Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Jan 2023 17:40

Rozhovor s st.tajomnikom Kmetom: viewtopic.php?f=35&t=26423
Dokonca priznal, ze: „Chybou bolo samotné trasovanie diaľnic, o ktorom sa rozhodlo pred vyše polstoročím. Ak by išlo napríklad juhom, kde nie sú také náročné prírodné podmienky, možno by už stavba dávno existovala,“

Ale potom uz dalej len splieta to iste dookola, ze sa musi pokracovat v D1. Ale preco by sa ta chyba nemohla dnes napravit? Staci take dve miliardy a Tomasovce-Saca je dostavane. Pritom len Turany-Hubova ma zhltnut vyse 1miliardy!?!
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Kvík » 06. Jan 2023 18:39

Po prvé, štátny tajomník Kmeť vôbec nemusí mať pravdu, či to bolo alebo nebolo chybou, je to nanajvýš jeho názor. Mňa teda nič z toho, čo tu kedy bolo prezentované, ani trochu nepresvedčilo. Stále považujem za lepší nápad mať ako hlavnú cestnú chrbticu SR D1 a nie R1+R2.

Po druhé to, že na juhu nie sú také náročné prírodné podmienky (čo je určite pravda) vôbec neimplikuje, že by to už dnes stálo (aj keď si myslím, že skôr áno, napríklad keby sa vôbec nestavala D1 od Štrby po Petrovany okrem Braniska) a už vôbec nie to, že by to dopravné problémy riešilo porovnateľne dobre (určite nie). Omnoho viac by ma zaujímalo, kde by sme dnes boli, keby sa nedohadzovali kšefty Remetovi a Širokému a podobne.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 06. Jan 2023 21:44

aj keby bolo visnove dokoncene v 2019 podla posledneho planu tak by to bolo neskoro aj ked vidim ze su aj co by oslavovali "uspech" aj keby sa tak stalo koncom 2022 a budu oslavovat aj 2030 alebo 2040. D1 je tak draha ze sa nedala dokoncit z eurofondov 2007-2013, resp. 2015 cele hp-ll-ds a hub-iva sa mali fazovat tak ci tak s obdobim 2014-20 a k tomu tur-hub a presov. ono je to aj tak hladanie vyhovoriek pretoze zo 432 km od konca BA po zaciatok KE je uz teraz 87 percent dialnicnych a trasa sa bezne aj tak neda urobit do 4 hodin.

kazdy moze mat nazor aky chce. ale treba respektovat fakty, cela severna D1 co je teraz suvislych skoro 200 km poza KE pomohla doprave ale ekonomicky rozvoj prakticky nepriniesla.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod JaNY » 06. Jan 2023 22:15

a to sa trasovalo priemyselnym udolim Vahu a turistika Tatry a ine malebne partie sk. To ako by ekonomicky nakopla juzna dialnica Slovensko? :) :)
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 07. Jan 2023 06:00

keď si dobre pamätám tak 1.x mala skanska cenu 660m€. Aj s dodatkami ..... mohlo to byť za slušný peniaz spravené. Čiže nie je problém či sever, alebo juh, je problém všetkých vlád bez rozdielu, včítane Kmeťa. Sever mal byť už dávno hotový za rozumné prachy spravené, a dnes sme mali končiť výstavbou sorožky, ako posledného úseku na R2+R1. Bohu žiaľ kmeť je taký istý diletant ako jeho rezortný šéf. To, že sa financie nedelili v pomere 1:2 je tiež problém všetkých vlád bez rozdielu. Taktiež výstavba tunela karpaty, je zasa len taký medový motúzik pre BA, veĎ sa blížia voľby. ....
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Jan 2023 12:36

JaNY napísal:a to sa trasovalo priemyselnym udolim Vahu a turistika Tatry a ine malebne partie sk. To ako by ekonomicky nakopla juzna dialnica Slovensko? :) :)


