Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Máj 2020 18:53

na gemeri o nieco viac a to na priblizne 2 nasobnom uzemi. cize dostupnost je logicky horsia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 24. Máj 2020 20:29

Mawerick81 napísal:Musis pocitat s celou oravou,, Dolnym Kubinom sa Orava nekonci.. na Orave zije 135 000ludi,, len pre info


Nuz neviem potom ako k tomu dojde ,,Dolny Zemplin tj. Michalovce, Trebisov, Sobrance ,, kde je cca 240 000ludi.. :) a s ,,Hornym Zemplinom,, 205 000 kt o neakej D/RC mozu dalsich 20r len snivat... to len tak na margo :)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 24. Máj 2020 21:57

devil napísal:porovnaval som dolny kubin a rimavsku sobotu ak si si nevsimol.


a prečo si porovnával Dk a RS??. či Ti to najlepšie pasuje. Prečo si nedal RS ZV, ale RS BB, ?? lepšie to vyhovuje Tvojím táraninam??: Keď akokoľvek porovnávaš doćhádzku z oravy do ZA, tak po dialnici jednoducho nejdeš, lebo každý sa strečnu radšej, hlavne v špičkách vyhne. Čiže zasa , len veľmi šikovne zmanipulované Tvoje "argumenty".
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 24. Máj 2020 22:09

devil, a na tento argument čo povieš, za dva roky má RS dostupnosť k dialnici za 25´ https://www.google.sk/maps/dir/Rimavska ... !3e0?hl=sk :-) a to na rozdiel od oravy , tých 25´, na pohodlnej a rovnej ceste v celku slušných parametroch, s porovaním na orave = nebe a dudy. https://www.google.sk/maps/@49.2659372, ... 6656?hl=sk ešte potrebuješ neaký argument, napr hustota dopravy, na tychto cestách a okolo RS,
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 24. Máj 2020 22:16

Porovnávať dojazd 53/61 so 108km? Devil ukázal že z Gemera má podstatne vyššiu priemernú rýchlosť ako z Oravy a to je bez plnoprofilovej R2, ktorá tie časy ešte viac zlepší.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Máj 2020 07:17

a prečo si porovnával Dk a RS??. či Ti to najlepšie pasuje. Prečo si nedal RS ZV, ale RS BB, ?? lepšie to vyhovuje Tvojím táraninam??: Keď akokoľvek porovnávaš doćhádzku z oravy do ZA, tak po dialnici jednoducho nejdeš, lebo každý sa strečnu radšej, hlavne v špičkách vyhne. Čiže zasa , len veľmi šikovne zmanipulované Tvoje "argumenty".
ale no, maj uz v sebe stipku sudnosti a logiky. nemozes porovnavat krivan (dedinu ! ) ci detvu so ZA. takze dostupnost ZA vs. BB a MT vs. ZV. v oboch pripadoch vyhrava DK a celkovo orava oproti gemeru. to je holy fakt.

Porovnávať dojazd 53/61 so 108km? Devil ukázal že z Gemera má podstatne vyššiu priemernú rýchlosť ako z Oravy a to je bez plnoprofilovej R2, ktorá tie časy ešte viac zlepší.
ked dochadzas zaujima ta priemerna rychlost alebo o desiatky minut skorsi dojazd. orava je blizsia k ZA ako gemer k BB. to proste neprekrutis darmo nadrziavas ziline.

Nuz neviem potom ako k tomu dojde ,,Dolny Zemplin tj. Michalovce, Trebisov, Sobrance ,, kde je cca 240 000ludi.. :) a s ,,Hornym Zemplinom,, 205 000 kt o neakej D/RC mozu dalsich 20r len snivat... to len tak na margo :)
presne, to uz je iny level, ale ma smolu lebo treba riesit D/RC do kazdej "vyznamnej" dolinky okolo ZA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 25. Máj 2020 08:48

