Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 08. Apr 2019 20:54

Uplne mi vypadlo, že majú aj autobusy.
Tak určite, že busy - je to súkromník a chce zisk, na vzduch tu máme ZSSK.

Povedal by som, že do ZA, ale potom mi nedáva veľký zmysel, prečo zrovna cez Podspady - nepríde mi to najkratšie ani najbezpečnejšie. (a to ešte neberiem do úvahy závod INA v KNM)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 08. Apr 2019 21:10

Tak to by si velmi zle povedal. Tiahli tade medzi roznymi destinaciami v Polsku (sev Europe) a v juznej Europe. Proste, pre nich bola zakladom cena - teda kolko kilometrov. A ked to bolo cez Podspady napr. do Rumunska al Grecka najkratsie, isli tade. Az kym sme ich my nezacali vyhanat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 09. Apr 2019 11:47

Pán Kováčik netuší čo je základá sieť, že je už desaťročia vybudovaná... a že prezident Zväzu stavebných podnikateľov :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 11. Apr 2019 15:44

Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Apr 2019 15:48

Zaujimave ze to neplati aj v pripade R4. :o Pokial by sme aplikovali kysucky vzorec, tak uz sa stavia aj R9 :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 11. Apr 2019 15:50

No, keby si ti na severovychode dokazali vytvorit politicku stranu, tak ako Kysuce/ZAkraj SNS, mozno by bolo aj to :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 12. Apr 2019 22:14

Na Ukrajinu do Mukačeva chce posielať vlak aj RegioJet.
Čo sa týka tej bagety. Ukrajinské trate sú rozbité. ZSSK nemá dostatok dieselových rušňov aj bez tejto hlúposti, nie aby posielala na Ukrajinu dva rušne, Vraj je tam problém s otočením vlaku zostaveného z rušňa a vozňov. Čo som sa dočítal, Maďari tam posielajú IC-čko a až jeden vozeň.
Neviem, asi ZSSK má málo problémov, preto vymýšľajú...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Apr 2019 18:25

Pýtal som sa na efekt D1 na ZA/MT? Dozviem sa niečo o tom?


ved som uz napisal, ak nestacilo tak si pozri cisla nezamestnanosti na upsvar v okresoch PO kraja, snad to bude stacit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Apr 2019 15:27

toto tiez stoji za zmienku.

viewtopic.php?f=35&t=24140
Veľkým problémom hornej Nitry sú cesty. Priemerný čas dojazdu na diaľničnú sieť v regióne je jedna hodina – presnejšie 40 minút až 1 hodina 20 minút v závislosti od smeru.

toto je pre vsetkych kt. tvrdia ako netreba dialnice pre regiony. tych 40 min. mimochodom trva cesta z RS po R2 krivan rovnako ako od MI po buducu D1 pri bidovciach. z HE ci VT je to este trochu viac. a to su naozaj len "klasicke velke" okresy a nie meciarovske typu revuca, snina alebo sobrance.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Apr 2019 21:48

Pre regiony treba normalne cesty a nie dalnice. A prave I/9 trpi velkym poctom obcii. (ako som uz spominal v inom threade, treba zacat investovat do jednotiek)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Apr 2019 07:55

si to pleties, I/9 od PD po D1 sa ide cez stred dolnych vestenic a to je cca. vsetko. same obce su na I/64.

to je sice pravda ze treba investovat do jednotiek, v tomto pripade tam obycajna jednotka 1+1 uz casom nebude stacit. bud bude treba RC alebo rozsirovanie cesty, a mozno by bolo dobre rozhodnut sa ze ktory smer je pre nich perspektivnejsi ci TN alebo NR.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod lostrail » 23. Apr 2019 13:43

Aj taka jednotka v usporiadani 2+2 by tam bohate stacila. Samozrejme idealne bez urovnovych krizeni a vedena mimo obci. Ked sa to stavia ako jedna cesta a nie dve samostatne (pripad dialnice), je to lacnejsie. U nas sa take cesty prakticky nestavaju, comu davam za vinu rozdelenie NDS a SSC, pricom SSC je dlhodobo podvyzivena a NDS pochopitelne nema motivaciu stavat jednotky. Cesi maju take cesty na mnohych miestach a je to super. Ja viem u nas akurat o ceste Presov - Kapusany, ked naschval opomeniem tie, ktore boli stavane ako dve samostatne cesty a tiez vylucim useky cez obce (Poprad - Velka Lomnica, Novaky - Prievidza, ci cesta DRUhej triedy medzi BA a Pezinkom, cez obce napr. Jalovec - Raztocno).
Namiesto toho sa stavaju polovicne profily dialnic, co uplne zabija celu myslienku.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Sentilj » 23. Apr 2019 17:24

devil napísal:si to pleties, I/9 od PD po D1 sa ide cez stred dolnych vestenic a to je cca. vsetko. same obce su na I/64.

