Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 19. Jan 2019 00:11

DRX,, to akoze myslis vazne, ze postavit kratucky tunel vedla zeleznicneho? A ako spojit Hricovske Podhradie so Strecnom? to by bolo o kolko lacnejsie? a inak zeleznicny ide kolmo oproti ceste,, vidno ze nemas ani sajnu o tom ako vyzera Strecno..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Jan 2019 00:16

No moje riesenie je, ze ani ten maly by sa nemal stavat - jednoducho rozsirit existujucu cestu / postavit druhu na druhej strane Vahu musi byt najbezpecnejsie, najlacnejsie, a najskor realizovatelne. Ale neprekvapuje ma, ze sa ti to nepaci. Presne kvoli tomu oslavujeme 20 rokov "stavby" Visnoveho :-)
A ze aj pri tom istom rozkradani sa veci na juhu uz dali postavit, toho dokazom su PPPcka. Vsetky tri boli velke rozkradacky, ale len PPP2 sa este dalo prefinancovat, takze sa ako jedine realizovalo.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Jan 2019 00:18

A priame spojenie potrebuje tak maximalne 100 ludi. Rozdiel cca 50km je pri tak dlhej vzdialenosti fakt nic, v absolutnych cislach je to len 23minut. Proste priznaj ze tam mas pozemky. :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 19. Jan 2019 00:33

DRX,, Znova opakujem,, pod Strecnom nieje ina moznost,, viest to vedla Vahu sa neda,, si pozri aky je klukaty,, uz za komunizmu chceli robit to co navrhujes,, ale bola to aj vtedy blbost..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Jan 2019 02:12

Pod Strecnom je vsetko mozne:
- rozsirit (v najhorsom pripade aj ciastocne na mosty)
- dat druhy profil nad prvy
- dat druhy profil na druhu stranu
- spravit kratky tunel
Taka klukatost, aka tam je, nehra ziadnu rolu pri skapacitneni cesty. Nic vazne sa nestane, ak auta pojdu 300m 80kmh

A tvrdit, ze ak by sa dalo KE-BA zvladnut za 3hod, ze by vychod-zapad jazdilo 100 aut dene, to nie je ani vyraz tuposti, to je jasna zaslepenost a zavadzanie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Jan 2019 10:39

A ako spojit Hricovske Podhradie so Strecnom?


pomocou D3 cez brodno, potom cesta popri KII potom most cez vah a kratky tunel (oproti visnovemu). strazov-brodno by potom malo opodstatnenie.

a teraz mi skus prezradit ako budu chodit auta po dokonceni visnoveho od CA smerom na MT. aj si odpoviem - cez strecno tak ako vzdy chodili.

namiesto lacnejsieho a logickeho riesenia sa vybralo drahsie a hlupe riesenie, ktore tu vacsina obhajuje. vacsina je pekna vec ale neznamena ze ma vzdy pravdu. ono vacsina si toho casu zvolila aj meciara, slotu a jana kelnu....

cakajte si aj 25 rokov na vas tunel ale kvoli tomu sa nemoze zvysovat investicny deficit inde.

A priame spojenie potrebuje tak maximalne 100 ludi. Rozdiel cca 50km je pri tak dlhej vzdialenosti fakt nic, v absolutnych cislach je to len 23minut. Proste priznaj ze tam mas pozemky. :lol:


potreby pre 100 cestovatelov na 400 km su dolezitejsie ako potreby 500 cestovatelov do 30 km co len nechcu zdvihnut zadok a sadnut rano do vlaku. alebo este horsie ked tie vlaky ani nechodia lebo "sa nedaju pridat". potom tam treba pustit regiojet, ten im ukaze ako sa da znasobit pocet pasazierov.

davnejsie tu boli hlasky ze BA-KE mozu chodit lietadlom...tak uz nemozu...alebo maju chodit rychlikom za 6 hodin + na stanicu/zo stanice resp. prestup dalej. alebo IC co chodi tusim "az" 3x denne. alebo autom juhom za nejake 4 hodiny co sa da dostat pod tie 4 hodiny ked sa aspon priblizne dodrzi ten pomer 60-40.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 19. Jan 2019 11:48

Coze? A ako sa dostanu auta ked teda by isli po D3 smerom na Cadcu na cestu okolo KIE? Toto dokazuje tvoju absolutnu nevedomost o smeroch a vobec tom ako vyzeraju cesty v regione...

