Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 30. Júl 2019 19:35

Jano, uplne zbytocne mrhas casom,, DRX neprijme iny nazor ako svoj..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod IceFox » 30. Júl 2019 20:28

Yoggy52 napísal:A popri tej ceste potiahneme sirokorozchodnu zeleznicu a aj VRT. :lol:

Ja že namiesto VRT a R2 budeme mať lietadlá BA - KE :lol: :lol: :lol:
Však náš vzor v železniciach je Albánsko :D

Zilina a okolie urcite pri Tvojej obmedzenej schopnosti vnimat realitu zabera minimalne 10000 km2.

Ty nepoznáš najnovšie časti ZA?
Žilina, mestská časť Čadca
Žilina, mestská časť Strečno
atď.
:lol:
Naposledy upravil IceFox dňa 30. Júl 2019 20:40, celkovo upravené 1 krát.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 30. Júl 2019 20:37

Jano1 napísal:
DrX napísal:A, samozrejme, ak to maju byt cisla neovplyvnene existenciou D1/R1, tak ich treba zobrat z casu, ked D1/R1 este neexistovali.


Tak to by bol tak zhruba rok 1970, a take scitanie k dispozicii nemam.


Uplne staci, ak mas to z r 1990-93 (mozno aj 95). Ale zavadzania si mozes opravit aj v tych cislach, co si povytahoval zo scitania z r 2005.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 30. Júl 2019 20:56

Jano1 napísal:
DrX napísal:Cize porovnavat porovnatelne - Levocu a Roznavu - to odmietas.


Minimum na PP-LE r.2005: 9834 v./24h
Minimum na Tornala - RV r.2005: 5022 v./24h
Minimum na RV-KE r.2005: 5233 v./24h

Jano1, čísla pred 15 rokmi boli nižšie, bol tam menší rozdiel, ale v tom čase sa množstvo tovarov presúvalo po železnici. Severnou trasou chodilo násobne viac vlakov ako južnou. Ako železnice nedokázali konkurovať cestnej nákladnej preprave, tak sa táto doprava presúvala na cesty. Za tie zlé čísla môžu neschopné železnice :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod 1mmortal2 » 30. Júl 2019 21:59

Mozete sem dat konecnie niekto udaje so scitana z toho roku 1993 alebo z tej doby? 1500 prispevkov o tom istom dokola ale nic realne som nevidel. Zas dalsia tema ktora je akurat zasrtata prispevkami sever proti juhu
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 31. Júl 2019 08:15

intenzita dopravy sa "zrazu" stala smerodajnou po roku 2000. za meciara sa urcili priority na baze tych ceskoslovenskych pricom akurat ceskoslovensko rozbili. intenzitu 1990 aj 1995 niekde mam. v roku 2000 bola intenzita 15-17.000 ale predtym to bolo vyrazne menej. ako pise DrX: intenzity medzi ZA a MT su dane z velkej casti lokalkou medzi ZA a MT, statnym protezovanim inesticii do tej oblasti (napr. Kia, VW v Martine) a dalej donkoncenostou D1. pretoze najvacsie narasty boli v obdobi po roku 2000. tieto prispevky uz ale totalne OT cize presuvam.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Dendik » 10. Aug 2019 08:44

Devil ja som rad za kazdy kusok NOVEJ cesty ktora sa postavi kdekolvek na Slovensku. Ten BA mega obchvat im prajem... Vzdy ked idem so synom do kardiocentra si vravim ze zijde sa aj Blave ten obchvat.
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 721
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod devil » 10. Aug 2019 08:53

a ja si myslim ze treba si urcit priority. kludne aj zrusit vacsinu RC nahradit ich jednickami a spolu so zopar dalsimi nasmerovat investicie tam.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Jano1 » 10. Aug 2019 14:34

Dendik napísal:A nerovnaky meter ZAP/VYCH je fakt a nie obratená logika


Dookola sa ohanas vlastnymi pojmami zapad/vychod, s domnelou diskriminaciou vychodu v dlzke projektovanych D/RC, ale ked som sa priamo pytal co je zapad a co je vychod, tak som odpoved od teba nedostal. Pytam sa znovu, co je zapad a co je vychod? Nech spozname Tvoju "neobratenu logiku".
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod fh » 10. Aug 2019 14:38

Dendik napísal: Vzdy ked idem so synom do kardiocentra si vravim ze zijde sa aj Blave ten obchvat.


