Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 18. Júl 2017 10:32

Presne takto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22678

Je na tom Lucenec, Poltar, Rimavska Sobota horsie s dostupnostou na suvislu zapadnu 4 pruhovu D/RC nez napr. Namestovo?

Z Lucenca je to na zvolensku RC cca 59 km a 48m, z toho je 18 km plnoprofilova D/RC.
https://www.google.sk/maps/dir/48.5618197,19.101468/Lu%C4%8Denec/@48.4506237,19.251547,11z/data=!3m1!4b1!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x473ff860f85aad2b:0x400f7d1c6971140!2m2!1d19.6690601!2d48.3286673!3e0

Z Poltara je to na zvolensku RC cca 67 km a 57m, z toho je 18 km plnoprofilova D/RC.
https://www.google.sk/maps/dir/48.5618197,19.101468/Polt%C3%A1r/@48.5096831,19.2298251,10.75z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x473ffa8f4394b921:0x400f7d1c6971420!2m2!1d19.7947739!2d48.4295455!3e0

Z RS je to na zvolensku RC cca 85 km a 1h11m, z toho je 18 km plnoprofilova D/RC.
https://www.google.sk/maps/dir/Rimavsk%C3%A1+Sobota/48.5619466,19.1015732/@48.4393786,19.3504104,10.46z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x473f8d2d68a0e299:0x400f7d1c6971fd0!2m2!1d20.0195452!2d48.3812295!1m0!3e0

Namestovo to ma cca 98 km a 1h31m, z toho je 16 km plnoprofilova D.
https://www.google.sk/maps/dir/49.2423127,18.690311/029+01+N%C3%A1mestovo/@49.226447,18.9899577,10.5z/data=!4m14!4m13!1m5!3m4!1m2!1d18.9766171!2d49.1081712!3s0x47145588caf91dc5:0x82a9f600096fe3a6!1m5!1m1!1s0x4715c8eba79f8efd:0x24e57c8b7a824b6!2m2!1d19.4812155!2d49.404472!3e0

No napriek tomu evidovana nezamestnanost (maj 2017) v okrese NO je 5,0%, LC 12,8%, PT 15,4%, RS 23,3%

http://www.upsvar.sk/statistiky/nezamestnanost-mesacne-statistiky/kopia-2016.html?page_id=671750
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Júl 2017 14:17

No napriek tomu evidovana nezamestnanost (maj 2017) v okrese NO je 5,0%, LC 12,8%, PT 15,4%, RS 23,3%


turizmus ma lepsie predpoklady ako na juhu, a su existujuce velke fabriky a ich dodavatelia pri ZA, MT a RK, ktore okolo ZV a BB nie su. no a potom odchod dalej na zapad a do zahranicia. ZA kraj bol co si pamatam za PO krajom na druhom mieste. cize to ze NO ma dobre cisla neznamena ze samotny okres je o tolko rozvinutejsi, akurat ze ludia maju vacsiu volu cestovat za pracou, to tak je historicky. toto sa mozno paci zamestnavatelskym zvazom ale vyvstava otazka kto je tu pre koho ?

Lokálna nezamestnanosť by tak vďaka vysťahovalectvu síce klesla, a okres by sme mohli premaľovať na zeleno. Jeho prosperita by sa ale nijak nezvýšila. Pozrime sa na skúsenosti z Detvy, okolo ktorej za posledné dva roky pribudli hneď dva celistvé úseky R2. Celý okres je napojený na európsku diaľničnú sieť.

ta mapa je fajn, ale naozaj ideme porovnavat povazie kde je dialnica vela rokov a kde sa vlada zaviazala sukromnej firme ze postavi dialnicu s R2 kde toto leto dokoncili ledva 20 km a ani tie nie su napojene na R1?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Júl 2017 16:16

devil napísal:
No napriek tomu evidovana nezamestnanost (maj 2017) v okrese NO je 5,0%, LC 12,8%, PT 15,4%, RS 23,3%


turizmus ma lepsie predpoklady ako na juhu, a su existujuce velke fabriky a ich dodavatelia pri ZA, MT a RK, ktore okolo ZV a BB nie su. no a potom odchod dalej na zapad a do zahranicia. ZA kraj bol co si pamatam za PO krajom na druhom mieste. cize to ze NO ma dobre cisla neznamena ze samotny okres je o tolko rozvinutejsi, akurat ze ludia maju vacsiu volu cestovat za pracou, to tak je historicky. toto sa mozno paci zamestnavatelskym zvazom ale vyvstava otazka kto je tu pre koho ?

