Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 07. Aug 2018 11:18

Prepáč, si jeden obyčajný zakomplexovaný chudák, čo tu všetkých len napáda. Nemienim s tebou ďalej komunikovať a pre istotu aj blokujem prispevky nakoľko ich negustióznosť ďaleko prevyšuje ich informačnú hodnotu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 07. Aug 2018 12:07

S DrX-om sa nediskutuje. Stačí si pozrieť môj podpis , vymeniť devila za DrX a stále to bude platiť. Samozrejme DrX má bonus ,že všetkých nálepkuje ako *** ,obhajovačov bližšie-naokolo ,ficovoličov...
Asi si upravím podpis :D
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Aug 2018 13:17

Vykvet objektivnych diskuterov, ktori si vzdy priznaju chybu a nikdy nikoho neurazaju, sa prave ukazal na svetlo sveta :-) :-) :-). Aby som citoval klasika a vas uvedomely vzor "Veľmo ma sdrdco bolí", ked vidim ako velmi by ste chceli naokolo blizsie dialnicu a zeleznicu, ale ani po 25 rokoch pravoverneho budovania stale nic.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 07. Aug 2018 14:04

Pretože ty si príklad objektivity. Pokiaľ sa zrovna nestavia v TVOJEJ doline ,tak si vylievaš srdiečko všade na okolo.
Nadávaš ako je D1 naokolo-bližšie a potom im odporúčaš rovnaké naokolo-bližšie cez Maďarsko.
Chceš ťahať ŠRT juhom - vraj hospodársky prínos ,lol.
R2 na večné časy a nikdy inak. Čo na tom ,že medzi LC a KE sú max srnky a intenzita mizerná - vraj ju ukradla zlá zlá D1 - aj keď podľa teba idú všetci cez Maďarsko ale to je nepodstatné...
Hold ,niekto má na vrchu maslowovej pyramídy potrebu mať pravdu na internete - ako ty.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Aug 2018 14:07

Tak uz si to konecne v tej svojej hlavicke utras. Ked uz cely cas vypisujes, ze co hovorim/odporucam ja (v dobrej Vladosovskej tradicii pripisovat mi veci, ktore som nikdy nepovedal, a potom dokazovat, ze som v tom co som nepovedal, nemal pravdu :lol: ), tak ma konecne pouc: odporucam Madarsko ci R2? :-) :-) :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Aug 2018 16:56

Na dokaz tvojej "odbornosti" poopravim jednu tvoju vetu:
IceFox napísal:Čo na tom ,že medzi LC a KE sú max srnky a intenzita mizerná
a je tam LEN cela vychodoslovenska priemyselna baza a hlavny dopravny uzol vratane US Steel, Kechneca a dalsich parkov na juhozapade Kosic, dalej letiska, sirokorozchodnej trate a jedineho realneho napojenia vychodu na europsku dialnicnu siet?

Co na tom, ze tam mohol byt aj BMW....?

Co na tom, ked to raz nie je od BA po ZA....
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 07. Aug 2018 17:12

Hovoril som o odporúčaní Maďarska ,nie R2:
viewtopic.php?f=10&t=15223&p=209734#p209735
alebo
viewtopic.php?f=10&t=5213&p=208048#p208048
Tu máš svoje reakciu na dráhy sever a lacný juh -> logická dedukcia - R2
viewtopic.php?f=10&t=15223&p=207950#p207950
viewtopic.php?f=10&t=15223&p=207894#p207894
Tak už sa konečne prestaň strápňovať.
DrX napísal:baza a hlavny dopravny uzol vratane US Steel, Kechneca a dalsich parkov na juhozapade Kosic, dalej letiska, sirokorozchodnej trate a jedineho realneho napojenia vychodu na europsku dialnicnu siet?

