Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Jún 2018 21:18

prosím nakresliť kadiaľ by bola vedená trasa ZA-PO/KE, leto tu Nitrou trepeš ako kapitán v telke.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2018 21:50

Dobre rozumiem, ze najprv mas problem, ze "prvorade nie je riesit spojenie BA-KE", ale potom je najvacsi tvoj problem "spojenie ZA-PO"? Jasne ***yslenie. Mna spojenie ZA-PO nijak netrapi. Mna trapi neexistujuce spojenie vychod-zapad pre 5 milionov Slovakov. Ked je to pre teba ZA-PO dolezitejsie nez BA-KE, tak si to "KRESLI" sam.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 18. Jún 2018 22:02

DrX to nema zmysel, to je presne typ: JA JENOM JA... To je zalozene bud na de**ilite alebo snahe len provokovat.. Vsetky peniaze treba dat len na D3 a R3, a ked sa dostavaju tak ich treba zacat hned opravovat a dookola..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Jún 2018 22:05

nemusíš tu všetkých slušných ľudí urážať nakoľko si len sedlák ktorý sa presťahoval z Rovňavy do Košíc. nevieš vysvetliť ako by mala viesť trasa PO-ZA ale za to máš hneď dve trasy BA-KE. skús nemyslieť len na svoje potreby. vlastne ty ani R1/R2/R7 nepotrebuješ nakoľko chodíš vlakom do Švajčiarska cez HU.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 19. Jún 2018 06:52

Vlados napísal:nemusíš tu všetkých slušných ľudí urážať nakoľko si len sedlák ktorý sa presťahoval z Rovňavy do Košíc. nevieš vysvetliť ako by mala viesť trasa PO-ZA ale za to máš hneď dve trasy BA-KE. skús nemyslieť len na svoje potreby. vlastne ty ani R1/R2/R7 nepotrebuješ nakoľko chodíš vlakom do Švajčiarska cez HU.


Od neho nečakaj nič iné len kydanie na tých čo s ním nesúhlasia. Navyše len chorý človek postihnutý stihomamom tu môže tvrdiť že na základe jeho príspevkov sa pohla R2 :lol: :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 19. Jún 2018 09:38

DrX: D1 nespája BA - KE ,len je tam postavená :roll: Áno, je to zachádza ale je pripojená. Zatiaľ čo po juhu sa môžeš plaziť cestou "prvej" triedy.
Áno, idem riešiť prdomestečka lebo tie ,ktoré sú obslúžené D1tkou sú v zozname SK miest na popredných miestach. Čo máš medzi Lučencom a KE? Čo tam také úžasné obslúžiš? Napoviem ti... NIČ.
A zase tie tvoje teórie ak ignorujeme ,ak...,ak...,ak...
Už len čakám na teóriu ako sme DC/RC mali staviať krížom....
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 19. Jún 2018 09:51

Chlapi pozrite sa co som pisal vyssie, o rozdeleni penazi na dialnice na dva baliky, 1. na rozvoj zaostalych oblasti a 2. na vylepsenie pretazenych.
Useky pri Rimavskej Sobote a Tornali maju top prioritu z 1. balika, vzdialenost k ucelenej dialnicnej sieti pri tychto mestach je 80 az 120km. Superit mozu naozaj len s dedinami na ukrajinskej hranici, ktore to maju na dialnicnu siet zhruba rovnako.
Stavat to treba nie kvoli intenzitam, ale kvoli podpore rozvoja.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 19. Jún 2018 09:57

Ideme rozvíjať ,keď nedokážeme udržať už rozvinuté. :roll:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod albiman85 » 19. Jún 2018 10:08

IceFox napísal:DrX: D1 nespája BA - KE ,len je tam postavená :roll: Áno, je to zachádza ale je pripojená. Zatiaľ čo po juhu sa môžeš plaziť cestou "prvej" triedy.
Áno, idem riešiť prdomestečka lebo tie ,ktoré sú obslúžené D1tkou sú v zozname SK miest na popredných miestach. Čo máš medzi Lučencom a KE? Čo tam také úžasné obslúžiš? Napoviem ti... NIČ.
A zase tie tvoje teórie ak ignorujeme ,ak...,ak...,ak...
Už len čakám na teóriu ako sme DC/RC mali staviať krížom....