Lokálna nezamestnanosť by tak vďaka vysťahovalectvu síce klesla, a okres by sme mohli premaľovať na zeleno. Jeho prosperita by sa ale nijak nezvýšila. Pozrime sa na skúsenosti z Detvy, okolo ktorej za posledné dva roky pribudli hneď dva celistvé úseky R2. Celý okres je napojený na európsku diaľničnú sieť.

ta mapa je fajn, ale naozaj ideme porovnavat povazie kde je dialnica vela rokov a kde sa vlada zaviazala sukromnej firme ze postavi dialnicu s R2 kde toto leto dokoncili ledva 20 km a ani tie nie su napojene na R1?


Presne tak, porovnavat s NO, odkial to mali vzdy do CR na skok a vzdy do ciech aj dochadzali a kde to maju kusok aj do ZA/MT, s RS odkial maju realne najblizsie tak do Nitry (a aj tam prva investicia este iba prichadza) resp Trnavy, je dost od veci.

A v tej prvej Jano1-vej linke je vela hluposti. Uz hned to, ze "Celý okres (Detva) je napojený na európsku diaľničnú sieť." je blbost. Detva je napojena akurat tak na Krivan, resp. po zijdeni na jednotku na Zvolen, a to je vsetko.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 18. Júl 2017 21:35

DrX napísal:Presne tak, porovnavat s NO, odkial to mali vzdy do CR na skok a vzdy do ciech aj dochadzali a kde to maju kusok aj do ZA/MT, s RS odkial maju realne najblizsie tak do Nitry (a aj tam prva investicia este iba prichadza) resp Trnavy, je dost od veci.

Z Namestova je to len na Cesku hranicu skoro 80 km, cize treba ist podstatne dalej. Ak je to na skok, tak preco z RS do BB to nie je na skok? Z NO do ZA 90 km, to je kusok. To z LC do BB je este mensi kusok, je to len 80 km a aj casovo kratsie nez z NO do ZA.

DrX napísal:A v tej prvej Jano1-vej linke je vela hluposti. Uz hned to, ze "Celý okres (Detva) je napojený na európsku diaľničnú sieť." je blbost. Detva je napojena akurat tak na Krivan, resp. po zijdeni na jednotku na Zvolen, a to je vsetko.

Aha, cize ked napr. do SNV priamo nevedie D/RC tak to bude nenapojena na europsku dialnicnu siet aj ked sa skompletizuje D1? To je potom zbytocne stavat dalsich 10 rokov R2 niekde za Krivanom, ked aj tak nenapoji dalsie mesta na europsku dialnicnu siet, lebo ZV so Sliacom sa budu este 10 rokov natahovat, kadial ma R2 viest.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Júl 2017 22:08

Jano1 napísal:Z Namestova je to len na Cesku hranicu skoro 80 km, cize treba ist podstatne dalej.


Podstatne dalej nez co? Asi nie nez z RS/LC/RV, vsak ano. A porovnavat vzdialenost do ZA s tou do BB je tiez nerelevantne, ked vdaka mohutnym statnym investiciam ma ZA kraj polovicnu (ci este menej) nezamestnanost voci BB kraju. Jednoducho, v NO sa clovek moze vybrat ktorymkolvek smerom a o dva okresy ma nezamestnanost do 8%, a o 80km Cesko s nezamestnanostou pod 4. A to Cesko bolo dolezite hlavne v casoch, ked okolo ZA ta praca nebola. Dnes uz vdaka protezovania ZA ta praca je aj tam.

Jano1 napísal:Aha, cize ked napr. do SNV priamo nevedie D/RC tak to bude nenapojena na europsku dialnicnu siet aj ked sa skompletizuje D1? To je potom zbytocne stavat dalsich 10 rokov R2 niekde za Krivanom, ked aj tak nenapoji dalsie mesta na europsku dialnicnu siet, lebo ZV so Sliacom sa budu este 10 rokov natahovat, kadial ma R2 viest.


Cize na co si vlastne ten vychod stazuje. Sak podla jano-logiky je su uz Kosice, Presov, Poprad a "v podstate aj Michalovce" na Europu napojene. 10km co chyba tu a 15km tam, to predsa nebudeme riesit.

