Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Mar 2017 23:31

A ja ti opakujem, ze vsetky vyrobne podniky, co na Slovensko prisli, prisli kvoli lacnej manualnej pracovnej sile. Taka sa da rovnako dobre zaskolit kdekolvek na Slovensku (vid priklad http://www.sca.com/en/About_SCA/sca-by- ... /Slovakia/ Hlohovec a Gemerska horka ). A v takej situacii, ked bola nezamestnanost vysoka vsade, ale stat povedal, dialnicu vam postavim len od BA do ZA (resp. po case do NR a BB), tak preco by sli niekam inam? A tych nezamestnanych je stale dost aj v NR a ZA krajoch aj v tej polke BB kraja co ma dialnicu, takze este stale ziaden investor nema dovod ist dalej na vychod.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Mar 2017 23:44

Ale myslim, ze problem je vyrieseny :-)

"Vláda chystá pomoc najmenej rozvinutým okresom Slovenska
Pre začiatok na to prijme 25 úradníkov v Bratislave."

Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/20489368 ... enska.html

(samozrejme, o rozvoji infrastruktury ani zmienka. miliardy na dialnice len v BA a ZA).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 24. Mar 2017 05:55

Nikdy som nebol fanúšikom stavania diaľníc do hladových dolín za účelom prilákania investorov, ale situácia sa zmenila. Na západe je rekordne nízka nezamestnanosť a firmy majú problém nájsť manuálne pracujúcich ľudí. Amazon ide stavať sklad v Seredi, hoci je tam nezamestnanosť 3,2% a jednoznačne bude problém s ľuďmi. Keby bola diaľnica v Lučenci, tak určite ten sklad rád postaví tam.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ANDi » 24. Mar 2017 08:21

Zrovna amazon asi nie, ten potrebuje lacnu pracovnu silu a povodne chcel ist do ceska... Zrejme kvoli blizkosti Rakuska a Nemecka, kde sa cez amazon nakupuje isto viac ako vo vychodnej europe... Ale urcite by sa nasli ini investori, ktori by na to stredne alebo vychodne Slovensko prisli, keby...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Mar 2017 12:04

DrX ako vzdy vobec nepochopil o co ide. ved ja ti tvoju R2 neberiem ak si si nevsimol, len v LC alebo RS nemozes stavat fabriky na ocel, alebo automobilku, potrrebujes tam dotrepat priemysel ktory ma potencial a ten je v danych regionoch v CR, a v polnohospodarstve a potravinarskom priemysle, a ano aj ten potrebuje infrastrukturu ktora je tam nedostatocna. tak uz to chopok...


aky chopok, ten predsa nie je na trase R2. :lol:

Nikdy som nebol fanúšikom stavania diaľníc do hladových dolín za účelom prilákania investorov, ale situácia sa zmenila. Na západe je rekordne nízka nezamestnanosť a firmy majú problém nájsť manuálne pracujúcich ľudí. Amazon ide stavať sklad v Seredi, hoci je tam nezamestnanosť 3,2% a jednoznačne bude problém s ľuďmi. Keby bola diaľnica v Lučenci, tak určite ten sklad rád postaví tam.


no zrovna amazonu by som neponukol ziadny stimul aj keby isiel na gemer.

obchvat má pomôcť tranzitu. V TT alebo PP sú zdržania, aj keď už D1 stojí. Ale keby neboli, zdržania sú ešte väčšie.


NR je v tomto zaujimava, nie TT a PP. takze skusim este raz lebo opat sa nechapeme. cez mesto NR je hlavna cesta. jedina vyhoda oproti PO je ze su vsade 4 pruhy ale je semafor pri HM tescu, za velkym KO, pri odbocke na stanicu, pri mlynoch (to je tah s-j), pri SPU, pri centre, za centrom a nakoniec na vypadovke. to je take mnozstvo ze sa neda nastavit suvisla zelena vlna. potom sa postavil severny kvaziobchvat kde R1 konci na "slavnom" KO pod zoborom a naslednou komplikovanou urovnovou krizovatkou so semaformi. tadial chodil tranzit. pokial nebol JO NR islo sa tadial bolo to pohode cez den, ale spickach sa tam stalo. ale opakujem, stalo sa kvoli bodovej zavade, 4 pruhy mali dostatocnu kapacitu aj na piatkove intenzity.. potom sa postavil JO NR a ten odbremenil severny kvaziobchvat ale ziadnu podstatnu zmenu na ceste cez mesto nevidim a neviem kvoli comu mala byt...tranzit z-v tadial aj tak nechodil a tranzit s-j tadial chodi nadalej.

