Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 21. Jún 2019 13:07

https://www.google.com/amp/s/ekonomika. ... u-eur.html

sme.sk napísal:Debrecín si vybrala pre jeho dobrú infraštruktúru, blízkosť k dodávateľskému reťazcu a kvalifikovanú pracovnú silu.

Snažím sa nájsť, kde BMW vyslovene povedalo, že Slovensko má zlú/nedostatočnú infra. (to ,že povedal sekretár bohvieakého zväzu na Slovensku je irelevantné).
Totižto touto dedukciou by sme došli aj k záveru, že tu nemáme kvalifikovanú silu a že sme ďaleko od dodávateľského reťazca.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Jún 2019 13:20

Pacho napísal:
DrX napísal:co je toto za hlupy prispevok. jake "netahaj tu KE a BMW"???? investor jasne povedal, ze do KE nepride lebo je tu horsia infrastruktura. To je alfa a omega celeho "Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu". Ci sa Jaguaru ponuklo nieco o 100km hore-dole je nepodstatne - podstatne je, ci bola sanca ponuknut mu nieco o 300km vychodnejsie. A taka sanca proste nebola lebo infrastruktura je aka je. A to treba zmenit, a to moze spravit R2, proti ktorej si ty, a tak len mutis vodu balastom.


keby bola dokončená D1, tak KE by malo priame prepojenie na dialničnú sieť, a v súčasnosti keď sa napojí cez H, tak R2, stačí začať stavať až po naplnení kapacít.


Aj dokoncena D1 bude pre priemyselne centrum vych.SK, ktore je cele juhozapadne od Kosic, este stale totalne nepouzitelna. Je to totiz oproti R2 60km zachadzka cez kopce/tunely - vhodne len pre obdivovatelov sado-maso. A pre zapadnych zasobovatelov uplny nezmysel. Vieden (a teda vsetko na zapad od nej) je z Hanisky:
523km po M30+M3+M0+M1
472km po R1+R2
539km po D1!!?!?!?!?!?!?!?!?!
Aky pako (ci Pacho) by teda chodil po D1? https://www.google.com/maps/dir/Haniska ... 081743!3e0
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 21. Jún 2019 19:41

drx zasa len uhol pohľadu. zobere si na rozdiel cieľ nie bratislavu/wiedeň (zrejme aj pre Teba je bratislava pupok sveta). , a zrazu, D1 sa stáva veľmi zaujímavá aj pre Košice . Keby konečne dokončili aj D3 sa npojením na čr, tak nie je čo riešiť. To si fakt o tom presvedčený, že keď ide kamion napr z Hamburgu, tak rieši 60km rozdiel ???. Ináč, konkrétne Hamburg je výhodnejšie cz PL. Ono všetko čo je severnejšiea ako Norimberka, aj pre KE je výhodnejšie cez D1, a čo je zasa južnejšie, tak to istí H. Proste zmier sa s tým, že R2, je fakticky len lokálka z hľadiska SK. Týmto nechcem povedať že ju netreba stavať, podľa mňa už dávno mala byť hotová. Ale určite ju netreba glorifikovať, ako konáš Ty, a určite nezachráni nezamestnaných z južnej časti. Prosím Ťa odpusti si tie primitívne poznámky typu pako-pacho, zahdzuješ tým len sám seba, ďakujem.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Jún 2019 20:00

Krasne si sam protirecis. Praveze, presne ako pises, Hamburg/Berlin a vseko v sever.europe je z vychodu lepsie cez Polsko nez po D1. A D3 je zbytocna uz uplne, s vynimkou tych, co idu priamo do Ostravy. No a este aj ten Norimberg je konkurencny jedine cez Trencin/Brno https://www.google.com/maps/dir/Haniska ... 521018!3e0 , aj to je len rovnako dobry ako cez Vieden (11km rozdiel), a rovnako dlhe po R2 ako po D1. Proste, D1 je tu na obsluhu kopcoviteho severu Slovenska a nikoho ineho - ziaden medzinarodny tranzit, ktory sa do tych nasich kopcov zamotat nemusi, tam nepojde. R1+R2 (a este viac R7+R2) by ale bola dobra rovinata konkurencia pre spojenie Ukrajina-Rakusko (a vsetko pred a za nimi).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Jún 2019 20:35