No a vyznam R2 okolo Detvy a dalej nie je v tom, ze ma "Detvu napojit na europsku dialnicnu siet" (teda, pokial se na veci nedivame zilinsko-kysucko-***u logikou dialnica-do-kazdej-garaze), ale v tom, ze zlepsuje spojenie-vychod zapad a obsluhuje cely region, aj RS, aj LC aj RV.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Júl 2017 08:04

No a vyznam R2 okolo Detvy a dalej nie je v tom, ze ma "Detvu napojit na europsku dialnicnu siet" (teda, pokial se na veci nedivame *** logikou dialnica-do-kazdej-garaze), ale v tom, ze zlepsuje spojenie-vychod zapad a obsluhuje cely region, aj RS, aj LC aj RV.


to je presne zilinsko-kysucke myslenie. raz to mesik nazval "tribalizmus", mal uplnu pravdu. dialnica cez kysuce "je" predovsetkym pre kysucanov, dialnice cez ZA pre zilincanov atd. pre nich, pre ich deti a do ich garaze a na odovodnenie ich potrebnosti nie je problem vytiahnut akekolvek odhady, dohady a predpoklady o buducich intenzitach, stavat MUK vsade kde sa da, stavat sa proti akemukolvek serioznemu spoplatneniu, pretoze pre nich je dialnica taky standart ako niekde cesta II. triedy a tie su predsa gratis.... ale OK, kym ten kratky usek cez ZV je bez problemov prejazdna beriem to tak ze RC vedie po krivan. uz druhy mesiac...

Z Namestova je to len na Cesku hranicu skoro 80 km, cize treba ist podstatne dalej. Ak je to na skok, tak preco z RS do BB to nie je na skok? Z NO do ZA 90 km, to je kusok. To z LC do BB je este mensi kusok, je to len 80 km a aj casovo kratsie nez z NO do ZA.


do BB islo menej stimulov ako do ZA, v ZA uz zhanaju ludi po celej republike, tak asi tam robi vela ludi aj z oravy, ci nie (?) alebo najskor tam pridu robit z revucej a vranova a az potom z namestova, hm ?. na juhu bolo polnohospodarstvo a spracovatelsky priemysel ktory je na Sk nezelane bremeno, lebo niekto si mysli ze je to neperspektivne...asi nebol v rakusku ci dansku, alebo len na vylete. ty evidentne nechapes ze veci sa deju v priestore ale aj v case.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 19. Júl 2017 17:11

Pri dominantnom pohybe východ-západ, je diaľnica na Kysuciach pre Kysučanov aj pre východniarov. Diaľnica na východe, je len pre východniarov. Podľa devilovej logiky.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Júl 2017 17:37

Pri dominantnom pohybe vychod-zapad je dialnica na Kysuciach len pre kysucanov, lebo ide na sever. Pre vychodniarov je R2 ZV-KE alebo D1 ZA-PO.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Júl 2017 13:00

pro dominantnom pohybe vychod-zapad dialnice sever-juh netreba. jedine ze susedne krajiny ju dotiahnu priamo ku nasej hranici. stav je zatial nikto ziadnu nedotiahol, pardon ak nepocitame ceskoslovensku dialnicu praha-bratislava. kedze susedne krajiny robia menej hlupych rozhodnuti tak bezne opravuju cesty a stavaju polovicne profily.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 20. Júl 2017 13:17

devil napísal:pro dominantnom pohybe vychod-zapad dialnice sever-juh netreba. jedine ze susedne krajiny ju dotiahnu priamo ku nasej hranici. stav je zatial nikto ziadnu nedotiahol, pardon ak nepocitame ceskoslovensku dialnicu praha-bratislava. kedze susedne krajiny robia menej hlupych rozhodnuti tak bezne opravuju cesty a stavaju polovicne profily.