v PO tiez musi mat najskor svoj kvaziochvat takze najskor sa ma dokoncit nabrezna, potom nech sa situacia vyhodnoti. tu su ale take ocakavania ze PO bude vdaka dialnici v pohode. su vsak prehnane a nicim neodovodnene.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Mar 2017 12:28

DrX ako vzdy vobec nepochopil o co ide. ved ja ti tvoju R2 neberiem ak si si nevsimol, len v LC alebo RS nemozes stavat fabriky na ocel, alebo automobilku, potrrebujes tam dotrepat priemysel ktory ma potencial a ten je v danych regionoch v CR, a v polnohospodarstve a potravinarskom priemysle, a ano aj ten potrebuje infrastrukturu ktora je tam nedostatocna. tak uz to chopok...


ja tvrdim ze nemame potencial na 4 automobilky na zapade a mame potencial na mnohe dalsie odvetvia v inych regionoch. ale dialnice nie su len kvoli dodavkam dielcov just in time ale pre dostupnost vzdialenych regionov. zavislost na automobilovom priemysle prerasta do obludnych rozmerov.

na vacsine hlavnych tahov sa dnes jazdi priemernou 60-70, lokalne menej alebo viac. to su casy kde uz ma zmysel stavat novu cestu, otazka je je kde a aku. pritom intenzity vacsinou nie su vysoke. ani D1 nema po celej dlzke vysoke intenzity a na celej dlzke nie je vysoka hustota obyvatelov takze aj potencial rastu je diskutabilny.

A ja ti opakujem, ze vsetky vyrobne podniky, co na Slovensko prisli, prisli kvoli lacnej manualnej pracovnej sile.


ciastocne. akurat som niekde cital o priemernych platoch, vyraznejsie vycnieva stale len BA co je bezpochyby vdaka tomu ze tam sidlia ustredne organy statu a centra velkych firiem a vyraznejsie zaostava len PO kraj, tam si dovolim tvrdit ze aj kvoli polohe a zvysok cize 6 krajov sa prilis nelisia cize menej ako 100 eur rozdiel v hruhom cize okolo 50 euro v cistom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 26. Mar 2017 09:11

devil napísal:v PO tiez musi mat najskor svoj kvaziochvat takze najskor sa ma dokoncit nabrezna, potom nech sa situacia vyhodnoti. tu su ale take ocakavania ze PO bude vdaka dialnici v pohode. su vsak prehnane a nicim neodovodnene.


Také očakávania nie sú. Celá diskusia sa krúti okolo toho, že bez obchvatu to bude katastrofa. Podobný názor mám aj na obchvaty BA a KE. Nerozumiem prečo by hranica cca 85000 obyvateľov mala byť dôvodom na diskusiu o tom, ako obchvat pomôže lokálnej doprave. Minul týždeň som si zase raz pozeral rannú špičku na google maps a červené pásiky boli dokonca aj okolo semaforu v 5000-ových Sučanoch. Čiže aj tu môže jeden povedať, že obchvat nepomohol, ale druhý argumentuje, že bez obchvatu by to bolo o dosť horšie.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 26. Mar 2017 11:54

Situácia sa ani v PO, ani v BA ani v KE nezlepší nakoľko v meste tranzit nahradí cieľová doprava.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Apr 2017 14:21

Ukrajincom EU rusi viza https://svet.sme.sk/c/20502415/europosl ... razbox_sme
Cize da sa ocakavat narast turizmu, obchodu, dopravy. Madari a Poliaci na tom zarobia, lebo su prakticky na ukrajinskej hranici. My ale staviame kysucke megatunely, takze smola.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 06. Apr 2017 22:01

:? nejak nemam informacie, ze by R2 viedla az ku UA
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 06. Apr 2017 23:11

DrX napísal:Madari a Poliaci na tom zarobia.