Juzna polka Slovenska (KE, BB, NR) vytvara vacsi HDP nez severna (PO, ZA, Trencin), cize celkovo by Slovensko nakopla viac. Uz nehovoriac o tom, ze zaostavanie vychodu by bolo ovela mensie, ak by uz 20 rokov bolo spojenie KE-BA. No a Tatry: ukaz mi este jednu taku sprostu krajinu, kde posielaju nakladaky medzi svojimi dvomi najvacsimi industrialnymi centrami rovno cez svoje NARODNE PARKY aby ich pekne zasmradovali. Do Zakopaneho dialnica nikdy nepojde, a maju 10x viac navstevnikov ako nase VYsoke a Nizke tatry dokopy.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 07. Jan 2023 12:59

Sever mal byť už dávno hotový za rozumné prachy spravené
a teda kolko by asi mali byt tie rozumne prachy, oproti realite cize okolo 4,5 miliardy bez tur-hub ?
viewtopic.php?p=208431#p208431

a to sa trasovalo priemyselnym udolim Vahu a turistika Tatry a ine malebne partie sk. To ako by ekonomicky nakopla juzna dialnica Slovensko? :) :)

priemyselnym udolim vahu po ZA aj zaroven s juhom uplne v pohode. turizmus...si myslis ze tieto nepekne udaje su kvoli nedokoncenemu visnovemu ale je za tym nieco ine ?
https://www.statista.com/statistics/122 ... y-country/

ekonomicky by viac nakopla vychod ako nedokoncena severna. vid madarska dialnica co pomohla aspon KE a okoliu. alias preco nie je volvo pri poprade ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Driver » 07. Jan 2023 19:02

Takým dristom môže veriť len duo devil a drx, ale veď aspoň niekto obhajuje neobhajitelne, veď keď máme volvo vďaka maďarskej diaľnici, naco nám je R2, však?
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 11. Jan 2023 13:16

He he, že diaľnica do Zakopaného... A kam by asi tak pokračovali tie nákladné vozidlá ďalej po nej? Cez Rysy na Štrbské Pleso? A čo tak porovnať našu D1 s S19 a Magurským národným parkom? Alebo A2 spolu s S5 ohraničujúce Veľkopoľský národný park? Ach jaj, DrY, zase strieľaš slepými.

devil napísal:a teda kolko by asi mali byt tie rozumne prachy, oproti realite cize okolo 4,5 miliardy bez tur-hub ?


Rozumné prachy, za ktoré to chceli stavať ľudia, ktorí sa nevolali Počiatek a Vážny: https://e.dennikn.sk/106543/14-tendrov-za-5-rokov-figel-dialnice-pre-stat-zlacnoval-pociatek-zdrazuje/?ref=inc
Ako už veľa krát odznelo, najväčším problémom našich diaľnic nie je trasovanie, ale bezdôvodné navyšovanie cien konkrétnymi ľuďmi vo vedení tohto štátu.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Jan 2023 15:05

He he, že diaľnica do Zakopaného... A kam by asi tak pokračovali tie nákladné vozidlá ďalej po nej? Cez Rysy na Štrbské Pleso? A čo tak porovnať našu D1 s S19 a Magurským národným parkom? Alebo A2 spolu s S5 ohraničujúce Veľkopoľský národný park? Ach jaj, DrY, zase strieľaš slepými.
tentokrat mas pravdu, cesta pre ND ma ist cez mnisek ale zial ani I/68 nie je ktovieaka cesta. ale jurgov je vyborna alternativa je OA, neviem ci tam mozu auta do 7,5 ton.

jaj.. zase figel a radicovej vlada. to je uz je cista obsesia a este fantasticky zlty fidic a polovicne ceny v tendroch a milionove straty firiem a vsetky problemy z toho : D a potom spekulovanie ako navarit gulas z cistej vody... :lol: obavam sa ze pod 4 mld. by to neslo, a v tom su meciarove lacne dialnice na povazi z 90rokov, dzurindov lacny obchvat PP, figelove lacne dialnice okolo LE a pod. to ci bude visnove 400 alebo 600 mega v zasade nic nezmeni ani ze RK bude 200 alebo 400.

na juhu uz mame neskorsie stavby a teda o nieco drahsie a najma ppp2 za 900 mega stavebnych nakladov namiesto mozno 500-600 mega. aj tak su to len 2 mld. a v tom uz je aj estakada pri krivani. pridat este nejake drobne a mame cas do 4 hod. tomu sa hovori efektivita.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 11. Jan 2023 16:05

metelesku.blesku napísal:He he, že diaľnica do Zakopaného... A kam by asi tak pokračovali tie nákladné vozidlá ďalej po nej? Cez Rysy na Štrbské Pleso?


