Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 13. Jan 2023 10:37

Takže ty tvrdíš, že Strabag a Skanska boli nútení ísť do straty len aby získali zákazku? Ten Strabag a tá Skanska, ktorých bezdôvodne vyhodili, lebo potrebovali dohodiť zákazku Doprastavu, ktorý dal len o 20 mega drahšiu ponuku?

To, že danú zákazku nevedel postaviť neschopný idiot Remeta za 409 (lebo žiadnym spôsobom neupravili projekt - áno, nevyužili možnosti žltého fidicu pri nacenení zákazky), alebo vedľajší úsek nevedel postaviť všehoschopný idiot Široký, ktorý vyťahoval z firmy 30% objemu zákazky a sral na nejakých živnostníkov, neznamená, že v čase krízy, nepredstaviteľného prepadu cien stavebných materiálov a všeobecného prepadu cien skrz-naskr celou ekonomikou sa to nedalo postaviť za vysúťaženú cenu aj s dajme tomu 10% dodatočným navýšením ceny (Širokého špecialitka).

Realita 500-600 za Višňové je súčasná realita. Realita v roku 2012 bola do 400.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Jan 2023 11:07

skansku s x miliardovym obratom urcite nepolozi takato strata. v tom case kazdy bral zakazky ake boli lebo bola kriza a utlm. 1km tunel borik papr rokov predtym stal 45 mil. eur. tu je 7,5 km, ineko uvadza 2,6 km mostov k tomu. teda fakt si myslis ze 338 bola primerana ponuka ? mimochodom ponuky mali obsahovat uz 10 percent rezervu, takze uz tvojich 400 je asi + 20 percent. a fakt si myslis ze postavit visnove do 2019 alebo kedykolvek po dobehnuti fondov 07-13 mal byt uspech (?), mozno tak v rumunsku : D

pozri si toto, najma A4:
https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_ ... sowych.gif
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 13. Jan 2023 11:42

A to je akože zlé, že mohol konečne aj štát využiť zlú ekonomickú situáciu - krízu a pumpnúť medzinárodnú spoločnosť s x miliardovým obratom vo svoj prospech len aby si daná spoločnosť udržala nejaké zákazky? Alebo čo si vlastne chcel povedať?

Práve v tých rokoch sa tu malo rozostavať bezprecedentné množstvo diaľnic, lebo na to bola najlepšia doba. Všade vo svete išli ceny dole, len u nás nejaké prefetované strapaté dylyno s celým ansáblom zo súmračnej usúdilo, že ceny treba zvyšovať. Stále ti to príde normálne?

Si predstav, že v ČR sa jednotkové ceny výstavby v posledných rokoch znižovali (až do minuloročnej inflácie), napriek rastúcim cenám materiálov. Zaujímavé. Len u nás to nejakým zázrakom nikdy nejde.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 13. Jan 2023 12:27

Obcas si aj v HN vsimnu, ze je tu problem viewtopic.php?f=35&t=26432
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Jan 2023 12:37

ze nie je objektivne ohanat sa "lacnymi" tunelmi a cely tender aj s tym terminom co mal byt uz bol po funuse. smeraci mali svoj vlastny plan a to ppp a eurofondy vyuzit zase na ine. radicovej vlada povedala ze vsak eurofondy stacia a neviem o tom zeby sa planovali nejake navyse investicie zo statneho. figel mal plny mesec eurofondov a potreboval ich minut do 2013 cize do 2015 a este sa tvaril ako geroj co rozbehol dialnice... co na tom ze cely balik aj tak nestacil ani na D1 nieto este D3. : D

ja neviem preco to nejde, ani ked uz nie je smer vo vlade....toto vsetko asi nie je az tak zavisle od toho kto vladne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 13. Jan 2023 14:44

A na čo iné chceli smeráci využiť eurofondy do roku 2013, resp. 15?
Veď od nástupu v r. 2006 efektívne zastavili výstavbu len preto, aby všetko nastrkali do nereálnych ppp projektov a na čerpanie EU fondov na výstavbu sa úplne vykašľali. Veď to tak nakoniec aj dopadlo. V betónových zvodidlách, keďže za 1,5 roka inej vlády sa toho už veľa zachrániť nedalo.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod tronic » 13. Jan 2023 17:14

ved ked potrebovali kradnut a tunelovat eurofondy aj statne zdroje v miliardach vo velkom tak sli systemom nikomu nic a sebe vsetko.. a teraz sa tie svine este vyskrnaju pred kamerami a veselo este robia tlacovky , v kazdom inom state v eu by taketo a podobne svine uz davno hnili v base na 20 rokov a viac, spolu so skonfiskovanym majetkom..
tronic
návštevník
 
