Moderátor: Moderátori
DrX napísal:Medzicasom sa tu Remisova so zvyskom vlady snazi "vyrovnavat" regionalne rozdiely tak, ze pretlaca cim viac eurofondov z regionov do Blavy https://euractiv.sk/section/ekonomika-a ... sila-sama/ . Fakt stastie, ze sme v EU, lebo ten Blavastan by vyzeral este horsie...
ale to je potom otazka ake kompetencie ma mesto a ake stat ktorom meste/state.Len pre tvoju predstavu, hlavné mesto SR má nižší ročný rozpočet, ako krajské mesto Brno s porovnateľným (ale nižším) počtom obyvateľov.
v tomto mas pravdu, mal by byt rovnaky meter. akurat neviem o kolko to zvysuje naklady kedze sa bavime o I/2, I/61 a I/63 pricom inych ciest vratane ulic v BA je kvantum. a k tomu je nespoplatnetna dialnica cez mesto prevadzkovana nds cize statom ktora sa hojne vyuziva na jazdenie cez mesto.Cesty I. triedy na území mesta BA platí mesto. Bez možnosti čerpania EU fondov. Pri ceste I/2 to napr. znamená starostlivosť o cestu prakticky od hranice s MR po Stupavu. Košiciam sa o cesty I. triedy stará štát.
ano, ale to mozes porovnat KE a v podstate ktorykolvek kraj, vzdy vychadza KE kraj najhorsie.BA kraj: 145 km / 660 tis obyv = 0.22km na 100tis obyv
KE kraj: D1: 18km + R4: 14km = 32 km / 800 tis obyv = 0.04km na 100tis obyv
tu sa musim zastat BA lebo ako hlavne mesto by dialnicny obchvat malo mat. skutocny obchvat a nie D cez mesto. R7 mala byt cesta I. tr. 2+2. to nijako nevylucuje elektrickovu dopravu. ale na BA v tomto kaslu zeleznice = stat, lebo BA uzol uz davno mal byt rozbehnuty....elektricka do petrzalky je strasne malo. tu zase BA je neschopna rozbehnut planovanie novych trati okrem petrzalky kde miesto pre trat bolo nastastie zachovane a nezastavane. a tam uz eurofondy pre BA by boli.Pre Ba R7D4 nebola až tak nutná, radšej si mali zoptimalizovať MHD, spraviť chodníky pre bicykle a potiahňúť električkou do petržalky a budovať integrovanú dopravu so železnicou. S R7, tak akorát ešte viac si zahltia miestne komunikácie.
neviem co tym myslis, jedine obmedzenie moze byt ze sa zoskrta kohezny fond (a casom so stupajucim hdp nan stratime narok) kde boli najvacsie zdroje na megalomaniu. a ked budu eurofondy obmedzene tak Sk vlady uz budu nutene magalomaniu skrtat presne tak ako ju skrtali pred casom ked neboli eurofondy. drahe projekty sa budu bud optimalizovat alebo sa odlozia na neurcito. pri neschopnosti a nevoli pre to prve skor bude to druhe. to plati pri dialnicich aj ked vacsinu D1/D3 sa podari dokoncit (po funuse) vdaka bezodnemu nalievaniu fondov od 2004. ale severna 160-ka na zeleznici uz bude velky problem, dargov ci R3 tiez. to su tzv. CORE tahy.No ale zas trocha z ineho sudka: svita svetielko nadeje, ze blavastansky centralizmus sa trocha obmedzi: viewtopic.php?f=42&t=72&p=243857#p243856
Slovensko nemá na rozdávanie rovín či nížin. 1681davidk napísal:Jediny narod v europe ktorý sa sa rozhodol postaviť hlavnu spojnicu krajiny cez kopce a nie po rovinach.
o nieco je akoze 5-10 percent ze to obchadza par dedin ?Naše diaľnice väčšinou nejdú vo vysokých nadmorských výškach, ale vedú okrajmi údolí, alebo popri riekach kvôli tomu, že údolia sú už osídlené, takže idú síce nadmorsky nízko, ale automaticky o niečo drahšie.
pokial do toho udolia sa vedla obci a miest zmesti plny profil tak to nie je problem. a vacsinou to tak je.Doteraz si tak mohli stavat prakticky len na rovine a tým riešiť cesty s vysokými intenzitami, lebo v horších výškových pomeroch vlastne ani nemuseli, keďže tam ani nemali intenzity (okrem D35). Do kopcov sa vydali len raz s D8 a dopadlo to všeliako. My taký luxus väčších miest rozmiestnených na rovine nemáme. Máme ich poschovávané po údoliach, alebo za údoliami.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.