Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 04. Sep 2018 11:37

Vlados napísal:fh, krivdíš mu. berie lebo musí, inak by nič nepredal. cez dotácie sa znižuje cena, ktorú platia ľudia v obchode. ono je to už celé pritiahnuté za vlasy, nakoľko na celkom reťazci parazituje toľko článkov. možno by bolo správne tie dodácie celkom zrušiť, zvýšiť základ dane pre pacujúcich, zvýšiť dôchodky a zaviesť dovozné clá zo sveta nakoľko sú krajiny kde sú náklady na produkciu ďaleko nižšie, detto aj požiadavky na ekológiu a pod. takto by si "každý" vážil skutočnú hodnotu tovaru a menej by sa vyhadzovalo.


Máš pravdu, len nech nevykrikuje že on dotuje D4 a R7 v Bratislave.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 04. Sep 2018 11:41

pohodak napísal:toto nie je vobec zla myslienka, akurat si viem predstavit ten bordel ako by sa urcilo co je a co nie je rozvinuta oblast :)


ved to by si vobec nemusel urcovat, ako som napisal kriterium pre prachy z 1. balika je pretazenost, z 2. balika vzdialenost k najblizsej nadradenej infrastrukture.
Z toho sa da spravit uplne presny zoznam priorit.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vceliak » 04. Sep 2018 12:00

fh napísal:Ja žiadnu trojprudovú diaľnicu do centra nechcem

Pýtal si sa, čo by také východ chcel, čo už dnes Bratislavčania (a blízke okolie) majú.
Vieš o tom, že Košický kraj má "až" päť a pol kilometra diaľníc? Alebo že rýchlostná cesta pripájajúca kraj na Maďarsko nie je, a ani najbližších niekoľko rokov, nebude prepojená? (Alebo ešte stále Eršekovci ani len nezačali stavať spomínané prepojenie, aj keď na to majú vyčlenené eurofondy, ktoré sa nedajú presunúť? Sú to samé príklady zlyhania riadenia a plánovania na ministerstve dopravy a ich organizácií. Nie len teraz, ale historicky. Chceli by sme vidieť plán, ideu, pravidlá pre investície do infraštruktúry, a namiesto argumentov stále len počúvame, koľko si chudáci v okolí Bratislavy musia postáť v ranných špičkách, a že na východe aj tak nič nie je :-(
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 04. Sep 2018 12:32

nevo83 napísal:Ja by som len chcel vediet kedze je to vlakno REGIONALNE ROZDIELY ako tie rozdiely chcete znizovat


Toto je tá zásadná hlúposť celej otázky regionálnych rozdielov. Regionálne rozdiely sa nemajú nasilu znižovať. Treba to nechať na prirodzený vývoj. Snaha o zvrat prirodzeného vývoja je náročná, drahá a hlavne nezmyselná. Ľudia majú nohy a hranice otvorené po celej Európe, každý si môže nájsť svoju cestu a svoje miesto pre šťastie. Zbavte sa socialistického myslenia, že štát (spoločnosť) je povinný sa rovnako postarať o každého a zabezpečiť každému nejaký univerzálny spôsob pre dosiahnutie šťastia. 40 rokov sa tu niekto z pozície poloboha snažil rozdeľovať fabriky, cesty, železnice po mape spoza stola a dopadlo to krachom celého systému, lebo bol neudržateľný a neprirodzený. Tak sa z toho konečne poučte.

Celé dejiny ľudstva sa ľudia prirodzene sťahovali po celom svete, vznikali nespočetné oblasti, ktoré sa vyľudnili, lebo ľudia odišli za lepším a pri zmene situácie opäť zaľudnili novými prisťahovalcami. Len v zdegenerovanej demokracii 21. storočia populisti pochopili, že pri moci sa najlepšie udržia tým, že budú masám sľubovať, že už nemusia ani z postele vstať a stačí im iba papuľu otvoriť a oni už zabezpečia, aby im pečené holuby do nej padali. A jednému hodia kosť a ukážu, že aha on už sa dočkal, len pekne čakajte a verte mi.

