Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 17. Jún 2018 10:48

devil napísal:aj meciarove pozicky na D1 horna streda-ladce v TN kraji bolo treba zaplatit, nevedno kolko ich bolo. aj dzurindove uvery skrz ucelove zalozene nds na dokoncenie dalsich usekov D1. boli davnejsie, zabudlo sa ne, tak stare veci som radsej ani nehladal. ale to vsetko patri k realne vynalozenym prostriedkom ma severnu trasu.


Meciarove pozicky isli na D1, ale aj na R1 a su predsa v Ciernej knihe:
"Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Gabriel Palacka za prítomnosti štátneho tajomníka Františka Kureja a vedúceho úradu ministerstva Petra Klučku informoval novinárov dňa 1. 2. 1999 o analýze zdedeného stavu rezortu MDPT SR (tzv. čiernej knihe).
Analýza zdedeného stavu rezortu MDPT SR
(Čierna kniha)"
Uroky z nesplatenych uverov 6-8% alebo BRIBOR+2%, suma 19,08 mld.Sk, splatnost rozna od 2004-2012

devil napísal:pred zacatim PPP tendrov v uzneseni vlady 2007 bola R1 nitra-tekovske nemce ocenena na 10 mil za km, a D1 hp-ds bola ocenena na 45 mil za kilometer.

Lebo tam boli hajzli uradnici, ktori tvrdili , ze LL-DS bude stat 900 mil.E, na zapadnej D1 napr Vrt-HP bude intenzita 14 tisic a na R1 pri Hronskom Benadiku 22 tisic v prvom roku prevadzky. A podla tohto pravidla ocenovali aj R1.

devil napísal: realne sa stavia za vyse 30 mil za km + 60 mil. eur za vyplatenie koncesionara za vykonane prace cize 2-3 miliony za km navyse. R1 sa postavila za 17-18 mil. km cize neadekvatnu cenu ktora nevyplyva z narocnosti terenu ani technickeho riesenia R22,5.

Fajn tak si zarataj 30 mil.E/km na R1. Ja tiez odmietam niektore ceny za useky D1 a D3, ale ty to tam veselo zaratavas. Tak ako musime zaplatit D1,D3 tak musime zaplatit aj R1!

devil napísal:pribina je kompenzacia, sice nevhodnym sposobom ale kompenzacia za 30 rokov nestavania RC v NR kraji.
http://dialnice.szm.com/highways/highways2006.html


A sucasna vystavba v ZA kraji nie je kompenzacia? Ta mapku, co si dal link, skutocny stav v roku 2006, od zapadneho okraja ZA kraja po Ivachnovu ani 1 km D1 v prevadzke. Na D3 v prevadzke 2 km stvorprudovky a 6 km v polovicnom profile. To sa Ti zda uplne v poriadku a ked sa teraz konecne stavia tak ides vyskocit z koze.


devil napísal:momentalne je vo vystavbe asi 45 km v ZA kraji za sumu 1,3-1,4 mld. eur. v BB kraji sa nestavia nic, mozno bude preinvestovanych cez 100 mil. dost nepomer, ci :?:
http://dialnice.szm.com/highways/img/highways_map.gif

A ked sa stavali 4 prudovky na trase ZH-ZV-BB a nadvazujuce pokracovanie tejto trasy RK-LM, a nic ZA,MT,PB,CA tak to bolo uplne v poriadku?

devil napísal:mne sa nepodarilo dosiahnut v bezny den 80 km/h na obchvate TT. ani to nie je obchvat :?:


Je to obchvat, lenze v zapadnej casti obchvatu su dost vysoke intenzity. 19965 v./24h je na 2-pruhovu cestu dost na to, aby dochadzalo k pretazeniu v spicke, coho nasledkom je spomalenie dopravy pocas spicky.

devil napísal:a ja pisem o tom ze tam kde je R1 nie je ziadna 2-nasobna nezamestnanost. tam mas pozitivnu korelaciu. a preto treba tahat R2 dalej aby sa prejavila aj v dalsich okresoch. a tiez na vychode, lebo za KE mas

Ale BB kraj ma viac D/RC nez ZA kraj. Ale ide sa stavat Krivan-Lovinobana, ale R2 netreba momentalne celu, traba zvazit kde staci rekonstrukcia existujucej cesty, nejaky obchvat pre 6-8 tisic v./24h. Ked na 20 km staci postavit 2-3 km obchvat, pritom je tam intenzita pod 10 tisic, tak treba obchvat a rekonstrukciu existujucej cesty.