Snažím sa nájsť, kde BMW vyslovene povedalo, že Slovensko má zlú/nedostatočnú infra. (to ,že povedal sekretár bohvieakého zväzu na Slovensku je irelevantné).


zo zdvorilosti sa take veci priamo nehovoria max. naznacuju.

zrejme aj pre Teba je bratislava pupok sveta


spojenie s hl. mestom je klucove v kazdej krajine. napojenie na CR nie je na vychode az take dolezite ako na zapade, pretoze kilometre nepustia. to uz skor W a BP ktore su ovela blizsie. navyse nezabudajme ze CR dlhodobo nezaujima D49.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 21. Jún 2019 20:51

devil napísal:zo zdvorilosti sa take veci priamo nehovoria max. naznacuju

Problém je, že túto dedukciu môžeš vyrobiť ako potrebuješ. viz. môj príspevok vyššie.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Jún 2019 21:02

ako myslis, ale faktom je ze si vybral DBR tak ako 10 rokov predtym si mercedes si vybral KCK. podla tych kecov o "strojarskej tradicii" by vlastne automobilky nemali ist inde ako do ciech a ku nam. kedze realita je ina bolo by treba vyrast z tychto sebaklamov lebo na vychode nebude naozaj nic ako povedal sudruh fico.

Treba diverzifikovať priemysel, nie jednotvárny - zraniteľný.


vychod Sk ani Hu ani Pl si nemoze dovolit toto riesit, lebo najskor treba mat co diverzifikovat.

pocet ludi masivne klesa najma vo VW. 3000 je velke cislo aj ked vacsinou nejde o kmenovych zamestnancov. ja si myslim ze okrem znamych problemov VW zavazil aj ten velky strajk.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 21. Jún 2019 21:46

DrX napísal:Krasne si sam protirecis. Praveze, presne ako pises, Hamburg/Berlin a vseko v sever.europe je z vychodu lepsie cez Polsko nez po D1. A D3 je zbytocna uz uplne, s vynimkou tych, co idu priamo do Ostravy. No a este aj ten Norimberg je konkurencny jedine cez Trencin/Brno https://www.google.com/maps/dir/Haniska ... 521018!3e0 , aj to je len rovnako dobry ako cez Vieden (11km rozdiel), a rovnako dlhe po R2 ako po D1. Proste, D1 je tu na obsluhu kopcoviteho severu Slovenska a nikoho ineho - ziaden medzinarodny tranzit, ktory sa do tych nasich kopcov zamotat nemusi, tam nepojde. R1+R2 (a este viac R7+R2) by ale bola dobra rovinata konkurencia pre spojenie Ukrajina-Rakusko (a vsetko pred a za nimi).

nejdem polemizovať s Tvojou teóriou, "ala" google maps. ale to tvoje snívanie o R1+ R2 a R7, a spojenie s ukrajinou, nehnevaj sa ale madari majú M3 hádam 10km pred UA, a PL má svojú A4 na hranici tak neviem kto by sa trepal cez SK??? čiže s D1 D3 v tomto kontexte zaspala dobu, a R1 + R2 nič nerieši pre spojenie EU - UA.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 21. Jún 2019 21:59

devil napísal:
Snažím sa nájsť, kde BMW vyslovene povedalo, že Slovensko má zlú/nedostatočnú infra. (to ,že povedal sekretár bohvieakého zväzu na Slovensku je irelevantné).


zo zdvorilosti sa take veci priamo nehovoria max. naznacuju.