PS: na cestu okolo KIE sa ide cez Zilinu,, cize nechapem o com tocis...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 19. Jan 2019 11:51

DRX,, jasne,, vyhodit do luftu rozrobeny usek,, len aby si bol spokojny,, nie nie a nie,, proste usek je rozostavany,, ukaz niekoho kto to zmeni,,
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 19. Jan 2019 11:54

Strečno ostane aj tak dopravne vyťažené stačilo by prepojenie KIA cez Váh na 1/18 a teoreticky aj vybudovanie kratkeho tunela cez Domašinský meander a galeriu alebo 2km tunel až do Strečna. A určite to bude treba. Uvidíme po otvorení Višňového.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 19. Jan 2019 12:00

DrX napísal:A ze aj pri tom istom rozkradani sa veci na juhu uz dali postavit, toho dokazom su PPPcka. Vsetky tri boli velke rozkradacky, ale len PPP2 sa este dalo prefinancovat, takze sa ako jedine realizovalo.

Či to nebude tým, že VINCI je európska jednička v PPP a teda veritelia majú na túto skupinu úplne iný pohľad ako na taký Váhostav-SK

devil napísal: pomocou D3 cez brodno, potom cesta popri KII potom most cez vah a kratky tunel (oproti visnovemu). strazov-brodno by potom malo opodstatnenie.

Ako čítam, ty želáš Žiline aj severný obchvat popri južnom :D
Ešte tam doplň medzinárodné letisko aby tam mohli pristávať priame linky Dubaj - Žilina a prístav pre lode, na ktorom bude terminál pre KysRajBus. A nezabudni na metro do Terchovej :D :D :D

devil napísal:cakajte si aj 25 rokov na vas tunel ale kvoli tomu sa nemoze zvysovat investicny deficit inde.

Čaká sa preto, lebo SMER a stavanie zbytočnejších úsekov...
25 rokov sa bude čakať na súvislé R2, R3 a R4. A to je ešte optimistické číslo a ty to vieš.

devil napísal:potreby pre 100 cestovatelov na 400 km su dolezitejsie ako potreby 500 cestovatelov do 30 km co len nechcu zdvihnut zadok a sadnut rano do vlaku.

Povedal devil... Obidve skupiny môžu používať vlaky. Všetko má svoje plus a mínus.
100 cestovateľov zasa nie je nič extra. Teda ak sa nebavíme o nejakom jednom spoji MHD obsluhovanom kĺbovým vozidlom...

devil napísal:alebo este horsie ked tie vlaky ani nechodia lebo "sa nedaju pridat". potom tam treba pustit regiojet, ten im ukaze ako sa da znasobit pocet pasazierov.

:roll:

devil napísal:davnejsie tu boli hlasky ze BA-KE mozu chodit lietadlom...tak uz nemozu...alebo maju chodit rychlikom za 6 hodin + na stanicu/zo stanice resp. prestup dalej. alebo IC co chodi tusim "az" 3x denne. alebo autom juhom za nejake 4 hodiny co sa da dostat pod tie 4 hodiny ked sa aspon priblizne dodrzi ten pomer 60-40.

Neviem čo si tým chcel povedať, ale je evidentné, že dopyt BA - KE nie je taký silný, aby lietadlo bolo rentabilné. A vlaky tiež nie sú na tom najlepšie. Celkom pekne to ukazoval RegioJet, ktorý zastavoval pri každej vŕbe.

Pomer 60-40 sa dá dodržať, ALE tie peniaze musí dať štát.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 19. Jan 2019 14:16

Mily Jarino
- suhlas ohladom Vinci
- co sa tyka zbytocnosti usekov, je to uhol pohladu pretoze pre 3/4 SVK povazuje za zbytocne prave useky D3, R3
- jasne 100 ludi.. Pupovek sveta je v ZA kraji len ludia tam si zasluzia mat bezpecne cesty a klud v okoli
- 6h vo vlaku je fajn ked si student alebo dochodca, ale nie ak si ,,pracujuca osoba,, zial vacsina uradov, GR mas v BA .... ak by som mal cestu vlakom na 2h tak berem vlak
- zabudate, ze niekt nemusia ist do BA, ale len do ZV, BB, /teda stredne SVk- a tak mam na vyber kt horsiu variantu brat ci Certovicu, Donovaly, alebo smer Detva
- Nep**cujte na SMER, a SNS za Slotu, lebo iba vdaka nim /Choma VAZNY/ mate postavene to co mate a co sa stavia.. MADAR si dovolil spustit 2 tendre na potrebne useky na juhu a uz Vas ide ******,
- Spoj KE-BA / letecky/ bol stale vytazeny, zial nemame narodneho prepravcu kt by to tocil aspon s 2lietadlami ATR72... CSA zrusili linku KE-BA-PRA, KE-PRA ostala
Stacilo vidiet SKYEUROPE ake mal 2 zlate vajcia KE-BA KE-PRG, zial lachvatnost ,, budem lietat vsade,, ich polozila, a ta ich 737 bola stale z 85p naplnena