Štát má zabezpečiť svojim ľuďom bezpečnosť a spravodlivosť pre všetkých, a dostupnú zdravotnícku starostlivosť a základné vzdelanie pre deti. Infraštruktúra je diskutabilná otázka a povinnosť štátu ju zabezpečiť závisí hlavne od konkrétnych podmienok. V prvom rade by však malo ísť o tú bezpečnosť, ktorá je neodmysliteľnou úlohou štátu. A preto sa tu tak nejako prirodzene všetci zhodeme, že najdôležitejšie sú obchvaty, lebo veľká premávka v obci je nebezpečná z pohľadu nehôd a úrazov a z pohľadu dlhodobého nebezpečná pre zdravie obyvateľov.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 04. Sep 2018 12:41

Yoggy52, praveze super debata ktora ide do podstaty a nie sproste spocitanie cisiel. take planovanie ze spocitame auta vie urobit aj absolvent strednej skoly a prave preto sme tam kde sme lebo takto staviame. tam kde je 120.000 aut si naozaj moze postavit dialnicu sukromnik a vyberat poplatok lebo dopyt tam bude. pocitali sme aj naklady/vynosy obchvatu ZA a moc dobre to teda nevyslo. a to sa Jano1 sa tu roky rozculoval ze na D1 podhodnocovali intenzity a na R1 nadhodnocovali. lenze par tisic aut navyse nezaplati dialnice za 30+ milionov za kilometer... :lol: socializmus funguje a to tak ze do PO kraja islo/ide 1,6 mld. a do ZA kraja 2,6 mld. pricom do BB kraja islo 0,75 mld. a do KE kraje iba asi 0,3 mld. eur. to je ako 8 detna rodina ze najstarsi mal najlepsie moznosti ale presustroval ich (BA), dalsie su uz dospele za vodou (TN, TT, NR) a dalsie su presne ako napisal nevo....

1900 Rovnaky pocet obyvatel, cim to asi bude?


socializmus. aj ked ZA by som neporovnaval zrovna s RS. iny priklad ZV a BB. ZV je daleko vacsi uzol ale stavali BB. ak narazas na nejaky prirodzeny vyvoj tak taky urcite po vojne neexistoval. sidelna struktura je zdeformovana v prospech zopar miest ktore su podla cisel lahko identifikovatelne. vacsinou dnesne krajske + PD, PP ci MT.... taky PP isiel z 11K na 52K, zatial ZV isiel z 13k na 42k a LC isiel zo 14k len na 29k. pre porovanie v cesku prakticky neboli dvojnasobne narasty u vacsich miest, praha, brno a plzen menej ako 1,5 nasobne. a vies preco ? lebo tam mesta typu BA a KE stali uz pred komunistami.

Sa zobud, videl si cesty v Bratislave? Otazka znie: Kedy dostane Bratislava take cesty ako Kosice?


nikdy lebo sa nezmestia.

toto nie je vobec zla myslienka, akurat si viem predstavit ten bordel ako by sa urcilo co je a co nie je rozvinuta oblast


standartne podla vsemocneho ukazovatela hádépé., BA kraj je rozvinuty a vsetko ostatne nie. cize TT a ZA by sa bralo zarovnako s RS ci VT.

neviem reagovať prečo je nutný plný profil pre 5-6 tisíc vozidiel (zo 6-8 na ceste I. triedy).


ty nevies reagovat na to ze preco masivne stavaju okolite krajiny v odlahlych regionoch. si myslis ze tam vsade kde skapal pes boli hodinove kolony denne a preto postavili dialnicu....??? :lol: ku kri-tom, v BB kraji ma okrem batky a potom obchvatov BR co ma zabezpeceny zdroj z fondov a obchvatu KA a d. nivy co sa len mozno kresli projekt nic ine nenapada.