Si ako Fico, ano medzi LC a KE je naozaj "NIC" a tym padom ludia nech tam zdochnu alebo sa prestahuju na sever alebo zapad, kde je krasna D1 a vyssia zivotna uroven.

Ten region by vyzeral inak keby sa na to nev*sralo 25 rokov...

A tvoja logika, kaslat a menej rozvinute regiony a podporit podla teba uz "rozvinute". Precitaj si nazov tohto topicu prosim.
albiman85
diskutujúci
 
Príspevky: 111
Obrázky: 0
Založený: 02. Máj 2012 10:35

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 19. Jún 2018 10:33

Regiony ktore podla kriteria vzdialenosti k najblizsej ucelenej dialnicnej sieti najviac potrebuju dialnicu. Ratane aj s okolim asi 30km.
Lucenec, Rimavska Sobota, Roznava
Michalovce, Humenne
Svidnik
Stara Lubovna
Partizanske
Nove Zamky
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 19. Jún 2018 11:39

Ja nehovorím aby sme nerozvíjali nerozvinuté regióny. Ale my nemáme ani základ a chceme už vo veľkom rozvíjať. Ja verím ,že každý jeden kúsok nakreslenej/naplánovanej DC/RC je užitočných.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Jún 2018 14:09

Vlados napísal:nemusíš tu všetkých slušných ľudí urážať nakoľko si len sedlák ktorý sa presťahoval z Rovňavy do Košíc. nevieš vysvetliť ako by mala viesť trasa PO-ZA ale za to máš hneď dve trasy BA-KE. skús nemyslieť len na svoje potreby. vlastne ty ani R1/R2/R7 nepotrebuješ nakoľko chodíš vlakom do Švajčiarska cez HU.


Ze "nevieš vysvetliť ako by mala viesť trasa PO-ZA" som stokrat napisal, ze stavat sa ma v prvom rade D1+R1+R2 delenim penazi 60:40. Cize, ked teliatka fakt nerozumeju, tak im to napisem explicitne: D1 PO-ZA sa ma stavat v tej trase v ktorej sa stavia, ale v rozumnych parametroch a za 60% financii, cize: okrem Braniska ziadne tunely, ziadne zbytocne dvojtelesove estakady, max 22m kludne na jednom telese, ziadne 7km Visnove ale povrchovy variant maximalne tak s 1/2km tunelom vedla zeleznicneho.

Ale ty si mi este stale nenapisal, ako poriesis NR-KE, ZV-KE, BB-KE, ked nechces R2.

IceFox este stale nenapisal, preco ked chce "každý jeden kúsok nakreslenej/naplánovanej DC/RC", tak ma problem davat 40% financii na juh.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

***Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 19. Jún 2018 14:10

PK napísal:Regiony ktore podla kriteria vzdialenosti k najblizsej ucelenej dialnicnej sieti najviac potrebuju dialnicu. Ratane aj s okolim asi 30km. Lucenec, Rimavska Sobota, Roznava / Michalovce, Humenne / Svidnik / tara Lubovna / Partizanske / Nove Zamky
Ni Komárno. Prečo by sme mali platiť minimálne 2 diaľničné poplatky (SK a H), há. :D :( :roll:
No fasa, len aby Vyhodňare mali tunely (Branisko & Soroška). :D :D :D
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 19. Jún 2018 15:47