- Nik nevravi ze useky kt su rozostavane sa maju ,,zrovnat so zemou,, treba ich uz dokoncit a mat svaty pokoj...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Jan 2019 14:44

PS: na cestu okolo KIE sa ide cez Zilinu,, cize nechapem o com tocis...


aj dialnica okolo BA ide cez BA....tak skus pochopit.

Či to nebude tým, že VINCI je európska jednička v PPP a teda veritelia majú na túto skupinu úplne iný pohľad ako na taký Váhostav-SK


aj hochtief je velka, silna a renomovana spolocnost a predsa nezohnali peniaze na 3. balik a to ponukli aj zlavu. cize asi to bude predsa tym ze PPP2 bolo daleko lacnejsie.

Povedal devil... Obidve skupiny môžu používať vlaky. Všetko má svoje plus a mínus.


a devil este zabudol dodat ze jedna skupina bude tym vlakom cestovat o par minut dlhsie nez autom a ta druha bude cestovat aj 2 hodiny dlhsie nez autom. a devil snad nemusi konkretizovat ze ktora je ktora.

Neviem čo si tým chcel povedať, ale je evidentné, že dopyt BA - KE nie je taký silný, aby lietadlo bolo rentabilné. A vlaky tiež nie sú na tom najlepšie. Celkom pekne to ukazoval RegioJet, ktorý zastavoval pri každej vŕbe.


presne, kedze medzi BA-KE je par miest a este par vrb ale ziadne VELKE mesto.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 19. Jan 2019 15:00

Devil, ale ty si spojil dve cesty, ktoré so sebou vôbec nesúvisia. Skus si prečítať ešte raz co si napísal, a otvor si mapu, a skus sám prísť nato. Chceš aby auta isili po D3 do Brodna. A ako sa odtiaľ vrátia na cestu okolo Kie? To sa všetci budú točiť po moste ponad 1/11? Po ďalšie. Diaľnica síce ide cez BA, ale koľko semaforov na prístavom moste a potom na výjazde ma D2 je? Aktuálne je cez za spustených 3 semafory z toho na jednom bývajú pravidelne kolóny. A to nehovorím o ďalších 2 ktoré nejdu. Aj pre ba6 sa rieši veľký obchvat. Len Žiline by ste to všetci najradšej nechali takto ako to je.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 19. Jan 2019 15:04

- OK
- ja sa pri zbytočnosti opieram o vedomosti a štúdie, nie svoje pocity a emócie. Paradoxne tá R3 na Orave ako jediná má zatiaľ zabezpečené financovanie zo ŠR :lol:
- pokým cesta nie je 2+2 diaľnica, tak nie je bezpečná a v okolí kľud. Len má to chybu, lebo takmer každá dedina bojuje, aby práve cez jej kataster diaľnica nešla, lebo hluk
- však jazdná doba by sa dala zosekať, lenže peniaze by išli na železnice a nie na diaľnice
- super, a čo navrhuješ? diaľnicu v každom smere?
- prepáč, ale tým zrovna nie je čo ďakovať (ešte aj to Višňové je vďaka nim, že nepodpísali Skansku alebo DPS) a vcelku som prekvapený, že na tomto fóre má niekto takýto názor, aj keď ja ho rešpektujem.
Maďar síce spustil tendre, ale nemá zabezpečené financovanie a pokým ide o R2, tak je to viac sľubovanie ako realita, nakoľko príprava, financie atď. To že sa tieto pripomienky nepáčia niektorým spoludiskutujúcim nie je môj problém...
- národný prepravca, už len ten tu chýba :lol:
- však to sa ani nestane. Maximálne v sne jedného diskutéra na tomto fóre.