Rakúšania tiež dotiahli, Poliaci stavajú S1 smer Kysuce, tak si zas nevymýšľaj že je iba československé spojenie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 12:17

pre A6 je sever-juh mozno tretorady zmysel, najskor je to BA-W potom kuk na mapu je to E58 co je zase len zapad-vychod. S1 v poloprofile nie je dialnica (ani de iure ani de facto) ale je (citujem trefnu hlasku od DrX) vycackana 2-pruhova jednicka.

a co maju spolocne S19, S7, M30, M2 a M15 :?: :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 24. Júl 2017 12:26

Tu nejde o to či je rakúska diaľnica ku nám treťoradá, postavili ju predsa, ale či je diaľnica ku nám ide a tak aj je. A S1 Poliaci reálne stavajú, ale na R3 neťahajú nič, ani neplánujú, ich zaujíma spojenie so Slovenskom cez S1/D3, tak aj podpísali medzištátnu zmluvu.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 12:43

nie nejde o to ale ty sa tu snazis dokazat iny motiv aby si "mal pravdu". ja tvrdim ze A6 nie je prioritne kvoli prepojeniu sever-juh. dal som tam 5 dalsich tahov, vsetky su prioritne sever-juh. ani jeden nestoji komplet v plnom profile. ANI JEDEN. z coho jasne vyplyva ze sever-juh ma oproti zapad-vychod druhorady vyznam. S1 tiez NIE JE plnohodnotna dialnica.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 24. Júl 2017 13:18

A6 umožňuje spojenie z Rakúska aj z Talianska čo je juhozápad od nás (áno aj také niečo existuje :D ) smerom na sever , severovýchod, teda SK aj PL a je yj využívaná.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 24. Júl 2017 13:25

S1 je jedíné pripojenie diaľničného typu na Slovensko na ktorom sa aj pracuje v okolitých štátoch. Nič iné.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 24. Júl 2017 13:58

to ze A6 je dialnica pre pendlerov uz zistili aj rakusania, dokonca isli tak daleko, ze velky motorest aj s OMV pumpov na obojstranne pristupnom odpocivadle zrovnali so zemou ani niie po 4och rokoch prevadzky.

inak poliaci samozrejme vyuzivaju najma A1 a cechy, preto je skoda ten hlupy slovensky koridor cez D3. su tam tri D/R kusok od seba
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 24. Júl 2017 14:47

Prečo teda jazdia Poliaci vo veľkom po D1 na Žilinu. Teraz sa nebavíme o úseku D3 Sv-Sk ale o úseku ZA -Sv. že to ohli na Skalité a nie na Mosty je iná vec.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 24. Júl 2017 14:58

porovnaj si intenzity na ceskej D1, R48 .. a samozrejme nejake polske kamiony chdia aj na slovensko, kedze na povazi su velke logisticke haly a ked si zobere co I len Tesco, kaufik, lidl kopu vyrobkov z polska .. takze nikto nehovori, ze sem nejazdia poliaci.

ano jazdia, ale nie je to co sa tu prezentuje ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 24. Júl 2017 15:01

devil napísal:nie nejde o to ale ty sa tu snazis dokazat iny motiv aby si "mal pravdu". ja tvrdim ze A6 nie je prioritne kvoli prepojeniu sever-juh. dal som tam 5 dalsich tahov, vsetky su prioritne sever-juh. ani jeden nestoji komplet v plnom profile. ANI JEDEN. z coho jasne vyplyva ze sever-juh ma oproti zapad-vychod druhorady vyznam. S1 tiez NIE JE plnohodnotna dialnica.


U nas jednoznacne prevlada orientacia na zapadne trhy, vratane Ceskej republiky, z toho vyplyva aj prevazujuce smerovanie dopravy. Avsak zapadna D1 BA-ZA ma severo-juzny smer a pritom je vytazena, to suvisi s osidlenim, priemyslom a pristupom na zapadne trhy touto trasou. Na D1 nadvazuje D3, na ktorej a v ktorej trase az po CA su slusne intenzity. Pritom intenzita nakladnej dopravy je na slovenske pomery vysoka az po hranicu s CR. Zla dostupnost na polsku dialnicnu siet obmedzuje jej pouzitie pre pristup nielen do Polska, ale aj na zapadne trhy, to nemam na mysli len pristup cez Kysuce, ale inde je dost velka medzera este na Polskej strane, takze dotiahnutie napr. R4 na polsku hranicu, sice pomoze, ale ak nebude na druhej strane dobra cesta, tak to bude hodne obmedzujuce.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 16:20

S1 je jedíné pripojenie diaľničného typu na Slovensko na ktorom sa aj pracuje v okolitých štátoch. Nič iné.


na ceskej strane sa pracuje na I/11 nebory–oldřichovice-bystřice ako 2x2. cize 4pruhova smerovo rozdelena cesta len asi 15 km od hranice. tych 15 km pri hranici je snad horsia cesta ako cesta dialnicneho typu S1 zwardon-zywiec ? nemyslim si.