Yoggy zjavne myslel Raztocno, Chrenovec, Jalovec a Handlovu v smere PD - ZH co je najkratsia cesta (33km) k suvislej Rke pri Lovcici.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod DrX » 04. Máj 2019 15:16

No a presne kvoli tejto zadubenosti ste zatial dostali najvyssiu nezamestnanost, najnizsie platy, ziadne napojenie na BA alebo europsku dialnicnu siet, ziadne velke investicie, a najviac ludi odchadzajuci z regionu. Ale hlavne pozaduj siroke dialnice a 20 tunelov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Yoggy52 » 04. Máj 2019 18:24

Toto forum sa fakt zmenilo na uplnu zumpu :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 05. Máj 2019 10:31

praveze to su fakty. ked si niekto mysli ze druha rura braniska alebo plne profily SO PO oproti polovicnym prinesu citelne zlepsenie v doprave tak je mimo. ak si mysli ze prinesu aj ekonomicky rozvoj tak je mimo uplne. a suvisla R4 po komarnik je taka ista prehnana poziadavka ako suvisla R2 cez gemer alebo suvisla R3.

mozno by bolo dobre dat hlasovanie ktore R alebo casti by sa mohli zrusit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 05. Máj 2019 14:25

R5 by bola s obrovským náskokom prvá :lol:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 05. Máj 2019 15:36

a potom R7 :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 06. Máj 2019 11:33

devil napísal:praveze to su fakty. ked si niekto mysli ze druha rura braniska alebo plne profily SO PO oproti polovicnym prinesu citelne zlepsenie v doprave tak je mimo. ak si mysli ze prinesu aj ekonomicky rozvoj tak je mimo uplne. a suvisla R4 po komarnik je taka ista prehnana poziadavka ako suvisla R2 cez gemer alebo suvisla R3.

mozno by bolo dobre dat hlasovanie ktore R alebo casti by sa mohli zrusit.


Jedine co by prinieslo zlepsenie v doprave je dosledne prepocitavanie hodinovych kapacit vsetkych ciest a ich uzkych hrdiel.
Nepotrebujeme siroke cesty, potrebujeme neblokovane pruhy.
Nazorny priklad, za miliony sa spravi krizovatka Triblavina a plan je pripojit ju na Staru Senecku semaforom, co obmedzi premavku na Starej Seneckej aj na Triblavinu na zhruba 400aut/h.
Jeden pruh znesie do 2500aut/h. Cez semafor prejde do 400aut/h. Hocijaky prechod pre chodcov vie obmedzit premavku na 900aut/h. Rovnako ako kruhovy objazd.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 06. Máj 2019 12:36

MÚK Triblavina je určená pre Starland. To že je tam nejaké dočasné napojenie na I/61 je preto, aby štát vedel preukázať verejný záujem.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 10. Máj 2019 07:59

viewtopic.php?f=35&t=24168
prečo nešli na východ? diaľnicu nutne nepotrebujú.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 10. Máj 2019 08:20

Porsche má blízko v Dubnici aj výrobu foriem, plus strojárska tradícia, univerzita v Trenčíne a rozhodnutie je jasné. Blízkosť VW a ďalších automotive centier tiež rozhoduje.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 10. Máj 2019 08:33

čakám čo napíše doktor. ten príspevok si nechám zobraziť
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Máj 2019 09:05

prečo nešli na východ? diaľnicu nutne nepotrebujú.


a preco nesli na liptov, kysuce ci turiec ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 10. Máj 2019 09:10

devil napísal:a preco nesli na liptov

Načo by posielali kamióny do kolóny pred RK
devil napísal:kysuce

pred CA a KNM
devil napísal:turiec

či pod Strečno?
+
fh napísal:Porsche má blízko v Dubnici aj výrobu foriem, plus strojárska tradícia, univerzita v Trenčíne a rozhodnutie je jasné. Blízkosť VW a ďalších automotive centier tiež rozhoduje.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.