Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 12. Júl 2017 14:33

Ak by si cital, tak by si vedel, ze ja som bol vzdy primarne za povrchovy variant cez Silicu, cca tam, kde je aktualna cesta. Akurat zostupit by sa muselo v nejkom zareze alebo velkych mostoch smerom k Plesivcu. Kazdopadne by to na KE-BA usetrilo este nejakych 10km a bolo by to urcite lacnejsie (a rovnaky zasah do prirody ako povrchova Soroska, kedze aj ta je vylucena z NP len kvoli tomu, ze je tam cesta). Ale aj to je jedno: Soroska sa urcite presadi ako tunel, ktory sa do cca 2025 aj zacne stavat. Som kludne sa ochotny stavit o co ches.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod juancarlos » 12. Júl 2017 14:43

Mám takú otázočku, Boli úseky Zvolen-Pstruša a Pstruša-Kriváň najhoršie na starej ceste zo Zvolena do Košíc?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 12. Júl 2017 14:56

aquila,, nechcel som vsade pisat,, ale toto mi neda,, ty fakt porovnavas rovnu cestu s mozno jednym mostkom vs cestu s vela mostami a najvyssim mostom v strednej EU + tunelom? toto je tazka schizaaaaa
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 12. Júl 2017 15:50

Podaktorým tu z fóra, (myslím, že nemusím menovať) budú dnes asi robiť dvojitý bypass...
To bolo rečí tu na fóre, že treba všetky úseky posúdiť hodnotou za peniaze. Nuž ako sa hovorí, karma je zdarma. Ak niečo človek veľmi chce, tak sa mu to splní.


Prajem príjemný prejazd 4-prudovou jednotkou so 110 hore Soroškou.


no tak zase niekto necita poriadne....niektori nemali problem prijat hoci aj 17,5m takze by nemali problem prijat ani rozsirenie I/16. akurat som sa zasmial na slove "pripadny" obchvat mytnej pricom nespominali lovinobanu - cize som zvedavy ako sa budu hodnotit kysucke useky kde takych dedin kde cesta ide popri par domoch je x. vzhladom na jestvujucu sirku 11,5 oproti 9,5 na I/16 bude snad tiez odporucane rozsirenie. este by ma zaujimalo ako sa vysporiadaju s chranenym krivanskym potokom, kt. je miestami par metrov od cesty. vlastne by som si to hodnotenie rad precital ale nie je to tam, aspon som to nenasiel. krivan-mytna sa vraj robi projekt takze existuju vobec relevantne podklady ?

co je nezmysel je aplikovat hodnotu za peniaze na BODOVE ZAVADY (pripad soroska). vyriesena bodova zavada nemoze generovat novu intenzitu ako suvisla dialnica, aspon nie relevantnu, potom im to samozrejme nemoze vychadzat. to by sa pred x rokmi nemohlo postavit branisko, tiez tam neboli dostatocne intenzity ani vela rokov po odovzdani. ale bola tam okazzite vyrazna uspora casu.

Mám takú otázočku, Boli úseky Zvolen-Pstruša a Pstruša-Kriváň najhoršie na starej ceste zo Zvolena do Košíc?


podla toho co povazujes za problem. ciste podla priemernej rychlosti jednoznacne ano.

aquila,, nechcel som vsade pisat,, ale toto mi neda,, ty fakt porovnavas rovnu cestu s mozno jednym mostkom vs cestu s vela mostami a najvyssim mostom v strednej EU + tunelom? toto je tazka schizaaaaa


za seba napisem len tolko ze porovnavat sa da EFEKT dialnice a beznej cesty, preco nie ? o tom to cele je. len na Sk sa to nerobi lebo by sa zistilo ze vela D/RC ak nie vacsina teraz ani vela rokov dopredu netreba. mame vela dialnic ktore nie su vytazene ani na 50%, co je asi intenzita povazskej D1. potom este R1 resp. jej cast s tym ze tam bol najvyssi narast a samozrejme D okolo BA. a potom tu mame useky s 10-15.000 intenzitami, to su najdrahsie dialnice. preto pisem ze pri D26,5 min. 20.000 intenzita v prvom roku a RC len tam kde preukazatelne nestiha sucasna cesta ani po vyrieseni zavad prip. kde je sustava zavad za sebou. inac prelozky/poloprofily...cize mne zatial vychdza najefektivnejsia stavba R1 a najneefektivnejsia D3.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 12. Júl 2017 17:26

