Moderátor: Moderátori
No napriek tomu evidovana nezamestnanost (maj 2017) v okrese NO je 5,0%, LC 12,8%, PT 15,4%, RS 23,3%
devil napísal:No napriek tomu evidovana nezamestnanost (maj 2017) v okrese NO je 5,0%, LC 12,8%, PT 15,4%, RS 23,3%
turizmus ma lepsie predpoklady ako na juhu, a su existujuce velke fabriky a ich dodavatelia pri ZA, MT a RK, ktore okolo ZV a BB nie su. no a potom odchod dalej na zapad a do zahranicia. ZA kraj bol co si pamatam za PO krajom na druhom mieste. cize to ze NO ma dobre cisla neznamena ze samotny okres je o tolko rozvinutejsi, akurat ze ludia maju vacsiu volu cestovat za pracou, to tak je historicky. toto sa mozno paci zamestnavatelskym zvazom ale vyvstava otazka kto je tu pre koho ?
Lokálna nezamestnanosť by tak vďaka vysťahovalectvu síce klesla, a okres by sme mohli premaľovať na zeleno. Jeho prosperita by sa ale nijak nezvýšila. Pozrime sa na skúsenosti z Detvy, okolo ktorej za posledné dva roky pribudli hneď dva celistvé úseky R2. Celý okres je napojený na európsku diaľničnú sieť.
ta mapa je fajn, ale naozaj ideme porovnavat povazie kde je dialnica vela rokov a kde sa vlada zaviazala sukromnej firme ze postavi dialnicu s R2 kde toto leto dokoncili ledva 20 km a ani tie nie su napojene na R1?
DrX napísal:Presne tak, porovnavat s NO, odkial to mali vzdy do CR na skok a vzdy do ciech aj dochadzali a kde to maju kusok aj do ZA/MT, s RS odkial maju realne najblizsie tak do Nitry (a aj tam prva investicia este iba prichadza) resp Trnavy, je dost od veci.
DrX napísal:A v tej prvej Jano1-vej linke je vela hluposti. Uz hned to, ze "Celý okres (Detva) je napojený na európsku diaľničnú sieť." je blbost. Detva je napojena akurat tak na Krivan, resp. po zijdeni na jednotku na Zvolen, a to je vsetko.
Jano1 napísal:Z Namestova je to len na Cesku hranicu skoro 80 km, cize treba ist podstatne dalej.
Jano1 napísal:Aha, cize ked napr. do SNV priamo nevedie D/RC tak to bude nenapojena na europsku dialnicnu siet aj ked sa skompletizuje D1? To je potom zbytocne stavat dalsich 10 rokov R2 niekde za Krivanom, ked aj tak nenapoji dalsie mesta na europsku dialnicnu siet, lebo ZV so Sliacom sa budu este 10 rokov natahovat, kadial ma R2 viest.
No a vyznam R2 okolo Detvy a dalej nie je v tom, ze ma "Detvu napojit na europsku dialnicnu siet" (teda, pokial se na veci nedivame *** logikou dialnica-do-kazdej-garaze), ale v tom, ze zlepsuje spojenie-vychod zapad a obsluhuje cely region, aj RS, aj LC aj RV.
Z Namestova je to len na Cesku hranicu skoro 80 km, cize treba ist podstatne dalej. Ak je to na skok, tak preco z RS do BB to nie je na skok? Z NO do ZA 90 km, to je kusok. To z LC do BB je este mensi kusok, je to len 80 km a aj casovo kratsie nez z NO do ZA.
devil napísal:pro dominantnom pohybe vychod-zapad dialnice sever-juh netreba. jedine ze susedne krajiny ju dotiahnu priamo ku nasej hranici. stav je zatial nikto ziadnu nedotiahol, pardon ak nepocitame ceskoslovensku dialnicu praha-bratislava. kedze susedne krajiny robia menej hlupych rozhodnuti tak bezne opravuju cesty a stavaju polovicne profily.
devil napísal:nie nejde o to ale ty sa tu snazis dokazat iny motiv aby si "mal pravdu". ja tvrdim ze A6 nie je prioritne kvoli prepojeniu sever-juh. dal som tam 5 dalsich tahov, vsetky su prioritne sever-juh. ani jeden nestoji komplet v plnom profile. ANI JEDEN. z coho jasne vyplyva ze sever-juh ma oproti zapad-vychod druhorady vyznam. S1 tiez NIE JE plnohodnotna dialnica.
S1 je jedíné pripojenie diaľničného typu na Slovensko na ktorom sa aj pracuje v okolitých štátoch. Nič iné.
Zla dostupnost na polsku dialnicnu siet obmedzuje jej pouzitie pre pristup nielen do Polska, ale aj na zapadne trhy, to nemam na mysli len pristup cez Kysuce, ale inde je dost velka medzera este na Polskej strane, takze dotiahnutie napr. R4 na polsku hranicu, sice pomoze, ale ak nebude na druhej strane dobra cesta, tak to bude hodne obmedzujuce.
devil napísal:na ceskej strane sa pracuje na I/11 nebory–oldřichovice-bystřice ako 2x2. cize 4pruhova smerovo rozdelena cesta len asi 15 km od hranice. tych 15 km pri hranici je snad horsia cesta ako cesta dialnicneho typu S1 zwardon-zywiec ? nemyslim si.
fh napísal:S1 je jedíné pripojenie diaľničného typu na Slovensko na ktorom sa aj pracuje v okolitých štátoch. Nič iné.
Jano1 napísal:U nas jednoznacne prevlada orientacia na zapadne trhy, vratane Ceskej republiky, z toho vyplyva aj prevazujuce smerovanie dopravy. Avsak zapadna D1 BA-ZA ma severo-juzny smer a pritom je vytazena, to suvisi s osidlenim, priemyslom a pristupom na zapadne trhy touto trasou. Na D1 nadvazuje D3, na ktorej a v ktorej trase az po CA su slusne intenzity. Pritom intenzita nakladnej dopravy je na slovenske pomery vysoka az po hranicu s CR. Zla dostupnost na polsku dialnicnu siet obmedzuje jej pouzitie pre pristup nielen do Polska, ale aj na zapadne trhy, to nemam na mysli len pristup cez Kysuce, ale inde je dost velka medzera este na Polskej strane, takze dotiahnutie napr. R4 na polsku hranicu, sice pomoze, ale ak nebude na druhej strane dobra cesta, tak to bude hodne obmedzujuce.
DrX napísal:A co sa tyka napojenia na Polsko, ako bolo povedane, stvorprudovka najblizsie pri nasej hranici bude z Polska v Nowom Targu.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: ELZ a 20 hostí.