Príspevky: 39
Založený: 15. Nov 2022 13:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 15. Jan 2023 19:37

Situácia je zložitejšia. V "iných" štátoch (kde to inak funguje, než tu) nie je možné to čo tu, lebo je inak nastavená legislatíva. Tu je legálne keď niekto vymyslí kartu pre vodičov, 20x ju predraží, generálny riaditeľ sekcie tie karty veselo vodičom posiela, prekryté je to s ministrom dopravy, ktorý sa vyzná vo financiách a práve, každú ako sa hovorí skulinu. Od kariet pre stovky tisíc vodičov idú milióny, cez diaľnice a železnice idú ďalšie, ale nie len v stavebnej ale aj marketingovej činnosti, kvôli nastaveným % na reklamu propagácie EU financovania, aby sme videli že EU má zmysel, zase to dostanú kamaráti. Potom sa zistí, že sa to nestíha míňať tak sa spraví 5 videí a nahádže sa do TV akí sme úžasní. Čo sa postaví čo zmodernizuje. Ale už sa nepovie B že treba 10x viac. :D Lebo z pár drahých projektov je 1% tak moc že za to fakt ceruzky vyrobiť nejde. :D
Ide o to, že to treba vyšetriť, dokázať a dať trest. V skutočnosti sa často šetriť nezačne (chýbajú papiere, zamotáva sa v spleti firiem, ľudí - aj už mŕtvych, na tretie a štvrté krajiny), dokazovací proces sa nabaľuje z pôvodných stoviek až max tisíciek strán na desiatky tisíc strán, menia sa kľúčové osoby na súdoch a uloženie výslednej odmeny je často napadnuté "pre nejakú procesnú chybu", čo marí celý proces. Tento faktor ale nenarúša ďalšie šetrenia, veď za to je niekto platený, takže chýba snáď motivácia, že to má vôbec zmysel. Takže skôr to pôsobí potom tak, že niekto odchádza do preč, lebo to zmysel nemá a nebaví ho to. A počúvať ako je dôležité riešiť všetku ostatnú "civilnú" ekon. tr. čin. (lebo bežného smrteľníka treba 50x ročne kontrolovať a šetriť keď sa niečo nájde), lebo 100 malých daní treba, keď jedna nie je aká má byť.
Asi netreba písať, že odborníkov na tento druh ekonomickej kriminality nie je neobmedzený počet - niektoré figúrky, ktoré by ste radi videli za mrežami ktoré chýbali aj na D1 a boli fakturované ? nič neurobili. Možno vymysleli, ale za ničím nestoja. A za čím stoja, v tom majú poriadok. Finančne majú platby cez 5. a 6. rady firiem, ktoré obchodujú s tými, ktoré boli zapojené do týchto procesov a kde sú možno virtuálne práce a vysnívané 90% zisky, čím majú len zisky, ale my ich ani nevidíme lebo sú z iných krajín. A sme naspäť v spleti "doma".
Skonfiškovať napokon nie je čo. To sú jednotky % toho čo je "preč". A ešte to ani nejde, lebo 9z10 na to ide tak, že to jednoducho nejde. A ošetrené to je aj tým ako ten tr. por. vyzerá ako vyzerajú postupy v NRSR, aká je stabilita v PZ, v jednotlivých zložkách pri riadení. A nemusím asi písať ani to, že posledný rok a niečo už sme zase tam kde sme boli čo sa týka "vyšetrujte koho chcete, robte čo chcete" - to sú čisto mediálne frázy. A ak to inak nejde (ako zastaviť poctivého snaživca), tak sa niečo nájde na niekoho na kom mu záleží a tento jedinec sám odstúpi od prípadu respektíve sa vypíše na dlhú pn-ku a ide to do stratena.