sakra,, devil,, a podobni,, usek D3 sa nestaval lebo bol ten najsuper najdolezitejsi,, to nikto netvrdi,, aj ked vzdy budeme tvrdit, ze tu priblemy su,, proste BOL PRIPRAVENY = STAVAL SA.. zmierte sa s tym..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 12. Júl 2017 18:03

Mawerick81:
suhalsim s tym ze sa ma stavat to co je nachystane.. ale ja mam pocit ze sa chystaju resp uprednostnuju len useky D3 a okolia BA, na zbytok juh BB kraja resp KE sa zvysoka...
Ak par jedincov z hodnoty za peniaze napise ze je zbytocne pokracovat s R2, pre NDS to znamena ,,zazimovat R2,, a presunut peniaze na pripravu vystavby a vykupy atd na druhu stranu SVK, cize ZASA SA NIC NEPOSTAVI lebo ak nahodou najdu peniaze nic nebude pripravene na dane uzemie.
A ak sa za 15r OSVIETENSTVO predsa len rozhodne ze uz je cas, tak vsetky dane veci ako EIA, IGP a co ja viem este bude zastarale a pojde sa nanovo... a zasa nic nebude..
Fakt nechapem preco sa nemoze stavat aspon v pomere 3:1 stred alebo vychod SVK..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod aquila » 12. Júl 2017 18:51

juancarlos napísal:No prečítal som si to ešte raz, ale OK, asi neviem čítať medzi riadkami. Vidim však, že s Tebou sa nedá. Aj keby sme boli vo vlákne, ktoré by bolo o Route 66 v USA, aj tam by si zamontoval do každého príspevku D3. Porovnávať D3 Sv-Sk s malým obchvatom Čadce..... Ak si už niečo chcel porovnávať tak malý obchvat Čadce vz. veľký obchvat Čadce (D3). Takto môžeš porovnávať aj D4 s rekonštrukciou Jaskovho radu. A uznaj, toto už je na smiech.


da sa to porovnavat, presne na to tu je CBA a value for money, IRR, NPV a kvantum inych moznosti ako porovnat useky.

a uprimne ked sme uz pri tom jaskovom rade vs. D4, tak ano bratislave by radovo viacej pomohla severna tangenta (aka prelozka jaskovho radu) ako D4, pricom prinos by bol lepsi, lebo na takej sancovej a prilahlych uliciach by mohli byt vytvorene BUS pruhy

Mawerick81 napísal:sakra,, devil,, a podobni,, usek D3 sa nestaval lebo bol ten najsuper najdolezitejsi,, to nikto netvrdi,, aj ked vzdy budeme tvrdit, ze tu priblemy su,, proste BOL PRIPRAVENY = STAVAL SA.. zmierte sa s tym..


Boli pripravene aj ine useky a nestavali sa. Plus naco sa pripravovali zbytocne useky?

Lebo choma zo ziliny.

A zaujimava, ze sa mame zmierit ze sa stavali nepotrebne a predrazene useky. Hm tak ty sa zmier ze bude sa stat v radoli a brodne , lebo nie su peniaze ;) a zbytocne sa nerozculuj v danych temach, deal?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod i15 » 12. Júl 2017 21:10

V článku sa spomínajú len úseky Kriváň - Lovinobaňa a Soroška. Čo sa týka úseku Kriváň - Lovinobaňa, objavili teplú vodu, lebo aj aktualizovaná EIA počíta s využitím súčasnej cesty. A Soroška? Ak chce niekto naozaj kopať zárezy v národnom parku Slovenský Kras, tak verím, že sa cesta rozšíri rovno na 4 pruhy. Lebo poškodiť národný park za niekoľko miliónov EUR a naďalej sa vliecť dolu kopcom za kamiónom 40-tkou nie je veľmi rozumné riešenie
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod ANDi » 12. Júl 2017 21:39

juancarlos napísal:Mám takú otázočku, Boli úseky Zvolen-Pstruša a Pstruša-Kriváň najhoršie na starej ceste zo Zvolena do Košíc?