Myslel som na to, ci ratat zahranicne dialnice do pokrytia, alebo nie. Skor ano. Osobne by som radsej bral moznost mat v dosahu zahranicnu dialnicu a zaplatit si poplatok ako nemat ziadnu.
Pre firmy a nadnarodne spolocnosti je to uz uplne jedno.
Osobne som raz siel do Komarna z Bratislavy po madarskej dialnici....
Btw. pred casom som tu prezentoval obrazok mojej predstavy nadradenej infrastruktury na Slovensku:
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39731
A tam som Komarnu venoval vlastnu rychlostnu cestu ci dialnicu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 19. Jún 2018 16:54

PK napísal:A tam som Komarnu venoval vlastnu rychlostnu cestu ci dialnicu.


Komárno ti to nikdy nezabudne :D , venujú ti aj sochu na večnú pamiatku ak by si aj odpočívadlo pridal.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Jún 2018 17:33

D1 spája BA - KE a zároveň rieši (na slovenské pomery a poradie v počte obyvateľov veľké) mestá ako Trenčín, ZA, Poprad, Trnava , Prešov, LM... A R1 poriešila Nitru, Zvolen, BB.... A keby sa R1 potiahla až do Ružomberka bola by to skvelá trasa na východ. Namiesto toho ideme staviať R2 ,kde sú intenzity nijaké - iba v okolí KE a možno ešte medzi ZV a Lučencom, inak tam v podstate nič nie je... A staviať to len preto lebo je to lacné a keď môže D1 všetko tak môže aj R2, je blbosť galaktických rozmerov.


poprve minulost, D1 riesil najskor trencin a okolie potom zilinu a okolie. ako bolo povedane potom je bariera. D1 sa urcila ako absolutna priorita niekedy od roku 1995, kazda vlada to potvrdila a ani tak sa nedokoncila. D3 bola nakreslena ako truc voci moravskej trase. cize nespaja to co ma ani po tolkych rokoch, resp. len mensiu cast. take typicke neuznat si chybu a zlyhanie, hladat vyhovorky (kriza, geologia, kradnutie...). a aj to ze kvoli D1 a D3 sa pre dalsie cesty - jednotky aj RC uslo menej. par stran dozadu som prepocital naklady mate to cierne na bielom. cela prezentacia D1 je zalozene na podvode, akoze dialnica na vychod ale hlavnym cielom bolo spojit povazie a potom ruzomberky, mikulase, poprady....

podruhe dvojaky meter aj dnes...D1 sa moze stavat pri 9.000 intenzitach, R2 sa nemoze. liptov, orava, turiec historicky periferne regiony CS predtym R-U ktore sa chcu co najviac priblizit zapadu a toto je najidealnejsi sposob. v 1995 sa ziadne intenzity neriesili, zacali sa riesit az ked postavene dialnice pomohli zvysit objem dopravy....preto bolo treba zdrzat R1 co najviac a preto "nestaci" 9.000 aut pred lucencom, preto je soroska "pseudoproblem" ktory zatial "netreba" riesit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 19. Jún 2018 17:58

Dendik napísal:Zosmiesnovat niekoho ze pozaduje 4pruhovu cestu za svoje zaplatene odvody, dane, DPH, 8%z PZPcka........... je na mentalnej urovni vyssie spomenuteho. 8)


S dementom Tvojej urovne sa nemam o com bavit.

DrX napísal:ak ratas k D1 aj KE, pre ktore je to 60km naokolo blizsie


Zase len taras. V sucasnosti je BA-KE cez ZA 453 km, cez ZV 410 km, opacne 401 km, cez Certovicu 440 km.