Všetok priemysel je blízko/v KE ,tam nech stavajú obchvaty mesta. Na to nepotrebujú celý kus medzi LC - KE
Nehovoriac o tom ,že takmer to isté môžem povedať o ZA.
- letisko
- napojenie diaľ. a žel. siete - na ČR a PL
- KIA, MOBIS a ďalšie parky
- tranzit medzi KIA a Hyundai
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vladik67 » 07. Aug 2018 17:34

Je to na zaplakaniena takéto vyjadrenie že, citujem IceFox-a:

" Čo na tom, že medzi LC a KE sú max srnky a intenzita mizerná"

Tak nech sa zamyslia takto zmýšľajúci:
Prečo a kde sú zamestnaní mladí s týchto lokalít?
Raz sa vrátia domov aj zo západu (najmä uzatvorenie britského pracovného trhu) ale aj zo západného Slovenska (kde budú chýbať automobilkam a ich subkam postaveným blízkosti BA s D a R infraštruktúrou), ak budú mať rovnaké príležitosti ako v okolí BA a ďalej v smere na sever po ZA. Pre menej chápajúcého infraštruktúra a pracovné priležitosti a s tým aj rozvoj podnikateľského prostredia v oblasti služieb. Kde nie sú peniaze tak nebude ani podnikateľské prostredie, pracovné príležitosti a ani Tebou uvádzaná mizerná intenzita.
A ešte jedna pripomienka, každý sa zväčša vráti skôr či neskôr podľa hodnotovej orientácie, no ale ak bude cítiť potrebu postarať sa o svojich blízkych príbuzných späť domov. Vláda a ani nikto iný sa o nich nepostará a veľa príkladov je z minulosti, že ani neprispôsobiví sa o nich nepostarajú a využívajú ich slabosť. Máš o tom skoro každý deň z masmédii dostatok informácii a to nie som zameraný na čierne kroniky, lebo ich nečítam ale reklamy sú nevyspytateľné.
Ale už som mimo OT, ale ani na to netreba zabúdať lebo preto si 50-tníci nevedia nájsť prácu alebo pracujú za almužné, čo b y pri potrebnej infraštruktúre nebolo možné. Filozofujem ale raz aj ty zostarneš a povieš si ako dobre, že mám v blízkosti aj tú rýchlostnú cestu a vďaka nej možnosť ak nie pracovať tak pri malom dôchodku si privyrobiť.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 587
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Aug 2018 20:18

IceFox napísal:Hovoril som o odporúčaní Maďarska ,nie R2:
viewtopic.php?f=10&t=15223&p=209734#p209735
alebo
viewtopic.php?f=10&t=5213&p=208048#p208048


Vyjadrim sa len k prvemu tvojmu zmatku, zvysok ani netreba. V ani jednej tej linke neodporucam Madarsko, ale konstatujem hole objektivne fakty o tom, ake su podmienky jedneho a druheho spojenia. To, ze pre *** zoldniera to automaticky znamena "odporucanie" niecoho ineho ako jemu zamilovanej D1, je mi uplne jasne.

K zvysku sa len tisici krat zopakujem, ze ja som nikdy nepovedal, ze na severe sa nema stavat nic, tak ako ty drzo odpisujes cely juh. Stale hovorim, ze sa peniaze mali a maju delit 60:40. A Zilina a Kysuce by teda dalej svoje spojenie mala. Ale nahodou by ho mal aj vychod, ktory ho takto samozrejme nema.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 07. Aug 2018 20:55

Pani v tomto s DrX suhlasim uz ked je deficit D a R na juho-vychode, tak delit 60:40 je celkom normalne.... Fakt nikto netvrdi ze sa ma kompletne zastavit vystavba na Zapade, ale chciet mat aj D1+D3+R3 vsetko naraz je trochu cez ciaru..

k ceste cez HUN, mozno ako sukromna osoba sa to niekomu oplati, ale ako zamestnavatel urcite nie../poistka, stravne, cestak, dialnicna/
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 08. Aug 2018 06:33

Nevo D3 ani R3 nie je na Západe, aj keď uznávam že z pohľadu niekde od Sobraniec či Košíc sa to môže tak javiť. U nás okrem VUC platí aj rozdelenie na NUTS a to je dosť podstatné aj pri čerpaní eurofondov.
SK-NUTS je skratka pre normalizovanú klasifikáciu územných celkov na Slovensku pre potreby štatistického úradu a Eurostatu.
Zapadá do širšej klasifikácie NUTS v rámci Európskej únie.