Pozri sa devil, súdnosti mám dosť, na rozdiel od Teba, ešte začni rozprávať o inteligencii, alebo o zrkadle v ktorom vidíš ko ko ta.......... a podobne hlášky, ktoré využívaš, keď Ti dochádzajú argumenty. Keď máš robotu, tak rozdiel v dochádzaní 10-15´nehrá rolu, vstaneš o 15´skôr a vyriešené. Ľudia, čo konkrétne dochádzajú do KII, tak cestujú aj viac ako hodinu, lebo ích zváža autobus, ktorý chodí, a zastavuje pri každej vrbe. Proste keď chcem pracovať, tak mi nemôže vadiť dlhšia dochádzka. Všetko je to o ľudoch. Skús sa preisť po oravských dedinách, skoro v každej, na družstve majú neakú výrobu. Špičkové NC stroje a zrejme by si sa divil, aké veci vyrábajú s akou veľkou pridanou hodnotou. A všetko sú to miestny kapitál žiadný investory zo zahraničia, zamestná 15-20 ľudí a fungujú, ale nesedia na riti a čakajú na zárakv v podobe dialnice, ktorá v princípe nič nevyrieši. Takéto prevádzky na gemery, tiež poznám, ale môžem ich spočítať na prstoch jednej ruky.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 25. Máj 2020 10:10

Pacho. ale vtomto ma Devil pravdu,porovnavas neporovnatelne /mesta+mestecka/... fakt je vsak aj ten ze vsade najde neakych drobnych podnikatelov kde nieco vyrabaju, a vsak to nenahradza neakeho velkeho investora kt na seba naviaze navyse neakych +1000 zamestnancov.


Dalsia vec je ze nepovazujem za normalne vystahovanie sa celych tisicok ludi z jedneho regionu, lebo tam nie je nic na robote... ci vsetci sa mame vystahovat do okolia Ba ??
Paneboze ved tak sa cestuje vsade ak cestujes s ,,LOKALNYM DOPRAVcOm,, stoji sa v kazdej dedine 2x tak je to od nepamati, tak dokonca funguje aj MHD a tiez to 3/4 hodiny ak sa chces dostat z jedneho konca mesta na druhy :)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Máj 2020 10:26

Ľudia, čo konkrétne dochádzajú do KII, tak cestujú aj viac ako hodinu, lebo ích zváža autobus, ktorý chodí, a zastavuje pri každej vrbe.
https://www.kia.sk/zamestnanci/autobusova-doprava
presne tak, tu je podrobny rozpis. KIA vozi ludi z velmi sirokeho okolia. povazie, kysuce, turiec, orava, liptov. takmer 30 :!: liniek/spojov. to su stovky ludi denne. k tomu mobis atd. sucany/martin este blizsie. to su urcite dalsie stovky.

z trstenej sa ide az 2 hodiny to je vyse 80 km. to je vzdialenost ZV-RS. a RS je len zaciatok gemera, dochadzanie z dalsich dedin a miest by nebolo 10-15 minut navyse ale aj desiatky min. az hodina navyse. to je akokeby si chcel vozit ludi do ziliny z popradu a okolia. :lol: nepredstavitelne.

Skús sa preisť po oravských dedinách, skoro v každej, na družstve majú neakú výrobu. Špičkové NC stroje a zrejme by si sa divil, aké veci vyrábajú s akou veľkou pridanou hodnotou. A všetko sú to miestny kapitál žiadný investory zo zahraničia, zamestná 15-20 ľudí a fungujú, ale nesedia na riti a čakajú na zárakv v podobe dialnice, ktorá v princípe nič nevyrieši. Takéto prevádzky na gemery, tiež poznám, ale môžem ich spočítať na prstoch jednej ruky.
no jasne vyrabaju hotove zazraky.... tych par ludi na druzstvach nic neriesi. to je o tvojom sposobe myslenia (namyslenosti ??) ze si myslis ze neviem urobit par klikov a najst si vzdialenosti alebo udaje o firmach. tie tvoje male firmy mozno su ale najvacsi zamestnavatel je tak ci tak panasonic. a take nieco mas aj v RS. rozdiel je ze okolo RS nemas fabriky s stovkami/tisickami ludi.