Cize cez ZA je to o 52 km, (docasne opacne 43 km) dlhsie nez cez ZV. HP-DS to skrati o 8 km a uz to bude 44 km rozdiel, dalsie useky Turany-Ivachnova a Presov, zapad - Presov,juh dalsich 10km, teda po dostavani D1 to bude 34 km rozdiel. A pritom niektore useky R2 trasu predlzia, takze po dostavani R2 bude rozdiel D1 oproti R1+R2 este mensi.

https://www.google.com/maps/dir/Ko%C5%A1ice/Bratislava/@48.6044408,18.4318544,8.21z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x473ee01b67c6957b:0x400f7d1c6978bd0!2m2!1d21.2610746!2d48.7163857!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0

V teme Polsko si chvalil Poliakov ako to maju dobre vyriesene a sam si uviedol spojenie Krakow - Varsava po ceste cislo 1, teda pekna obchadzka cez Katowice a s urovnovymi krizovatkami. Niekto tieto Tvoje prispevky tykajuce sa Polska v teme Polsko vymazal, aj ked tu budu tvrdit, ze tu sa nic nevymazava.


DrX napísal:potrebujes ratat k R2 aj PO, kedze ta obsluzi PO v porovnani s D1 len o nejakych 17km dlhsie

V sucasnosti je BA-PO cez ZA 417 km a cez ZV a KE 441 km, teda uz v sucasnosti je to o 24 km kratsie cez Zilinu. Dostavanim D1 to bude po D1 o 40 km kratsie nez cez KE, po R2 cez Kosicke Olsany bude rozdiel este vacsi v prospech D1. Podla pravdepodobnych variantov to bude o dalsich 10 km dlhsie, teda po dostavani D1 a R2 bude BA-PO o 50 km kratsie po D1 oproti R1+R2.

https://www.google.com/maps/dir/Bratislava/Pre%C5%A1ov/@48.6874897,18.0871887,8z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!1m5!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!3e0

DrX napísal:D1 je nasobne drahsia a pre spojenie vychod-zapad postatne dlhsia nez R1+R2


Ako Devil spocital a ja som to trosku poopravil, vysla R1/R2 v plnom profile cca 11 mil.E/km, ale len 50 km vzorka, lebo tam nie je zaratana PPP R1 Pribina za 3,6 mld.E a 195 km D1 (vratane 1 useku D3, ktory priemer este zvysuje) vyslo na 17,36 mil.E/km. Ale samozrejme R1 Pribina je uplne zadarmo a tento stat, cize danovi poplatnici to urcite neplatia.

PK napísal:Stavat to treba nie kvoli intenzitam, ale kvoli podpore rozvoja.

Cize pre 26 tisic v/24h pod Strecnom netreba nic robit, lebo treba stavat R2 pre 5 tisicove intenzity.


albiman85 napísal:Si ako Fico, ano medzi LC a KE je naozaj "NIC" a tym padom ludia nech tam zdochnu alebo sa prestahuju na sever alebo zapad, kde je krasna D1 a vyssia zivotna uroven.

Ak si myslis, ze na trase D1 je super zivotna uroven, tak preco HDP na obyvatela v PO kraji je daleko najnizsia. Nie je prave PO kraj na tom najhorsie co sa tyka zivotnej urovne, ktory potrebuje dobre spojenie, ktore ziska vdaka D1.

HDP na obyvatela v PO kraji 2015: 8628
HDP na obyvatela v KE kraji 2015: 11643

https://www.mindop.sk/files/statistika_vud/reg_hdp.htm

Netvrdim, ze R2 sa nema stavat, Krivan-Lovinobana sa zrejme coskoro zacne, ale dalej by sa na vacsine usekov mala realizovat predovsetkym rekonstrukcia, nejaky obchvat a RC iba kde sa to neda inak.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 19. Jún 2018 20:31

Jano1: kt useky a o kolko na R2 predlzia cestu. prosim napis lebo tato info je dost zaujimava..
Nik tu netvrdi ze treba zazimovat vystavbu na D1... len treba rozvijat aj vystavbu na R2 + nikto netvrdi ze cela R2 ma byt v tejto chvili plny profil..
Rekonstrukcie mozes robit tiez hned na D3 a R3 ze...