Zoznam RŠÚJ (NUTS) na Slovensku
RŠÚJ (NUTS) 1 RŠÚJ (NUTS) 2 RŠÚJ (NUTS) 3
SK0 Slovensko SK01 Bratislavský kraj SK010 Bratislavský kraj
SK02 Západné Slovensko SK021 Trnavský kraj
SK022 Trenčiansky kraj
SK023 Nitriansky kraj
SK03 Stredné Slovensko SK031 Žilinský kraj
SK032 Banskobystrický kraj
SK04 Východné Slovensko SK041 Prešovský kraj
SK042 Košický kraj

Takže žiadne delenie na juh a sever, diaľnica na východ sa ráta podľa NUTS a dávno existuje, problém je že sa z politických dôvodov zdržiavali ťažké úseky v strede Slovenska, lebo presahovali jedno volebné obdobie a problémy s trasovaním cez zosuvové pásma. Alebo snáď chceš tvrdiť že Košice napojením na D1 po jej dokončení nemajú spojenie na západ a hlavné mesto? Takisto cez R4 na juh. R2 je doplnková a tam má zmysel buď v jednom profile alebo vylepšením parametrov starej cesty na dvojtisícových intenzitách, málokde v plnom profile aj to skôr pri Zvolene. Báchorky o delení medzi juhom a severom nemajú relevantnú oporu v NUTS.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 08. Aug 2018 07:26

- letisko - kt. vlani vybavilo 421 cestujucich http://www.letisko.sk/statistiky/ :lol:
- napojenie diaľ. a žel. siete - na ČR a PL - polske napojenie je poloprofil s nejakymi 1.000 autami denne do ceska nedokoncena I/11 takze zavadzas, do ceska je vytazena trat do polska je na urovni lokalky
- KIA, MOBIS a ďalšie parky - KIA kde ziadny stimul nebol drahy a kde sa aj doprastav chcel suplovat stat aby bola dialnica dokoncena co najskor
- tranzit medzi KIA a Hyundai - este napis 10x KIA, KIA, KIA akoby to bola zasluha ZA


Takže žiadne delenie na juh a sever, diaľnica na východ sa ráta podľa NUTS a dávno existuje, problém je že sa z politických dôvodov zdržiavali ťažké úseky v strede Slovenska, lebo presahovali jedno volebné obdobie a problémy s trasovaním cez zosuvové pásma.


rozsirovac mytov opat v akcii, len kus asi 70km dialnice od h.p. po ivach. stoji asi 2 mld. eur. cela dialnica od cias meciara 4-4,5 mld. eur. + D3. nikdy nebolo ziadne 60-40 ale skor 80-20 takze ziadne politicke dovody. blizsie naokolo je tak drahe ze nedalo postavit v normalnom case.

Alebo snáď chceš tvrdiť že Košice napojením na D1 po jej dokončení nemajú spojenie na západ a hlavné mesto?


debrecin ma taketo napojenie od roku 2005. chapes ten rozdiel ?

R2 je doplnková a tam má zmysel buď v jednom profile alebo vylepšením parametrov starej cesty na dvojtisícových intenzitách, málokde v plnom profile aj to skôr pri Zvolene. Báchorky o delení medzi juhom a severom nemajú relevantnú oporu v NUTS.


volicov na juhu, juhovychode ziadne nuts nemusia zaujimat. dane sa musia platit vsade. tak ako kricali v presove uz kricia aj na juhu....a je dobre ze kricia lebo inac to nejde...OK ze netreba plny profil vsade ale nemozu ist niekam 2-3 miliardy ked inde ide 300 milionov...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 08. Aug 2018 08:10

Fh ok fajn :) tak nie je D3+D1+R3 na zapade.. nazvyme si to ako chceme.. Ale ludom nevysvetlis ze cakajte este dalsich 30r lebo sice uz D1 a vacsia cast D3 v ZA kraji je hotova, teraz rozsirime D1 +obchvat BA /suhlasim treba to/ potom opravime to co uz mame kedze to uz bude mat cez 20r a ked vyjde tak mozno za 20r sa dostaneme aj na vychod...
Ludia platia dane vsade, proste ludom v RV, Rs, TV, MI, uz nevysvetlis ze este vydrzte aj na Vas dojde, ked vidia kde sa stavia, kde su investori atd..A ako bolo spomenute nech sa len 15p vrati zo zahranicia spat na ,,vychod,, uz bude problem... Poviem to takto spoluziak z VS z MI odisiel do anglicka pred 15r s tym ze veri ze ked sa vrati tak bude dialanice aspon z TV-MI, /co je smiesna rovina bez tunela/. Na otazku ci sa chce vratit povedal ANO, tu je doma tam len zarobi na slusne zitie nas SVK, a takych to je po .... :)
JA viem teraz napisete ze ludia do sveta historicky utekali aj z kysuc a oravy, ale Tam je to resp do 2r bude poriesene kvalitne.. zatial co v KSK sa nic nedeje
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 08. Aug 2018 09:17