Tak boli tam asi najvyssie intenzity, s vynimkou Kosic, kde ale vlastne pseudo RC s urovnovymi krizovatkami je. Poriesila sa bodova zavada vo Viglasi (ostra zakruta pod zamkom, kde boli casto nehody), otravne dlhe 50-ky v Krivani a ZV Slatine, (resp. ZV Slatina a Viglas spolu, bo tieto obce su kusok od seba). Ale uz par rokov boli problemy vo ZV Slatine a najma v DT dostat sa na hlavnu cestu z vedlajsej, aj ked to sa dalo riesit aj jednoduchsie, dostatocne velkym KO, MUK. Kvalita cesty taka bezna slovenska, kde tu vytlky, ale inac pohoda.

Casovo tieto dva nove useky usetria slusne a najma obyvatelia obci a Detvy si oddychnu. A bolo by to este lepsie, keby na jednom aj druhom konci neboli nove bodove zavady, novy KO na privadzaci pri ZV Slatine je malicky a v Krivani sa tiez chodi cez novy maly KO (ale aspon je v obci a nie uprostred pola), tam by tiez bolo ovela lepsie keby sa to este potiahlo o cca 1,5 km a napojilo az za Krivanom niekde na to stupanie 2+1.

Uz som to tu spominal, ze pre mna je medzi ZV a KE najhorsi usek medzi Batkou a Figou (cas 8:20 https://www.youtube.com/watch?v=Y-8ioeA-YuI), to je nebezpecna dokrutena uzka cesta v dezolatnom stave, nechapem ako to moze splnat parametre I. triedy a ze sa to uz davno neopravilo. Ani Soroska mi nejak extra nevadi, aj ked chapem, ze v zime to moze byt vacsi problem. Ale keby medzi RS a Tornalou bola aspon poriadna prelozka cesty I. triedy, tak je juzna trasa je ovela vacsia pohoda.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 12. Júl 2017 22:23

stanovisko Útvaru Hodnoty za peniaze je možno len taký zastierací manéver alebo politický boj:
a) chcú naštvať ľudí, aby sa zdvihla vlna protestov aj na juhu a ľahšie sa dôvodňovalo uvoľnenie brzdy (čím väčší balík peňazí pôjde na cesty tým vyššie ceny a väčšie provízie)
b) smer nechce aby si most uvaril polievočku na R2
c) konečne reflektujeme na čo ekonomicky máme?

Po 25 rokoch sa vraciame ku socialistíckému rámcu a ideme budovať jednotky 2+2. Je to smutné pretože za tých 25 rokov sme mohli mať na viacerých miestach už dnes 2+2, nemali by ste veľké oči ako nová cesta D3 a všetky Rky. Určite nie je možné počítať že na jednotke 2+2 bude MPR 110km/h nakoľko na viacerých miestach nebude existovať paralelná cesta. Jediná výhoda jednotiek 2+2 bude že budú bezplatné... do doby než sa spoplatnia aj ostatné cesty.