V sucasnosti je BA-PO cez ZA 417 km a cez ZV a KE 441 km, teda uz v sucasnosti je to o 24 km kratsie cez Zilinu. Dostavanim D1 to bude po D1 o 40 km kratsie nez cez KE, po R2 cez Kosicke Olsany bude rozdiel este vacsi v prospech D1. Podla pravdepodobnych variantov to bude o dalsich 10 km dlhsie, teda po dostavani D1 a R2 bude BA-PO o 50 km kratsie po D1 oproti R1+R2. ..... No nevidel som este Presovcana chodit cez R2 dokial neberie niekoho v KE...

Tu sa bavime o spojeni BA-KE co bude kratsie... samozrejme ze pre PO je kratsie cez D1 ako cez R2..
Pre KE /+TV, MI,RV/ je najkratsia cesta po R2 ako po D1
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod BoroZA » 19. Jún 2018 21:08

DrX napísal:ked zacnes riesit prdimestecka, tak mozes rovno pocitat okresy, a vzdy ti vyjde, ze viac obyvatelov obsluzi R1+R2 (a ked sa ti nepacia okresy, tak mozes pocitat obyvatelov krajov, vyjde ti to iste pre NR+BB+KE vs Trencin+ZA+PO)


Už som sa na tomto fóre nechcel vôbec vyjadrovať, ale týmto tvrdením si zaklincoval totálne nezmyselnú teóriu, DrX... :idea:

Počítajme spolu, koľko že je tých "prdimestečiek" s prdiobyvateľmi priamo na jednotlivých trasách:

Trasa D1 BA-ZA-KE:
Senec - 42. najľudnatejšie mesto SR 19tis.
Trnava - 7. najľudnatejšie mesto SR 65tis.
Hlohovec - 35. najľudnatejšie mesto SR 22tis.
Piešťany - 23. najľudnatejšie mesto SR 28tis.
Nové Mesto nad Váhom - 39. najľudnatejšie mesto SR 20tis.
Trenčín - 8. najľudnatejšie mesto SR 56tis.
Dubnica nad Váhom - 28. najľudnatejšie mesto SR 24tis.
Považská Bystrica - 13. najľudnatejšie mesto SR 40tis.
Žilina - 4. najľudnatejšie mesto SR 81tis.
Martin - 9. najľudnatejšie mesto SR 55tis.
Ružomberok - 24. najľudnatejšie mesto SR 27tis.
Liptovský Mikuláš - 21. najľudnatejšie mesto SR 31tis.
Poprad - 10. najľudnatejšie mesto SR 51tis.
Spišská Nová Ves - 16. najľudnatejšie mesto SR 37tis.
Prešov - 3. najľudnatejšie mesto SR 89tis.
Spolu: 645 tisíc obyvateľov

Trasa R1+R2 BA-ZV-KE:
Nitra - 6. najľudnatejšie mesto SR 77tis.
Žiar nad Hronom - 40. najľudnatejšie mesto SR 19tis.
Zvolen - 12. najľudnatejšie mesto SR 42tis.
Lučenec - 22. najľudnatejšie mesto SR 28tis.
Rimavská Sobota - 29. najľudnatejšie mesto SR 24tis.
Rožňava - 41. najľudnatejšie mesto SR 19tis.
Spolu: 209 tisíc obyvateľov

Čiže čisto štatisticky možno povedať, že D1 BA-ZA-KE obslúži priamo 645tis. obyvateľov (+ BA + KE), zatiaľ čo R1+R2 BA-ZV-KE obslúži priamo 209tis. obyvateľov (+ BA + KE).
A to už nehovorím o nepriamom napojení ďalších miest na D1, zatiaľ čo na R1+R2 je nepriamo napojená akurát tak BB.
Aj z hľadiska medzinárodného spojenia je na D1 oveľa viac prepojení na okolité štáty - R6, D3, severná R3, severná R4, zatiaľ čo na R1+R2 môžeme hovoriť iba o prepojení prostredníctvom južnej R4.