nevo, čo potrebné stavať skôr R2 na KE alebo D1 na MI?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 08. Aug 2018 09:19

devil napísal:volicov na juhu, juhovychode ziadne nuts nemusia zaujimat. dane sa musia platit vsade. tak ako kricali v presove uz kricia aj na juhu....a je dobre ze kricia lebo inac to nejde...OK ze netreba plny profil vsade ale nemozu ist niekam 2-3 miliardy ked inde ide 300 milionov...

ale ponektorí by radi Rku pod Dovolaly, čo by zhltlo takmer 2 miliardy. tak aká má byť priorita?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 08. Aug 2018 09:22

Mozu si zastancovia D1 vraviet co chcu, ale skody su napachane, trvaju desiatky rokov a desiatky rokov este bude vychod znasat nasledky.
Spojenie V-Z malo byt realizovane najkratsou a najlacnejsou cestou, cize juhom BA - KE.
Dnes malo byt KE pripojene kompletnou dialnicou/rychlostnou na Bratislavu a dalej zapadnu europu so vzdialenostou od Bratislavy 2,5h jazdy.
BMW by dnes bolo uz pravdepodobne mininimalne druha automobilka v okoli KE, kosicke letisko by bolo centralnym letiskom v okruhu severne po Rzeszov na juhu po Debrecin.
Investiciu na vychode pri Kosiciach sme nemali zachranovat.
Ak uz ju bolo treba zachranovat tak si pamatam ako sme uz neoficialne prisli o KIU a Pavol Rusko sa vtedy zdvihol a siel jednat. Slubil Kii dialnicu do ZA, slubil pomoc a vybavil to. Co je dnes podstatne KIA je tu a zijeme a tazime z toho vsetci uz roky. Aj moja manzelka pracuje u asi najjuznejsieho subdodavatela pre Kiu v okrese Galanta.
Toto som teraz u BMW absolutne nevidel. Ziadna snaha vlady dostat investiciu. Jednalo sa o miliardy, mohli slubit R2. Mohli dat viac ako podporu.
Vratilo by sa to nam vsetkym ako synergicky efekt, 4 automobilky, boli by sme jednoznacne automobilova velmoc a pojem vo svete. Nebolo by diskusie, ze investicie do automobiliek patria na Slovensko.
Uplne lahko vlada nasla 2 miliardy na stihacky. Rovnako mala najst 2,4 miliardy (160km x 15mil) na dokoncenie R2.

Ale skoda je napachana, nezvratne. V tomto pripade sme ostali medzi porazenymi. Vychodne Slovensko stratilo dalsich 5-10 rokov vyvoja.
Sever slovenska ma svoje investicne moznosti vycerpane. Kia je tam, nic vacsie tam uz nepride. Vychod PO + KE ma zhruba 3-5 krat vacsi potencial ktory je momentalne kvoli neexistncii dialnicneho spojenia nevyuzitelny.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 08. Aug 2018 09:26

Vlados napísal:ale ponektorí by radi Rku pod Dovolaly, čo by zhltlo takmer 2 miliardy. tak aká má byť priorita?


Vlados R podpod Donovaly je potrebna, ale v aktualnej situacii pri moznosti prichodu BMW do KE bola priorita jasna, dokoncenie R2 do Kosic.
Aktualne bola prioritnejsia ako dokoncenie D1, D4, R7 alebo R1.
Aby nikto nepovedal, ze som zaujaty, pracujem v BA a rodicov mam na severovychode. Z R2 osobne nemam absolutne ziaden prospech.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 08. Aug 2018 09:32

[quote="devil"]

rozsirovac mytov opat v akcii, len kus asi 70km dialnice od h.p. po ivach. stoji asi 2 mld. eur. cela dialnica od cias meciara 4-4,5 mld. eur. + D3. nikdy nebolo ziadne 60-40 ale skor 80-20 takze ziadne politicke dovody. blizsie naokolo je tak drahe ze nedalo postavit v normalnom case.[quote]

NUTS nie sú mýty, neklam zase. Delenie na 60/40 ani iné neexistuje, takže je to to dookola opakovaná lož, platí NUTS. Zbytok tvojho príspevku je zhodný s drístami tvojho alter ego, nemá zmysel reagovať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 08. Aug 2018 09:39

PK napísal:Z R2 osobne nemam absolutne ziaden prospech.