Zlé prirovnanie. Tých regiónov je viac a najmä hustota osídlenia je veľmi rozdielna.


ano tam kde je nizka bude logicky o nieco menej aut ale to neplati uplne. bezne na D1 cez 100 o/km ale aj tam sa najde menej, LM 55, RK 88 alebo R1 ZC 62 a ZH 91 pritom su slusne intenzity, pre porovnanie DT 72, LC 90. a npr. MI 109 o/km2, TV 99, VT 104, HE 84 - cize potencial na 2+2 urcite existuje.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 04. Sep 2018 12:43

Okorec:
V podstate hovoris dobre, ale aby toto co si napisal sa dalo realizovat, museli by byt kompletne zrusene dane, spotrebne dane, povinne odvody.
Nasilnym branim penazi ludom sa vytvara zavislost ludi na state. Plus rozdavanim tych penazi sa takisto vytvara zavislost ludi na state. Co je samozrejme umysel.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 04. Sep 2018 12:45

Regionálne rozdiely sa nemajú nasilu znižovať.


ked toto povie niekto z BA ci TT a pod. tak to beriem ze nesuhlasim ale je to jeho nazor...ale ked to povie niekto z krajov ktore boli ultrachudobne a komunisti ich vytiahli zo s***k tak tomu hovorim pokrytectvo na n-tu....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 04. Sep 2018 12:54

Vceliak napísal:
fh napísal:, a namiesto argumentov stále len počúvame, koľko si chudáci v okolí Bratislavy musia postáť v ranných špičkách, a že na východe aj tak nič nie je :-(


Jaj už vás tam zmagorili s tým výrokom :D ? Pozri do vlákna o Bratislave ja ich neľutujem, chceli lacno rodinné domy v dedinách za Bratislavou tak nech sa nesťažujú, sú to tvoji sukmenovci co sem prišli a ktorí chcú aby im štát staval z tých dedín ďalších x rýchlostných ciest do centra Bratislavy. Ja to určite nechcem.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 04. Sep 2018 13:01

devil napísal:
Regionálne rozdiely sa nemajú nasilu znižovať.


ked toto povie niekto z BA ci TT a pod. tak to beriem ze nesuhlasim ale je to jeho nazor...ale ked to povie niekto z krajov ktore boli ultrachudobne a komunisti ich vytiahli zo s***k tak tomu hovorim pokrytectvo na n-tu....


ako som pisal, to ze komunisti chceli porucit vetr desti, uz vieme ako to dopadlo... dostali sme sa do nejakeho stavu a uz by sme rovnake chyby robit nemali... ci chces jednu chybu napravat druhou az kym nebudu vsetcispokojni? to ti poviem rovno, to nebudu nikdy a budes len dalej kopit chyby.

vobec nerozporujem, ze mesta ako MT by bez zasahu planovaneho hospodarstva boli dnes uplne ine... ja sam by som dnes asi nezil v MT, keby tu komunisti nepostavili ZTS, kedze mama je z Gemeru a otec z Hornej Nitry... ale co tebe alebo komukolvek inemu, co ma pocit, ze zivot na Povazi je taky skvely vdaka tomu, ze tu niekto vytvoril aj z tvojich dani raj na zemi, zbalit sa z toho opominaneho a znevyhodnovaneho kraja a prestahovat sa sem a tazit tu z tych uzasnych podmienok? Razom by si ty bol "ten zvyhodnovany, co sa mu ostatne Slovensko sklada na blahobyt". co ti brani? lebo zakon to urcite nie je. ani prirodzeny fyzikalny ani ten umely perom pisany.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 04. Sep 2018 13:07

Devil... Tie cisielka je len zrnko toho, co som tu pisal... A nebavi mi uz vysvetlovat ti, ze D1 ide po HRANICI KRAJOV a na tvoje prekvapenie cely Kosicky kraj vychodne od Kosic profituje od tychto stavieb.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 04. Sep 2018 15:23