ZC skoro 1,7 nasobok oproti priemeru ZA kraja a 2,3-nasobok oproti MT, ktory nema dialnicne napojenie, len severny obchvat.
http://www.upsvar.sk/statistiky/nezamestnanost-mesacne-statistiky/2018.html?page_id=771790

Rimavska Sobota ma 18% nezamestnanost a Namestovo 4%. RS je od R1 87 km z toho 18 km R24,5, cas aktualne 1h5m, NO 87 km cez kopce, alebo 97 km s vyuzitim 16 km D1, cas aktualne obe trasy 1h25m. Cize RS ma lepsiu dostupnost na dialnicnu siet a 4,5 nasobnu nezamestnanost.

https://www.google.com/maps/dir/48.5664214,19.0785525/Rimavsk%C3%A1+Sobota/@48.4916255,19.3049629,10.17z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x473f8d2d68a0e299:0x400f7d1c6971fd0!2m2!1d20.0195452!2d48.3812295!3e0

https://www.google.com/maps/dir/49.2394464,18.6963535/N%C3%A1mestovo/@49.2704107,19.0260223,10.33z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x4715c8eba79f8efd:0x24e57c8b7a824b6!2m2!1d19.4812155!2d49.404472!3e0

Takze to asi nebude len o dialnici.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 17. Jún 2018 11:07

Oprava co sa tyka obchvatu TT:
povodne " v zapadnej casti obchvatu su dost vysoke intenzity"
ma byt " vo vychodnej casti obchvatu su dost vysoke intenzity"
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jún 2018 12:24

Meciarove pozicky isli na D1, ale aj na R1 a su predsa v Ciernej knihe:

ale gro z toho bola D1. horna streda-ladce, hybe-vazec, branisko, dzurindov uver cez NDS bol pre dokoncenie ladce-sverepec, vrtizer-hp, vazec-mengusovce. to je tak 120 km D1.

R1 TT-báb sa stavala rozsirenim I/51 vdaka comu teraz su uz teraz problemy pred seredou. plus obchvat ZC v poloprofile. smiesnych 30 km zlepenych ciest....báb za babku...

Lebo tam boli hajzli uradnici, ktori tvrdili , ze LL-DS bude stat 900 mil.E, na zapadnej D1 napr Vrt-HP bude intenzita 14 tisic a na R1 pri Hronskom Benadiku 22 tisic v prvom roku prevadzky. A podla tohto pravidla ocenovali aj R1.

snad hp-ds 900 mil. realne po zruseni PPP sa hp-ds nestavia za 900 mil ale "len" za nejakych 830 milionov. fakt velky rozdiel. :roll:

Fajn tak si zarataj 30 mil.E/km na R1. Ja tiez odmietam niektore ceny za useky D1 a D3, ale ty to tam veselo zaratavas. Tak ako musime zaplatit D1,D3 tak musime zaplatit aj R1!

tak to uz vobec nie. bankovy urok koncesionara nikto normalny nebude ratat do stavebnych nakladov.

A sucasna vystavba v ZA kraji nie je kompenzacia? Ta mapku, co si dal link, skutocny stav v roku 2006, od zapadneho okraja ZA kraja po Ivachnovu ani 1 km D1 v prevadzke. Na D3 v prevadzke 2 km stvorprudovky a 6 km v polovicnom profile. To sa Ti zda uplne v poriadku a ked sa teraz konecne stavia tak ides vyskocit z koze.

nitra nie je kompenzacia za zilinu ale za trencin bohuzial ze sa to nepostavilo o par rokov skor, nebolo by PPP. ta mapka hovori ze po ZA chybalo dokoncit 20 rozostavenej casti a 10 km ani nebolo zacate. na R1 chybalo asi 65 km kt. neboli ani zacate.

A ked sa stavali 4 prudovky na trase ZH-ZV-BB a nadvazujuce pokracovanie tejto trasy RK-LM, a nic ZA,MT,PB,CA tak to bolo uplne v poriadku?

ivachnova-hybe a neskor hybe-vazec. ze to nebolo pri ziline zato R1 nemoze....ze na ZA-MT je pohorie ZV ani BB nemozu. a vsetky tie pohoria tam nepriniesli juzania....