Preco by mali riesit pokracovanie? Cesta je odstatocne vytazena do Zakopaneho, cize by kludne mohla ist dialnica potial. Vsak S7 oficialne konci v Rabke-Zdroj a odtial sa vetvi na 7 / 47 (/49): https://en.wikipedia.org/wiki/Expressway_S7_(Poland)

metelesku.blesku napísal:A čo tak porovnať našu D1 s S19 a Magurským národným parkom? Alebo A2 spolu s S5 ohraničujúce Veľkopoľský národný park? Ach jaj, DrY, zase strieľaš slepými.


Neviem o tom, ze by S19 spajala nejake dolezite polske mesta, ktore nie su ani po ceste, tak ako nasa D1. A tiez neprechadza cez 4 NP.

metelesku.blesku napísal:Ako už veľa krát odznelo, najväčším problémom našich diaľnic nie je trasovanie, ale bezdôvodné navyšovanie cien konkrétnymi ľuďmi vo vedení tohto štátu.


Velakrat vyvratena blbost. Ukaz dialnicu na rovine v KE alebo BB kraji, ktora by sa stavala za 40+mil EUR/km a mala podobne 10+ rocne zdrzania, ako megalomanie na D1 a D3. Nasim najvacsim problemom jendoznacne je trasovanie spojene s hej S L megalomaniou.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 11. Jan 2023 19:37

Napr Soroska?
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 11. Jan 2023 21:37

prepáčte , ale nedá mi predložiť spravodajstvo o počasí na juhu kde šarapatil cyklón Constantín, ktrorý poprevracal viacero kamiónov a paralyzoval dopravu na južnej trase na niekoľko hodín.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 11. Jan 2023 23:15

110mat110, chces povedat, ze Soroska sa stavia a ty vies za aku cenu? Tak nas pouc.
Pacho, stane sa - kamiony potrebuju postahovat plachty, ked nie su nalozene.. Uz je to ale vyriesene, a juhom je zas spojenie KE-BA najrychlejsie, aj ked na novom useku R2 odhaduje stale este usporu len 2 min.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 12. Jan 2023 06:44

A ty nebodaj vies, za kolko sa stavia D3 ked sa nestavia? Na Sorosku bol tender. Odhad 245m/4,5km tunel. Tak hadam mas kalkulacku. A za 3 roky od vyhlasenia tendra sa ani zakladny kamen nezakopol a dalsich min 5 sa ani nezakopne. Tolko ku lahkemu juhu.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 12. Jan 2023 09:00

je soroska a je krivan-mytna co je 10 percent trasy ZV-KE a okolo 5 percent trasy BA-KE. na D3 zatial mame cenu cez 30 mil/km a zvysok sa crta podobne...ked uz sa bavime o kalkulacke.

D3 strazov-brodno 255 mil./4,9 km/ 52 mil za km
https://zilina-gallery.sk/picture.php?/ ... egory/4725
D3 oscadnica-cadca 120 mil.+/6 km/ 20+ mil. za km
http://www.dalnice-silnice.cz/Sk/D3.htm
D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec 239 mil./5,7 km/42 mil. za km
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... dla-planu/
D3 svrcinovec-skalite-hranica PL 417 mil./15 km/28 mil. za km
https://mykysuce.sme.sk/c/20800009/vodi ... namku.html