Nabudúce bez nadávok, lebo nebudem na príspevok reagovať. Nadávky nepridávajú na sile argumentov!
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 19. Jan 2019 15:07

nevo83 napísal:Spoj KE-BA / letecky/ bol stale vytazeny, zial nemame narodneho prepravcu kt by to tocil aspon s 2lietadlami

Keby to tak strašne stálo za to ,už by to vozila nejaká low cost spoločnost. Iba žeby nie...
A nie ,SK nepotrebuje Slovenského náhodného leteckého dopravcu ,ktorý je v Dankových vlhkých snoch spolu s ICčkami.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 19. Jan 2019 15:42

linka BTS - KSC by v pripade zeleznic aspon na 160kmh, ked uz nie na 230kmh nikoho nenapadla ani len prevadzkovat. principe uz aj pri zalozstnom stave zeleznic je vlak konkurencioschopny

to ze sa kopu penazi vyplieskalo na zbytocne useky D3 bohuzial uz nezmenime.
taktiez je stale ten problem, ze ziadna vlada nemala gule na to povedat, ze treba sa sustredit na jednicky

paradoxne v tomto davam najvacsiu mieru zodpovednosti dzurindovi, ktory mantru dialnic este zosilnil

z povodnej velim dobrej studie mott macdonaldu nevyuzili nic. keby sa len zakladne veci zapracovali, tak mame mozno o polovicku km viac nielen postavenych a nemuseli by sme riesit tieto zabomysie vojny

samozrejme to zlyhava stat na celej ciare v priprave je jasne.

co sa tyka megalomanstva. to co si kraje a mesta zakreslia do planov, to stat zadava. niekedy su tam ozaj ustrelene veci.

vsak projektova priprava je taka zufala, ze keby aj teraz dali co i len 100 milionov rocne navyse na jednicky, tak nie je co stavat.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 19. Jan 2019 15:52

Presne tak. Najrýchlejšie IC to urobí za štyri a pol hodiny. Ak zeleznice este vymacknu zo seba dalsie modernizácie. Lucivná-SNV. BA-Za-Varín + daco navyse. Tak vlak to dá teoreticky za 4 hodiny uz v 2023.

Koľko by to trvalo lietadlom? Z centra na letisko, kontrola checkin, samotný let, vystúpenie a cesta na letisko.

samozrejme to zlyhava stat na celej ciare v priprave je jasne.


200 000 tisic uradnikov. Prezident by mal na začiatku hovoriť najprv týmto. ROBTE DACO !
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Jan 2019 16:30

A ako sa odtiaľ vrátia na cestu okolo Kie?


tam by sa musela postavit nova cesta.

jarino a ja studiam neverim. to su vsetko papiere ktore su pisu podla potreby a na ich pisani sa zaraba. to su skusenosti a neverim ze v doprave je to inac. ako bolo uz napisane zeleznice bez velkych investicii dokazu vela. vid jednokolajovu trat na DS. na pridanie lokalnych vlakov na elektrifikovanu dvojkolajovku so slusnou rychlostou netreba 160 km/h to uz je nam hadam jasne.

tazko sa mi odpoveda ked neviem to na co odpovedas. ale toto ma dostalo:

- pokým cesta nie je 2+2 diaľnica, tak nie je bezpečná a v okolí kľud. Len má to chybu, lebo takmer každá dedina bojuje, aby práve cez jej kataster diaľnica nešla, lebo hluk


prepac ale toto jednoducho nie je pravda a ja si vazim tvoje prispevky ale slusne povedane v terene su niektore veci ine ako na papieri....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 19. Jan 2019 17:19

V tomto, ale nielen v tomto oddiele/téme sa nejeden riadi heslom "NEM, NEM, SOHA!" A nič... :|
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nonick » 19. Jan 2019 18:12

Podla mojho nazoru je dotovanie leteckej dopravy realna moznost, ako mat rychle spojenie BA-KE.

Ak vychadzam z tychto cisel (https://www.dailymail.co.uk/travel/trav ... ights.html), let dlhy 420 km, A320, celkove naklady na jedneho pasaziera vratane nakladov na posadku a lietadlo su okolo 55€. Bez biznis triedy by sa tam zmestilo o 26 pasazierov viac, teda naklady na pasaziera by klesli na 47€, dalej naklady na posadku a letiskove poplatky su u nas pravdepodobne nizsie atd...