inac sme to tu pocitali, ale klasicky prejde cas a znovu pridete a vytahujete argumenty ktore uz boli davno vyvratene.
http://kmi2.uniza.sk/wp-content/uploads ... pa-web.jpg
podla statistiky upsvar ekonomicky aktivne obyvatelstvo je 300-350k v kraji (BB, ZA), cize 1 percento je 3-3,5k. cize 3 percentny rozdiel (5,2 vs. 2,2) je prakticky do 10.000 pracovnych miest navyse v ZA kraji. cize s porovnatelnym poctom prace v automotive by bola porovnatelna nezamestnanost.

a ako spominal DrX je tam vidiet ako uz aj pred jaguarom boli investicie pri R1, dokonca aj pri LV (tie bodky su trochu posunute dalej).
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 25. Máj 2020 11:40

devil napísal:
Porovnávať dojazd 53/61 so 108km? Devil ukázal že z Gemera má podstatne vyššiu priemernú rýchlosť ako z Oravy a to je bez plnoprofilovej R2, ktorá tie časy ešte viac zlepší.
ked dochadzas zaujima ta priemerna rychlost alebo o desiatky minut skorsi dojazd. orava je blizsia k ZA ako gemer k BB. to proste neprekrutis darmo nadrziavas ziline.

Priemerná rýchlosť nemá dopad na čas dojazdu? Ak by nemala, tak prečo tu stále točíš že v obci sa môže len 50 a na obchvate máš 90 a na plnoprofilovej D/R až 130... žiadne obchvaty potom nepožaduj ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 25. Máj 2020 11:42

devil napísal:inac sme to tu pocitali, ale klasicky prejde cas a znovu pridete a vytahujete argumenty ktore uz boli davno vyvratene.
http://kmi2.uniza.sk/wp-content/uploads ... pa-web.jpg

Nemáš novšiu mapku? R2 ZV-Kriváň postojí už nejaký piatok.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cPalo » 25. Máj 2020 11:44

LOL
Hodina je hodina stále.
Ale ak cestuješ 1h priemerkou 60km/h a druhá trasa 120 km/h, tak máš 2násobnú vzdialenosť. A teraz postav pre 60km trasu D na 120km/h a hneď zistíš v čom je rozdiel.

A ešte tu nikto dlho nedal to etnické so základným vzdelaním ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 25. Máj 2020 11:47

Snažil sa ukázať že aké je to zlé z RS oproti DK, ale "zabudol" na R2, ktorá mu podstatne zvýšila priemernú rýchlosť :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 25. Máj 2020 12:26

Offtopic:
Pripomínam, že v RS sa asi v rámci "zlepšenia regionálnych rozdielov" rekonštruuje stanica.
Odkaz aj s trefným popisom:
https://www.facebook.com/knihajazd.info ... 6480573141
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Máj 2020 13:33

Ale ak cestuješ 1h priemerkou 60km/h a druhá trasa 120 km/h, tak máš 2násobnú vzdialenosť. A teraz postav pre 60km trasu D na 120km/h a hneď zistíš v čom je rozdiel.
presne tak, ja mam pocit ze sa tu bavime s ludmi co si nevedia zratat 2+2 a hraju sa na chytrakov.

Pripomínam, že v RS sa asi v rámci "zlepšenia regionálnych rozdielov" rekonštruuje stanica.
na juhu budu snad najkrajsie stanice. skoda ze na tratiach 150/160 snad na kazdej druhej vyhybke ide vlak krokom. aspon bude lepsie cakanie. :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 26. Máj 2020 10:25

Takže skúsme takto:

Orava - Žilina: https://www.google.com/maps/dir/%C5%BDilina/028+01+Trsten%C3%A1/@49.2505958,18.8893015,10z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47145ea4e72cf5bd:0xe9a4e40ac6c36a0a!2m2!1d18.7408001!2d49.2194498!1m5!1m1!1s0x4715c6eef193fa2f:0x400f7d1c6970bc0!2m2!1d19.6106129!2d49.3598544!3e0

Gemer - Banská Bystrica: https://www.google.com/maps/dir/Rimavsk%C3%A1+Sobota/Bansk%C3%A1+Bystrica/@48.4273972,19.3329862,9z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x473f8d2d68a0e299:0x400f7d1c6971fd0!2m2!1d20.0195452!2d48.3812295!1m5!1m1!1s0x47153de36e8ad42f:0xf8223f8a0b8b9032!2m2!1d19.1461917!2d48.736277

Ja tam vidím rovnaké časy. Problém s cestami pri dochádzaní za robotou z Gemera teda asi nebude.