Ten obchvat sa zíde najmä tranzitu ale určite odľahčí aj mesto takže máš pravdu až na to že Blava je potok pri Trnave 8)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Dendik » 10. Aug 2019 20:32

Jano1 napísal:Dookola sa ohanas vlastnymi pojmami zapad/vychod, s domnelou diskriminaciou vychodu v dlzke projektovanych D/RC, ale ked som sa priamo pytal co je zapad a co je vychod, tak som odpoved od teba nedostal. Pytam sa znovu, co je zapad a co je vychod? Nech spozname Tvoju "neobratenu logiku".


Neviem ci urobim dobre ze Ti odpovedam,ale skusim to s obrazkami :D
Myslim ze pojmy "vychod-zapad" zludoveli,aj ked ich sam nerad pouzivam...

planovane D a RC (to je k "domnelej" diskriminacii)
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=42538

nezamestnanost pred cca rokom (fakticky stav ekonomiky po 26 r. samostatnosti)
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=42538

Tu minister hospodarstva verejne priznava: zapad-klondajk/východ skanzen
https://www.facebook.com/PeterZiga72/po ... 700134811/

Ja nechapem čomu nerozumieš?
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 721
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Vlados » 10. Aug 2019 22:10

fh napísal:
Dendik napísal: Vzdy ked idem so synom do kardiocentra si vravim ze zijde sa aj Blave ten obchvat.

Ten obchvat sa zíde najmä tranzitu ale určite odľahčí aj mesto takže máš pravdu až na to že Blava je potok pri Trnave 8)

neodľahčí lebo privedie viac vozidiel do mesta...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Jano1 » 10. Aug 2019 23:43

Dendik napísal:
Neviem ci urobim dobre ze Ti odpovedam,ale skusim to s obrazkami :D
Myslim ze pojmy "vychod-zapad" zludoveli,aj ked ich sam nerad pouzivam...

planovane D a RC (to je k "domnelej" diskriminacii)
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=42538

Ja nechapem čomu nerozumieš?


Mozno zludoveli, ale v kazdej casti obrovskeho Slovenska maju ludia inu predstavu, co je vychod a zapad krajiny. Z toho obrazku neviem kam patri okres Namestovo ci Tvrdosin, asi do Polska, Rimavska Sobota zrejme do Madarska.

Teda zhruba vychod su 2 kraje+okres Revuca(mozno okres RS?) a zapad je 6 krajov bez okresu Revuca so 40 tisic obyvatelmi.

Teda ocakavas, ze Tvoj "vychod" bude mat rovnako dlhu planovanu dialnicnu siet ako Tvoj "zapad"?

Kde je dolezitejsie mat dobre dopravne spojenie, na zapadnu Europu, alebo na vychodnu Europu?

Malo byt prioritou mat D1 BA-ZA v dlzke 200 km, ktora spaja 4 krajske mesta, teda centra 4 krajov, tvori hlavnu tepnu 4 krajov, alebo R2 ZV-KE, kde na 200 km je jedine krajske mesto, medzi koncovymi mestami nizka hustota osidlenia, nizka intenzita dopravy?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod fh » 11. Aug 2019 08:44

Vlados napísal:
fh napísal:
Dendik napísal: Vzdy ked idem so synom do kardiocentra si vravim ze zijde sa aj Blave ten obchvat.

Ten obchvat sa zíde najmä tranzitu ale určite odľahčí aj mesto takže máš pravdu až na to že Blava je potok pri Trnave 8)

neodľahčí lebo privedie viac vozidiel do mesta...


