Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Aug 2019 20:36

Ach, vies si spocitat 1+1? Lebo asi nie.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 20. Aug 2019 20:40

mikeBoss napísal:žiadne ani len vzdialené plány na R z NR do NZ a Komárna


NR-NZ mas intenzity 6-8 tisic. Kolko je takych ciest, kde su vyssie intenzity a nikto nevykrukuje nezmysly, ze tam treba D/RC. Sered - Sala 7-12 tisic, PO - Lipany 8-15 tisic, PP-Spisska Bela 10-16 tisic.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Aug 2019 07:35

lenze velka cast tras nepostavenych D/RC ma velmi podobne intenzity ba aj nizsie. potom ako vysvetlis ludom ze ta ich trasa nema narok ? npr. NR-KN je vyznamom porovnatelna s trasami RC.

mozno by bolo dobre vytvorit nejaku kategoriu ciest kde by boli sucasne trasy RC + VYBRANE cesty I. tr. tie by sa modernizovali a na nich by sa stavali obchvaty. vybrali by sa podla intenzit, podla poctu obyvatelov, podla toho ci by smerovali na hr. prechod s nakladnou dopravou....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 21. Aug 2019 07:56

tu suhlasim s devilom, jednoznacne nam netreba vsade trepat Rky. treba skor vybrat nejake vyznamne I. ky a tie modernizovat tak ze tych 10 k intenzity nebudu znamenat katastrofu. mozno nejake casti robit ako 3 pruh alebo 2+2.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Aug 2019 09:33

Nejaku cast ako 3 pruh? Chlapi sme v 21. storoci, nie je normalne, ze na trase kde prejde 1000aut/h doprava skolabuje, lebo tam pojde jeden traktor. (John Deere, aspon 3,5m siroky ako teraz zvyknu)
Na bezpencne predbehnutie je potrebnych aspon 12s medzera v premavke oproti. Realne to potrebuje tak 5 aut co sa nahromadia za tym traktorom. Cize aby to bolo plynule v protismere moze ist max 5 aut za 60s. Cize 300aut/h. Rovnako je to z pohladu protismeru. Cize moznost prebiehania realne konci pri 600aut/h. To je 7200 aut/24h.
Vsade kde premavka prekroci 7000aut/24h je z pohladu bezpecnosti a plynulosti potrebny 2+2 pruh a nemusi to byt D ani R.
Od 7000 vyssie na ceste 1+1 uz premavka degraduje, klesa bezpecnost, rychlost aj priepustnost. Takyto stav je akceptovatelny docasne, ale nie ako trvalo naplanovany, ze na tejto ceste 1+1 budeme mat 10.000/24h a je to ok.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 21. Aug 2019 09:40

ten traktor tam chodí každú hodinu, každý deň, 12 mesiacov v roku?
nedokážeme udržiavať kvalitatívne parametre existujúcich ciest a už snívame o potrebe výstavby a prevádzky 2+2.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Aug 2019 10:05

Ano ten traktor, kamion, ci iny spomalovac je tam stale. To aky je sucasny stav nema absolutne ziaden vplyv na realitu faktov ktore som napisal. Cesta 1+1 degraduje od 7000aut/24h, 2+2 od okolo 30.000/24h.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Aug 2019 10:10

ono by kludno stacilo postavit 1x4, je to o dost lacnejsie... a samozrejme bez odstavneho pruhu.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Aug 2019 10:42

Uplne suhlasim, mam najazdene tisice km po 1x4, kde je v strede len dvojita plna ciara a nie je s tym najmensi problem. Je to bezpecnejsie ako 1+1. Pri 1+1 sa minaju auta oddelene len ciarou rychlostami 200km/h s obmedzenou moznostou vyhnutia sa. Pri 1x4 sa vacsinu casu neminaju, pretoze su v pravych pruhoch a lave su prazdne.
Jazdil som aj na 1x3 kde vnutorny je spolocny, rovnocenny pre oba smery a tiez je to fajn. Fungovat to moze zhruba do 300aut/h v strednom a po 1000aut/h v krajnych, cize do zhruba 28.000aut/24h. To by stacilo na vacsinu ciest u nas. Aj ked to ma svoje limitacie, kamion by sa nedal predbehnut do kopca kde nevidno za horizont, alebo pred zakrutou. Fungovalo by to ako 1+1 bez premavky v protismere.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 21. Aug 2019 12:16

Maxx787 napísal: jednoznacne nam netreba vsade trepat Rky. treba skor vybrat nejake vyznamne I. ky a tie modernizovat tak ze tych 10 k intenzity nebudu znamenat katastrofu. mozno nejake casti robit ako 3 pruh alebo 2+2.