Argument, že RS je len začiatok Gemera je trošku divný. Zo stredu Gemera (a to nehovorím o jeho konci) je to predsa ešte lepšie dostupné do ešte väčšieho krajského mesta s ešte väčším ekonomickým vplyvom ako nejaká mizerná Banská Bystrica. Alebo Košice pre deila neexistujú? https://www.google.sk/maps/dir/982+01+Torna%C4%BEa/Ko%C5%A1ice/@48.6485975,20.5145342,10z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x473f9bd5e2fc55a9:0x400f7d1c6972610!2m2!1d20.3222421!2d48.4227901!1m5!1m1!1s0x473ee01b67c6957b:0x400f7d1c6978bd0!2m2!1d21.2610746!2d48.7163857!3e0?hl=sk

devil napísal:po dokonceni useku dsk-tur si nemyslim zeby bola orava nejak odrezana.


Toto mal byť vtip, alebo vtip? Alebo predsa len vtip? Lebo seriózne takúto vetu dlhoročný prispievateľ tohto fóra nemôže myslieť vážne.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 26. Máj 2020 11:49

v poriadku, z gemera poldruha hodiny do BB/KE ci uz z RV, RS, RA alebo npr. tornale. z trstenej podobne a teda aj z NO. aj tak mame ale DK a to je uz vyrazne menej.
https://www.google.sk/maps/dir/Doln%C3% ... 4498?hl=sk

na hornej orave mame taketo "druzstva"...uz na nazvoch vidiet ze ide o "domace" spolocnosti
https://www.google.com/maps/place/029+0 ... 19.4812155
https://www.google.com/maps/place/029+0 ... 19.4812155

firma s 1000-2000 ludmi alebo x firiem so stovkami ludi v malom okrese=strategicky zamestnavatel. no a k tomu vandrovacky do sveta. ze su tam male firmy ja nespochybnujem ale to by samo osebe urcite nestacilo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 26. Máj 2020 12:02

Tí investori prišli na Oravu, lebo je tam plnoprofilová diaľnica a ešte pred výstavbou prvého úseku R3 bolo jasné že sa bude staviať v polprofile bez rezervy na plný profil. ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 26. Máj 2020 12:13

prevzali prevadzky ktore postavili za komunistov na zelenej luke aj ked tam ziadna tradicia predtym nebola. ja sa pytam 1) preco tam teda vsetci nerobia na tych druzstavach...a 2) preco ma tu pernamentne niekto ide klamat o sikovnych miestnych malych firmach kde su najsikovnejsi ludia minimalne v strednej europe.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 26. Máj 2020 12:47

ako keby si ty tu neklamal...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 26. Máj 2020 18:21

devil napísal:prevzali prevadzky ktore postavili za komunistov na zelenej luke aj ked tam ziadna tradicia predtym nebola. ja sa pytam 1) preco tam teda vsetci nerobia na tych druzstavach...a 2) preco ma tu pernamentne niekto ide klamat o sikovnych miestnych malych firmach kde su najsikovnejsi ludia minimalne v strednej europe.


devil, zasa splietaš dva na tri. Fakt nechápem, čo si napísal, či to myslíš ironicky alebo smrteľne vážne. Jedno aj druheje z tvojej strany len táranie do vzduchu.Konkrétne panasonic, vieš prečo prišiel na oravu, a nie na gemer lebo tam bola niekedy tesla, to nie je podľa teba tradícia. Na druhej strane, čo vystavali komunisti, tak na juhu všetko nechali zakapať, pre nezáujem ľudí.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 26. Máj 2020 19:07

vidim ze nechapes. hlavne ze sebavedomo pises o druzstvach s par ludmi a ked napisem ze dobre viem ze je tam velka firma tak vraj to bola tradicia. no ale pred komunistami tam nic take nebolo a postavili to preto aby ultrachudobny kraj neskapal od hladu. na juhu sa viac spoliehali na JRD kvoli urodnejsej pode. tak rozhodli sudruhovia. alebo banictvo, konkretne v RV boli bane s vyse 1000 ludmi co zatvoril STAT po revolucii a textilny priemysel v tornali co kupila PENTA a zatvorila a vyse 600 ludi skoncilo. to je vsetko len nie vyssia pridana hodnota. takze predtym nez das hlupost "nezaujem ludi" nastuduj si danu lokalitu a k tomu sa douc historiu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod milan_KM » 26. Máj 2020 19:58