zrejme aj pre Teba je bratislava pupok sveta


spojenie s hl. mestom je klucove v kazdej krajine. napojenie na CR nie je na vychode az take dolezite ako na zapade, pretoze kilometre nepustia. to uz skor W a BP ktore su ovela blizsie. navyse nezabudajme ze CR dlhodobo nezaujima D49.

no cr na D49 uz začína stavať úsek po Fryšták, ja skôr vidím problém na sk strane, kdesa ešte v minulom miléniu postavila kúsok R6, a odvtedy sa nič nespravilo. Ináč to by bolo veľmi zaujímave prepojenie s čr-sr, a malo by potenciál. Neviem prečo by malo byť napojenie na hlavné mesto kľúčove? napr v PL tomu tak nieje. Keď si pozrieš mapku a postup ako stavali dialnice, v prvom rade sa snažili pospájať priemyselné centrá Katovice - , východ - západ. V podstate prepojenie sever - juh sa robí v súčasnosti a Waršava, tiež nie je ešte optimálne napojená.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Jún 2019 22:01

ALe jemu ide jedine a len o to, aby sa skor dostal do hlavnej dediny,, a tych 60km naviac mu lezi v zaludku, lebo D1 je na severe,, a tu predsa ludia neziju..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 22. Jún 2019 07:10

Mawerick: ale to je ta ista argumentacia ako ked DrX chce dostavanie R2 pre ludi v okoli RS RV a na juhu ..,, ,,a tu predsa ludia neziju,,
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 22. Jún 2019 07:48

ale veď tu nik nepíše, aby sa R2 nestavalo!!. Len nemôže byť argumernt ako modla BA-KE,
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Jún 2019 10:26

no cr na D49 uz začína stavať úsek po Fryšták, ja skôr vidím problém na sk strane, kdesa ešte v minulom miléniu postavila kúsok R6, a odvtedy sa nič nespravilo. Ináč to by bolo veľmi zaujímave prepojenie s čr-sr, a malo by potenciál.


myslis tych 17 km:
https://skypaper.cz/image/6613-d49.jpg
pretoze to nic neriesi. ani len zlin. od konca D55 po hranicu je vyse 50 km nie dobrej cesty. u nas chyba mozno polovica z toho. to prepojenie je hudba velmi dalekej buducnosti. Sk je dialnicou prepojene cez D2/4 a bude vdaka M30-R4. D1 neplni jeden z hl. ucelov :!:

Neviem prečo by malo byť napojenie na hlavné mesto kľúčove? napr v PL tomu tak nieje. Keď si pozrieš mapku a postup ako stavali dialnice, v prvom rade sa snažili pospájať priemyselné centrá Katovice - , východ - západ. V podstate prepojenie sever - juh sa robí v súčasnosti a Waršava, tiež nie je ešte optimálne napojená.


aj v polsku tomu tak je len hl. mesto nie je na zapadnej hranici cize rovnako priorita bola napojenie na nemecko. polsko je velka krajina a mala obrovsky investicny dlh a najskor sa robili A1/2/4. z toho A2 a A1 spolu prepojili katowice a ine..... s hl. mestom. z priorit ide mimo A4 ktora riesi napojenie na zapad okrem katowic aj pre wrocław ci krakow co su same osebe vacsie mesta nez BA. takze mali narok na "samostatnu" dialnicu. hadam nebudeme porovnavat krakow s popradom alebo ruzomberkom ??

BA je na zapadnej hranici cize spojenie s BA je vlastne spojenie so zapadom cize ano je to modla. modlou nemoze byt samostatna obsluha uzemia a napojenia okresnych miest a krajov a s tym spojena degradacia dialnic.

cesko a madarsko maju tiez vacsinu dialnic priamo z regionov na hl. mesto. a az potom sa vobec zacalo hovorit o vzajomnom prepojeni inych miest.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jún 2019 15:47

Kolko velkych miest v EU je spojena dvoma cestami? Je pravda, ze D1 je dlhsia,, ale ak bude dokoncena, tak nieje R2 priorita, lebo KE a BA spojene budu.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Jún 2019 17:38

DrX napísal:Aj dokoncena D1 bude pre priemyselne centrum vych.SK, ktore je cele juhozapadne od Kosic, este stale totalne nepouzitelna.


