Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IDV » 07. Júl 2022 20:16

"Celu" som myslel od LC po KE. Aj som zabudol ze R2 konci v TN :D o tom sa ani len nehovori ze by sa malo staviat, intenzity tam tiez nebudu velke. R2 uz aj prekreslili na NDS mapke kde ma byt plny profil a kde nie...
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 09. Júl 2022 08:32

Trat do moldavy davaju pod droty, takze ak sa spravi nejake rozumne prekladisko v haniske (alebo kludne aj cnt) tak by vojenska technika mohla ist na vlakoch. Zavisi este ako je pripojeny areal firmy samotnej. Ale stavat kvoli tomu RC je podla mna nezmysel. Ked uz, tak kvoli intenzite dopravy a dochadzaniu do KE. Ale minimalne do buduceho volva to bez obchvatu USS bude dost narocna uloha a krizovatka pri Ludvikovom dvore zazije svoje "zlate casy"
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 407
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 09. Júl 2022 09:44

Volvo spúšťa výrobu v ´26, dovtedy je čas sa pozrieť na dopravné lieviky v regióne. Možno sa už aj pozreli a pripravuje sa niečo zaujímavé. Šéf NDS je ex oceliar, pozná geografiu lokality.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 14. Júl 2022 11:13

Doprava ľudí je vyriešená: https://e.dennikn.sk/minuta/2933596
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 954
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 14. Júl 2022 14:19

Ak chcú riešiť aj prepravu budúcich zamestnancov tak by si zaslúžila trať 160 a prípadne aj 190 preložku ku trati 169 a potom by viedli popri ŠRT.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 14. Júl 2022 16:30

devil napísal:Zeleznica tam je desatrocia ale investor prisiel ked sa dokoncilo dialnicne prepojenie. Ze co kde odznelo...to ja nebudem riesit. Mas svojeinfo a ja zase svoje.

Ešte späť k tomu, že M30 bol určite ten break point rozhodnutia Volva ísť do KE. Alebo aj nie:

Podmienkou je podľa neho aj koľajová doprava, a to nielen v kontexte prepravy materiálov pre nový závod, ale aj prepravy budúcich zamestnancov. Minister skonštatoval, že investor kládol veľký dôraz na podporu intermodálnej dopravy. „Nechce prepravovať tovary po ceste, ale primárne chce prepravovať tovary po železnici, čo je super, lebo to je v súlade s našou stratégiou podpory intermodálnej dopravy,“ dodal Doležal.


https://e.dennikn.sk/minuta/2933596
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MuelMI » 14. Júl 2022 17:19

Vlados napísal:Ak chcú riešiť aj prepravu budúcich zamestnancov tak by si zaslúžila trať 160 a prípadne aj 190 preložku ku trati 169 a potom by viedli popri ŠRT.

Ale prosím ťa, veď toto predsa porieši Polacek a DPMK električkami (a tramtrainmi) :mrgreen:
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 15. Júl 2022 07:52

este raz. ta zeleznica tam bola aj pred par rokmi ale bmw to prilis neohurilo. takze co sa snazis dokazat s tymi citaciami ? bola aj sprava ze bude priama letecka linka do goteborgu....tak teraz bolo dolezite letisko alebo nebolo ?? podla teba nebolo lebo NR nema letisko, zato npr. taky debrecin ho ma. a zeleznica bola vraj dolezita pri KE len neviem ci bola dolezita zase pri NR. predvcerom som sa zase rozpraval s ludmi co tom nieco vedia a vraj svedi mali zistene vsetko co potrebovali vediet aj mimo oficialnych rokovani aj co sa tyka moznosti v regione cez kosicke VŠ a pod. a takisto vidia potencial aj v spolupraci so zeleziarnami. celkovo mi to pripada ze do znacnej miery si KE pomohli sami sebe tym ake je to centrum a nie nejake meciarom vymyslene krajske mesto co sa tvari ako metropola. inac povedane keby ten p. park chceli postavit niekde okolo PP ci PO (nehovoriac ine mesta na vychode) tak pochybujem ze by sem nieco taketo dotiahli.

to asi nie je take jednoduche rozhodovanie. kazdopadne automobilku uplne mimo suvislej dialnice nie je prilis vidiet v tychto koncinach.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Júl 2022 15:57

Ešte raz. Každý investor má iné požiadavky. To čo ohurovalo BMW, neohurovalo Volvo. Inými slovami potenciál na získanie veľkého investora bol aj bez jednej blbej cesty.
Tými citáciami len uvádzam na pravú mieru mylné glorifikovanie M30 ako breaking pointu rozhodovania, či investícia príde, alebo nie.