Ja stále nerozumiem logike ,že keď sa postaví R2 tak budú ľudia na juhu zázračne všetci zamestnaní...
5 rokov trvalo kým prišla nejaká investícia "na R1" a to ešte prišla na Sereď (Amazon) - blízko nenávidenej D1 a pri Nitre kde sa zamestná Nitra a okolie.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 04. Sep 2018 16:13

vobec nerozporujem, ze mesta ako MT by bez zasahu planovaneho hospodarstva boli dnes uplne ine... ja sam by som dnes asi nezil v MT, keby tu komunisti nepostavili ZTS, kedze mama je z Gemeru a otec z Hornej Nitry... ale co tebe alebo komukolvek inemu, co ma pocit, ze zivot na Povazi je taky skvely vdaka tomu, ze tu niekto vytvoril aj z tvojich dani raj na zemi, zbalit sa z toho opominaneho a znevyhodnovaneho kraja a prestahovat sa sem a tazit tu z tych uzasnych podmienok? Razom by si ty bol "ten zvyhodnovany, co sa mu ostatne Slovensko sklada na blahobyt". co ti brani? lebo zakon to urcite nie je. ani prirodzeny fyzikalny ani ten umely perom pisany.


v principe nic tomu nebrani a mnohi to aj robia. len je to lose-lose situation. financne sa to prilis neoplati ak ma v rodisku nehnutelnost lebo ju musi predat lacnejsie nez kupa inej v kraji kde je to drahsie. ak nema a chce kupit tak je to o to tazsie a samozrejme vyssi dopyt zvysuje cenu. dalej pretrhnutie rodinnych vazieb aj tu mnohi pisu ze nie je lahke nechat osamote hlavne starsich ludi. do 100 km sa da cestovat denne, ale uz 400 km je vela aj na tyzdnovky. mesta s tym maju problem lebo nie vsetci sa prihlasia na trvaly pobyt hoci by za nich chceli podielove dane. statu to moze byt jedno ale zase ostanu katastre dedin ktore sa vyludnia, resp. ostanu len chronicky povalaci a dochodcovia.

aj EU poruca vetru a dazdi v infrastrukture. to je jeden zo zakladnych principov, pospajat a staty a pospajat regiony. nebyt vyrovnavania regionalnych rozdielov neviem ci by sme mali tak stabilne staty a desatrocia trvajuci mier v europe.

dobre je to jedine firmam ktore sa nemusia prestahovat...a nic ine ma nenapada. ale zase sa pytam kto je pre koho ?

Devil... Tie cisielka je len zrnko toho, co som tu pisal... A nebavi mi uz vysvetlovat ti, ze D1 ide po HRANICI KRAJOV a na tvoje prekvapenie cely Kosicky kraj vychodne od Kosic profituje od tychto stavieb.


a ako, prosim ta, ze sa dostane (skoro) suvisle do PP alebo RK ? to je ten benefit alebo co vlastne ? a to nie si prvy ale nikto nevie vymenovat tie benefity, vacsinou sa zmohli len na konstatovanie ze vsak ked sa dostavia cize niekedy po 2020. tak ako Vlados nevie vysvetlit ze preco poliaci a madari stavaju dialnice do zapadakova a vidi len to ze naco dialnice ked nestoji v kolone.

Ja stále nerozumiem logike ,že keď sa postaví R2 tak budú ľudia na juhu zázračne všetci zamestnaní...
5 rokov trvalo kým prišla nejaká investícia "na R1" a to ešte prišla na Sereď (Amazon) - blízko nenávidenej D1 a pri Nitre kde sa zamestná Nitra a okolie.


JRL si nezaregistroval ? a preco by mala vsetko vyriesit investicia pre 3000 ludi. hlavne v okrese kde je 10% nezam. = 2000 ludi. a nechapem ze preco nechces vidiet ze pri R1 je nezamestnanost (pod)priemerna. nie je jedno ci robia v JRL alebo 100 km dalej u subdodavatela alebo uplne inej firme ?, alebo niekde v sluzbach vdaka tomu ze ludia si tu sluzbu mozu dovolit lebo su tam nejake zavody a praca ?.... tomuto predsa rozumeju aj bezny ludia bez ekonomickych znalosti. tu mame dost rozhladenych a vzdelanych prispievatelov ale niekedy im unikaju elementarne suvislosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 04. Sep 2018 17:46

devil napísal:JRL si nezaregistroval ? a preco by mala vsetko vyriesit investicia pre 3000 ludi. hlavne v okrese kde je 10% nezam. = 2000 ludi. a nechapem ze preco nechces vidiet ze pri R1 je nezamestnanost (pod)priemerna. nie je jedno ci robia v JRL alebo 100 km dalej u subdodavatela alebo uplne inej firme ?, alebo niekde v sluzbach vdaka tomu ze ludia si tu sluzbu mozu dovolit lebo su tam nejake zavody a praca ?.... tomuto predsa rozumeju aj bezny ludia bez ekonomickych znalosti. tu mame dost rozhladenych a vzdelanych prispievatelov ale niekedy im unikaju elementarne suvislosti