Tak sme sa dozvedeli, ze pupok sveta uz nie su Kosice, ale Haniska a najdolezitejsie dopravne spojenie pre Slovensko je Haniska - Vieden.

U.S. Steel Košice 2003
"Slovenská vláda dostala vlani od Bruselu povolenie na poskytnutie štátnej dotácie vo výške 500 mil. USD vo forme daňových úľav, musela však súhlasiť s limitom na produkciu ocele pred vstupom krajiny do EÚ. "
https://dennik.hnonline.sk/79525-europski-oceliari-kritizuju-u-s-steel

Do roku 2008 nas to stalo puhych 430 mil.USD len na danovych ulavach.

"Daňovú úľavu vo výške 430 miliónov dolárov firma vyčerpala už v roku 2008."
https://biztweet.eu/article/1510-utajene-dotacie-stat-skartoval-dokumenty-o-podpore-u-s-steelu

"US Steel bude tak mať nárok na dotáciu takmer 15 miliónov eur ročne po najbližších 15 rokov, ktorú zaplatia bežní ľudia a firmy vyššími účtami za elektrinu, v ktorých sú zahrnuté aj poplatky za OZE. "
https://iness.sk/sk/stranka/8206-Americka-US-Steel-ukazuje-co-robime-zle

600 mil.E pre suvisiacich s JRL, ci skoro 4 mld. E na R1 Pribina.

To sa vsetko samozrejme nerata.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Jún 2019 17:47

pozri sa na dialnicnu mapu ceska ale aj polska a madarska. niektore dialnice idu blizsie popri sebe aj ked niektore su daleka buducnost. pravda je taka ze spodna trasa bude stale konkurencieschopna.

google sobotu poobede, cesty su pokojne....
BA, z. piesky-ZA-KE 4:15
z toho hp-d.skala 27 min. uspora po dokonceni D1 14 min., hub-iva 18 min, uspora 10 min, PO JVO 9 min., uspora 5 min. cize v 2023 to moze byt cca 3:45

BA, z. piesky-ZV-KE 4:00
z toho kri-tom 20 min. uspora po dokonceni 9 min. a pripadne zach.-batka-figa 14 min, uspora 5 min. dokopy tiez cca 3:45 na severe ostane dokoncit len tur-hub ale na juhu to budu este desiatky km ktore v raz budu musiet postavit....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Jún 2019 18:02

devil napísal:D1 neplni jeden z hl. ucelov :!:


D1 nie je dokoncena, to je hlavny problem. Za to, ze nie je dokoncena mozu bezpochyby neschpni uradnici na ministerstve a v NDS, ci rovno saboteri. Severna trasa omnoho lepsie sluzi na prepojeni V-Z o com svedcia intenzity, kym na severnej trase bola 2015 najnizsia intenzita 9629 v./24h na juznej trase 4007 v./24h. Kym na trase D1 mame nevyrieseny medzimestsky usek, kde intenzita dosahovala skoro 27 tisic v./24h, a mnohi tu povazuju za najdolezitejsie useky s intenzitami 5-9 tisic v./24h, ale mame aj par km na trase R2 kde je az 11 tisic v./24h, ci dokonca pri ZV az 13 tisic v./24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 22. Jún 2019 18:14

Však tá Česká infra podľa toho vyzerá. Nech ideš kdekoľvek, musíš cez Prahu, kde vďaka tomu vznikajú úžasné kolóny. Fakt geniálne riešenie.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Jún 2019 18:20

Starosťou vlády by nemal byť záchrana potápajúcich sa lodí, ale radšej pokojné ekonomické more.
...plne financnych zralokov....

600 mil.E pre suvisiacich s JRL, ci skoro 4 mld. E na R1 Pribina.