Ja mám osobne prospech z R1+R2 ale netrdím, že R2 má pre východ prioritu pred D1. (východ = MI, HE, SP, SK...)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 08. Aug 2018 09:41

Vlados takto :) ja by som osobne mal kvoli komfortu chciet R2, ALE z Logickeho hladiska cena/narocnost/dostupnost tak D1... BEZ TUNELA DARGOV !!!!
a vsak v stave pripravy aku ma D1 na UA /teda skoro ziadna co bude dalsich min 15r..... staci vidiet cirkus na R2 v KE/

Berem R2, kedze tam to je nachystane podstatne lepsie a tak isto to pomoze slabsiemu regionu..v skratke
KE- MOLDAVA - full
Moldava- RV - 1/2 /i ked Tunel by som staval full/
RV-Tornala 1/2
Tornala- RS 1/2
RS-LC - asi full
LC-ZV - kt sa stavia tak full


A to som vynechal R4....

Dodal by som este ze nech sa dokonci D3 s R4 a potom nech sa riesi R3.
Alebo to aspon financne rozdelit na 50:30:20/Z+St+V/
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 08. Aug 2018 09:47

diaľnica na východ sa ráta podľa NUTS

OK a co si tymto chcel povedat ?

Alebo snáď chceš tvrdiť že Košice napojením na D1 po jej dokončení nemajú spojenie na západ a hlavné mesto?


toto je prispevok hodny teba....spojenie v 2022 aj to bez turany-hubova....hanba. mozes ist na ceremoniu tlieskat.

Kažimír aj Pellegrini sa opakovane verejne vyjadrovali že bojujú o automotive investíciu pre Košice...


ani ich hovorca by sa inac nevyjadril...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 08. Aug 2018 09:54

ale ponektorí by radi Rku pod Dovolaly, čo by zhltlo takmer 2 miliardy. tak aká má byť priorita?


- obchvat KE, krivan-tomasovce a co najskor dargov-pozdisovce, potom bidovce-dargov a sorosku ako 1/2.
- pokracovat SO PO podla planov a plny profil kapusany-lipniky.
to je za 1,5-2 mld. eur. na 5/10 rokov co je zvladnutelne.

- dalej prelozky na R3, R4 a dolezitejsie cesty I. tr.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

O. T.: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 08. Aug 2018 09:59

Maďarsko - Magyarország UPRESNENIE DÔB ODOVZDANIA:
Pozri/čítaj: https://dialnice.info/viewtopic.php?f=21&t=609&p=210161#p210161


Neviem načo sa robí tá panika s neBMW. Každá možnosť zamestnania je dobrá a vítaná, len aby sme to nepresolili s jednodruhovosťou i v priemysle/v hospodárstve. Keby pri Košiciach nebolo/-li/-l HUKO/VSŽ/USS, tak by mali možno asi len polovicu obyvateľstva (cca Užhorod), ale to je len taký "predpoklad". Možno by "dostali" niečo iné, kde by sa obyvatelia mohli zamestnať...
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 08. Aug 2018 10:14

PK napísal:Aby nikto nepovedal, ze som zaujaty, pracujem v BA a rodicov mam na severovychode. Z R2 osobne nemam absolutne ziaden prospech.

Ak by bola dialnica na východ zvrchu aj zo spodu a tam aj viac pracovných príležitostí, vrátil by si sa na východ z Bratislavy? Poprípade s tebou ďalšie desaťtisíce? Lebo takto bolo tvojich súkmeňovcov na tisíce aj v Prahe za socíku kôli kariére a to práca na východe bola :D Samozrejme uznávam že tolko ľudí by nemuselo odchádzať, ale veriť tomu že R2 je samospasiteľná tiež netreba.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 08. Aug 2018 10:17

devil napísal:
Kažimír aj Pellegrini sa opakovane verejne vyjadrovali že bojujú o automotive investíciu pre Košice...


ani ich hovorca by sa inac nevyjadril...


A to som zásadný nevolič Smeru, SNS , ale konšpiruj ďalej
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 45 hostí.