Toho letiska som vedel že sa budeš držať zubami nechtami, ibaže na rozdiel od teba viem povedať, že som sa pri letisku mýlil. To sa tebe nikdy nemôže stať, že? :D
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 15. Júl 2022 16:11

Keď si myslíš, že Volvo by postavilo fabriku pri Červenom dvore, lebo je tam ŠRT, tak si na vekom omyle. ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 484
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Júl 2022 16:28

Dobre Palko. Zase si trafil klinec po hlavičke. Žmurk žmurk.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 15. Júl 2022 16:42

metelesku.blesku napísal:
Podmienkou je podľa neho aj koľajová doprava, a to nielen v kontexte prepravy materiálov pre nový závod, ale aj prepravy budúcich zamestnancov. Minister skonštatoval, že investor kládol veľký dôraz na podporu intermodálnej dopravy. „Nechce prepravovať tovary po ceste, ale primárne chce prepravovať tovary po železnici, čo je super, lebo to je v súlade s našou stratégiou podpory intermodálnej dopravy,“ dodal Doležal.


Citujem:
... aj koľajová doprava...
a ty si to pochopil, že to rozhodlo. :o
Takže, môj príspevok korešpondoval s tvojim. Žmurk žmurk
Sú splnené podmienky u obidvoch uchádzačoch, ale tá čerešňa na torte je ŠRT, v opačnom prípade to mohli postaviť hocikde v poli pri ŠRT ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 484
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Júl 2022 17:21

Akých obidvoch "uchádzačoch"?
Nie nemohli to postaviť hocikde v poli pri ŠRT. Postavili to tam, kde budú mať dostatok ľudí, zabezpečené vzdelávanie pre ďalších nových ľudí, dostatočné sociálne zázemie v podobe mesta, ktoré bude schopné nielen dodať existujúcich, ale aj pojať nových ľudí bez potreby budovania nového osídlenia na štýl Svitu (preto nie žiadny dvor ani ...ovce nachádzajúce sa za ním), dostatočnú energetickú infraštruktúru, atď. a pod.

Len my sme sa tu predtým bavili o niečom inom, vieš? Nevieš. Inak by si tu neťahal nejaký gazdovský dvor, ale zostal by si pritom, či bola M30 tým rozhodujúcim faktorom, alebo nie. A to si neostal. :wink: žmurk. :roll:

Takže to skúsme ukončiť citátom samotného guru, že: "...Nechce prepravovať tovary po ceste, ale PRIMÁRNE chce prepravovať tovary po železnici".
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 15. Júl 2022 20:12

Tie veci o veľkom meste si mohol vynechať, to spadá pod formuláciu ...aj koľajová doprava...
Spadá tam aj v tomto prípade letisko, VŠ a diaľnice... :idea:

Nik na svete v auto priemysle nevyužíva na diely primárne koľajnice. NIK. Koľaje znamenajú návrat spred 20 rokov, t.j. plné sklady = viazané financie v sklade (budovy + tovar).
Vlak ti donesie násobne viac dielov ako kamión a ešte k tomu by museli všetci dodávatelia robiť pri susednej stanici!!!
JIT = just in time znamená, že diely sú určené na konkrétne auto (to neplatí pre Žiguláky, jeden volant, jeden motor, jeden strop...) a to sa vyrába u dodávateľa až keď je auto reálne na montáži (4-10hodín do hotového auta), keďže skôr by to bolo na sklad (poradie môže meniť napr lakovňa (kvôli rôznym chybám)) v dnešnej dobe to mení aj nedostatok dielov, čiže samotní dodávatelia. ;)
Takže je utópia tvrdiť, že JIT pôjde po koľajniciach.
Taký VW v BA mal/má do každej haly (nie novej) koľaje, ale vlak tam nebol 15 rokov minimálne.

Takže ešte raz, k rozhodnutiu dopomohli koľaje, ale bez KE, D, letiska by to išlo inam ;) Preto ten dvor, lebo bez toho základu by to proste do KE nedali.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 484
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Júl 2022 21:20

Ty vieš najlepšie. Len škoda, že sa tvoje závery nezhodujú s oficiálnymi vyjadreniami investora :)
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zvR7 » 15. Júl 2022 21:55

PRIMÁRNE chce prepravovať tovary po železnici - znamená prepravovať hotový produkt na západ/do sveta väčšinou po železnici
Diely pre montáž - ako píše cPalo JIT po ceste...možno sem tam nejaký kontajner z/do Číny a na východ po kolajniciach

