Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 08. Nov 2020 17:07

vidiš devil občas nájdeme aj spoločnú reč. Ja som bol tiež 2x na urade práce. asi rok som pôsobil v zahraničí./ostal by som dlhšie, ale jazyková bariera:-) / cca 3 roky som dochádzal viac ako 50km denne. .... čo sa týka odchodu do zahraničia je viacej dôvodov. Určite j hodne tzv ekonomických migrantov, ako píše mawerick., ale určite by som ich nenazval nenažrancov. Veľká časť migruje, aj kôly uplatneniu, dosť veľká čast odíde jednoduche pre beznádej, nevidia budúcnosť v téjto spoločnosti. Niektorí zasa kôly inému životnému štílu.....a jednotlivé skupiny sa vzájomne prelínaju. Čo sa týka ekonomickej migrácie tá pomaličky ustupuje, lebo keď si to človek spočíta, nájom cestovanie..... už to nevychádza tak výhodne ako pred niekoľkými rokmi. Zvláštna kapitola, sú opatrovateľky. Nechať doma rodinu, deti, niekedy aj starých rodičov, a ísť do zahraničia opatrovať je podľa mňa už silný krok zúfalstva. Ono, každý kto odsudzuje migrantov, mal by si uvedomiť, že to tiež nie je sranda. Všetci tí by si mali skúsiť sadnúť na lietadlo, odviesť sa trebarz do Londýna, náisť si tam ubytovanie, prácu . Nie každý to dokáže.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 08. Nov 2020 19:44

Ja už len tak všeobecne:
Nazvať takýchto ľudí "nenažrancami" mi príde ako hlúposť.
Na Slovensku by som dokonca povedal, že je to len reakcia ľudí na to v akom rozpoložení sa nachádza štát. Ono je to vo finále skôr smutné, keď veľa ľuďom príde lepšie ísť do zahraničia ako ostať doma. Situácia im avšak často nedáva na výber.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 08. Nov 2020 19:53

ok,, ale ak by si sa opytal vacsiny, tak povedia, lebo tam viac platia,, takze ti co ostanu robit na SK ziju v chudobe? Len vychadzam z toho, ze pracujem na SK, v sklade, mam 1000 v hrubom,, nech mi nikto nehovori, ze sa z toho neda vyzit,, dalsia vec je, ak si niekto nabere velke uvery a hypoteky, takze su nuteni zarabat viac,, tych by som tiez rozdelil na dve skupiny, a to taki, co musia aby mali kde byvat a ti co proste chcu vyssi zivotny styl,, a to su ti nenazranci
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 08. Nov 2020 19:58

ja to praveze chapem a preto nechapem niektore prispevky ako maju zacat ludia doma podnikat. na slusne podnikanie nestacia skusenosti treba aj kapital. cize nastane situacia "hlava 22". aj ked je nejaky kapital (uspory) si kazdy 3x porozmysla ci zacat podnikat s moznostou stratit vsetko ale odide prec. ja som raz stretol robotnika co chodil domov kazdy tyzden z rakuska, nie W ale par desiatok km juzne od W. zevraj v piatok ho pustali skor ale aj tak mi padla sanka lebo to je vyse mozno 300 km 2x tyzdenne (v tom cez BA v najvacsej spicke v piatok). na jednej strane obdiv ale na druhej ....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 08. Nov 2020 21:15

no ono je podnikanie a podnikanie. Ja skôr vidím problém vo vymožiteľnosti práva, to zabíja živnostníkov a drobných podnikateľov. Vid vahostav na dialnici v MT. Nakoniec Kato dostal 2 roky s podmienkov a zničili stovky živnostníkov. Predstav si že máš trebarz neaký bager, dostaneš zákazku od vahostavu, makaš , kupuješ naftu, pneumatiky.... nakoniec vystavíš faktúru a čakaáš. Nakoniec sa to skončí tak, že nie že nič nedostaneš, ale ešte musíš odviesť DPH,tak to je ver mi na slučku. a takýchto prípadov je x. Raz som mal stretnutie na benzínke v Budči. oslovil ma jeden pán, či by som ho nezviezol aspoň do lipt. Mikuláša. Reku ak počká pol hodinky nie je problém, aj tak sa stalo. Prv si trocha pospal, a potom sa rozhovoril. Bol to šofér, a kdesi v Hamburgu sa mu pokazilo auto. Špedička 0 bodov, bez ochoty vôbec niečo riešiť, ešte mal "štastie", že už furmanku odovzdal a mal kde odparkovať auto a vybral sa s 20€ vo vrecku cez celú europu. Vravím, veď kamionisti sú celkom fajn, pomáhaju si, nie je problém sa dostať domou. Veľký omyl, majú jednoducho zákaz niekoho zobrať do kabína a prísne sa to trestá. Nakoniec, keď som ho vykladal v Ivachnovej, ma požiadal o 20€, lebo potrebuje sa aspoň niečoho napiť a dačo zjesť, že nech mu nechám číslo účtu on mi ich pošle, 20€ som mu dal ale číslo účtu nie. Lúčili sme sa so slovami, že keby som ho teraz zastreli, tak by sa mi asi poďakoval, na čo mi odpovedal že asi tak neak. Bol kdesi zo severovýchodu. Týmto som len tolko chcel povedať, že ľudia sa živia rôzne a sú aj veľmi smutné príbehy, aj o tom je podnikanie.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Nov 2020 15:16