R2 zvolen-pstrusa 82mil./7,85 km/10,5 mil. za km
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/96 ... y-milionov
R2 pstrusa-krivan 178mil./10,5 km/17 mil. za km
https://www.noviny.sk/slovensko/154372- ... z-otvoreny
R2 krivan-mytna 232 mil./9,1 km/25 mil. za km
R2 mytna-lovinobana 128 mil./13,5 km/9,5 mil. za km

R2 ozdany 48 mil./6,1 km/7,9 mil. za km
R2 tornala 55 mil./10,7 km/5,15 mil. za km
https://auto.sme.sk/c/4045021/dokoncene ... rnale.html
R2 figa 15,3 mil./3,3 km/4,6 mil. za km
http://www.metroba.sk/?q=projekt/r%C3%B ... ga-obchvat

to je 12-13 mil/km s tym ze je tam jeden z dvoch najtazsich usekov. od LC po KE je zvacsa teren ako na mytna-tomasovce...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod metelesku.blesku » 12. Jan 2023 12:43

Brodno - Strážov: bezdôvodne zrušený tender s víťaznou ponukou na 164mil.
Bukov - Svrčinovec: kartelová dohoda (súbežné tendre na D1 PO a D1 Bud-Bid).

To sú tie politické zásahy, ktoré neustále ignoruješ a keď si na ne upozornený, spustíš vlnu smeráckych rozprávok o nemožnosti stavať lacné diaľnice (zlý žltý fidic, miliónové straty - kto okrem neschopných smeráckych pucflekov Širokého a Remetu?). A nezabudneš spomenúť 900mil. stavebné náklady na výstavbu R1, ktoré sú ale nepodstatné, keď nás celý ten špás stojí 4.000 mil. (slovom: štyri miliardy). O trošku dlhšia D4R7 s rovnakými stavebnými nákladmi nás stojí len 1,7mld. Cítiš ten rozdiel?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 12. Jan 2023 14:06

a spocital si si to so 164 mil ? to je 33 mega za kilometer. to uz je v poriadku ? a celej D3 to urobi nepatrny rozdiel v priemere.

ty zase ignorujes krizu a dumpingove ceny pocas nej. firmy potrebovali prezit a velka firma si moze dovolit takto znizit ceny. takze bud respektujeme realitu alebo sa budeme dookola vyhovarat. aj pstrusa-krivan je vyssia cena nez by sa cakalo ale nevypisujem okolo toho taketo bludy. pre nasu debatu su podstatne naklady stavby a nie ze ake uroky si nauctovalo tych 17 bank ci kolko ich bolo. aj tych 900 mega je vela ale je to realita. btw. ppp projekt vari nebol politicky zasah ?

inac skus porozmyslat a vynechaj z toho co si prajes/neprajes. ponuka skansky bola 338 mil./13,5km cize 25 mega za km. R1 tych necelych 900 mega/52 km je cca. 17 mega/km. otazka je ci si fakt myslis ten rozdiel 8 mega je adekvatny narocnosti stavieb ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 12. Jan 2023 15:59

DrX napísal:a juhom je zas spojenie KE-BA najrychlejsie, aj ked na novom useku R2 odhaduje stale este usporu len 2 min.


A vo to jedine ide. NIe kde je to potrebne,, ale aby sa hlavna dedina a KE dala zajst co najrychlejsie
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 12. Jan 2023 16:32

"vo to jedine ide" vsetkym *** vladam, ktore do nemoty verklikuju o D1 BA-KE, ked v skutocnosti len leju nekonecne peniaze na zilinske megalomanie.
Realne je spojenie BA-KE spojenim vychod-zapad a o to by malo ist, ak sa ma cele Slovensko moct rozvijat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 12. Jan 2023 16:51

DrX napísal:110mat110, chces povedat, ze Soroska sa stavia a ty vies za aku cenu? Tak nas pouc.
Pacho, stane sa - kamiony potrebuju postahovat plachty, ked nie su nalozene.. Uz je to ale vyriesene, a juhom je zas spojenie KE-BA najrychlejsie, aj ked na novom useku R2 odhaduje stale este usporu len 2 min.