Musím nesúhlasiť s tvrdením nikomu nič a všetko sebe. :D V skutočnosti to musí byť tak že krajine maximum, ale na jednotlivý projekt, aby z neho mali čo najviac pre svoj "reťazec". Čiže krajina vidí hotové projekty, všetko je čisté na hlboký pohľad - na otvorený aj sedliacky aj klasický odborný (všade sú aj dobrí úradníci, ktorí sami sú iniciatívni a všeličo nahlasujú) aj v dobách temna I. a II. (VM, RF), ale trest nepadne.

Tento mechanizmus sa nedá zmeniť - lebo je na neho naviazaná už dosť rozsiahla pracovná súčasť ľudí. Aj vzdelaných ľudí, ktorí z toho ťažia. A dokážu dať prácu "jednoduchším", s pár známymi ich známych posedieť v hospode a pokecať ako je to všetko o.k. a s inými, že to bude horšie. A aby to bolo horšie sa dá s týmito lojálnymi ľuďmi dokázať. O kom hovorím? Klasická vyššia trieda, lepšia stredná trieda max, čiže ľudia ktorí zaisťujú rozliščné služby, účtovné, právne, poradenské, meracie, dopravné, stavebné subky vyššieho typu etc. Lebo potrebné je, aby sa čo najviac urobilo na Slovensku, Slovenskými rukami, firmami, pravidlami fungovania. Preto v BA je povedzme táto podnikateľská lobby najsilnejšia a vznikla taká nejaká riadiaca skupina na to, že už čosi treba aj BA aj dopravne a nie len inde liať, inde je to ideálne na ten sever v tomto znení lebo pár kilometrov moc miliónov eur a z moc miliónov je vždy viac peňazí. Ale ono to pôjde aj na juhu, stačí popridávať protihlukovky, nasekať mosty, nasekať dlhé vetvy na križovatkách všeliako ich zatočiť, musia sa namnožiť metre - tam sanamnožia projektantské práce, stavebné práce, výsledná cenovka. D4/R7 je ukážka toho, že to nevyhrala domáca firma s naším zázemím, takže sa mafia neštítila znečistiť ŽP, v ktorom sama žije. O to ale ide, že im je to jedno v podstate.. zrušiť to neišlo ani vymeniť dodávateľa. Muselo sa to obhájiť, tak jedni to obhajovali, aby sa obnovilo čerpanie úverov, druhí to kritizovali a vyšetrovali a speje to do stratena. Niekto bude možno potrestaný, ale peniaze sa pretočili a budú sa točiť ešte dlho nie na samotnom PPP, ale na tých developerských projektoch okolo tej diaľnice. ;)

"stred nie je zaujímavý", tak sa niečo sype skôr priamo do metropole východu "aby bol pokoj" a za tým čo je tak to vlastne ani nie je.. stred je stred BB kraja, juh je snaha dlhodobo ignorovať ak to politika umožňuje a ani neexistuje väčšia firma v stavebnom procese ktorá by z toho juhu pochádzala a dostávala sa do tendrov, čo je ďalší faul pre nich, to už sa skôr dostávajú východné, lenže v tomto strede sa zase deje iná kriminalita, ktorú ale štátna moc v podstate nerieši.. z čoho pramení ten extrémizmus ale ten sám o sebe nahráva niektorým..

Je vysoko pravdepodobné, že sa pán temna vráti.. takže si zvykajte. Lebo on vlastne ani neodišiel, spriada plány, posiluje rozklad súčasnej moci. Jediná cesta ako byť slobodný, je totiž vládnuť. Všetko ostatné je neistota.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 15. Jan 2023 20:52