Na tranzite sa nedá zarobiť, ani keď vedie na rovine... jedine že by mal ceny ako v Taliansku. Z environmentálneho hľadiska je to vždy mínus (keď doprava vedie inou krajinou).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 07. Apr 2017 07:59

Ukrajinci čo chodia ku nám do Tatier používajú lietadlá, no a tí čo za prácou alebo pašujú tí diaľnice nepotrebujú :lol:
Ak by bolo treba dialničné spojenie na Ukrajinu, rieši to D1 ktorá vedie do Tatier, nie cesta niekam do Rožňavy :D
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Apr 2017 21:00

dialnicne spojenie pre koho ? ukrajinu ? uz vidim ako npr. 700.000-vy lvov place ze potrebuje dialnicne spojenie s 50.000-vym popradom. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Apr 2017 21:51

fh napísal:Ukrajinci čo chodia ku nám do Tatier používajú lietadlá, no a tí čo za prácou alebo pašujú tí diaľnice nepotrebujú :lol:
Ak by bolo treba dialničné spojenie na Ukrajinu, rieši to D1 ktorá vedie do Tatier, nie cesta niekam do Rožňavy :D


Nie pre ukrajincov, ktori chodia do Tatier, ani pre tych, co chodia do Kosic, ani pre tych Slovakov, co chodia nakupovat na Ukrajinu. Ale tie tisice ukrajincov, co chodia do Viedne a dalej na zapad, by pri existujucej D1(hranica-KE)+R2(KE-ZV)+R1/D1/D4(ZV-Vie) mali najkratsiu cestu cez Slovensko. Naokolo blizsie Vysne Nemecke - Presov - Zilina - Vieden samozrejme nepojde nikto....
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 08. Apr 2017 09:04

a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2017 11:59

Pokial viem, Ukrajina ma uzemie aj na juh od Lvova https://binged.it/2nVltuQ
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2017 12:23

To by nebol Sulik....
"Europoslanci schválili zrušenie víz pre Ukrajinu, Sulík sa zdržal ako jediný Slovák
Podľa Moniky Flašíkovej môže dohoda vyslať Ukrajincom signál, že s nimi EÚ počíta, Ivan Štefanec tvrdí, že môže pomôcť aj okresom východného Slovenska."

https://dennikn.sk/729112/europoslanci- ... k/?ref=tit
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 12. Apr 2017 17:29

Napriek zilinsko-blavackym tvrdeniam o tom, kde su ake turisticke moznosti, a napriek absolutne zanedbanej infrastrukture, rozvoj turizmu v KE kraji je najrychlejsi v republike: "Veľmi sa tešíme, že podľa výstupov Štatistického úradu SR destinácia Košice región dosiahla najvýraznejšie tempo rastu spomedzi ôsmich slovenských krajov, a to nielen v návštevnosti, ale aj v počte prenocovaní,“
http://www.teraz.sk/regiony/navstevnik- ... lanok.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 14. Apr 2017 14:30

Figel bol rozumny minister dopravy. Teraz rozumne pise. Ale skoda, ze ked bol vo vlade nebojoval za obmedzenie blavocentrizmu...

"Slovensko potrebuje spravodlivejšie voľby
Lepší spôsob hlasovania môže dať viac moci do rúk voličom, aj oslabiť bratislavocentrizmus a posilniť regióny.

Vrátime sa k viacerým volebným obvodom?

2. Okrem zrušenia Mečiarových amnestií, ktoré boli hrubým zneužitím práva na zakrytie štátom organizovaných a páchaných zločinov, slovenský parlament dlhuje ľuďom aj návrat k veľmi dôležitej vlastnosti volebného systému spred roka 1998 - k rozdeleniu Slovenska na viaceré volebné obvody (vtedy štyri). Toto rozdelenie oslabí prehnaný centralizmus a vodcovský vplyv v politike.