Ospravedlňujem sa ,toto mi fakt uniklo. Moja blbosť :oops:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 04. Sep 2018 18:39

devil napísal:aj EU poruca vetru a dazdi v infrastrukture. to je jeden zo zakladnych principov, pospajat a staty a pospajat regiony. nebyt vyrovnavania regionalnych rozdielov neviem ci by sme mali tak stabilne staty a desatrocia trvajuci mier v europe.


nie len v infrastrukture. vacsina dotacii su nezmysly a je to presne o tom, ze nieco sa zadotovalo a niekto bol zvyhodneny na ukor inych, ti zacali kricat, ze su znevyhodneni a namiesto toho, aby sa prestalo dotovat, tak sa zadotovali aj oni a takto dalej. a cim viac sa dotaciami prerozdeluje, tym viac si niekto moze vziat svoj podiel len za to, ze dotacie prerozdeluje - v podstate za neproduktivnu cinnost.

osobne si myslim, ze stabilita v europe je dana skor tym, ze WWII bola relativne nedavno a este stale aj dnes skoro kazdy pozna(l) niekoho, kto ju zazil na vlastnej kozi. je to tema, ktora je stale ziva a omielana (filmy, knihy, media) a spolu so vseobecnym blahobytom v Európe to prinasa stabilitu a pokoj. a pritom tie regionalne rozdiely su v Europe hodne velke. dolezite je aj to, ze kto sa ma zle, nemusi vytvarat nepokoje, ale moze uplne lahko ist hladat stastie do ktoreho regionu chce. a ti, co hundru v krcme a vypisuju po internetoch ako na nich stat kasle, ked sa nezmohli na tak jednoduchu vec ako skusit stastie inde, tak sa nezmozu ani na to robit nejake nepokoje.

pisal si, ze sa ti neoplati stahovat, lebo by si stratil hodnotu nehnutelneho majetku predajom aktualneho a kupou noveho. no keby to Povazie bolo take terno, tak by sa ti to asi oplatilo a pokles majetku by bol len investiciou, ktora by sa ti casom rychlo vratila. skor to bude tym, ze realne sa da byt spokojny, uspesny, stastny dnes v ktoromkolvek regione na Slovensku a ziadna dialnica na to az taky velky vplyv nema. zaklady nasej firmy boli polozene vtedy, ked dialnica koncila pri Piestanoch a to sme uplnym opakom firmy s lokalnou posobnostou.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 04. Sep 2018 18:59

okorec napísal:
devil napísal:aj EU poruca vetru a dazdi v infrastrukture. to je jeden zo zakladnych principov, pospajat a staty a pospajat regiony. nebyt vyrovnavania regionalnych rozdielov neviem ci by sme mali tak stabilne staty a desatrocia trvajuci mier v europe.




osobne si myslim, ze stabilita v europe je dana skor tym, ze WWII bola relativne nedavno a este stale aj dnes skoro kazdy pozna(l) niekoho, kto ju zazil na vlastnej kozi. je to tema, ktora je stale ziva a omielana (filmy, knihy, media) a spolu so vseobecnym blahobytom v Európe to prinasa stabilitu a pokoj.