A ešte trochu matematiky:
D1 BA-ZA-KE = 1,3 mil. obyvateľov (po pričítaní BA a KE) - o 33 % viac obsluženého obyvateľstva
R1+R2 BA-ZA-KE = 878 tis. obyvateľov (po pričítaní BA a KE) - o 33 % menej obsluženého obyvateľstva

Toľko k prdimestečkám a ich prdiobyvateľom... :idea:
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 20. Jún 2018 04:55

BoroZA: Presne toto som myslel (na fórum však skoro vždy pristupujem z mobilu a niečo také na ňom napísať by bolo peklo).
Ale aj tak ti tu idú tvrdiť aký strašný podvod je D1 a R2 je lietadlo. Poprípade ti povedia ,že prečo nechceš dávať 40% na R2 pritom si nikdy nič také nenapísal - však nech sa stavia ,ale aby sa náhodou so 40% nestalo 100% lebo však je to "najdôležitejšia RC v celom DC/RC systéme".
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 20. Jún 2018 08:08

Pomer 60:40 vznikol po návrhu Pavla Ruska - toho čo z Kočnerom "podnikajú" v podivných zmenkách. Vtedy bola jeho strana vo vláde a Rusko presadzoval záujmy istej izraelskej stavebnej firmy ktorej zrušili kontrakt na diaľnicu pre podvody v Česku. Táto firma chcela stavať južnú diaľnicu na Slovensku. Rusko nie z lásky ku nejakému Gemeru presadzoval tento pomer aby firma šla do kšeftu. Takisto neuspela, ale postavilo sa niečo okolo Tornaľe, polprofil, lebo intenzity sú slabé. Nikde nie je nič také zakotvené a je to aj blbosť stanoviť nejaké percento, keď na Slovensku nevieme ani držať termíny a každá vláda mení priority podľa pôvodu ministra :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 20. Jún 2018 10:16

Zamerne sa znevyhodnovala R1/R2 voci D1, napriklad rozdelenie prirodzenej cesty BA - KE na dve rychlostne cesty, ziadna snaha o skratenie spojenia, ale predlzovanie.
Napriek tomu R1 po Nitru ma vyssie zatazenie ako D1.
Spravit z 315km vzdusnej vzdialenosti BA - KE 401km po rychlostnej ceste, kde polovica ide po rovinach a polovica v pahorkatine to uz chce umenie.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 20. Jún 2018 10:23

ťa baví ignorovať fakt, že popri D1 je jednotka aj dvojka no pri R1 nie sú + že medzi ZA-RK sú vyššie intenzity ako BB-RK preto kto ide na severovýchod preferuje R1, čo sa po dostavaní rozostavaných úsekov na D1 zmení?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 20. Jún 2018 10:28

Vobec ma to nebavi, je to existujuca situacia a z nej treba vychadzat. Zrejme 10.000 aut kvoli neexistencii jednotky je inych ako 10.000 aut s existenciou.
Rovnako mozes povedat, ze po dostavani R2 prejde velka cast dopravy z D1 na R1/R2.
Dnesny fakt je, ze R1 za Trnavou ma o 46% vyssie intenzity ako D1 za Trnavou. Napriek znevyhodnovaniu R1, podfinancovavaniu.
Pisal som tuto uz skor, vyznam R1 na zapadnom slovensku uz prekonal vyznam D1.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 20. Jún 2018 10:38

áno, prejde. žiaľ dostavaná nebude ani za 30 rokov.
aké znevýhodňovanie R1? Ak by R1 mala niekedy končiť v RK tak medzi TT-RK je už roky dostavaná vo väčšom rozsahu.
už to tu bolo spomenuté. je potrebné postaviť jednotku + prekategorizovať II/513 na jednotku (samozrejme po stavebných úpravách).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.