Osem volebných obvodov - podľa hraníc samosprávnych krajov - by priblížilo výkon moci k občanom, a prinieslo väčšiu adresnosť a vyváženosť politiky vo vzťahu k regiónom.

Oslabila by sa v súčasnosti neprimerane veľká bratislavská dominancia. Súťažiace subjekty by museli ponúknuť ľuďom do regiónov viac lídrov než je tomu dnes, a niesť po celé štyri roky pri výkone mandátov aj silnejšiu regionálnu zodpovednosť.

Rozdelenie Slovenska na osem (alebo viac) volebných obvodov je jedným z najúčinnejších systémových nástrojov na zastavenie a zvrátenie súćasného trendu prehlbovania regionálnych rozdielov a rastúcej frustrácie občanov z nedostatku vplyvu na reálnu politiku."

Čítajte viac: https://komentare.sme.sk/c/20508777/slo ... volby.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 14. Apr 2017 19:27

DrX napísal:Figel bol rozumny minister dopravy.

Rozumel úlohám ministerstva rovnako ako jeho predchodcovia aj nasledovníci :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 14. Apr 2017 21:07

povedzme ze nenechal tolko rozkradnut ako jeho predchodcovia aj nasledovníci.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 14. Apr 2017 21:22

Aj ked vyslovene nemam rad KDH a tym duplom uspavaca hadov figela, a neviem kto mu to nakukal, ale nechat expirovat PPP1 a PPP3 bol asi navacsi pocin a prinos pre dalsi rozvoj slovenska od jeho zalozenia. Usetrili sa sialene peniaze a navyse mal vyslovene gule rozbehnut cez tender visnove.

Fakt skoda ze tak skoro dosli zase ficovci. Skoda ze miki si kvoli svojej spupnosti s miklosom nevideli cez svoje ego a nechali padnut vladu. Stacilo mozno rok navyse a mohlo byt visnove v rukach skansky za mensiu cenu a najma vo vystavbe. Dost velka sanca ze by sa nestavali zbytocne a superpredrazene useky na D3 strazov - brodno , o svrcinovec - skalite nehovoriac..

Cize aj vdaka usetrenym peniazom za figela sa mozu stavat tieto superdrahe useky...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 14. Apr 2017 21:30

90-% suhlas. Tych 10% nesuhlasim, lebo vladu podla mna nechal padnut Sulik. A, bohuzial, ten je tiez riadny blavocentrista (ako vidiet aj z clanku vyssie), ktory ma stranu postavenu ciste na stadovom vodcovskom meciarovskom principe. Takze od neho urcite zmenu volebneho systemu necakam...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 14. Apr 2017 21:41

Je to uz skr politicka diskusia. Sulik sa drzal vladneho podpisaneho programu, povedal jasne stanovisko dopredu ako bude hlasovat. Bolo hlupostou radicovej, ze sa nechala vmanevrovat mikim a miklosom do spojenia hlasovania. A bol pre kopu politikov sok, ze Sulik dodrzal co povedal.

Cize to je ako zvalovat vinu na auto, ak sa niekto rozhodne ist na plny plyn proti stene a to auto ti este hlasi zastav a ty to ignorujes ,;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 14. Apr 2017 22:03

aquila napísal:Aj ked vyslovene nemam rad KDH a tym duplom uspavaca hadov figela, a neviem kto mu to nakukal, ale nechat expirovat PPP1 a PPP3 bol asi navacsi pocin a prinos pre dalsi rozvoj slovenska od jeho zalozenia. Usetrili sa sialene peniaze a navyse mal vyslovene gule rozbehnut cez tender visnove.

Škoda, že nemal gule Višňové rozbehnúť hneď ako prvý projekt. Zrejme by už ten projekt finišoval a neboli by jamy v okolí Martina. Ale to už ovplyvnili okolnosti.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.