Keď sa porovnáva samotná investičná dotácia, JLR je spomedzi troch automobiliek až na treťom mieste. Toto porovnanie však berie do úvahy len dotáciu na samotnú fabriku, z ktorej sa financujú stroje či budovy. V týchto ukazovateľoch bola podpora naozaj vyššia v Žiline aj v Trnave. No keď sa zrátajú kompletné náklady, najdrahšia je Nitra.

to je otazne co su kompletne naklady.

Severna trasa omnoho lepsie sluzi na prepojeni V-Z o com svedcia intenzity....


medzimestske intenzity urcite nesvedcia o dolezitosti prepojenia z-v ak teda myslis dialkove prepojenie. bezne sa dialnice napajaju na dialnice susednych statov, D1 je vynimka aj v tomto kedze cesi na D49 kaslu. teraz pozeram, z vychodu je lepsie ist aj do drazdan cez polsko. :shock:

esteze pri MT mame na dialnici 20.000 aut denne..oh wait...

Však tá Česká infra podľa toho vyzerá. Nech ideš kdekoľvek, musíš cez Prahu, kde vďaka tomu vznikajú úžasné kolóny. Fakt geniálne riešenie.

kolony v milionom meste su bezne tak ci tak. aj ked chces ist do budejovic, pardubic......musis ist cez prahu ??....sme sa pobavili :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 22. Jún 2019 21:35

devil napísal:to je otazne co su kompletne naklady.


Zase Tvoje naivne otazky? Kompletne naklady su to co do toho stat vrazil (co to stat stalo) a do JLR je to viac ako sucet KIA+PSA.

devil napísal:esteze pri MT mame na dialnici 20.000 aut denne..oh wait...


Scitanie v roku otvorenia asi nebude uplne smerodatne, kde navyse nasleduje hned najproblemovejsi usek z hladiska plynulosti dopravy na celej trase vychod-BA, ktory samozrejme vedie k tomu, aby vodici pouzivali alternativne trasy alebo alternativne druhy dopravy.

Zato v strede suvislej R1 po rokoch prevadzky sme mali intenzitu az 14,5 tisic v./24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Jún 2019 21:52

Zase Tvoje naivne otazky? Kompletne naklady su to co do toho stat vrazil (co to stat stalo) a do JLR je to viac ako sucet KIA+PSA.

ale co konkretne ? alebo toto je len hra s cislami aby niekto dokazal svoje bombasticke tvrdenia. a nezabudajme ze KIU dojednavali v roku 2004 co nebolo vcera....

Scitanie v roku otvorenia asi nebude uplne smerodatne, kde navyse nasleduje hned najproblemovejsi usek z hladiska plynulosti dopravy na celej trase vychod-BA, ktory samozrejme vedie k tomu, aby vodici pouzivali alternativne trasy alebo alternativne druhy dopravy.

ano, jajcobudepodstrecnom. pozri sa, dsk-turany usetri vela casu takze sa oplati ho vyuzivat. lokalke az tak nepomaha tak ho nepouziva. takze uz treba prestat namyslat si aka je D1 veledolezita europska dialnica. vsetci susedia ju maju na haku.

Kym na trase D1 mame nevyrieseny medzimestsky usek, kde intenzita dosahovala skoro 27 tisic v./24h, a mnohi tu povazuju za najdolezitejsie useky s intenzitami 5-9 tisic v./24h, ale mame aj par km na trase R2 kde je az 11 tisic v./24h, ci dokonca pri ZV az 13 tisic v./24h.

cela republika vsak nebude cakat nato kym sa ta vasa modla doriesi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 23. Jún 2019 09:04

Netreba ziadne bombasticke tvrdenia. Google poznas?