Je to obchvat, lenze v zapadnej casti obchvatu su dost vysoke intenzity. 19965 v./24h je na 2-pruhovu cestu dost na to, aby dochadzalo k pretazeniu v spicke, coho nasledkom je spomalenie dopravy pocas spicky.

no vidis, aja to aj tak povazujem za obchvat lebo jeto stale daleko lepsie ako ist cez centrum.

Rimavska Sobota ma 18% nezamestnanost a Namestovo 4%. RS je od R1 87 km z toho 18 km R24,5, cas aktualne 1h5m, NO 87 km cez kopce, alebo 97 km s vyuzitim 16 km D1, cas aktualne obe trasy 1h25m. Cize RS ma lepsiu dostupnost na dialnicnu siet a 4,5 nasobnu nezamestnanost.

ZC skoro 1,7 nasobok oproti priemeru ZA kraja a 2,3-nasobok oproti MT, ktory nema dialnicne napojenie, len severny obchvat.

zrovna ZC nie je taziskovy okres. BB, ZV ci ZH su v pohode, DT, KA, BS, BR uplne porovnatelne s liptovom a oravou. LC, VK rychlo klesaju. to co taha hore cely kraj je gemer.

na orave mozu dochadzat do sucian, MT, automobilka pri ZA do 100 km. ako daleko je VW a PCA ci od rimavskej soboty ? tak 200 km. JLR chcel mat zabehnutych dodavatelov volkswagenu a peugeotu co najblizsie...

Ale BB kraj ma viac D/RC nez ZA kraj. Ale ide sa stavat Krivan-Lovinobana, ale R2 netreba momentalne celu, traba zvazit kde staci rekonstrukcia existujucej cesty, nejaky obchvat pre 6-8 tisic v./24h. Ked na 20 km staci postavit 2-3 km obchvat, pritom je tam intenzita pod 10 tisic, tak treba obchvat a rekonstrukciu existujucej cesty.


mozno sa ide stavat mytna-lovinobana, krivan-mytna nie je vyhlaseny ani tender. pritom ma uzemne, EIU aj vykupene pozemky. ako somu pisal,na spisi sa pri tychto intenziach toho casu veselo stavala D26,5 s estakadami. neboli ziadne hodnoty za peniaze.... obchvat ZV detto ak sa raz vyriesi trasa. to je vela :?:

inac v BB kraji na R2 treba prelozku/reko bakta a batka, treba cim skor dokoncit obchvat BR, a cim skor postavit obchvat KA aj sahy (aj ked to uz je NR kraj ?. nic ine ma nenapada. to je vela :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jún 2018 12:56

este k tym intenzitam, aj pre IceFox a princeznu Vlados, to boli intenzity na nepostavenych usekov v roku 2000:

I/18 Važec - Poprad 8327, 8327, 8797, 8251, 14963 (svit-poprad)
I/18 Poprad - Jánovce 11593, 9802, 8384,

vazec-mengusovce v zabrzdenej vystavbe, mengusovce-janovce prioritny usek vlady. vsetko odovzdane v 2007-2009, hybe-vazec sa odovzdal v 1998 a v roku 2000 bola intenzita 8775 aut za den.

I/50 Zvolen - Detva 8604, 10509, 10079, 8506
I/50 Detva - Tomasovce 10611, 6616, 6109, 7307, 7101, 7861

zvolen-krivan odovzdana v 2015-2017, cize ovela neskor, dovtedy samozrejme bariera brzdiaca dalsi usek.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 17. Jún 2018 16:11

devil napísal:na orave mozu dochadzat do sucian, MT, automobilka pri ZA do 100 km.

už vidím ako dochádzajú tých 99km :roll:

a k tým intenzitách. jednotka zvládne do 10 tisíc, polprofil ďalších 10 tisíc. prečo by to nestačilo?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jún 2018 16:50

potom to malo stacit na desiatkach km D1.

