tým ,že postavíme polprofil - D24,5 - najnižšia kategória (v ktorej sú stavané Rky). (kúsok je navrhovaný v 26,5 lebo Horelica je tak postavená)


este raz, okrem 2 zbytocnych usekov v plnom profile je obchvat CA ktory bude mat 15.000 skrz to to bude vlastne aj mestska komunikacia, bude fungovat ako mierova-senecka v BA. 3 MUK zabezpecuju obsluhu lokalky. vo ZV su 3 MUK na I/16 a 4 pruhy su par sto metroch medzi druhou a tretou. a predstav si ze to funguje. bez tych MUK zabudni na take intenzity, tranzit cez kysuce uz pozname vdaka strazov-brodno a nepriblizuje sa k 10000 ani s rezervou.

a vela sa pisalo ze poloprofil nie je o polovicu lacnejsi ako plny....


cize dajme npr. 30 %, tj. kolko je 30 % pri 40 mil/km a kolko je 30% pri 10 mil/km :?:

Ja netvrdím ,že R2 je zbytočná. Len mi nepríde správne ,že by niektorí teraz chceli aby sa všetko zastavilo a točilo sa len okolo R2 ,pretože to urobili politici s D1.


ja beriem argument ze nemozeme posudzovat potrebu nejakej cesty tak ze na D3 sa postavil poloprofil pre 1000 alebo 2000 aut a plny pre 5000. to potom mozeme stavat suvisle R3,R4,R7 aj R8.... ale D1 je meritko a ked nebol problem stavat pri intenzitach 10.000 aut na staraj ceste plny profil D26,5 tak bohuzial treba brat podobne naroky na RC ako legitimne. a to ze aj R2 po tomasovce komplet a vzhladom na velkost okresov a hustotu obyvatelov na KE-MI aj tento usek zavana tym ze o par rokov tam tych 10.000 aut bude.

To, čo nám chýba je ucelená koncepcia výstavby (harmonogram), kde budú jednotlivé úseky ohodnotené nie len okamžitým možným vyťažením, ale aj čo to spraví s ostatnými variantami.


daleko vacsi zmysel ma robit smerove prieskumy. lebo to ci na donovaloch ubudne/pribudne 3.000 aut alebo na orave ci krupine 500 aut kvoli inej variante je menej podstatne nez ci strazov-brodno odvedie zo starej cesty naozaj 34.000 aut alebo len 5.000. a ked zistime ze z 25.000 aut na severe prejde na dialnicu 10-15.000 kym na juhu z 10.000 prejde na RC 8.000 a k tomu usek na juhu ze o tretinu/polovicu lacnejsi tak nemoze vyjst ine len to ze RC sa oplati stavat tiez a mozno aj viac oplati.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 12:07
od Vceliak
devil napísal:daleko vacsi zmysel ma robit smerove prieskumy

Práve aj na toto som myslel. Ale nedá sa to oddeliť s tak, že ak máme k dispozícií dve riešenia, tak musíme zohľadniť všetky dopady, nie len "plánovanú intezitu daného riešenia".

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2018 12:17
od Jonathan
devil napísal:tranzit cez kysuce uz pozname vdaka strazov-brodno a nepriblizuje sa k 10000 ani s rezervou.

Ako odborník by si mohol vedieť, že cez Strazov Brodno ide to ba časť tranzitu cez Kysuce. Takže akú úroveň majú ostatné tvoje tvrdenia. :?:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2018 16:37
od Jano1
devil napísal:intenzita 2015 D1 dsk-tur 10.482, 11.047.
toto su intenzity na D1 bez tranzitu na E75.

Dookola sa ohanas intenzitami z roku scitania 2015, pritom tento usek bol otvoreny 10. jula 2015!

Pritom ked som pisal o intenzitach na R1, ze su nizsie nez boli ocakavania min.dopravy, tak si 18. Mar 2017 14:49 vo vlakne Intenzity napisal:
devil napísal:je to po prvom scitani po dokonceni suvisleej R1


Teda scitanie viac ako 3 roky po otvoreni suvislej R1 podla Teba je zrejme neadekvatne, ale ohanat sa usekom otvorenym pocas scitania je samozrejme uplne v poriadku.


devil napísal:intenzita 2015 D1 dsk-tur 10.482, 11.047.
R2 zvolen-krivan cca. 9.000

vidis tu velky rozdiel ? lebo ja nie.

Cize chces porovnavat podla mna neregulerne scitanie DS-Turany s nejakym cislom, ktore neviem odkial mas, kedze ZV-Krivan v scitani 2015 nie je.

Mozno odtialto:
pedro napísal:Pár čísel za r. 2016:
D1 MT-TUR 12042/12685/18414 (priemer za všetky dni/pracovné dni/maximum)
D1 IV-LM 18919/19899/27895
PR LE 2943/3077/10093
D1 CHNV-POZ 14861/16008/20766
D1 POJ-LEM 18593/20677/24864
R2 RU-PRA 4746/5055/6492
R2 PS-DT 8662/9455/12488


Co nie je oficialne scitanie a ja to nemam rad, ale udajne je to za cely rok. Ale tam uz je na D1 12042 a na R2 8662 v./24h. Takze aspon argumentuj cislami z rovnakeho obdobia.

