Jarda napísal:tedy ti, co jedou do/ze zaměstnání, na nákup, na úřad,
To mi nesedí, ja som počul ( v rádiu), že diaľnice najviac vyťažuje diaľková nákladná doprava (TIR). Možno nie počtom, ale určite prenesenou kilometrovou hmotnosťou.
Moderátor: Moderátori
Jarda napísal:tedy ti, co jedou do/ze zaměstnání, na nákup, na úřad,
Lorenc napísal:dialnica severom v plnom profile je drahsia asi o 60% ako RC juhom v plnom profile...uz len D26,5 oproti R22,5-24,5, viac tunelov, mostov.
Železnica, ktorú stavali severom nemala ani toľko km tunelov ako južná trasa. Kraľoviansky, Strečno, Margecany, dokopy nemali ani 2km. V 50 rokoch keď hlavnú trať zdvojkolajnili stále mala južná trasa viac km tunelov. Iste no to nebol dôvod prečo uprednostnili zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu severnej trasy. To či je niečo lacnejšie alebo drahšie je irelevantné, dôležitý bol priemysel a turistický ruch v mestách na severe krajiny. Keby sa to oplatilo už dávno mohli elektrifikovať a zdvojkoľajniť trať Zvolen- Košice.
Ale ona ide na sever - nie kvôli D1 ale kvôli tomu ,že má asi iný cieľ ako Miškolc Jediné, čo počujem je skrátenie času medzi BA - KE (ruku na srdce - koľko dopravy ide PRESNE trasu BA - KE? Možno nejaký manažéri ,čo na svojej škode fabke pendľujú túto trasu 2 krát denne a je ich málo) a rozvíjaním regiónov (lol)
Železnica, ktorú stavali severom nemala ani toľko km tunelov ako južná trasa. Kraľoviansky, Strečno, Margecany, dokopy nemali ani 2km. V 50 rokoch keď hlavnú trať zdvojkolajnili stále mala južná trasa viac km tunelov. Iste no to nebol dôvod prečo uprednostnili zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu severnej trasy. To či je niečo lacnejšie alebo drahšie je irelevantné, dôležitý bol priemysel a turistický ruch v mestách na severe krajiny. Keby sa to oplatilo už dávno mohli elektrifikovať a zdvojkoľajniť trať Zvolen- Košice.
Neexistuje snad ziaden prispevok, kde nespomenies slovo juh alebo rovina.
devil napísal:dialnice su ale v prvom rade pre tranzit, na 30 km trasy treba chodit vlakom a autobusom, potom nebudu kolony pri tych 50-80 tisicovych "velkomestach".
zeleznica ked ide cez mesto je lepsie ako ked ide mimo neho. komu sa chce trepat na stanicu 3-5 km aby sa potom odviezol, a ked vystupi zase 3-5 km od stanice do prace alebo nieco vybavit. cez mesto dialnica nemoze ist, teraz uz mame aj nejake chranene uzemia - najviac su na severe. kosicko-buhuminska trat sa nestavala kvoli liptovu ani turcu. stavala sa na spojenie KE a sliezska. dokonca obchadzala PO - teraz tretie najvacsie mesto.
devil napísal:tak bud taky laskavy a vysvetli mi to.
devil napísal:tranzit chodi aj juhom aj severom. na severe je doprava ktora hlavne pendluje kratke trasy cize klasicke dochadzanie do susedneho okresu alebo regionalna typu RK-ZA. alebo inac, od PB po LM je nieco cez 120 km skus odhadnut kolko aut by ostalo pod strecnom alebo v radoli ak by tam neboli auta evc. ZA, MT, CA, KM, RK, LM, DK, TR, BY, PB......
devil napísal:minule pri RS som odhadol ze z 10 aut co isli oproti na I/16 boli 1-2 auta RS, dalsie 2-3 LC ci RV, zvysok cize polovica a viac okresy uplne mimo, najviac vychod a 1-2 zapad......
devil napísal:na severozapade okolo ZA su vacsie hustoty obyvatelov ako na juhovychode takze je vela ludi a vela aut - treba D/RC ale to neznamena ze D26,5 vsade s tunelmi
Ja netvrdím, že na juhu sa nemá nič postaviť. Má a v tejto fáze už skôr musí. Ale démonizáciou severu sa nič nedosiahne.