No a z tohto dôvodu sa napríklad prešetrujú alebo skôr lepšie kontrolujú, aby ma niekto nechytal za slovo nejaké postupy aj na Višňovom, ale nie že by sa hľadala úspora. :D Lebo toto nie je len nejaká cesta, toto je dojná krava na samotnej výstavbe až po advokátske kancelárie. Riešiť či je opodstatnené množstvo betónu aké si fakturuje dodávateľ je o a) snahe za každú niečo, čosi malé, nájsť, lebo tento dodávateľ je antikorupčný, aspoň sa tak prezentuje alebo inak povedané nemá také kauzy a minulosť ako vyvolenejšie firmy. A že tá Skanska má úsek aký má dokazuje aj návšteva vrchného riadenia tej firmy, to nebolo o prehliadke stavby samotnej, ale o tom čo sa deje všetko. Arbítráže, šetrenia, ak niečo nevyjde, tak ich to poškodí tiež. Uistil sa, že to majú pevne v rukách. Otázka bude čo sa stane pri možnej výmene vlády, lebo termín dostavby sa posunul za voľby, dosť možno teda. Ale naspäť k tomu. Vyvolenejšie. Ktoré sa vedia rozdeliť so svojím úspechom :D Takto by sme sa nemohli všetci z toho úspechu tešiť (všetci ktorí tam v tom sú, my poddaní sa máme tešiť že im sa darí a že čosi sa robí aj pre rozvoj krajiny) a po b) je to také znervózňovanie dodávateľa. On má ale určite čisté svedomie, preto je skôr snaha terajšieho vedenia štátnej NdsKy vytvoriť obraz o tom, že sa maká. Tento obraz ja neviem vyhodnotiť (zažili sme už iné kampane a potom doplatky za nejaké rozdiely na stavbe D2 v BA a aj iných stavbách po krajine) a speje to aj tu k tomu, lebo sa nedodržia pôvodné rozpočty, lebo sú vraj teda iné škody. Pritom sú tu hodené arbitrážne konania štátu na ex firmy, tie ex na štát. Ak naše univerzity, firmy a štátny investor tvrdia, že ex práca bola sfušovaná, preto to bude stáť viac, tak potom žiadosti ex firmy nie sú opodstatnené. Ona už síce ani nefunguje lebo sa premenovala, už žiadne Salini nie je, ale rozhodujú § a postupy, ktoré boli vykonané. Taliani tvrdia, že tunel spravili dovtedy dobre a nekvalita sa podpísala až s vrubom času a za ten si môže štát. Ten problém s vodou je o živej stavbe, kde pravdu môžu mať všetci, zase to nezhodnotím.

Takže stavebná stránka sú stovky miliónov, tunel okolo 100. Úsek k tomu, potom technológie a SSUD, odpočívadlo. Medzitým tu sú arbitráže. Inflácia a nadpráce. Niekto by mal verejne povedať: toľkoto sme už prestavali (preplatili), toľkoto máme žiadostí o preplatenie, toľkoto máme arbitráže. Lenže to posledné moc neriešia, lebo na informácie argumenty a fakty by si mohol štát poškodiť. Hlavne preto, lebo mafia. To je dvojsečné v tom, že na jednu stranu je tu výmena zhotoviteľa (smer 2 odoprel nejaké veci pre smer 1), lebo to neišlo ako malo, ale to je zároveň dôkaz v akých pomeroch krajina funguje. Na nejaké postupy sú podpisy, schválené procesné postupy a tu niekde štát niečo žaluje. § sú o obchode, nie o nedokázanej nekvalite prác, ktorá sa teraz dokazuje novým zhotoviteľom. Lebo on len tak môže inkasovať viac. :D Inak by neplatili jeho pôvodné prevzatia stavby - a sme naspäť u dodávok materiálu na stavbu. Je to ako keď bol pokus o puč v Nemecku, tak bohužiaľ ale "štátne sily" museli zakročiť aj proti jedným aj proti druhým a len vyčkávať kto bude mať väčšiu silu dokázať že je silnejší.

Pre niekoho to môže byť strata času. Pre iného to je zásadné. Do budúcnosti to je silný precedens. Inak to nie je výnimočné, odobrať zakázku. Deje sa to normálne. Ibaže tu sa to stane výnimočne a ešte táto výnimka neprimeraným spôsobom prebieha ďalej. :D Lebo kšeft je kšeft a boli spretrhané vlákna..