Ak pocitame s nakladmi povedzme 45€, pri letenke za 25€ (co je konkurencna cena oproti vlaku), by stat dotoval jednu cestu pasaziera 20€. Pri kapacite lietadla 180 ludi, osmich letoch denne (styri jednym smerom), to vychadza na 10 milionov rocne. Teda za cenu rekonstrukcie jedneho useku trate alebo vystavby jedneho stredne tazkeho useku dialnice, ktory sam o sebe nic neriesi, by sme mali zabezpecene rychle spojenie BA-KE na 20-30 rokov. Podla mna dost dobry dovod, aby sa o tom minimalne diskutovalo.

Nevyhody su mala kapacita lietadiel, ale pri velkom zaujme ludi sa moze vacsia frekvencia letov zadotovat nizsimi dotaciami, az kym by nevznikla rovnovaha medzi ponukou a dopytom. A po druhe poloha letisk, ale zase pokial clovek nema ciel cesty v centre, dostat sa tam taxikom moze byt z letiska rychlejsie ako z centra. Kazdopadne toto by sa dalo riesit nejakou rychlodrahou do centra za zlomok penazi oproti modernizacii celeho zeleznicneho koridoru.
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 19. Jan 2019 18:26

V EU sa snažia aby bola železničná doprava konkurenčne schopná leteckej - VRT (a väčšinou sa im to darí - časy sú kratšie + odpadajú veci ako sú pri lete).
My však na Slovensku chceme robiť presný opak a dotovať leteckú dopravu...:roll:
Ale neprekvapuje ma to. Však my nie sme schopní ani urobiť železnicu aby sa na to letisko dalo dostať vlakom...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nonick » 19. Jan 2019 18:40

Ani ja nie som proti modernizacii zeleznic na vyssiu rychlost, prave naopak.

Skor som to dal ako taky namet na zamyslenie, ako za lacny peniaz (desiatky milionov oproti miliardam eur, co nas stala a bude stat modernizacia koridorov) docasne vyriesit spojenie BA-KE, kym sa modernizacia zeleznice nedokonci. Ked bude vlak BA-KE chodit pod tri hodiny, tak samozrejme letecka doprava straca zmysel.
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 19. Jan 2019 18:57

devil napísal:
Či to nebude tým, že VINCI je európska jednička v PPP a teda veritelia majú na túto skupinu úplne iný pohľad ako na taký Váhostav-SK

aj hochtief je velka, silna a renomovana spolocnost a predsa nezohnali peniaze na 3. balik a to ponukli aj zlavu. cize asi to bude predsa tym ze PPP2 bolo daleko lacnejsie.

Cena je jeden z faktorov, prečo sa PR1BINA bohužiaľ postavila.
Čo sa dostalo ku mne, v tom období aj VINCI mali problém tie peniaze zohnať.

devil napísal:a devil este zabudol dodat ze jedna skupina bude tym vlakom cestovat o par minut dlhsie nez autom a ta druha bude cestovat aj 2 hodiny dlhsie nez autom. a devil snad nemusi konkretizovat ze ktora je ktora.

A devil moc zovšeobecňuje...
Aj ten čo dochádza vlakom do 30 km môže mať oproti autu o hodinu dlhšiu cestu. Príchod na stanicu, zhody okolností na železnici (meškanie, naväzujúce prípoje, rýchlik obieha osobák...), prípoj MHD na vlak hneď nejde. V tomto je takmer každý prípad unikátny.
Skôr nechápem, prečo nadradzuješ potreby tých čo idú 400 km nad potreby tých čo idú 30 km.

devil napísal: presne, kedze medzi BA-KE je par miest a este par vrb ale ziadne VELKE mesto.

A ani medzi tými dvomi veľkými mestami necestuje za deň toľko ľudí, aby chodilo IC zastavujúce iba v týchto dvoch mestách a zároveň aby sa uživilo bez akýchkoľvek dotácií štátu.


devil napísal: jarino a ja studiam neverim. to su vsetko papiere ktore su pisu podla potreby a na ich pisani sa zaraba. to su skusenosti a neverim ze v doprave je to inac. ako bolo uz napisane zeleznice bez velkych investicii dokazu vela. vid jednokolajovu trat na DS. na pridanie lokalnych vlakov na elektrifikovanu dvojkolajovku so slusnou rychlostou netreba 160 km/h to uz je nam hadam jasne.