už vidím ako dochádzajú tých 99km :roll:


dolny kubin - martin/sucany cca 35 km. dochadzat 35 km je bezna vec. do teplicky asi 50 km. to tiez nie je nic vynimocne. tych 99 km je az z oravskej polhory. 50 km z RS sa dostanes tak po mytnu....alebo z tornale po lucenec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 17. Jún 2018 17:14

no veď malo. dokonca to bolo aj tak plánované. jediný pozostatok toho je Branisko.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 17. Jún 2018 19:17

Dobre, môžeš tie čísla podložiť odkazom? (alebo varíme z vody?)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jún 2018 20:26

myslis tie intenzity ? chronicky znama stranka http://dialnice.szm.com/
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 17. Jún 2018 21:51

Vďaka za super link. Máš u mňa bezvýznamné plus :wink:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 17. Jún 2018 22:13

Pozeral som si tie intenzity (aj z roku 2005) a podľa intenzít mi vyšlo ,že D3 medzi KNM a ZA sa mala staviať ešte skôr ako D1 alebo R2 :mrgreen:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 17. Jún 2018 23:40

Dochádzať 35 km je bežná vec, z môjho pohľadu ešte zvládateľné. Ale väčšie vzdialenosti sú skôr zúfalstvo. Tie náklady na dopravu a stratený čas...
Do KIA chodia busy aj z Trstenej. Avšak pri nástupe do busu blinkneš a môžeš spať pokým bus nedôjde pred závod.

Kriváň - Mýtna sa nestavia, lebo najskôr kompetentní pripravovali estakádový variant. Potom niekto prišiel s nápadom optimalizovať. Najskôr šírkové úpravy potom údolný variant. Údolný variant sa riešila EIA a potom si kompetentní na MDV SR uvedomili, že to tak chytro nebude (voľby 2020) a vrátili sa k estakádam. A roky utekali. Preto je to tak trochu pomník Mostu. Avšak nie sú jediní a od ostatných pomníkov projekt je zmysluplný.

Hodnota za peniaze tu mala byť už dávno.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 18. Jún 2018 09:31

devil napísal:ja by som bol zvedavy podla coho by si staval, ake objektivne kriteria by si nastavil. predpokladam ze vzdy tie a podla toho ako sa prave hodi.


Devil toto som tu pisal pred kratkym casom. Balik na dialnice rozdelit na dve casti, pomerom pocet dostavanych km/pocet planovanych km.
Z 1. casti financovat rozsirovanie a stavanie usekov podla jedineho kriteria, zataz existujucej dialnice
z 2. balika financovat stavbu novych usekov podla jedineho kriteria, vzdialenost k existujucej dialnici. Cim dalej tym vyssia priorita. Pricom krajske mesta by sa povazovali za body dialnice.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Dendik » 18. Jún 2018 11:21

Jano1 napísal:
svaco napísal:Ficov mentálny svet je jasný, nasľubovať hory doly a potom sa na svojich voličov vykašľať, ale povedzme si pravdu, nepohŕdali by ste aj vy takými voličmi, ktorých je ľahko oklamať a ktorí vám veria každú blbosť, ktorú vypustíte z úst. Preto pre Ficka na východe nič nie je a ani nikdy nebude.


richie napísal:ved uvidime .. o cca 2-3 roky budu dokoncene useky ViaCarpathia zo severu aj z juhu .. a vsetko sa to stretne u nas .. ak do vtedy dokoncia usek R2 Saca-Olsany, tak najviac zaplacu Presov a sever Slovenska po trase nedokoncenej R4 ..


Dendik napísal:Zeby pre pristup tejto d.b...n.j. vlady? A zmyslanie mnohych zapadnejsie byvajucich slovakov?



To ste sem pani vychodniari prisli odbavit do temy "Polsko"?


Tak kolkoze sme mali km D/RC v krajoch k 1.1.2017:
Banskobystricky kraj 119.215 km
Presovsky kraj 115.312 km
Bratislavsky kraj 110.421 km ...................................


Tak Jano1 a teraz daj tu rozpravku o nasej nezamestnanosti. Vies co mozes s tvojimi statistikami...?
Dat ich na papier (toaletny, dlhopisovy, akciovy, A4-kovy, šmirgľový) :D

To Vam doteraz vyhovovalo, mlciaca vacsina... Mas problem ze clovek pozaduje cesty na urovni 21. storocia? Ci problem ze vychod?