Všetko čo je takpovediac "živá stavba", čiže je vo fáze, že tam ide ešte trhnúť slušné % sa vždy má v nejakej časti spoločnosti o to šklbať. Že nám tu lieta 500-1000 mil eur, odhadom, je to, čo by mal niekto riešiť, vo verejnom priestore. Nerieši a nebude riešiť, lebo prsty má v každom úseku niekto iný a čaká na svoju príležitosť. Občas nejaký nespokojný architekt, projektant.. ale tí už ani nie. Nie je to zase tak dávno, keď sa prihlásili do projektantských zakáziek nejaké stredne väčšie regionálne firmy a boli tam samo odhlásenia sa z tých tendrov. Samozrejme, majiteľ vždy poprel že by nábojnica pre ktorú sa domáhal pomoci nejak súvisela s jeho činnosťou v podnikaní ale so špinavým riadom doma to určite nesúviselo. Ešte to by tak chýbalo, aby niekto projektoval za ľudovejšie ceny. :D Sme príliš malá krajina na to, aby sa dala očistiť, lebo istá časť má nadmerné možnosti a silu demonštrovať moc aj v období keď nedrží tú vrchnú, tak ak tu niekto chce žiť, tak sa musí prispôsobiť alebo potom odísť, aby žil inak ale žil. Nechcem menovať konkrétne spoločnosti, ale siahajú (ako je to v tej reklamnej kampani na jednu banku) od záhoria po bardejov. Veľké zakázky sa jednoducho ovládnu a jednoducho sa cez ne preženie veľa peňazí. A že občas nejaká nevyjde? Tak to vykryje štátny rozpočet. Na toto celé ako je, tak je Brusel prikrátky.
Metodika, že sa to bude prešetrovať, otvárať tie kauzy, meniť tie kľúčové osobnosti nestačí, lebo to nezmení tie praktiky v súkromnom sektore a ten sa jednoducho obáva. Dobre, tak dnes sa prihlásim, je tu nový minister jeden druhý tretí tak sa prihlásim a iný mi zariadi ochranu. Ale oni raz dovládnu a iní sa vrátia. Občas treba otvoriť oči, prečo sa nič hneď nezmenilo a malo sa.. tým že sa to prešetrovalo sa stopli financie. A vniesla sa nedôvera zo západu k nám. Lebo dovtedy bolo všetko čisté.. takto to poukazuje na opak. A to nemajú radi. Preto aj zjednotiť fondy do jedného ako nám pani Veronika rozpráva že to niečomu zabráni, to v skutočnosti bude znamenať blokáciu fondov polroka z roka. Platí aj pravidlo, že ak nemám ja: tak rozhodne nebude mať ani iný. To je základný mechanizmus akým zabránim rozvoju, stúpne nervozita a to zase nahráva tým ktorí v tom vedia chodiť o dosť lepšie. Oni nepotrebujú čerpať 100% dobre, ale čo najlepšie čerpať pre seba. Zbytok je o peknom úsmeve a kamerách..
Asi sa to zle číta.. lenže bohužiaľ, tak sa pozrite aj na to ako je možné že máme 8 VÚCiek a každá objednáva obyčajnú soľ za inú cenu. A nejde o drobné rozdiely. Polovica je pre zadania, polovica pre to kto sa prihlasuje a ako sa prihlasuje aby sa neprihlásil inde. Ale asi nikto nebude riešiť že tu máme kartel na dodávku pluhov, soli pre samosprávy. Že tie mercedesy tie naše prechody ale do poriadku v zime nedajú na rozdiel od tých tatroviek ale vieme všetci lebo to na tých cestách vidíme. :D
A tak ako je tu monopol na značky je tu monopol na cestársku výstroj, na hasičské kombinézy, na ponožky pre vojakov, na termoprádlo pre viac zložiek, iba časť tých topánok dodávajú väzni. A nie je sa čomu diviť, lebo iné EU firmy majú pôsobisko v Litve, Lotyššsku, Litve, Estónsku, v niektorých územiach Poľska a vždy tak, aby tam mali dominantnú pozíciu a iná tam nejde. ČIže domácky je všetko o.k., kartel sa nekoná, je to o tom kto sa prihlási. Ale na väčšej EU úrovni sa dohodli kto kde bude a toto sa rieši už dlhšie, že tie firmy si to EU územie rozparcelovali ale je to ťažko preukázať, ako sa to preukáže že sa rozhodne podnikateľsky niekde mať len časť biznisu alebo žiadny a inde celé portfólio?