Kym otvorenim Visnoveho a teda prepojenim na suvislu D1 stupne intenzita na DS-Turany o niekolko tisic (4 mozno az 5 tisic), na ZV-Krivan ani napojenim na R1, zazraky necakam.

devil napísal:este skus hadat ze odkial stat zozenie 900 mega na turany-hubova aby sa suvisla D1


Na LL-DS bola tiez statna expertize 900 mil.E a Skanska a dokonca aj druhy v poradi Doprastav ponukli cenu pod 400 mil.E. Takze predovsetkym dobre nastaveny tender a moze to byt aj okolo polovice expertizy.

devil napísal: vies o nejakych investiciach vdaka D1 :?: lebo ja nie.

KIA. Zato vsak neviem o vyznamnych investiciach suvisiacich so skompletizovanim R1 NR-BB na trase medzi NR a BB. Ale necham sa poucit, tiez neviem vsetko.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2018 17:20
od IceFox
Jano1 napísal:KIA. Zato vsak neviem o vyznamnych investiciach suvisiacich so skompletizovanim R1 NR-BB na trase medzi NR a BB. Ale necham sa poucit, tiez neviem vsetko.

DrX ťa vyvedie z omylu a povie ti o nejakom priemyselnom parku v nejakých Haniskach :D

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 10:04
od Dendik
Yoggy52 napísal:Inak na S19 boli vybrani uchadzaci na realizacie dokumentacie a "finalneho" echnickeho riesenia na vsetkych usekoch od RZE po Barwinek. Mam pocit, ze je to posledna faza pred vypisanim tendra na realizaciu (ak nie opravte ma). Prva dokumentacia ma byt hotova koncom tohto roka pre Usek RZE - Babica, tak snad tam uz v roku 2019 uvidime stroje :o Inak zuajimavost je, ze vsetky useky sa budu stavat v plnom profile :wink:
Inak poslednych parkrat co som siel do Krosna, tak na slovenskej strane, skoro ziadna doprava, ale staci prejst hranice a je to uplne o inom :) Cim to asi bude? Ze by tieto "ciganske" (sorry za vyraz ale je to pravda) dediny neprodukovali ziadnu dopravu? :?


Ano neprodukuju a vies preco?

Zeby pre pristup tejto d.b...n.j. vlady? A zmyslanie mnohych zapadnejsie byvajucich slovakov?
Zeby preto lebo sa vychodniari stahuju za pracou do Blavy?

Sa robime niecim a zabudame odkial pochadzame? Typicke slovenske... (Sak sme este nedavno patrili pod madarov)

Naco Vam tam na vychode 4prudovku? Vam staci aj polna cesta, sak tam chodia len cigani s brickami.... nie? Co ine si chcel povedat?

Hlavna vec ze Madari a poliaci a na "svoj" vychod nepozeraju cez prsty jak Slovaci... Ale hlavne ze potrebujeme navozit zo srbska a ukrajiny robosov
bo na zapade uz tolko podnikov ze... :roll:

Myslis ze v Stropkove a Medzilaborciach a Snine by nechceli deti rodicov aby ich otcovia pracovali doma?
Myslis ze matky co musia utekat vytierat zadky geriatrii v Nem a Rak by neostali radsej doma s detmi?

Mam tak rad tie kecy ze tu nic nie je ta naco budovat R4ku ze by som vsetkym diskutujucim doprial zazit tie pocity na vlastnej kozi...
:?


Cize znova:
Madari aj Poliaci su rozumny narod, len nase pánstvo ma nejak tie mozgy inac nastavene... zeby kvoli páratkám ...

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 11:54
od svaco
Ficov mentálny svet je jasný, nasľubovať hory doly a potom sa na svojich voličov vykašľať, ale povedzme si pravdu, nepohŕdali by ste aj vy takými voličmi, ktorých je ľahko oklamať a ktorí vám veria každú blbosť, ktorú vypustíte z úst. Preto pre Ficka na východe nič nie je a ani nikdy nebude. On chce totiž žiť na západe, ale mentálne sú mu blízke mocenské praktiky, ktoré používa Putin, Erdogan, Orbán a podobná totalitná čvarga.

Východu najviac ublížil konflikt na Ukrajine ergo Putin, pretože, ak by sa ukrajina začala vzmáhať rýchlejšie, znamenalo by to aj posun ekonomicko-obchodnej oblasti aj viac na východ, čim by sa násobne zväčšil obchod aj vo východných častiach Poľska, Maďarska, Slovenska atď. čo si myslím, že by vedeli Maďari a Poliaci určite využiť (o Slovákoch mám pochybnosti, viď výrok nahnevaného expremiéra o Východe). Ale každopádne aj na nás by sa niečo nalepilo, hoci smotana by bola skôr pre iných.