Ked som niekedy pisal ze este Srbsko (chudobnejsi narod bez EU fondov) ma lepsie cesty, a stavia lapsie cesty, tak si dnes precitaj toto:
https://www.aktuality.sk/clanok/599492/ ... ie.c.x...B.

A dobre si precitaj ten usek o dimenzovani ciest podla zataze. Lebo na slovensku sa stava podla tvojich statistik ze: Niet aut staci poľná...
A potom tu o kradnutí...

Albansko je na tom lepsie, ano maju tam sice stvorprudovky alá Katowice-Warszaw, ale maju a stavaju dalej.Myslim ze tam im to stavali Greci...

Zosmiesnovat niekoho ze pozaduje 4pruhovu cestu za svoje zaplatene odvody, dane, DPH, 8%z PZPcka........... je na mentalnej urovni vyssie spomenuteho. 8)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Jún 2018 14:27

napad je to dobry ale kriteria musia byt trosku komplexnejsie. jasne ze rozsirovanie jestvujucej cesty len na zaklade zataze. ale uz nie je jedno ci potrebujes preklenut 50 km k existujucej dialnici kde sa teraz jazdi 60 alebo 80 km/h. pri 80 km/h+ je otazne ci vobec treba preklenut.

IcefoX, jednou vetou to co tu uz odznelo x-krat, D3 ma aj mala dost silnych podporovatelov ale nie az tak ako D1. a nateraz si vycerpala kredit aj na blbosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 18. Jún 2018 14:45

Devil, cim komplexnejsie kriteria ty viac moznosti na politiku a preferovanie. Co si napisal moze byt kriteriom v druhom kroku, ked mas viacero kandidatskych usekov s podobnou prioritou a potrebujes z nich vybrat. Je to v podstate logicke, ak by si mal v druhom baliku 3 mozne useky s 50km k najblizsej dialnici, tak sedliackym rozumom zacnes od toho kde je najhorsie spojenie po starej ceste.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Jún 2018 16:10

iste, kriteria sa daju prekrutit ak vsak nie su da sa rozhodovat priamo na stranicky povel.

- kriterium rychlosti sa vyjadri usporou casu
- kriterium ceny je jasny,

ostava nam ale zadefinovat este jednu vec a to je kriterium dolezitosti, aj kvoli tomu ze vzdialenosti k dialnici ktore ideme preklenut budu v istych pripadoch rovnake, cena tiez velmi podobna (bez tendra presne nestanovitelna) a sucasne cesty mozu byt rovnako zle a pomale. .. napr. podla debaty prednedavnom co skor riesit : nitra-zamky-komarno alebo h.b.-levice-sturovo....vsetko je podobne az na jednu vec a to je pocet obyvatelov kt. tato cesta potencialne pomoze. tam je to jasne.

cize tak ako v krajine bez dialnice by mali najskor napojit hlavne mesto a celok (ine mesto, kraj...) kde je druhy najvyssi pocet obyvatelov (ano, BA-KE), potom dalsie kraje ci mesta, tak tieto cesty zase okresy, bohuzial za meciara urobili cca 80 okresov samozrejme podla toho kde boli priaznivci hnutia bez ohladu ci ma 20k alebo 100k takze treba rozlisovat medzi okresom a okresom.

ako som napisal mne to vychadza na prioritu ciest I/51 po LV, I/64, I/75 po NZ + niektore na vychode a kedze na vacsine tras RC sa neda pocitat s vystavbou tak aj tie. je to pekne dlhy zoznam......
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 18. Jún 2018 19:40

D1 spája BA - KE a zároveň rieši (na slovenské pomery a poradie v počte obyvateľov veľké) mestá ako Trenčín, ZA, Poprad, Trnava , Prešov, LM... A R1 poriešila Nitru, Zvolen, BB.... A keby sa R1 potiahla až do Ružomberka bola by to skvelá trasa na východ. Namiesto toho ideme staviať R2 ,kde sú intenzity nijaké - iba v okolí KE a možno ešte medzi ZV a Lučencom, inak tam v podstate nič nie je... A staviať to len preto lebo je to lacné a keď môže D1 všetko tak môže aj R2, je blbosť galaktických rozmerov.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2018 20:05