Preto sa táto krajina neposúva. Pretože aj keď sa stavia jeden úsek za druhým trebárs na tom severe alebo západe tak sa to nedokončuje koncepčne a je to násobne predražené. Inde sa nestavia skoro nič a tiež aj to málo nie je koncepčné. Lebo im nejde o to aby to malo nejakú koncepciu. Tú mal naposledy VM keď postavil elektrické vedenia a načrtol nejakú víziu rozvoja, akurát mu zachutila moc a ostatní ho kopírujú v tej moci. Preto sa nemôže nikto čudovať tomu že odtiaľto schopná časť odišla preč a naozaj ostatná chudoba potrebuje drobné milodary než vízie.. až možno posledné obdobie veľa ľudí medzi občanmi pochopilo ale spoločnosť je v takom stave že uff. Skôr sa ešte viac radikalizuje a zle sa rozhodne. Aj sa už zle rozhoduje v osobnom konaní na dennom poriadku..
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 16. Jan 2023 11:41

nedalo by sa to zhrnut ?

len k tomu stredu ze pozri kolko obyvatelov je napojenych na dialnicu resp. ju ma dostupnu do 30 min. aspon podla okresov lebo podla obci by to zabralo strasne vela casu. v ZA bude mimo horna orava takze okolo 80 percent bude do 30 min. ak sa dokonci to co sa stavia. v BB kraji cca. to iste aj ked su roztahane okresy BR a RS ale aspon okresne mesto bude do 30 min. a skus toto iste na vychode. RV mimo, MI, SO mimo, TV, Gl este tak okresne mesto to je tak pod 70 percent. PO kraj HE, SV, SK, SP, SL, ML uplne mimo zatial aj BJ a VT mimo, ak bude aspon SO PO co sa este nestavia tak to uz bude tak na hrane. cize zatial iba 55-60 percent. potom prietahy centrami miest na hlavnych tahoch stred ma mozno 2-4, riesi sa BR aj tvrdosin, na vychode tak 5 a ide sa riesit SB a na zapade mozno 10 a ide sa riesit iba SA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 16. Jan 2023 13:54

badger-FB napísal:Občas treba otvoriť oči, prečo sa nič hneď nezmenilo a malo sa.. tým že sa to prešetrovalo sa stopli financie. A vniesla sa nedôvera zo západu k nám. Lebo dovtedy bolo všetko čisté.. takto to poukazuje na opak. A to nemajú radi.

To či sa na Slovensku vyšetruje alebo nie nemá zásadný vplyv na stopnutie čerpania eurofondov.
Upozornenia, vracanie eurofondov, finančné opravy alebo aj zastavenie čerpania v jednotlivých operačných programoch tu boli aj za Smerákov.
Z toho dôvodu sa veľmi dávno zaviedli x-násobné kontroly pred podpisom zmluvy. Kontrola kontroly.
Byrokracia na buzeráciu poctivých.
Nepoctivci typu NDS-ka napriek zákonnej povinnosti nikdy o takéto kontroly nepožiadali. Prečo asi... Z toho dôvodu NDS vracia stovky miliónov eur.
Konanie ÚVO, ktorým prikázalo zrušiť tender na obchvat Košíc bolo plne oprávnené a v súlade so zákonom.
Stačí aby sa OČTK chytili zistení NKÚ a ÚVO... A je ich požehnane.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 16. Jan 2023 17:45

Cerstvy priklad *** blavastanskych pristupov: dnes poobede bola kolona z letiska Kosice na "dialnicny privadzac" niekolko sto metrov a vliekla sa krokom. Ale samozrejme, MH so slubovanou prestavbou cesty na letisko + elektrickou uz 10 rokov nic nerobi. Ale nevadi - hlavne ze v Ziline a Poprade mame uz roky megaprivadzace rovno na D1, aj ked tam lieta 0+Slota (ZA) resp 2 (PP) letov tyzdenne!!!!
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 16. Jan 2023 21:14

Netvrdím, že prístup na košické letisko nie je maximálne nedôstojný, ale aké megaprivádzače máš na mysli?
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 950
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 16. Jan 2023 21:39

V tom , až na tie invektívy ma pravdu doktor. niekoľko x do roka chodím na sk letiská po syna. Relatívne často aj do košíc, a tu musím konštatovať, že tam je najhorší prístup, čo sa týka napojenia na dialnice. Najprv musíš prebrázdiť celé košice, a tá posledná "vývrtka " pri uSS je len čerešnička na torte. Letisko oko sú košice, by si fakt zaslúžili slušné napojenie na dialničnú sieť, ale bohu žial ani to nie je v pláne. žilinské letisko , je prípad sám o sebe /napojenie si vyžiadali KIA/, ale teraz tam aspoň postavili "mekáč", tak čiastočne sa to využije :D . Čo sa týka "megaprivádzaču" TAT, je asi myslená križovatka Poprad západ, z ktorej je napojené aj letisko. Je to veľmi pohodlné napojenie, to je fakt, ale nenazval by som to ako megaprivádzač.....
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 17. Jan 2023 16:57