Ak to porovnám s BMW v HU Debrecín - podobné podmienky (východ, väčšie mesto a región, letisko, dobrá kolajová doprava, dobrá infraštruktúra, dialnica)
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 331
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 16. Júl 2022 06:36

Čisto teoreticky by mohli voziť diely po koľajniciach len v prípade, žeby vyrábali jednu výbavu (to by tam nemohlo byť nič navyše, napr výhrev volantu, parkovacia kamera...) + farbu a materiál (interiér) pár dní a potom by vyrábali inú výbavu atď Nechce sa mi pozerať na Volvo, či je to možné. Lebo to by museli mať výrazne oklieštené výbavy (2-3 výbavy bez možností si doplatiť nič navyše), materiály a farby, Čo sa mi nechce veriť, ale ani overovať. Každopádne o 4 roky budeme presne vedieť, čo znamená primárne po koľajniciach ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 484
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Júl 2022 14:26

oficialne vyjadrenie ktore treba najskor dekodovat. :lol:

to ze hotove auta prepravuju po zeleznici nie je novinka. co navstevuju niektore zeleznicne stanice to videli x-krat. to ze je STR je tiez vyhoda. takze pokial superom KE bola destinacia kde nemaju zeleznicu alebo to nie je krizovatka trati tak naozaj mali KE velku vyhodu. ale neviem kde by take nieco ponukli.

samozrejme nikto neprepravuje JIT po zeleznici. tieto pojmy sa fakticky vylucuju a hlavne u nas. uz vidim tie vlaky ktore idu 10 km/h cez neopravenu vyhybku alebo cakaju protiiduci vlak ci prekladaju tovar kvoli vyluke. :D v tomto jasne vyhrava dialnica ale aj dalsie cesty. ale aby sme sa rozumeli tak ako by to sem neprislo len kvoli trati tak to plati aj pre dialnicu.

Ak to porovnám s BMW v HU Debrecín - podobné podmienky (východ, väčšie mesto a región, letisko, dobrá kolajová doprava, dobrá infraštruktúra, dialnica)
presne. cize zakladne poziadavky su v podstate rovnake. a treba dodat ze 200tisicove mesta s VS, dobre vybavene energetickou, cestnou, zeleznicnou infrastrukturou v tomto regione nie su kazdych 100 km a mimo EU zjavne nechceli ist...tak uz sa aj patrilo konecne dotiahnut nieco take.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Júl 2022 15:26

cPalo napísal: Lebo to by museli mať výrazne oklieštené výbavy (2-3 výbavy bez možností si doplatiť nič navyše), materiály a farby, Čo sa mi nechce veriť, ale ani overovať.


Iný názov, rovnaký prístup, celosvetové predaje na najvyšších úrovniach. Toyota.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 16. Júl 2022 21:31

aj TT vyváža prostredníctvom Gefco väčšinu von

tie cesty sú skôr kvôli návozu dielov
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 17. Júl 2022 08:53

metelesku.blesku napísal:
cPalo napísal: Lebo to by museli mať výrazne oklieštené výbavy (2-3 výbavy bez možností si doplatiť nič navyše), materiály a farby, Čo sa mi nechce veriť, ale ani overovať.


Iný názov, rovnaký prístup, celosvetové predaje na najvyšších úrovniach. Toyota.


Toyota ale nie je Volvo ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 484
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 17. Júl 2022 12:15

Nie? Tak schválne, koľko druhov výbavy si môžeš vybrať s elektrickým Volvom?

https://www.volvocars.com/sk/build/c40-electric

Odpoveď: 2
Pohon: 2
Kolesá: 2
Príplatková výbava: 1 (klíma)
Poťahy: 4
Voliteľná výbava: montuje sa priamo u predajcu.
Farba: striekajú vo fabrike (ešte aj tie sú prakticky rovnaké, ako má teraz v ponuke Toyota RAV4)

Ty si si vážne myslel, že si môžeš zaškrtávať výbavu ako v škodovke? Samostatne od držiaka nápojov až po kľučky na dverách... :lol:
Ale už sme fakt mimo tému. Už to nehaj tak.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Júl 2022 15:27

Na liste vlastníctva už má Valaliky Industrial Park 77 % z vykupovaného územia
https://kosicednes.sk/spravy/na-liste-v ... ho-uzemia/
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 22. Júl 2022 11:08

Spoločnosť Valaliky Industrial Park predložila zámer na výstavbu strategického parku do procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.
viewtopic.php?f=35&t=26243
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MuelMI » 23. Júl 2022 12:32

MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.