@juancarlos, v nedeľu som vyšiel na Sorošku 90tkou... síce to bolo o šťastí ale dalo sa ísť aj 110, až na tú jednu zákrutu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod zoom » 13. Júl 2017 09:09

@Andi z tvojho videa vidno, že tam pred dvoma rokmi prebiehala celkom rozsiahala reko...vidno aj rozširovanie krajnice okolo 11min (alebo iba spevnenie?). Tebou spomínaný úsek je ešte C9,5 a tie dalšie sa menili na C11,5 alebo už predtým boli? Inak skvele video, nechodíš tým smerom?
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod fh » 13. Júl 2017 10:44

Vlados napísal:stanovisko Útvaru Hodnoty za peniaze je možno len taký zastierací manéver alebo politický boj:
a) chcú naštvať ľudí, aby sa zdvihla vlna protestov aj na juhu a ľahšie sa dôvodňovalo uvoľnenie brzdy (čím väčší balík peňazí pôjde na cesty tým vyššie ceny a väčšie provízie)
b) smer nechce aby si most uvaril polievočku na R2
c) konečne reflektujeme na čo ekonomicky máme?



Problém výstavby diaľnic je v tom že je je to celé spolitizované. Ja Hodnotu za peniaze ešte nepodozrievam že ide podľa politickej objednávky, ak by tak bolo tak je to zlé.
Lenže tu sú spolitizované aj takzvané nezávislé neziskovky, napríklad Ineko s Kovalčíkom ako filiálka SAS a ďalšie nezávislo sa tváriace organizácie z ktorých ľudia pri výhre tej svojej strany zrazu lezú do vlády a na ministerstvá a keď sú ich strany v opozícii tak sa tvária hrozne odborne a nezávislo :mrgreen:
Normálny odpolitizovaný útvar s nezávislimi odborníkmi, ktorí nežijú od jedných voľbám k druhým tu nemáme.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zoom » 13. Júl 2017 11:59

fh, tu aj na ssc možeš vidieť emocie a tužbu ludi viesť dialnicu práve ich regionom a ked to preženiem tak aj s muk rovno na vedlajšiu ulicu ich domu. Keby to tak nebolo, politici by nepchali dialnice do svojich programov a nebolo by to tak spolitizované.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 13. Júl 2017 12:07

Aký národ, takí politici :D
Nepochybujem o tom čo si napísal.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 14. Júl 2017 14:23

Nerozumiem prečo NDS a SSC razí cestu diaľnica alebo nič. V iných krajinách je plno RC ktoré vznikli rozšírením exist. ciest.
Projekty a systém rozširovania siete je absolútne nekreatívny. Postupný improvement ciest by bol na osoh všetkým...
Je dobré mať víziu tu bude R-ka tu to dlhodobo plánujeme, ale vylepšeniami cesty alebo novými úsekmi v tuneloch.

Napr. Turiecka R3 od Rakova po TR totálna najzbytočnejšia príprava novej stavby a projekt, keď by stačil druhý dvojpruh na 1/65. Ostatná sieť by bezproblémov vykryla lokálku.
Naposledy upravil Lorenc dňa 14. Júl 2017 14:31, celkovo upravené 1 krát.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 14. Júl 2017 14:30

V prvom rade na Slovensku platí nezmyselná myšlienka paralelnej cesty 1. triedy. Je to naozaj hlúposť mať 2 ťahy pre NA vedľa seba. Veľmi sa mi páči česká koncepcia, keď nadradenú infraštruktúru tvoria D a cesty 1. triedy. Tam kde sa využije cesta 1. triedy na prestavbu na D, ale doplnia cestu nižšej kategórie pre regionálnu dopravu a paralelnú starú 1ku preradia na regionálnu cestu 2. triedy.

Takže by sa mohli vo väčšom využívať rozšírenie na D/R 2+2 a v mieste kde to je nutné doplniť 2ku, ktorá by bola určite lacnejšia ako 1ka dimenzovaná na ťažkú dopravu.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 14. Júl 2017 17:19

Lorenc napísal:Nerozumiem prečo NDS a SSC razí cestu diaľnica alebo nič. V iných krajinách je plno RC ktoré vznikli rozšírením exist. ciest.
Projekty a systém rozširovania siete je absolútne nekreatívny. Postupný improvement ciest by bol na osoh všetkým...
Je dobré mať víziu tu bude R-ka tu to dlhodobo plánujeme, ale vylepšeniami cesty alebo novými úsekmi v tuneloch.