Na letisku v Dolnom Hričove sa v roku 2021 uskutočnilo 11 331 pohybov lietadiel
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 17. Jan 2023 19:35

A počet prepravených cestujúcich cez tento letecký uzol je aký?
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 17. Jan 2023 19:40

jarino napísal:
badger-FB napísal:Občas treba otvoriť oči, prečo sa nič hneď nezmenilo a malo sa.. tým že sa to prešetrovalo sa stopli financie. A vniesla sa nedôvera zo západu k nám. Lebo dovtedy bolo všetko čisté.. takto to poukazuje na opak. A to nemajú radi.

To či sa na Slovensku vyšetruje alebo nie nemá zásadný vplyv na stopnutie čerpania eurofondov.
Upozornenia, vracanie eurofondov, finančné opravy alebo aj zastavenie čerpania v jednotlivých operačných programoch tu boli aj za Smerákov.
Z toho dôvodu sa veľmi dávno zaviedli x-násobné kontroly pred podpisom zmluvy. Kontrola kontroly.
Byrokracia na buzeráciu poctivých.
Nepoctivci typu NDS-ka napriek zákonnej povinnosti nikdy o takéto kontroly nepožiadali. Prečo asi... Z toho dôvodu NDS vracia stovky miliónov eur.
Konanie ÚVO, ktorým prikázalo zrušiť tender na obchvat Košíc bolo plne oprávnené a v súlade so zákonom.
Stačí aby sa OČTK chytili zistení NKÚ a ÚVO... A je ich požehnane.
V zásade som nič iné nenapísal. Až na tú zhrubnutú časť sa s tým súhlasiť dá. Ak proces postupov nie je s patričnými výsledkami, tak "Brusel" dá najavo nespokojnosť s procesmi a ak nepríde k náprave, tak to má vyslovene negatívny vplyv. Tak som to myslel ja, ako to myslíš ty po praktickej stránke s peniazmi je mimo môj zámer.
Podtrhnuté som objasnil, že je a bude aj naďalej prebiehať. Lebo.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2023 23:58

badger-FB napísal:A počet prepravených cestujúcich cez tento letecký uzol je aký?


To sa ani nepytaj :-) :-) :-) Resp, odpoved poznas aj sam: Slota spravil presne 11 331 pohybov, cize cestujucich bolo 11 tisic. :-) :-) :-)

Podobna situacia bola, pokial sa dobre pamatam, aj v TAT: cca 10000 pohybov pre 15000 pax za rok 2021, cize tiez tam startovali a pristavali len cmeliaky.

No ale Zilinske letisko je uz aspon prevedene zo statu na kraj, takze ho uz nemusime zivit vsetci z nasich dani. Poprad a Bratislava stale pevne prisati...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod badger-FB » 18. Jan 2023 20:19

Pýtam sa, pretože "pohyb lietadla" je údaj k ničomu. To nevypovedá ani nič o veľkosti. Aby sme sa nedostali k cvičným etc. Objakživa sa rieši počet prepravených pasažierov, resp. odbavených na letisku. Dubai 100 miliónov a podobne. U vojenských je to trocha inak, tam sú parametre kapacita lietadiel na dráhe a doby obsluhy, dotankovania, vykládok etc.
A ešte tá formulka pohyb lietadla. Je to jednoducho príliš málo. (viz tie vojenské) To môžeme debatovať o tom, že vzd. priestorom našej krajiny denne preletí iks tisíc lietadiel. Z toho ale nevyplýva nič zásadné. U nás bývalo dlho 800, potom 1000, v naj časoch 1400 denne pred pandémiou, ale 2021, 2022 sú pod tým, aj keď sa letecká doprava spamätáva. Toto sa ale vždy uvádza vo vzťahu k "nebu", samotné letiská majú iné parametre. O dosť dôležitejšie, aby sa dalo baviť kedy je najviac vyťažené a z toho potom usudzovať možný hosp-sociálny rozvoj etc.