Tradicne *** klapky na ociach. Uz som ti povedal, ze si prestuduj thready, aby si neopakoval tie iste bludy. Ale, kedze si nedas povedat, tak este raz:
- ak ratas k D1 aj KE, pre ktore je to 60km naokolo blizsie, tak minimalne potrebujes ratat k R2 aj PO, kedze ta obsluzi PO v porovnani s D1 len o nejakych 17km dlhsie (ale lepsie, lebo to bude len s jednym tunelom). Ale ratat KE ako obsluzene D1-kou je samotne zvrhlost. Pozri sa do mapy, a je jasne, ze BA-PO su tie protipoly na Slovensku, pre ktore moze byt rovnocenne ist severom a juhom, KE a BA su obe na juhu cize naokolo-blizsie nie je ziadna alternativa.
- KE je po D1 obsluzene zle (napr. uz zo zeleziarni/letiska - tj priemyselnej bazy Kosic, je uplny scifi, ze niekto bude jazdit do BA D1). Cize KE samotne vyvazia vsetkych tych 5 prdo-mesteciek co si vymenoval.
- ked zacnes riesit prdimestecka, tak mozes rovno pocitat okresy, a vzdy ti vyjde, ze viac obyvatelov obsluzi R1+R2 (a ked sa ti nepacia okresy, tak mozes pocitat obyvatelov krajov, vyjde ti to iste pre NR+BB+KE vs Trencin+ZA+PO).
- aj ak sa ignoruje BA a Trnava, ktore su na juhu, tak kraje NR+BB+KE vyprodukuju vacie HDP nez Trencin+ZA+PO, cize viac hodnot statu sa tvori tu
- D1 je nasobne drahsia a pre spojenie vychod-zapad postatne dlhsia nez R1+R2, a ide cez oblasti z horsimi geologickymi a klimatickymi podmienkami a chranene uzemia, v coho dosledku ju ani nie sme schopni postavit

A napriek tomu vsetkemu, nikto nevravi, ze stavat sa ma len na juhu a na severe nie. Staci rozdelit peniaze 40:60 (juh:sever) a vsetko bude OK.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Jún 2018 20:28

ani vo Švajčiarku by nebudovali dve trasy ak by jednou aj keď dlhšou obslúžili väčšinou územia. pripočítanie KE ku D1 bude stáť menej ako k R1+R2 pripočítať D1 do TT po KE hoci len v polprofile. tváriš sa ako kedy 80-90% vnútroštátnej dopravy bolo BA-KE. ono to nie je ani 20%, takže je zbytočné riešiť ako prvé priame spojenie BA-KE.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2018 20:36

Vyborne priklady: Svajciarsko aj Rakusko maju s nami jedno spolocne, a to ze tam maju kopce. Ale obe sa s nimi vysporiadali presne opacne nez my: to co sa dalo pospajat tak, aby sa kopce obisli, to kopce obchadza. Len na Slovensku, kde sa da po rovine juhom bez tunelov spojit vsetko, staviame naokolo blizsie cez najvacsie kopce. A potom sa este divime, ze preco nevieme tie dialnice dostavat :-)

PS: Ako tradicne, nevies/nechces citat. Ked vymenovam vsetky kraje Slovenska, tak sa tvarim, ze spajam len KE a BA?????
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Jún 2018 20:50

ako by si pripojil napr. Žilinu na Prešov/Košice? cez Poľsko?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2018 21:00

urcite nie horsie ako ty spajas ZV/BB/NR a PO/KE bez R2. :-)
A konkretne pri deleni 60:40(sever:juh), za 60% penazi, ktore davame na dialnice, sa mohla primerane riesit Rka v slusnych parametroch pre vzajomne prepojenie dvoch odlahlych krajov ZA a PO.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Jún 2018 21:05

ZV/BB/NR je spojená R1 ;)
kľudne to delenie mohlo byť 70:30... aspoň by sa aj D1 aj R2 stavali v polprofile a už by boli obe postavené :)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jún 2018 21:13

To si fakt taky hlupy, alebo sa len tvaris? Tak ti to vymenujem ako teliatku: ekvivalentom spojenia "Žilinu na Prešov/Košice", ktore pozadujes, je spojenie "ZV na Prešov/Košice" alebo "BB na Prešov/Košice" alebo "NR na Prešov/Košice" a ani jedno z toho tvoje D1 bez R2 nevyriesi.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.