Medzi prvou a druhou svetovou vojnou prešlo 20 rokov a ľudia sú ju pamätali ešte lepšie a nepomohlo to. Preto si po druhej svetovej vojne v západnej Európe radšej podali ruky, napríklad de Gaulle a Adenauer a vznik EHS a následne EU túto národnú neznášanlivosť pomohol dať stranou. Samozrejme že to nešlo bez chýb ale Európa bola vždy o vojnách a najmä medzi národmi. Kto sa nepoučil z minulosti musí si ju zopakovať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 05. Sep 2018 06:45

kopa ludi nevie ani co bolo SNP...

iste mozes byt stastny a spokojny aj s minimalnou mzdou. lenze clovek je tvor ktory sa porovnava s tym co vidi. najskor so susedom, potom so susednym okresom, krajom atd. firmy vznikaju a zanikaju, aj ked ste vznikli ked dialnica koncila pri PN nie je iste ze by ste existovali ak tam koncila dodnes alebo existovali by ste ale boli ste mensia ako ste.... zasahy statov vzdy boli aj budu. nevyhoda je sa prerozdeluje aj na hluposti a vyhoda je ze udrzuje nejaka stabilita. hurakapitalisticky system je rovnako extremny a nedomysleny ako socializmus.

pri existujucich dialniciach, tratiach atd. nikto neriesi ze bez nich by tam nebol taky hospodarsky vykon aky je. to je ako zdravie ktore ked sluzi kazdy povazuje za samozrejmost ale ked nie je tak je problem.

hodnota za peniaze je krok vpred da sa vybrat ktory usek treba a ktory moze pockat. ale existuje aj alternativa spocitat obyvatelov a nad istym cislom postavit dialnicu. to je presne to co napisal i15 ze ak sa postavi na severnej R4 poloprofil tak to bude navzdy. nizka hustota obyv. to iste na juznej R3, na niektorych castiach R2, a nezmyelne R7 a R8 ani netreba spominat. su moznosti ako stavat rozumne, treba ich vyuzit. to co sa postavi nikto nezoberie prec ako nejaku montaznu linku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 05. Sep 2018 07:11

Áno, lenže obávam sa, že R4 sa tak rýchlo realizovať nebude. Možno ten Hunkovce - Ladomírová v polprofile, keďže príprava prekvapivo napreduje. Medzi Kapušanmi a Svidníkom sa vybrali tri úseky, kde prebieha ďalšia príprava, ale realizácia asi nebude v dohľadnej dobe, snáď okrem Kapušany - Lipníky. Tak isto ostatné Tebou zmieňované R-ky. Južná R3 nevieme kadiaľ pôjde (obchvat Šiah aj Krupiny myslím že mala riešiť SSC a minister to dal NDS), R8 je hudba budúcnosti a na R7 v úsekoch Holice - Mliečany, Mliečany - Dolný Bar, Dolný Bar - Zemné a Zemné - Nové Zámky prebieha VO resp. je VO ukončené na prípravu DUR a DSZ. Prvé dva zrejme zrealizuje Valbek.
DSP na Bátka - Figa pripraví združenie firiem Alfa 04 a ESP Consult.
Síce som nebol nadšený, ale asi je dobre, že žiadna R9 neexistuje. Už len aby sa našli peniaze na preložky alebo modernizácie 1/18.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 05. Sep 2018 21:00

Vceliak napísal: Pri stavbe rýchlostných ciest je maximálne 10% rozdiel v cene, či ide o polprofil, alebo plný profil.


Rozumni ludia si pozru studie, odhady, expertizy, ale tym ostatnym nic nepomoze, len tliachaju.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vceliak » 06. Sep 2018 09:46

Jano1 napísal:Rozumni ludia si pozru studie, odhady, expertizy,

Rozumní ľudia si do ceny úseku započítajú aj cenu za "studie, odhady, expertizy" :-)
nie len cenu realizácie!
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 12. Sep 2018 13:47

Jano1 napísal:Meciarove pozicky isli na D1, ale aj na R1 a su predsa v Ciernej knihe:
"Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Gabriel Palacka za prítomnosti štátneho tajomníka Františka Kureja a vedúceho úradu ministerstva Petra Klučku informoval novinárov dňa 1. 2. 1999 o analýze zdedeného stavu rezortu MDPT SR (tzv. čiernej knihe).
Analýza zdedeného stavu rezortu MDPT SR
(Čierna kniha)"
Uroky z nesplatenych uverov 6-8% alebo BRIBOR+2%, suma 19,08 mld.Sk, splatnost rozna od 2004-2012


v tej velkej debate pred 3 mesiacmi sme sa bavili co a aky dlh sa kedy a preco bral. najviac bije do oci dlh za pribinu lebo bol od zaciatku znamy a prezentovany. uz menej znamy je dlh z cias vzniku NDS na dokoncenie ladce-sverepec, vrtizer-hp a vazec-mengusovce, minimalne cez 500 mil. eur...