Letiská sa mali sprivatizovať, resp. previesť na kraje keď tak po tom túžili, aj keď to nemá väčšieho zmyslu. TT kraj vykrvácal na Piešťanskom, ale keď to niekoho baví tieto provinčné nuly prevádzkovať, tak nech sa páči.
Štát sa stará o vojenské a v rámci možností oddeľuje civilné časti ako len ide.
Veď nám aj koľko trvalo pochopiť, že nemôžeme mať SA. Opakovane zachraňované (rozumej nalievané peniaze a efekt 0).
Ak chce mať napríklad KIA niečo takéto, tak jej nič nebráni postaviť si heliport. Aby mala na regionálnej úrovni letecký most. Manažérom nič nebráni prejsť 200 km a nasadnúť do poriadneho stroja a letieť do Soulu, keby o to išlo. Pretože táto hra na to, aby sme mali všetko a je to neustále len dotovaná strata, tak to je fakt o ničom.
Aj ten Arab si fakt priletí do Viedne a vie prísť do tých kúpeľov v Piešťanoch.. Na to naozaj nemusí ani mesto ani kraj dávať eurá. Tam nech sa starajú o vážske mosty v regióne.

Slovensko mohlo mať v minulosti investíciu pri BA z jednej arabskej krajiny zo Zálivu. Megaobchod s takým sortimentom, nože, koberce etc. Naj Európe, ale muselo to prejsť nejakým schvaľovacím procesom a z bezp. dôvodov nedôvery etc sa to zamietlo. Lebo na skok k Viedni (OPEC), dtto na skok viedenské letisko, už mohlo to BA byť v inom leveli a štát mohol mať vtedy slušné peniaze a dnes určite vyššie dane zo ziskov etc. Lebo dnes civilná letecká doprava je v najväčších letiskách dávno predaná. Takže silní a veľkí to chápu, ale my sa tu bijeme do pŕs :D

My kým nepredĺžime hlavnú dráhu, tak BA letisko nie je schopné konkurovať. Keď sa stavala, tak už boli kritiky, že to nie je do výhľadu dobre. Nuž ale vtedy sem nikto až tak nelietal a argumentovalo sa, na dosah je práve Viedeň.Mega problém vymeniť technologické prvky. Teraz dostali nové hasičské vozidlo, pomaly investícia polstoročia po tejto stránke, Jediné svojho druhu: https://www.teraz.sk/spravy/letisko-m-r ... lanok.html , takže sa dostávame k tomu, že štát sa do pŕs bije, ale zásadná časť našej populácie letí z Prahy, Viedne, Budapešti. Už len tie parking služby kde sú ... A pikoškou je, že civilné sa na oko držia a niekto by nedbal k mestám nasekať cargo biznis. Ten by neprekážal súkromný a ani u mesta. :twisted:
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 18. Jan 2023 21:06

Akurát som si prečítal o víziách presunu bratislavského letiska niekam medzi Senec a Sládkovičovo https://www.yimba.sk/clanky/bariera-roz ... ho-letiska
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 950
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 21. Jan 2023 17:31

badger-FB napísal:A počet prepravených cestujúcich cez tento letecký uzol je aký?

To bola len faktická poznámka. Sorry, ale mňa nezaujímajú vaše debaty o nesmrteľnosti chrústov.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Jan 2023 20:39

a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod richie » 24. Jan 2023 10:08

okorec napísal:
badger-FB napísal:A počet prepravených cestujúcich cez tento letecký uzol je aký?

To bola len faktická poznámka. Sorry, ale mňa nezaujímajú vaše debaty o nesmrteľnosti chrústov.


akurat ze kvazi fakticka poznamka, bez kontextu (resp. vobec uvedomenia si a pochopenia toho kontextu) straca svoju fakticku podstatu a zmysel .. a je to uz len "politikarcenie" - comu dosvedcuje aj reakcia - ked miesto uznania si, ze ok - pripomienka je relevantna, tak som aspon radsej ticho nez riesit chrustov ..
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod richie » 24. Jan 2023 10:15

devil napísal:http://www.letisko.sk/statistiky/

vdaka
ked pozeram na ten graf tak v rokoch 2006~2011 este asi celkom fungovalo aerotaxi (Slota skoncil ako predseda v polovici 2012?) - ci boli tam aj nejake linky ci charter v tom case?
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pa3ck » 24. Jan 2023 10:41

V tom čase fungovala linka ČSA do Prahy s ATR-42
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 950
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.