A to sa týka aj skoro celej R2. To len aby sme mali rovnaký meter.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Miro » 21. Aug 2019 12:43

U nás si cestu 1x3 so spoločným stredným pruhom neviem dosť dobre predstaviť. Dokonca ani to, čo som videl napr. v Maďarsku, že prednosť v strednom pruhu majú vozidlá idúce smerom do kopca a ak je voľný, môžu ho použiť na predchádzanie aj vozidlá idúce z kopca, som u nás nevidel.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Aug 2019 12:53

npr. D/RC by ostali viac-menej tie ktore su rozostavane, k tomu R6, juzna R3 a severna R4 ak na druhej strane hranice bude tiez D/RC.

zvysok by bola kategoria "nadradenych" ciest I. tr, ktore by boli v zasade 1+1, pri vyssich intenzitach 2+2. tych 6-8.000 aut denne urcite nie je 1.000 aut za hodinu, 1+1 staci. nad 10k su vacsinou len vjazdy do miest a tam sa to moze riesit individualne. mohlo by to vyzerat takto:

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=42602

do tychto ciest by malo najviac investovat. upravene podla reality - neprihliadol som na na cesty II. tr. hoci niektore by mohli byt nieze I. tr. ale aj tie prioritne. trasy D/RC by tam mali byt urcite, "E" cesty tiez, dalej povodne (do 1996) okresy by mali mat takuto cestu. nie vsak kazdy okres lebo to potom straca zmysel. na hranicny prechod s ND by mala viest takato cesta tiez. vobec som neriesil v ktorom kraji kolko km, skor som pozeral na spadove uzemia, a nie to aby bolo vsetko pospajane krizom-krazom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Aug 2019 13:25

preco prave juzna r3? :shock:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Aug 2019 13:44

ved citaj. preto iste ako severna R4 - RC susedneho statu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Aug 2019 13:46

Ja som si skor myslel, ze kvoli tomu, ze to prechadza okolo dobrej nivy, ale ok. :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 21. Aug 2019 13:54

devil napísal: tych 6-8.000 aut denne urcite nie je 1.000 aut za hodinu


Devil prepocet zhruba sedi pocet aut/h x 12h. Cize 1000 aut/h je okolo 12.000aut/24h. Jasne, ze mozu byt lokalne odchylky.
Inac pre popis kvality cesty je ovela dolezitejsia hodinova priepustnost ako denna. Denna vobec nezohladnuje lokalne uzke hrdla. Vobec na nej nevidis napriklad krizovatky kde sa kazdy den caka 20 minut v kolone. Dennou mozes popisat zatazenie cesty. Kvalitu cesty popises hodinovou priepustnostou.
Inac suhlasim, dokonca aj s mapkou.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 21. Aug 2019 18:07

Yoggy52 napísal:preco prave juzna r3? :shock:


Presne ako si napisal neskor, devilovi blizko garaze. Su tam uplne smiesne intenzity na vacsine juznej R3. Od krizovatky s II/257 az ku Saham na vyse 50 km su intenzity smiesnych 3-5 tisic s vynimkoy asi 3 km pri Krupine kde je intenzita az 6706 v./24h a samozrejme lokalka v Krupine 7,5-9,5 tisic.

Teda na 52 km s vynimkou asi 7 km v Krupine a blizkom okoli je priemerna intenzita okolo 4 tisic v/24h. Samozrejme na taku intenzitu treba paralelnu RC, ale iba u devila. Jedine obchvat Krupiny a Dobrej Nivy ako cesta I.triedy, ziadnu inu paralenu RC k ceste I.triedy zatial netreba. Keby v r.2015 bol v prevadzke obchvat Krupiny, tak by tam bola intenzita okolo 3 tisic v/24h.

To je presne devil, zapadnu R2, kde priemerna intenzita r.2015 na D1-Novaky bola na vyse 50 km okolo 10 tisic v/24h, na stvorpruhu Novaky-PD 15-18 tisic, aj ked su tam vyrazne vyssie intenzity zatracuje, ale juznu R3 pre smiesne intenzity na desiatkach km samozrejme treba.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 21. Aug 2019 22:20

jasné, lebo Dobrá Niva... pritom maďari už neplánujú v pokračovaní M2, naproti tomu plánujú M100 po Ostrihom + most cez Dunaj. v koridore I/76 by sme mali plánovať RC alebo aspoň nadradenú jednotku.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Aug 2019 10:08

Presne ako si napisal neskor, devilovi blizko garaze. Su tam uplne smiesne intenzity na vacsine juznej R3. Od krizovatky s II/257 az ku Saham na vyse 50 km su intenzity smiesnych 3-5 tisic s vynimkoy asi 3 km pri Krupine kde je intenzita az 6706 v./24h a samozrejme lokalka v Krupine 7,5-9,5 tisic.


lysa pod makytou ma intenzitu 2.500 aut, vysny komarnik podobne, ale kedze sa tam planuju D49 a S19 tak som ich tiez ponechal. kedze su na severe tak vam nevadia. mate proste svoje zasady.... :roll:

To je presne devil, zapadnu R2, kde priemerna intenzita r.2015 na D1-Novaky bola na vyse 50 km okolo 10 tisic v/24h, na stvorpruhu Novaky-PD 15-18 tisic, aj ked su tam vyrazne vyssie intenzity zatracuje, ale juznu R3 pre smiesne intenzity na desiatkach km samozrejme treba.