Samotná R4 je dôležitá tak či tak, už len kvôli tomu koridoru, ale momentálne je preferencia na R2, takže asi je to v nedohľadne.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 12:23
od devil
ked uz nevies citat v kontexte cely odsek aspon vetu navyse si precitaj.

nezamestnanost okresov MI, TV, VT je vyse 10 percent a to uz je kopa ludi prec. vies o nejakych investiciach vdaka D1 :?: lebo ja nie.


takze vies o nejakych investiciach kvoli D1 v MI, TV, VT ...alebo aj HE, SO... :?:

R1 dokoncili v 2011 a scitanie bolo az 2015. ja by som bol aj za celostatne scitanie kazde 2 roky...

Co nie je oficialne scitanie a ja to nemam rad, ale udajne je to za cely rok. Ale tam uz je na D1 12042 a na R2 8662 v./24h. Takze aspon argumentuj cislami z rovnakeho obdobia.


ano, obrovsky rozdiel. detva je akozeokresne mesto s 15 tisic obyvatelmi a martin s 55 tisic. zilina ma asi 2x tolko obyv. ako zvolen. zaujimave je skumat preco je 16.000 aut na starej ceste, tranzit nema dovod obchadzat dialnicu.

Kym otvorenim Visnoveho a teda prepojenim na suvislu D1 stupne intenzita na DS-Turany o niekolko tisic (4 mozno az 5 tisic), na ZV-Krivan ani napojenim na R1, zazraky necakam.


je uplne irelevantne co cakas. pokial bude visnove a ll-hp ale nebude obchvat ZV tak to porovnavat nebude mat zmysel. ja tvrdim tolko ze na 40 km suvislej (cize nie kusky krivan-zvolen a mytna-tomasovce ale minimalne zvolen-vychod-krivan-mytna-tomasovce) budu porovnatelne intenzity ake boli v 2015 bezne na severnej D1 D26,5. a stale si myslim ze D26,5 by mala mat hned aspon 20.000 aut denne. inac je luxus stavat VYRAZNE DRAHSIU dialnicu.

Na LL-DS bola tiez statna expertize 900 mil.E a Skanska a dokonca aj druhy v poradi Doprastav ponukli cenu pod 400 mil.E. Takze predovsetkym dobre nastaveny tender a moze to byt aj okolo polovice expertizy.


dufam ze taketo zlavy ocakavas vsade, aj na D3 a R2. :wink:

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 12:51
od richie
ved uvidime .. o cca 2-3 roky budu dokoncene useky ViaCarpathia zo severu aj z juhu .. a vsetko sa to stretne u nas .. ak do vtedy dokoncia usek R2 Saca-Olsany, tak najviac zaplacu Presov a sever Slovenska po trase nedokoncenej R4 ..

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 12:59
od DrX
Da sa suhlasit, ze "madari a poliaci su rozumny narod", ale nie pre to, ze stavaju Via Carpathiu, ale preto, ze maju poprepajane svoje hlavne sidla na hlavne mesto aj navzajom, a az potom riesia napojenie na ostatne staty. Blavastan riesil hlavne, aby Blava bola napojena na madarsko, cesko, rakusko a dnes polsko (spolu s zilinsko-kysuckou D3 lobby), miesto toho, aby sa pomerne investovalo v prvom rade do dokoncenia D1+R1+R2, ako zakladnej kostry, ktora napoji vsetky krajske mesta na hlavne aj medzi sebou VRAMCI SLOVENSKA. Kym toto nie je, tak prepojenia inymi smermi mali byt odsunute. A preto je dnes dolezita vychodna R2, lebo z tej zakladnej kostry chyba len ona.

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 13:35
od courier
Madari riesili ako prve tah na Vieden, neskor smer Zahreb a Belehrad,cize smery hlavnych tranzitov,az tento rok vyriesili smer na druhe najvacsie mesto Debrecen. Len taka poznamka a vobec neobhajujem BA. Ale je pravda, ze vacsinu miest maju madari s Budapestou poprepajanych a v najblizsich 4 rokoch bude madarska dialnicna siet rozsiahla a neporovnatelna so slovenskou. A dodnes nema Madarsko dialnicne spojenie so Slovenskom, preco asi ? Asi poznaju priority :) .

Re: Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2018 14:06
od DrX
Pokial ja viem, Debrecin maju hotovy aj s obchvatom od roku 2006 https://en.wikipedia.org/wiki/M35_motorway_(Hungary) (a dojazd do BP je do 2 hod). No a, samozrejme, predtym nez mali Vieden, mali Gyor, predtym nez Zagreb, mali Balaton, predtym nez Belehrad mali Szeged, a s Debrecinom maju aj Nyiregyhazu a Miskolc. To, ze to potom za maly peniaz potiahli/tahaju az k hranici, je jasne druhorade. Tranzity sa tym riesia tiez, ale v podstatne vzdy plati, ze pri hraniciach su intenzity zlomkove v porovnani s vnutrozemim. Takze tak poriesili aj Bratislavu aj Ljublajnu - na tie intenzity tam uplne stacia polprofily, ktore teraz dobuduju na plne.