Devil, keby si konečne otvoril tie tvoje blahosocialisticke oči možno by si zistil, že odvetvia, ktoré si menoval boli a sú odsúdené na zánik na Slovensku. Baníctvo mŕtve, textil Bangladéš a poľnohospodárstvo Smer- mafia... Tieto 3 faktory nedokáže zvrátiť žiadna diaľnica aj keď by sa po nej jazdilo 700 km/h. Ten region tak upadol, že tie tvoje budovateľské žvásty akými riešili problémy komunisti sú smiešne. Možno v plánovanej ekonomike, nie trhovej. Podstatne ale podstatne viac by gemeru pomohla adresná pomoc drobným podnikateľom, masívne investície do vzdelávania. A keď región začne byť atraktívny v ľudskom kapitáli investori sa pohrnú.

Na Považí vláda podporila investície. Áno, lebo tam mali investori do čoho investovať, teda kostra priemyslu stála, bolo na čom stavať. Toto na gemeri jednoducho nie je. A je úplne jedno či do Bystice dojdeš za 90 minút alebo za 60 minút. Ak tam bude slabá vzdelanosť a to málo ľudí, čo vzdelanie má aj tak skončí v BA, tak sa regiión nikam neposunie. Len komunisti berú ľudí ako čísla. Presne ako ty.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 26. Máj 2020 21:18

Devil, keby si konečne otvoril tie tvoje blahosocialisticke oči možno by si zistil, že odvetvia, ktoré si menoval boli a sú odsúdené na zánik na Slovensku. Baníctvo mŕtve, textil Bangladéš a poľnohospodárstvo Smer- mafia...
dopln hzds/sns mafia. no ale to nie je vina regionov ani ludi v nich. ani jedno z toho co si uviedol. este aj to hzds/sns volili viac na severe ako na juhu.

Podstatne ale podstatne viac by gemeru pomohla adresná pomoc drobným podnikateľom, masívne investície do vzdelávania. A keď región začne byť atraktívny v ľudskom kapitáli investori sa pohrnú.
to hovori niekto kto ma v meste 4 ci 5 tisicovu fabriku. tomu sa hovori pretvarka.

Na Považí vláda podporila investície. Áno, lebo tam mali investori do čoho investovať, teda kostra priemyslu stála, bolo na čom stavať.
si vazne myslis ze KIA prisla do ZA lebo niekde v dubnici ci povazskej boli zbrojarske zavody (co za cias I. CS presunuli z ciech z obav pred nacistami) tak co robia v krajinach a regionoch kde taketo nieco nemali? tuto otazku sa pytam roky a vzdy zostane bez odpovede. stroje know-how si tie firmy priniesli zo sebou, nevymyslaju ho ludia na povazi a kysuciach mozno na nejake ojedinele vynimky. ste len pracovna sila nic viac tak si zbytocne namyslate. akurat zijete na zapadnom pohranici tak sa vam uslo viac zo zapadu.

Len komunisti berú ľudí ako čísla. Presne ako ty.
aj kapitalisti. komunistom by ste mali ruky bozkavat a omnoho viac ako na juhu. to uz je vasa klasicka nevdacnost ze si neprispustate ze kde by ste dnes boli bez tych komunistov.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 26. Máj 2020 22:09

Prepáč, ale len čisto lingvisticky (strašne mi to reže oči)
devil napísal:
Podstatne ale podstatne viac by gemeru pomohla adresná pomoc drobným podnikateľom, masívne investície do vzdelávania. A keď región začne byť atraktívny v ľudskom kapitáli investori sa pohrnú.

to hovori niekto kto ma v meste 4 ci 5 tisicovu fabriku

Ako toto mení pravdivosť/nepravdivosť jeho tvrdenia? (ad hominem)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.