Stále si naivne myslíš, že ľudia by mali chodiť napr. z CA do ZA vlakom. Lenže oni nebudú. Výhoda individuálnej dopravy je šetrenie času. Ľudia aj napriek kolónam stále chodia autami - ešte stále sa im to časovo oplatí inak by nechodili. A aj tí, čo chodia vlakom vedia, že sú plné (kvôli študentom, ale drvivá väčšina by išla aj keby nebola BP) Nehovoriac o tom, že veci ako horiace vozne a rušne, otvorené dvere a meškania nepridávajú na atraktivite. Každopádne uvidíme po zavedení polhodinového taktu (asi feb. 2019)
Pekný pokus, ale tranzitu je stále viac na severe. Už len hlúpa KIA a Hyundai (+pridružené firmy) "vyrobia" veľa tranzitu. Druhotné použitie RC je okrem tranzitu aj použitie regionálnou dopravou. Get over it.
Lorenc napísal:Snažil som sa len argumentovať prečo je sever rozvinutejší a BA-Ke D1 má logicky prioritu. Nie otázka BB.
https://alternativetransport.files.word ... d-size.png
Tu sú trasy železníc v rámci RU.
DrX napísal:Lorenc napísal:Snažil som sa len argumentovať prečo je sever rozvinutejší a BA-Ke D1 má logicky prioritu. Nie otázka BB.
https://alternativetransport.files.word ... d-size.png
Tu sú trasy železníc v rámci RU.
Na tej mape je vhodne povsimnutia, ze:
- na uzemi Slovenska nie je ziadna dolezita trat (a ziadna dolezita nevedie ani do Prahy a Brna )
- do Lvova sa z Viedne dalo dostat za rovnaky cas ako do Presova a do Levic za rovnaky ako do Kosic . Co jasne len svedci o tom, ze Uhorske zeleznice boli smerovane na Budapest.
A ku KBD este raz strucna historia https://de.wikipedia.org/wiki/Kaschau-Oderberger_Bahn . Pointa je jasna: pre Rakusko-Uhorsko nepodstatna sukromna zeleznica, ktora sa vznikom CS zmenila na klucove spojenie na vychod z Prahy (a naokolo-blizsie aj z BA).
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.
- na uzemi Slovenska nie je ziadna dolezita trat (a ziadna dolezita nevedie ani do Prahy a Brna )
...
Dik. Teda, oprava: hlavna trasa Vieden - Budapest viedla cez jedno dnes slovenske mesto BA
Stale zabudas na to, ze Vztahy Vieden - Budapest boli a su uplne ine. Kosice su v porovnani s tymto mestami uplne malicke mestecko. Kosice taku dopravu nedokazu vyprodukovat.
Problém týchto oblastí ako Gemer a Novohrad je komplexnejší. Založenie 1.ČSR, bolo takisto agresívne, pretože padli vzájomné vzťahy medzi HU a Slovenskom. Zrušením monarchie práve tieto oblasti utrpeli najviac.
na R1 je väčší len preto, že súvislá časť R1 aj dlhšia ako D1 + priepustnosť pod Strečnom dosiahla limit. ak sa len dostavá čo je teraz na D1 rozostvané, tak bude zas viac tranzitu na D1. darmo tu vypisuješ že tranzit sa neprispôsobí novým cestám ale po postavení Pr1biny sa len tak náhodou zvýšil na R1
devil napísal:tak to sa mylis. pracovnici do fabrik, do ofisov, potom nemocnice, skoly ci urady od 6 do 9 a potom dlsia spicka poobede. paneboze to sa naozaj bavime ci je viac tychto ale tych co spominas ???? to ako porovnavat pocet obyvatelov martina a krakowa,.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.