Netuším odkiaľ maš tvrdenie, že pridanie vlakov závisí na zvýšení rýchlosti...
Načo by pre lokálku bola 160-tka? Lokálka v slovenskom ponímaní sú osobáky a REX-y. Osobáky stoja veľmi často, povedzme každé 4-5 km. Toto platí pre koridorové trate. Samozrejme máme trate, kde je zabezpečovačka na úrovni Uhorska a tam by investovanie znížilo výdavky na prevádzku (a ŽSR ich má poriadne veľké) a zároveň zrýchlilo vlaky na úroveň civilizácie.
Na to aby lokálka bola atraktívna treba viac peňazí. Na nákup kvalitných jednotiek, údržbu tratí a aby vlaky chodili častejšie (konkrétne tomu chýba najmä jedno -> peniaze). Lenže to by chcelo viac peňazí ako stojí bezplatná doprava, bavíme sa skôr v stovkách miliónov eur.
Pokým bude osobák núdzovo ťahať žehlička s jedným vozňom alebo rýchlik ZV - KE pôjde motoráčik (aj keď kapacitne asi postačuje), ako nedávno, tak osobáky atraktívne nebudú. No niektorým možno stačia tabule v národnostnom jazyku.

devil napísal:tazko sa mi odpoveda ked neviem to na co odpovedas. ale toto ma dostalo:

- pokým cesta nie je 2+2 diaľnica, tak nie je bezpečná a v okolí kľud. Len má to chybu, lebo takmer každá dedina bojuje, aby práve cez jej kataster diaľnica nešla, lebo hluk


prepac ale toto jednoducho nie je pravda a ja si vazim tvoje prispevky ale slusne povedane v terene su niektore veci ine ako na papieri....

Prvá veta je pokus o iróniu.
Mne stačí kvalitná jednička. Len už ma bavia tie dôvody, prečo diaľnica do každej slovenskej doliny.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Jan 2019 19:39

Aj ten čo dochádza vlakom do 30 km môže mať oproti autu o hodinu dlhšiu cestu. Príchod na stanicu, zhody okolností na železnici (meškanie, naväzujúce prípoje, rýchlik obieha osobák...), prípoj MHD na vlak hneď nejde. V tomto je takmer každý prípad unikátny.


Na to aby lokálka bola atraktívna treba viac peňazí. Na nákup kvalitných jednotiek, údržbu tratí a aby vlaky chodili častejšie (konkrétne tomu chýba najmä jedno -> peniaze). Lenže to by chcelo viac peňazí ako stojí bezplatná doprava, bavíme sa skôr v stovkách miliónov eur.


ale to nie je pripad ZA-MT....ja sa teraz totiz nebavim o lokalke do banskej stiavnice a pod. takze co brani zelezniciam nasadit vlak kazdych 20 minut tak ako je to pri BA ? na to treba stovky milionov eur ? alebo to strecno predsa nie je az tak strasne zeby prinutilo ludi presadnut na vlak :wink:

Skôr nechápem, prečo nadradzuješ potreby tých čo idú 400 km nad potreby tých čo idú 30 km.


to som uz vysvetlil.

- pokým cesta nie je 2+2 diaľnica, tak nie je bezpečná a v okolí kľud. Len má to chybu, lebo takmer každá dedina bojuje, aby práve cez jej kataster diaľnica nešla, lebo hluk
Prvá veta je pokus o iróniu.
Mne stačí kvalitná jednička. Len už ma bavia tie dôvody, prečo diaľnica do každej slovenskej doliny.


a podla mna dedinam nevadi ked pojde dialnica cez ich kataster. max. si vypytaju protihlukovu stenu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 19. Jan 2019 19:58

devil napísal: takze co brani zelezniciam nasadit vlak kazdych 20 minut tak ako je to pri BA ? na to treba stovky milionov eur ? alebo to strecno predsa nie je az tak strasne zeby prinutilo ludi presadnut na vlak

Analógia:
Medzi CA-ZA sú kolóny a MinDop ani len nepohol prstom ,čo sa týka počtu vlakov - tie kapacitne praskajú (minule som ledva zatvoril dvere). Teraz sa musí doprosovať/rokovať Jurinová (resp. firma IDŽK) MinDop-u aby objednal spoje (Martin je ,žiaľ, ešte v poradovníku na integráciu). Takže to bráni železniciam - absolútny nezáujem MinDop-u.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.