Napr. Turiecka R3 od Rakova po TR totálna najzbytočnejšia príprava novej stavby a projekt, keď by stačil druhý dvojpruh na 1/65. Ostatná sieť by bezproblémov vykryla lokálku.


netreba ani druhý dvojpruh (a dlho nebude treba). stačí dať do poriadku I/65, vyriešiť križovatky a prieťah Diviakmi.. radšej nech idú zdroje na rekonštrukciu Kremnických baní a na R3 obchvat MT
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 15. Júl 2017 15:15

milan_KM napísal:V prvom rade na Slovensku platí nezmyselná myšlienka paralelnej cesty 1. triedy. Je to naozaj hlúposť mať 2 ťahy pre NA vedľa seba. Veľmi sa mi páči česká koncepcia, keď nadradenú infraštruktúru tvoria D a cesty 1. triedy. Tam kde sa využije cesta 1. triedy na prestavbu na D, ale doplnia cestu nižšej kategórie pre regionálnu dopravu a paralelnú starú 1ku preradia na regionálnu cestu 2. triedy.

Takže by sa mohli vo väčšom využívať rozšírenie na D/R 2+2 a v mieste kde to je nutné doplniť 2ku, ktorá by bola určite lacnejšia ako 1ka dimenzovaná na ťažkú dopravu.


presne tak to maju poliaci :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zoom » 15. Júl 2017 17:35

milan_KM napísal:V prvom rade na Slovensku platí nezmyselná myšlienka paralelnej cesty 1. triedy. Je to naozaj hlúposť mať 2 ťahy pre NA vedľa seba. Veľmi sa mi páči česká koncepcia, keď nadradenú infraštruktúru tvoria D a cesty 1. triedy. Tam kde sa využije cesta 1. triedy na prestavbu na D, ale doplnia cestu nižšej kategórie pre regionálnu dopravu a paralelnú starú 1ku preradia na regionálnu cestu 2. triedy.

Takže by sa mohli vo väčšom využívať rozšírenie na D/R 2+2 a v mieste kde to je nutné doplniť 2ku, ktorá by bola určite lacnejšia ako 1ka dimenzovaná na ťažkú dopravu.

R1 pri Žarnovici sa tak stavala, paralelka je dnes dvojka. Nemáme všade jednotky pozdl rc/d. Pri dialniciach by som nepolavil ako češi v ich parametroch, diskutuje sa už niekolko rokov o zvyšení MPR na niektorých úsekoch, výkon aut ide dopredu, čas strávený cestovaním sa berie ako strata na HDP, na životnej úrovni. Práveže by som povedal, že dopravný inšpektori spia a poriadne, úseky kde sa predbiehať nedá nechávaju s prerušovanou, inde naopak. Cesty lemujú stromy, rad stromov (čo služilo vraj v zime ako prostriedok zvýraznenia cesty, čo teraz na jednotkách určite nie je treba) a je to nebezpečné aj pri nižších rychlostiach. Treba viac dbať na kvalitu ciest, rc a d, nie z nej polavovať len preto že niekto nevie čo so sebou a využíva príležitosť volebného obdobie pri verejnom obstaravaní.
Za mna určite nie, neísť dolu s kvalitou, ani D4 s počtom muk nebude pre mna dialnica. Otázkou možno je čo sa týka podlažia jednotky a dvojky, kedže to spomínaš pri NA, ale pri tej chabej kontrole preťažených kamionov v dnešnej dobe by som asi ani tu nepolavil radšej.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 15. Júl 2017 18:24

este to ze by bola paralelna cesta bud Itr. alebo II trieda, nemam problem.
alebo napr. ako maju poliaci ze maju na S cestach 120 km/h a na I.tr 2+2 100 km/h zavedene plosne tak by sa to dalo teoreticky aplikovat na SK a tym padom by sa zrusila cela R3, R4,R7 a v podstate by sa mohla aj R2. a miesto toho by bola 2+2 so 100 km/h. a ku tomu by sa takto dalo robit aj predlzenie R1 ako 2+2 aj cesta na brezno.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zoom » 15. Júl 2017 20:32