https://www.etrend.sk/ekonomika/zrychle ... ld-sk.html
https://ekonomika.sme.sk/c/2967737/nds- ... ld-sk.html

lenze sme mali uvery uz za meciara ktore sme nevedeli vycislit. nahodou pri citani tzn. noveho projektu dialnic z 2001 (material 162/2001, správa, str. 8 ) som nasiel toto:

Volumen úverov prijatých od roku 1996 do konca roku 2000 predstavuje 46,611 mld. Sk Splatený dlh (istina + úroky) do konca tohto roka predstavuje 10,926 mld. Sk. a sumár zostávajúceho dlhu je približne 60 mld. Sk. Dlhová služba ŠFCH je v prílohe č.5.

cize bezpecne cez 2 mld. eur v cenovej urovni 20 rokov dozadu, tj. vyrazne nizsim statnym rozpoctom a schopnostou splacat. ked si pozrieme co sa v tej dobe stavalo podla krajov tak vidime ze:

- v BA kraji 14 km D2 k rajke, 3 km D4 pri jarovciach,
- v TT rozsirenie I/51 na R11 asi 23 km co akurat presiahlo do NR kraja,
- v BB obchvaty ZC a n. bane v tom case este ako R11,5 dokopy mozno cez 10 km.
- a este v KE mestska I/50 ako 2x2 dnes premenovana na R2 ale to za RC nepovazujem cize nic.

- v TN kraji suvisly usek D1 h. streda-ladce-sverepec asi 70 km,
- v ZA kraji vrtizer-hp 13 km, CA 6 km ako poloprofil s tunelom, hybe-vazec 10 km, skalite 3 km poloprofil,
- a v PO kraji beharovce-BRANISKO-fricovce 13 km a vazec-mengusovce 12 km.

cize skor nez sa postavila predrazena pribina isli na dialnice pozicky minimalne 2,5 az 3 mld. eur v tej cenovej urovni, z toho do NR, BB a KE kraja len omrvinky. potom sa cerpali aj uvery prevazne na spolufinancovanie eurofondov z EIB (na mengusovce-janovce, nova bana-rudno-zarnovica, ozdany, figa a aj na svinia-PO) bolo to uvedene v kazdorocnom st. rozpocte. prispevok venujem najma pre Jano1 a Vlados preto aby videli ze uvery nezacali pribinou ba ani NDS-kou....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 12. Sep 2018 19:46

hlavne že BA patrila do skupiny kde išli celé vagóny "pšenice".
devil mieša rozdielne veci. úroky za aké sme stavali boli vysoké, ale dokázali sme sa dlžôb zbaviť relatívne rýchlo. v prípade pribiny budeme splácať vysoké "úroky" 30 rokov, t.j. preplatíme podstatne viac, či už absolútne v % alebo €!
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Sep 2018 07:10

ja nic nemiesam ani neporovnavam uroky v roznom case. uvery na 30 rokov su normalna a bezna vec na celom svete. citaj a nefabuluj. pisem len ze sme sa zadlzovali aj predtym a NR, BB a KE z toho nemali prakticky nic.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2018 09:30

1. zadĺžiť sa a zadĺžiť sa je rozdiel
2. prečo sa nevraciaš až do socializmu? vtedy sa stavalo v BA a TT a hlavne v CZ ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Sep 2018 11:32

1. a tym si chcel povedat co ?
2. no neviem ci to nebolo tak ze dialnce v CS sa stavali pomerne 2:1. ale naozaj dialnice a nie RC.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2018 11:49

že Mečiarove dlhy sú nič proti PR1BINe
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.