"Pri sľubovaných hrubých platoch 1 150 eur potrvá asi 10 rokov, kým fabrika zaplatí svojim zamestnancom a štátu na daniach a odvodoch aspoň toľko, koľko do nej štát zatiaľ investoval. Nahrubo spočítané, Jaguar v Nitre nás doteraz stál už 650 miliónov eur. V prepočte na jedného zamestnanca asi 200-tisíc eur."
https://dennikn.sk/1229145/park-pre-jaguar-predrazili-o-stovky-milionov-stavali-na-rozmocenej-pode-a-zle-tendrovali/?ref=in


Povodne odhady:
"Investičná pomoc (dotácie): 129,8 mil. eur
Výkup pozemkov: 110,9 mil. eur
Úprava pozemkov, inžinierske siete: 147,7 mil. eur
Príprava na napojenie R1: 3,5 mil. eur
Dobudovanie napojenia na R1: 12,5 mil. eur
Pripojenie do distribučnej sústavy elektriny: 4,6 mil. eur
Spolu: 409 miliónov eur"

http://www.vyvlastnenie.sk/clanok/a/-c6dc967487/


Hlavným dôvodom boli vysoké náklady na stavebné práce, špeciálne na stavebné úpravy. Len tri najväčšie zákazky mali stáť podľa zmlúv 405 miliónov eur bez DPH. Cena sa ešte dodatkami zvýšila na 433 miliónov eur.
https://www.etrend.sk/ekonomika/preco-je-jaguar-suverenne-najdrahsim-priemyselnym-parkom-na-slovensku.html


Teda k tym 433 mil.E za tri zmluvy na stavebne prace si pripocitaj vykup pozemkov a investicnu pomoc statu. K tomu este mnoho drobnejsich zmluv od niekolko mil.E az po viac ako 10 mil.E zmluvy, napr. inzinierske siete za 13 mil.E., ci napojenie na R1 podla odhadu 16 mil.E.

Nakoniec toto:
"Celkovo bude stáť Slovensko príchod Jaguaru okolo 700 miliónov eur."
bude este celkom skromny odhad.
https://dennikn.sk/1229145/park-pre-jaguar-predrazili-o-stovky-milionov-stavali-na-rozmocenej-pode-a-zle-tendrovali/?ref=in
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Jún 2019 09:59

kolko z toho by sa takci tak investovalo ak by neskor prisiel iny investor namiesto JRL ??

a kolko sa minulo na napojenie KIE, na pozemky, na i. siete, na dopravne napojenie, na urychlovanie dialnice prostrednictvom kvoli tomu zalozenej NDS ?? toto vsetko asi nebudes vediet spocitat aj s prepoctom inflacie od 2004.....

nasiel som toto:
https://www.etrend.sk/ekonomika/na-zmlu ... beral.html

pribina to iste. a ako som uz napisal okolo NR sa robila vtedajsia I/51 v roku 1980 dalsia cast o 30 rokov a dalsich 30 rokov dalsia dialnica zrejme nebude(ibaze by mali pravdu co fanaticky veria juznej R3 cez sturovo :lol: ). takze verim tomu ze NR kraj si vlastne sam splati. zrejme mas problem s tym ze za ten cas mohol prispievat na zilinske tunely. hold smola.... :D
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 23. Jún 2019 10:17

obhajovať jedno rozhadzovanie druhým = komédia na druhú. v prípade KIA nebola veľká farbika široko ďaleko, no v prípade JLR sú v okruhu 100km 4 iné automobilky. obhájiteľné náklady na JLR by boli maximálne v PSK alebo KSK.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 23. Jún 2019 10:27

devil napísal:na urychlovanie dialnice prostrednictvom kvoli tomu zalozenej NDS ??


Cize podla Teba zalozili NDS kvoli prichodu KIA motors?

Devil napísal:ako som uz napisal okolo NR sa robila vtedajsia I/51 v roku 1980


Cize ked NR, BB mala desiatky km 4 prudoviek uz za socializmu a ZA,MT skoro nic, tak to bolo uplne v poriadku a samozrejme ako investicia sa to nerata, lebo nas to podla Teba nic nestalo?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 54 hostí.