maxx, R3 je iba preložka jednotky, vlastne to všetky tie rky v polprofiloch ktorých plný je v dohladnej dobe vylúčený (mosty, zárezy či tunely sa robia na polprofil)
Ked sa ideme hráť s parametrami, tak dajme 2+2 Pezinok-BA, Prešov Kapušany alebo na zemplíne a dalšie rovno preklasifikovať na rky...poliaci maju často na tých cestách aj urovnové križovatky a o uhle zákrut nehovorím.
V podstate ked prechádzam starými usekmi R1 bez odstavných s obmedzeniami kvôli uhle zákrut, tak to je trochu vylepšené riešenie toho čo uvádzaš :) akurát že u nás nie je plošne znížena mpr
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 15. Júl 2017 21:25

vsak ja netrvrdim aby sme mali vsade MUK, Rky su riesene cez MUK, takto by mohli byt cesty s menej luxusnymi parametrami na 2+2 v menej frekventovanymi krizovatkami ako urovnovymi a nizsou MPR ako na R cestach. ked clovek ide po I/59 tak rozhodne si netrufa predbiehat. 2+2 so 100 km/h by bola parada. mna neblokuju kamiony a 60tkari, nemusim sa bat ze ma zvalcuje kamion co ide oproti. na druhu stranu sa to da riesit ovela lacnejsie ako Rka v 2+2 a nie tak o moc drahsie ako R 1+1. pricom by sa niektore veci dali riesit tak ze sa najprv spravi obchvat 1+1 a potom ked sa spravia ine dolezite useky tak sa cesta rozsisi na 2+2 a aj tak to bude cele stat menej ako R lebo I.tr nemusi byt 24,5 moze byt v parameti 22,5/80 alebo 17,5/80 vacsie pripustne sklony, prudsie zakruty, vsetko to setri peniaze. ak by vdaka tomu bola napr orava vysiesena o 5 rokov skor tak ja by som do toho siel.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod zoom » 15. Júl 2017 21:44

2+2 so 100 km/h na Orave? Kde presne a hlavne načo? Bolo by to pekné ale zbytočné nie? Na I/59 je najväčší problem za mna zver, ale to by som chcel velký luxus na preložku v podobe R3 ekodukty. To uznám. Okrem toho by som to nazval od Vyšného Kubína privádzačom.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 16. Júl 2017 13:25

no predsa na I/59 cast cesty sa da vyuzit, cast by sa zrobila prelozka, a obchvaty obci. vacsina krizovatiek by mohla byt aj urovnova, MUK by stacila s I/78
naco? no na to ze teraz ide cesta 7,5 s dvoma obmedzeniami na 40 km/h ide tadial kopa kamionov a kazdu stredu a sobotu tona ludi bud na trhy do PL alebo na SK za oddychom. nato. nebolo by to zbytocne, najprv by sa stavalo 1+1 obchvaty obci tak aby sa co najviac v extravilane vyuzila existujuca cesta. a viac vyuzivane useky od TS po podbiel by boli ako 2+2. zbytocne nie. za menej prachov ako R3 ano.
problemom je zver ale tak za ten cas co jazdim som stretol viac debilov za volantom a kamionov ako srniek a lisok.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Peter_CA » 16. Júl 2017 21:50

milan_KM napísal:paralelnú starú 1ku preradia na regionálnu cestu 2. triedy.


Nie je to síce rovno diaľnica, ale v tomto smere bola trochu extrémna prestavba I/11 od hranice. Po dokončení obchvatu Mostov sa stará trasa preradila rovno na cestu III. triedy (III/01152), čím získali jednu z najširších "trojok" v republike :lol:
Neskôr to asi niekoho trklo a dnes je z tohto úseku II/474 (presný dátum zmeny si nespomeniem, ale odhadujem to na otvorenie obchvatu Jablunkova).
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 41 hostí.