D4 ?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Aug 2019 09:19

Myslim ze pojmy "vychod-zapad" zludoveli,aj ked ich sam nerad pouzivam...

ale ty nechapes ze to su len ciary na mape. R8 neexistuje, R7 sa buduje mala cast z celkovej dlzky, na R6 existuje uplne kratky kusok, R5 skoda reci, R3 existuje ako 3 obchvaty, zapadna R2 ako dva obchvaty...

realne je v PO kraji vela dialnic za velke peniaze k tomu v PO sa buduju 2 useky na 500 mega.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 11. Aug 2019 09:31

fh napísal:
Vlados napísal:
fh napísal:Ten obchvat sa zíde najmä tranzitu ale určite odľahčí aj mesto takže máš pravdu až na to že Blava je potok pri Trnave 8)

neodľahčí lebo privedie viac vozidiel do mesta...

D4 ?

áno, aj samotná D4. D1 v meste má nižšiu priepustnosť ako D1 pred vstupom do mesta. po D4 sa dostanú vozidlá do južnej a západnej časti mesta. o niečo sa zníži zaťaženie D1 v meste čo hneď bude použité novými vozidlami + ďalšie nové vozidlá môžu priamo do južnej a západnej časti mesta.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 11. Aug 2019 10:56

Má to niečo do seba, uvidíme. Škoda ze sa celá D4 nestavia naraz.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 11. Aug 2019 14:23

zaujimave citanie,, hlavne o tom, ze nova vlada ma pomoct doprave a hadajte v ktorych miestach

https://glob.zoznam.sk/zupanka-jurinova ... at-nie-my/
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 12. Aug 2019 04:36

Tato teta len place, opila ludi rozkom... ale moze byt rada ZA sa zasa zadotuje cez zeleznice
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 12. Aug 2019 11:32

Realita zeleznic ovladanych slotovcami... viewtopic.php?f=10&t=15223&p=221876#p221876
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Dendik » 15. Aug 2019 18:50

devil napísal:
Myslim ze pojmy "vychod-zapad" zludoveli,aj ked ich sam nerad pouzivam...

ale ty nechapes ze to su len ciary na mape. R8 neexistuje, R7 sa buduje mala cast z celkovej dlzky, na R6 existuje uplne kratky kusok, R5 skoda reci, R3 existuje ako 3 obchvaty, zapadna R2 ako dva obchvaty...

realne je v PO kraji vela dialnic za velke peniaze k tomu v PO sa buduju 2 useky na 500 mega.


No šak konečne sa tie regio rozdiely aspon trochu zmiernia...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 721
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 15. Aug 2019 23:49

regionálne rozdiely sa zásadne nezmiernia ak sa do betónu naleje 500 mega, ale keď sa nalejú do riešení ktoré pomôžu regiónu. tie 2 úseku regiónu zásadne nepomôžu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Aug 2019 00:37

Tak.

Regionalne rozdiely sa znizia vtedy, pokial tam vytvorime zvyhodnenu ekonomicku zonu. Bohuzial my (ehm smer a spol) vytvarame ekonomicke zony, tam kde nie su potrebne... V tomto pripade myslim JLR.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 20. Aug 2019 15:33

Mawerick81 napísal:zaujimave citanie,, hlavne o tom, ze nova vlada ma pomoct doprave a hadajte v ktorych miestach

https://glob.zoznam.sk/zupanka-jurinova ... at-nie-my/


Žilinský kraj je na tom najhoršie? Tetula nebola v NR kraji. NR kraj: 0km diaľníc, žiadne ani len vzdialené plány na R z NR do NZ a Komárna, NR ako krajské mesto bez napojenia železnice na hlavnú trasu , s obchvatom bez križovatiek, ktorých výstavba a náprava škôd bude stáť mesto milióny eur... v Nitre si veru nemôžem sadnúť do rýchlika a vystúpiť v BA.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 20. Aug 2019 15:33

Yoggy52 napísal:Tak.

Regionalne rozdiely sa znizia vtedy, pokial tam vytvorime zvyhodnenu ekonomicku zonu. Bohuzial my (ehm smer a spol) vytvarame ekonomicke zony, tam kde nie su potrebne... V tomto pripade myslim JLR.


JLR v Nitre nebol potrebný??? to myslíš vážne?
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 62 hostí.