existuju aj 4 pruhove cesty I. tr. zapadna R2 ma smolu lebo cesi tiez nestavaju D/RC cez drietomu. prave namiesto nej ma byt spojenie D49-R6 ktore vsak tiez tak skoro nebude. takze mi uz vysvetli ze preco by mali byt dialnice na severozapade v kazdej doline, okrem toho ze tam zijes. na I/64 + II/593 ktora sluzi ako obchvadza je spolu asi 10.000 aut a co ma byt ?? dokonca od MI na UA kranicu je este menej aut.

jasné, lebo Dobrá Niva... pritom maďari už neplánujú v pokračovaní M2, naproti tomu plánujú M100 po Ostrihom + most cez Dunaj. v koridore I/76 by sme mali plánovať RC alebo aspoň nadradenú jednotku.

este ta bavi opakovat tie kraviny ? kde mas dokazy ze sa zmenila trasa ? skus sa drzat faktov a nie zboznych priani.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Aug 2019 10:56

devil napísal:lysa pod makytou ma intenzitu 2.500 aut, vysny komarnik podobne, ale kedze sa tam planuju D49 a S19 tak som ich tiez ponechal. kedze su na severe tak vam nevadia. mate proste svoje zasady....
Tu ale nikto netvrdi, ze sa ma R4 stavat, pytal som sa na juznu R3, pretoze je to na tomto fore nezvycajne, ze by to niekto dal do priorit. :wink: A r4 od lipnikov, by sa nemala vobec stavat, maximalne zlepsenie parametrov jednotky.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pohodak » 22. Aug 2019 11:08

Yoggy52 napísal: A r4 od lipnikov, by sa nemala vobec stavat, maximalne zlepsenie parametrov jednotky.


toto si osobne nemyslim, ked pritiahnu poliaci aj madari svoje D/R na nase hranice tak tranzit tam moze narast vcelku vyrazne a mat na takejto trase veci ako sarissky stiavnik nie je uplne v poriadku :idea:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 22. Aug 2019 11:13

devil napísal:
jasné, lebo Dobrá Niva... pritom maďari už neplánujú v pokračovaní M2, naproti tomu plánujú M100 po Ostrihom + most cez Dunaj. v koridore I/76 by sme mali plánovať RC alebo aspoň nadradenú jednotku.

este ta bavi opakovat tie kraviny ? kde mas dokazy ze sa zmenila trasa ? skus sa drzat faktov a nie zboznych priani.

http://www.ktenet.hu/download.php?edid=2086
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Aug 2019 11:44

pohodak napísal:
Yoggy52 napísal: A r4 od lipnikov, by sa nemala vobec stavat, maximalne zlepsenie parametrov jednotky.


toto si osobne nemyslim, ked pritiahnu poliaci aj madari svoje D/R na nase hranice tak tranzit tam moze narast vcelku vyrazne a mat na takejto trase veci ako sarissky stiavnik nie je uplne v poriadku :idea:

Argument ktory obsahuje slovo moze, nie je argument... Co je take zle na stiavniku? Pri tak malej intenzite dopravy tam nie je ziadny problem... Okrme toho ze sa musis tocit. Tam je fakt jedina moznost spravit polpfoilovu rc, kedze u prelozky by boli rovnake naklady.. Na druhej strane, ale za malo penazi, by sme mohli aspon vyrovnat klukate useky..
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 22. Aug 2019 11:45

Vlados napísal:... , naproti tomu plánujú M100 po Ostrihom + most cez Dunaj...
Zaplatíme im časť ceny za nie lacný nový dunajský most, ktorý postavia ich (maďarskej) vláde spriatelené maďarské firmy. Nám ostanú iba suché gamby. :| Načim sa poučiť zo stavby teraz stavaného mosta pri Komárne. Nedať sa stále a opäť obalamutiť. Treba si všimnúť, že koľko je mostov (3 + *1 + **2 a 1 železničný) na krátkom spoločnom úseku s nimi a koľko mostov majú, okrem Budapešti, postavených na ich oveľa dlhšom nehraničnom úseku Dunaja (4 a ½ a ½ +*0 + **0 + 0 železničný). :? Tie dve polky sú časti mostov na M0, ktoré ležia i na území Peštianskej župy, ale prakticky sú veľmi tesne za hranicami Budapešti, teda sú v jej aglomerácii.
* vo výstavbe
** Maďarsko chce alebo presadzuje postaviť: Okrem toho spomenutého pri Štúrove, chcú ešte vedľa terajšieho medveďovského stavať s "nami" diaľničný medzi M19 a budúcou R7 (aj Á. Érsek :roll:).
1100
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Aug 2019 11:52

Co tym naznacujes? Ze madarska strana buduje mosty, aby nas mohla rychlejsie obsadit? :o
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 39 hostí.