Zla dostupnost na polsku dialnicnu siet obmedzuje jej pouzitie pre pristup nielen do Polska, ale aj na zapadne trhy, to nemam na mysli len pristup cez Kysuce, ale inde je dost velka medzera este na Polskej strane, takze dotiahnutie napr. R4 na polsku hranicu, sice pomoze, ale ak nebude na druhej strane dobra cesta, tak to bude hodne obmedzujuce.


do polska netreba dialnice, do polska treba zopar dobrych a dobre rozmiestnenych jedniciek.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 24. Júl 2017 16:55

devil napísal:na ceskej strane sa pracuje na I/11 nebory–oldřichovice-bystřice ako 2x2. cize 4pruhova smerovo rozdelena cesta len asi 15 km od hranice. tych 15 km pri hranici je snad horsia cesta ako cesta dialnicneho typu S1 zwardon-zywiec ? nemyslim si.


A o kolko sa predlzi trasa do Polska po prelozke I/11 to Ti waze neukazuje? A dovedie dopravu na spoplatnenu R48 - treba cesku nalepku pre OA. Po dobudovani preloziek I/11 ma to byt zaradene do siete RC a bude treba nalepku pre OA aj na tuto RC, kym polska RC je pre OA nespoplatnena.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 24. Júl 2017 16:56

fh napísal:S1 je jedíné pripojenie diaľničného typu na Slovensko na ktorom sa aj pracuje v okolitých štátoch. Nič iné.


Splietas. Madari robia na M30 v plnom profile (pri hraniciach aktualne robia, chybajucich 60km v priprave na stavbu bud.rok).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 24. Júl 2017 17:05

Jano1 napísal:U nas jednoznacne prevlada orientacia na zapadne trhy, vratane Ceskej republiky, z toho vyplyva aj prevazujuce smerovanie dopravy. Avsak zapadna D1 BA-ZA ma severo-juzny smer a pritom je vytazena, to suvisi s osidlenim, priemyslom a pristupom na zapadne trhy touto trasou. Na D1 nadvazuje D3, na ktorej a v ktorej trase az po CA su slusne intenzity. Pritom intenzita nakladnej dopravy je na slovenske pomery vysoka az po hranicu s CR. Zla dostupnost na polsku dialnicnu siet obmedzuje jej pouzitie pre pristup nielen do Polska, ale aj na zapadne trhy, to nemam na mysli len pristup cez Kysuce, ale inde je dost velka medzera este na Polskej strane, takze dotiahnutie napr. R4 na polsku hranicu, sice pomoze, ale ak nebude na druhej strane dobra cesta, tak to bude hodne obmedzujuce.


U nas prevlada hlavne tlacenie vsetkeho do ziliny resp. medzi BA a povazie. Lebo na orientaciu aj na ukrajinu mame historicke dovody (Zakarpatsko bolo sucast CSR) a aj tak sme v budovani prepojenia tym smerom 30 rokov za poliakmi aj madarmi.

A co sa tyka napojenia na Polsko, ako bolo povedane, stvorprudovka najblizsie pri nasej hranici bude z Polska v Nowom Targu. A to bude aj nalepsie napojenie vychodu a stredu na Polsko a severnu europu, pre auta cez Podspady pre kamiony trocha dalej.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 17:20

ale my sa bavime o dostupnosti dialnicnej siete a nie o dostupnosti polska. podla mna je 2+2 lepsia cesta ako 1+1 nech ma akokolvek honosny nazov, cesta dialnicneho typu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 24. Júl 2017 22:57

DrX napísal:A co sa tyka napojenia na Polsko, ako bolo povedane, stvorprudovka najblizsie pri nasej hranici bude z Polska v Nowom Targu.


Najblizsia stvorprudovka pri nasej hranici uz je a je pri Skalitom.

http://www.dialnice.szm.com/highways/img/Polsko9/Zwardon48.jpg

Jaj pardon to je 5-prudovka, tak najblizsia stvorprudovka v blizkej dobe bude na S1 obchvat Wegierskej Gorky, cca 13 km od nasej hranice.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.