Vo svetle zatýkania bodorovej policajnej mafie má tá vymožiteľnosť práva v prípade Váhostavu hneď ostrejšie kontúry a hneď je jasné, prečo široký odišiel so širokým úsmevom a Kato dostal iba podmienku pri najväčšom stavebnom odrbe (hlavne na živnostníkoch) storočia. Rovnaký scenár s reštrukturalizáciou sa v odohral v nejednej stavebnej spoločnosti (áno, aj niektorými velebený Doprastav), ale nie s takou drzosťou, ako to robil široký.
Potom sa neradno čudovať tým ľuďom, že si idú zachraňovať zadky prácou do zahraničia, aby ich nenaháňali exekútori, alebo naháňali čo najkratišie.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 09. Nov 2020 15:51

je to buhu žiaľ tak aj v iných oblastiach, mám kamaráta, čo ako prvý začal s picou, bol fakt dobý kuchár. Začal sa rozširovať, nové prevádzky..., a v celku sa mu darilo. Konkurzná mafia a výpalnici ho dohnali do takých "sračiek", že skoro prišiel o chalupu...... Keˇd mám dobré informácie, ešte dodnes pečie picu kdesi v taliansku a spláca dlžoby, ktoré si v podstate neprivodil.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cableguy » 07. Dec 2020 18:29

cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 07. Dec 2020 22:19

Vyjadrím sa iba k MT, kde situáciu poznám. Áno, bolo by to čiastočné riešenie a odľahčenie. Chcelo by to však okrem toho čo tam píše ešte:
1) Vyriešiť parkovanie pri staniciach (v cene lístka, dostatočná kapacita)
2) Postaviť konečne zastávku Martin-Fatra
3) Elektrifikovať trať od MT na Hornú Štubňu a spojiť reálne bez prestupu celý Turiec so ZA (nielen Vrútky)
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 08. Dec 2020 13:41

Ak by mali chodiť viac vlaky do MT, tak určite by si to žiadalo, aby martinská MHD mala zastávku priamo pred ňou s tým, že autobusom by sa dalo dostať všade v rámci mesta.
Inak to nemá až taký zmysel... Avšak pre súčasný stav postačujúce.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod svaco » 08. Dec 2020 14:18

Čo sa týka Prešova a najmä exponovanej trate Lipany - Sabinov - PO - KE. Tak v Prešove je podľa mňa absolútne nevyužitý priestor čo sa týka navrhnutia nových zastávok. Niekoľko z nich sa priamo núka:
1. Pri vstupe do PO od SB s veľkým parkoviskom, kde by mohli šoféri prichádzajúci do PO od severu, odparkovať auto, prípadne zhodiť spolucestujúcich, ktorí pokračujú do inej časti PO a tam nasadnúť na novej zastávke Razc. Šidlovec/Dúbrava smerom ďalej do mesta na ďalšie zastávky
- čo sa týka tejto zastávky, mohla by buť využívaná aj obyvateľmi sídliska 3, Šidlovca, Dúbravy + niektorí zo Sabinovskej ulice, najme ak by sa cestovné dalo skombinovať spolu s MHD a cestujúci by vedel byť v na stanici Prešov - Mesto t.j. blízko centra možno aj o 10-15 minút skôr v rannej a poobedňajšej špičke
- neviem, či toto vôbec niekto rieši v rámci mesta alebo župy
- toto som navrhoval už asi 15 rokov dozadu a takmer nič o tomto nepočuť

2. ďalšia možná nová zastávka by mohla vzniknúť pri ZVL/Šváby, aj keď jej efektivita by bola nepomerne menšia ako tej pod Šidlovcom

Čo sa týka smeru HE, VV a okolitých obcí po ceste, tu zjavne chýba zastávka pod nemocnicov, ktorá by obslúžila aj sídlisko Sekčov a tých ktorí pracujú v tejto časti okolo nemocnice + na Sekčove, opäť s nejakým napojením na MHD
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 08. Dec 2020 15:07

jarino napísal:Ak by mali chodiť viac vlaky do MT, tak určite by si to žiadalo, aby martinská MHD mala zastávku priamo pred ňou s tým, že autobusom by sa dalo dostať všade v rámci mesta.
Inak to nemá až taký zmysel... Avšak pre súčasný stav postačujúce.