zrejme drx vytvorí novú značku, "nákladné autá stiahnuť plachty, alebo "zákaz vjazdu vozidlám bez stiahnutej plachty", celkom vtipné nie :D prečo nie keď je dopravná značka pre použitie reťazí, alebo pod donovalmi stoja policajti a nepúštajú kamiony nad 7m. Tiež by ma zaujímalo to tvoje tvrdenie "už je to vyriešené", či si poručil vetru , že od nes nesmie fúkať :D :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vladik67 » 12. Jan 2023 17:44

110mat110 » 12. Jan 2023 07:44
Na Sorosku bol tender. Odhad 245m/4,5km tunel. Tak hadam mas kalkulacku. A za 3 roky od vyhlasenia tendra sa ani zakladny kamen nezakopol a dalsich min 5 sa ani nezakopne. Tolko ku lahkemu juhu.


Vážený diskutujúci, ak by sa neodkladal tunel Soroška pre mantru "intenzita", ale stavala pred 10-timi rokmi, tak by netrebalo ani toľko financií, koľko píšeš. A čím neskoršie to budú stavať, tým viac investicií do ochrany životného prostredia bude vynútených, lebo odvtedy bola už aj zvýšená zónová ochrana životného prostredia, cena práce, materiálu a PHM. Tak sa nečuduj ak to bude aj 500m/4,5km tunel. Umelo nadľahčovaný alebo finančne predražovaný úsek? A potom ako chceš porovnávať so stavbou postavenou pred 20timi rokmi. Nebude sa to dať ani so stavbami ukončenými pred rokom 2019. Pre tieto dôvody ma Soroška byť priorita a už sa malo stavať minimálne rok, ak by výberové konanie netrvalo viac ako rok, čo je v SR bežné. Tak ani nevieme, čo ešte bude treba vo výberovom konaní opravovať, lebo teraz projekt spí od nástupu tejto vlády a podľa posledného vyjadrenia sa ani nič neurobí minimálne 2 roky, lebo R2 hlavne kvôli "intenzitám" a nie kvôli bezpečnosti ani netreba. Ale koľko by sa vyriešením tohto bodu presunulo dopravy zo severu, tak to radšej pomlčím.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 587
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 12. Jan 2023 17:58

vladika, toto čo píšeš, je 100% pravda, ale plati pre všetky úseky, bez rozdielu. Len príklad. Vyšnové sa začalo staviať tuším v r1998. cca v 2012 sa vytendroval, za 660 m€. čo bolo v tom čase aj reálne, len bohu žiaľ nevyhrala to tá správna firma...... ale veď to určite poznáš. Čiže realne to mohlo byť už hotové za rozumnú cenu. Tiež neverím, aj keby sa začala staviať soroška, že by to tam išlo ako pomasle, veď sme na slovensku....
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 12. Jan 2023 18:28

110mat110 napísal:A ty nebodaj vies, za kolko sa stavia D3 ked sa nestavia? Na Sorosku bol tender. Odhad 245m/4,5km tunel. Tak hadam mas kalkulacku. A za 3 roky od vyhlasenia tendra sa ani zakladny kamen nezakopol a dalsich min 5 sa ani nezakopne. Tolko ku lahkemu juhu.


Hlavne je dolezite usvedcovat *** zavadzacov z klamstiev. Tuna standard: odhad ceny bol 245m / 14.1 km dialnice vratane tunela, cize cena 17.4 mil/km.
A trepat, ze "za 3 roky od vyhlasenia tendra sa ani zakladny kamen nezakopol", ked je sutaz POLITICKY zrusena, to uz fakt moze len ***.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Jan 2023 08:43

Pacho, neviem odkial beries tych 600. vytendrovane to bolo za 409 najlacnejsia ponuka bola 338 a odhad bol skoro 900. 900 bolo nadhodnotene a 300-400 zase podhodnotene. realita bude praveze tych 500-600....a ked 600 mega je rozumna cena za 13,5 km tak potom zbohom. za 600 mega budeme mat 40 km R2 v plnom profile vratane 5-6 km estakady. cize R2 je 3x lacnejsia ako megatunely.

viewtopic.php?p=139514#p139514
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.