No ten stav v MT, že pri vlakovej stanici nie je zastávka MHD ani zastávka diaľkových autobusov, to je fakt na facku.
Súčasný stav je taký, že sa nevyužívajú možnosti vlakovej dopravy a v špičkách denne kolabuje doprava na ceste ktorá ide súbežne 10 metrov od štreky.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 16. Dec 2020 14:28

https://presov.korzar.sme.sk/c/22556464 ... ml?ref=trz

Ked znizujes rozdiely vo vsetkom.....
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 16. Dec 2020 16:27

*** blavastan ako vysity. Tu je cely clanok viewtopic.php?f=35&t=25229

Inak celkom bude celkom zabava sledovat, ako budu *** vymyslat, ako utratit peniaze z fondu obnovy na vsetko ine len nie na elektrifikaciu a zdvojkolanie trate 160 KE-ZV, aj ked na nic ine sa pouzit nedaju. Urcite ich radsej zas nechaju prepadnut (ako pri eurofondoch za PPP2) nez aby ich zmysluplne pouzili na rozvoj vychodu/juhu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Dec 2020 17:40

ono je zvlastne ze zssk sa hrnie do sutaze ked vie ze nema dostatok vlakov.

inac kollar ma vo svojom plane pre fond obnovy elektrifikovat chybajucu cast po Humenne. do moldava-kosice sa obuli analytici ze naco a rypu aj zo zvolen-filakovo. ale ako povedane elektrifikacia a 120 km/h je len bonus, zaklad je oprava trate. suvisla dvojkolajka nie je nutna. toto bude spolu s mytom a prioritami pre cesty najvacsia vyzva pre ministra.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod lolo » 16. Dec 2020 18:44

Moldava sa sútáži a je to tesne pred podpisom (kontrola na UVO pred podpisom), Humenné sa už mohlo dávno elektrifikovať keby na ŽSR nežili v 19 storočí, čo sa týka Zvolen - Fiľakovo, tak to nemajú šancu stihnúť z plánu obnovy, kedže príprava je tam na začiatku
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 17. Dec 2020 00:12

Humenné rieši UHP.

Vzhľadom na prípravu a financie netuším, aké konkrétne železničné projekty chcú financovať z fondu obnovy...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Dendik » 17. Dec 2020 16:01

:-) takze "osozne" je to UhPčko ďalej ako vidím ...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Dec 2020 13:43

Košický samosprávny kraj sa pridáva k iniciatíve k dostavbe diaľnice z Ukrajiny až do Košíc
viewtopic.php?f=35&t=25233
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 28. Dec 2020 16:07

Vysledky prveho roku neschopakov ... viewtopic.php?f=35&t=25250&p=236334#p236334
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod RDVN » 28. Dec 2020 23:22

DrX napísal:Košický samosprávny kraj sa pridáva k iniciatíve k dostavbe diaľnice z Ukrajiny až do Košíc
viewtopic.php?f=35&t=25233


Konečne sa toho chytili ľudia a spoločne na tom pracujú. Teraz len dúfať, že budú úspešný lebo od tohto závisí všetka budúcnosť regiónu.
RDVN
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 24. Dec 2020 02:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Jan 2021 22:45

Vyrovnavane regionalnych rozdielov v *** blavastane: zeleznicna edicia viewtopic.php?f=35&t=25265
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod MuelMI » 13. Jan 2021 21:04

RDVN napísal:
DrX napísal:Košický samosprávny kraj sa pridáva k iniciatíve k dostavbe diaľnice z Ukrajiny až do Košíc
viewtopic.php?f=35&t=25233


Konečne sa toho chytili ľudia a spoločne na tom pracujú. Teraz len dúfať, že budú úspešný lebo od tohto závisí všetka budúcnosť regiónu.

Ja by som neplesal z tej podpory Trnku. Ten človek je taký neschopny :oops: . Neveril by som, že to niekedy napíšem, ale lepším županom by bol snáď aj Raši.
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod RDVN » 13. Jan 2021 23:44

Áno s tým súhlasím. Ten to skôr využije na sebareprezentovanie a tam aj skončí. Tými ľuďmi som myslel Petra Bathoryho, Pána Kerekesa a ďaľších ktorý to berú naozaj poctivo.
RDVN
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 24. Dec 2020 02:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ondrejko_t » 14. Jan 2021 05:52

Inak trochu zabrdnem do politiky tymto, ale necakal som naozaj, ze tito "praviciari" budu taki neschopni. tak v KE, ako aj v ZA. mozno PO s Majerskym? (ale tu nech ma opravia / doplnia presovcania :)
To iste nanestastie aj u nas v komunalnej politike mesta.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.